Jump to content

José Enrique


Mr Chapman

Recommended Posts

Fant ingen tråd om denne karen? Det var merkelig, men men.

 

The Times melder at vi visstnok skal være i samtaler med representanter for Newcastles venstreback Jose Enrique. Dessverre må man faktisk betale for å lese sakene på deres hjemmeside, men dere kan se overskriften her. :P

 

The Times er forresten kåret til den mest troverdige siden for fotballrykter, så dette er jo veldig lovende. Å bytte ut Clichy med Enrique ville vært en soleklar bedring i mine øyne. Her er forresten den "hvem er mest troverdig"-pollen som ble gjort for en stund siden.

 

Enrique i aksjon:

 

 

Håper vi får han! Premier Leagues beste venstreback denne sesongen IMO.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Clichy forsvinner så ser jeg på Enrique som en bedre erstatning fremfor Baines (som også forøvrig blir vanvittig dyr) mye pga. det defensive og fordi Baines mest sannsynligvis ikke blir like effektiv i Arsenal mtp. hvor lite ivrig spillerene våre er på å komme seg i boksen.

 

Ja takk til Jose Enrique som jeg syntes er en veldig god venstreback!

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne spanjolen komme inn portene. Ikke sett så altfor mye av han, men verdt å merke seg var at han iløpet av denne ene kampen slo flere gode innlegg enn det Clichy gjorde gjennom hele sesongen.

 

Off topic. Var det bare meg eller var Samba nokså "off" i den kampen her....

Link to comment
Share on other sites

Enrique er bedre enn Clichy, både defensivt og offensivt, uansett hva den statestikken "beviser". For det første så er Clichy alt for ofte på feil side av motspiller og ute av posisjon når det spilles på hans side. Sette skyldes ofte at han selger seg høyt oppi banen alt for mange ganger. I tilegg gjør han utrolig mye slurv i forsvaret med ball i beina. Han virker alt for stressa når han har ball i bena rundt egen 16-meter, noe som fører til mange balltap og skumle muligheter for motstanderlaget. Offensivt er Enrique overlegent bedre enn Clichy. Enrique har, bare bak Baines, den nest beste innleggsfoten i Premier League imo. Nå som Sagna begynner å leverer bedre innlegg, så hadde det vært topp å hatt en god innleggsfot også på andre siden. På den måten kan vi få utnyttet styrkene til f.eks. Chamakh mye bedre.

 

Jeg velger José Enriqu foran Clichy anyday. Man klarer sikkert finne en statestikk som sa at Cygan var god defensivt også.

Link to comment
Share on other sites

Bare i det klippet der burde Enrique hatt 3 assist.. Ser på han som en bedre spiller enn Clichy, og enda viktigere for oss kansje en høyere og bedre hodespiller.. Han er 184 høy og ville ikke blitt targeted slik som clichy blir.. Og den statestikken der er jo idiotisk.. 1 error fra clichy hele sesongen, der røk den i mitt hode hvertfall.

Baines er god men desverre en midget, hadde tatt Baines over Clichy uansett.. Men Enrique ville i tillegg til å være en bedre spiller enn Clichy også gitt oss en høyere og sterkere hodespille på venstreback..

 

Fingers crossed

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Hedly, både Baines og Enrique er bedre spillere enn hva Clichy er, uansett hva statistikken sier. Vi trenger sårt nye spillere som faktisk kan slå gode innlegg. Det for eksempel nesten helt umulig å bruke Chamakh til hans fulle potensial, dersom vi ikke har noen til å legge inn. Håper bare Clichy forsvinner iløpet av sommeren. Hans innsats er som oftest ikke noe å klage på, men hans dårlige innlegg, tabber, dårlig posisjoneringsevne og nervøse fremtredener gjør at jeg helst vil ha en ny venstrebeck.

Link to comment
Share on other sites

Hvem som vil passe best i Arsenal kommer an på hvordan vi skal bruke backene i fremtiden.

Så lenge de skal være såpass offensive som i dag og bidra på nesten hvert angrep er målgivende pasninger og presisjon på innleggene absolutt viktigst..samt arbeidskapasitet.

Og da er jo Baines beste alternativet. Clichy har arbeidskapasiteten og tempo, men mangler en del defensiv dyktighet og presisjon offensivt.

Jeg har ikke sett Enrique så mange kamper, men for meg virker det som han er stødig defensivt og ikke bidrar så veldig mye offensivt. Gjerne korrigerer meg hvis jeg tar feil.

 

På en annen side blir sikkert Baines dobbelt så dyr som Enrique noe Wenger helt sikkert har som fokus.

 

Jeg mener Baines er det rette kjøpet for de innleggene han slår er det nesten ingen i PL som matcher, men kommer Enrique er vel det greit også.

Synes uansett det er på tide med en ny venstreback nå selv om Clichy har gjort veldig mye bra for Arsenal. Har likevel ikke vært helt på samme nivå nå som for 3-4 år tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Enig, virker trygg og klok med ballen. Virker også stødigere i forsvarsbiten enn hva Clichy er. Det er litt leit å skulle ønske en

erstatter for en herlig, langtjenende gooner som Clichy, men mannen gjør enormt mye rart iløpet av en sesong. Og tatt i betraktning at defensiv organisering ikke er Wengers top priority, trenger vi en som mer stødig defensivt enn hva vår kjære nr 22 er. Som sagt har jeg ikke sett altfor mye av Enrique, men det jeg har sett er positivt. Han er robust, brukbar en mot en og gjør seg slettes ikke bort på motstanderens halvdel. Ikke minst har han 2 (?) sesonger med PL-erfaring under beltet. Verdt å ta sjansen på imo!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skal nevnes at de fleste av Baines assists nok er på dødballer, men jeg syns det er foruroligende få av Enrique om han skal bidra offensivt for oss. Han har jo hatt Ameobi, Nolan og Carroll å sikte på også...

 

Iløpet av kun èn sesong kan sånt være litt tilfeldig. Kan jo være at spissene har bommet grovt på mange fine innlegg også..

Virker å ha en brukbar fot utifra det jeg har sett.

 

Skal ikke legge for mye i youtube-compilations, men jeg har fått virkelig sansen for spanjolen utifra det jeg har sett "live" og på yt. Som nevnt, fingers crossed !

 

http://www.youtube.com/watch?v=8r1IhSl4d-g&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Iløpet av kun èn sesong kan sånt være litt tilfeldig. Kan jo være at spissene har bommet grovt på mange fine innlegg også..

Virker å ha en brukbar fot utifra det jeg har sett.

 

Skal ikke legge for mye i youtube-compilations, men jeg har fått virkelig sansen for spanjolen utifra det jeg har sett "live" og på yt. Som nevnt, fingers crossed !

 

http://www.youtube.com/watch?v=8r1IhSl4d-g&feature=related

 

Ja samme her, har sett flere av disse enkamps youtube videoene av han.. Tror han er en bra oppgradering av Clichy

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.teamtalk.com/news/2483/7093119/Reds-agree-6m-Enrique-deal

Ser ut som spanjolen havner i Liverpool for skarve £6 millioner. Kan fort vise seg å være et røverkjøp.

 

Kan ikke tro at vi ikke er med å kjemper om han hvis det viser seg å være prisen. Fin back som er noen nivåer over Gibbs. Får håpe vår unge brite blomstrer veldig fort.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke tro at vi ikke er med å kjemper om han hvis det viser seg å være prisen. Fin back som er noen nivåer over Gibbs. Får håpe vår unge brite blomstrer veldig fort.

 

Gibbs er jo kjeks og blir garantert skadet i løpet av sesongen, men kan være fullt på høyde og kanskje også bedre spiller enn Clichy på sitt beste.

Traore er vel backup, men over en hel sesong holder ikke han mål.

Liverpool er ihvertfall langt mer offensiv og kjappere ut enn oss på overgangsmarkedet, men har kjøpt dyrt. Dette er kanskje av de bedre og billigere kjøpene.

 

Er faktisk ikke sikker på Wenger har tenkt å kjøpe venstreback. Greit om han satser på Gibbs, men hva med en backup som er god nok? Jeg tror ikke Vermaelen er så god i den rollen.

Vil unngå en reprise på den sesongen hvor vi spilte med minst 7-8 på venstrebackplass. Ble veldig rotete og vi fikk svi for det også.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke tro at vi ikke er med å kjemper om han hvis det viser seg å være prisen. Fin back som er noen nivåer over Gibbs. Får håpe vår unge brite blomstrer veldig fort.

 

En av de aller beste venstrebackene i England. Helt latterlig at vi ikke gikk for han mener nå jeg..

Link to comment
Share on other sites

Tipper Wenger ser for seg rekkefølgen Gibbs - Traore - Jenkinson. Altså henter han ikke inn en ny back. Da hadde han gjort det før, for det har han faktisk hatt god tid til etter at Clichy forsvant. Jeg bare håper han jobber med Mata jeg nå!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...