Jump to content

Arsenal Pub i London


Justin Sane

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg skal til London nå for bl.a. Arsenal - Blackpool (og det blir nok flere utover sesongen).

Er det noen som kan anbefale noe sted å gå for å få inn ordentlig Gooner stemning før kampen?

 

Dersom noen vet om noen Pub'er for borte supportere hadde det også vært flott! :D

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg skal til London nå for bl.a. Arsenal - Blackpool (og det blir nok flere utover sesongen).

Er det noen som kan anbefale noe sted å gå for å få inn ordentlig Gooner stemning før kampen?

 

Dersom noen vet om noen Pub'er for borte supportere hadde det også vært flott! :)

 

Det kommer an på hva du mener med Gooner stemning. Dersom du tenker på synging, er nok Gunners Pub det beste alternativet. Dersom du ønsker å gå på en pub å slå av en prat med fellow Gooners, er pubene som Chaz har nevnt meget gode puber.

 

Når det gjelder pub for bortesupportere, så bruker de å gå på puben som ligger nærmest Emirates Stadium. Den heter Dreyton Park hvis jeg ikke husker helt feil.

Link to comment
Share on other sites

 

Når det gjelder pub for bortesupportere, så bruker de å gå på puben som ligger nærmest Emirates Stadium. Den heter Dreyton Park hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Drayton Park, for å være eksakt, Kim. :) Og adressen er 66 Drayton Park.

Link to comment
Share on other sites

 

Når det gjelder pub for bortesupportere, så bruker de å gå på puben som ligger nærmest Emirates Stadium. Den heter Dreyton Park hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Brukes den like aktivt fortsatt av bortesupporterne? Innbilte meg at det var mer under Highbury-tida.Har vært der en gang eller to før kamp, og det var ikke noe utpreget bortepub da i hvertfall.

Dog har jeg sett ett sted vis-a-vis The Phibbers i krysset Holloway Rd/Liverpool Rd hvor det kun var bortesupportere, men jeg husker ikke hva den heter.

Phibbers er forøvrig et helt bra sted det også. :)

Link to comment
Share on other sites

Ett annet syngende sted er Rocket på Holloway Rd. Ofte bedre stemning der enn på Gunners men så er ikke dette noen typisk pub da. Egentlig en student-bar som Red Action leier i helgene med hjemmekamper.

 

En annen pub med god stemning er 12 pins i Finsbury Park men da blir det 15-20 minutter å gå til Emirates.

Dette stedet har en tendens til å bli stengt av politiet etter kamper mot finden opp i gata. Kan bli heit stemning her. Ett stort pluss er god mat men det er vel helst utenom "rush" tidene med fotball-suportere.

 

Ellers liker også jeg Phibbers som har en mix av hjemme og borte supportere.

 

Dersom kriteriene er stemning, atmosfære og generell Arsenal-faktor er dette de beste i min rekkefølge:

 

1. The Gunners (synging, Arsenal på veggene)

2. Bank of Friendship (tradisjon og atmosfære i tapeten)

3. Rocket (synging og ofte underholdning)

4. Supporter klubben (gamle som unge, mye historie i og på veggene)

5. Twelve Pins (Tradisjonell irsk pub med stemning)

6. Herbert Chapman (God stemning av og til synging)

7. Phibbers (Fin mix av hjemme/borte fans)

7. Woodbine (høyt lydnivå , nyoppusset)

9. The Coronet (kjempe stor, familiær og best mat)

10. Metro (Emirates er synlig herfra)

 

Det finnes ett uttall andre og smaken er vel som baken.

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye god informasjon! Trodde Holloway Road var stengt på kampdag jeg, så har aldri brukt det alternativet på vei hjem fra kamp. Når det gjelder 12 pins i Finsbury Park så har jeg vært der etter kamp mellom Arsenal og Tottenham, og det gikk ganske heftig for seg i gatene utenfor før onkel politi kom og ryddet opp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i mye av det som blir skrevet her og Gunners er jo helt klart noe man må oppleve.

 

De senere sesongene har jeg gått mye på "The Tollington" som ligger i Hornsey road ca 5 minutter gange fra Emirates. Her er det mest engelskmenn og svært god stemning. Man kan sitte både ute og inne.

 

http://www.fancyapint.com/pubs/pub1191.php

 

 

Sist jeg var på Gunners var det 50% skandinaver der, da er litt av poenget borte for min del.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

De senere sesongene har jeg gått mye på "The Tollington" som ligger i Hornsey road ca 5 minutter gange fra Emirates. Her er det mest engelskmenn og svært god stemning. Man kan sitte både ute og inne.

 

Jeg er en tur innom Tollington hver gang jeg er over for å se kamp. Ble kjent med noen engelskmenn da jeg var i Milano for å se AC Milan vs Arsenal for 3 sesonger siden. De har Tollington som stampub. En meget bra pub

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...