Jump to content

Man Makoun


Arsenalboy93

Recommended Posts

Arsenal Ready to Make Move for Impressive £15m Battling Midfielder: Wenger Wants Lyon Man Makoun

 

makoun-ol.jpg

 

Arsenal are reportedly considering a move for Lyon’s impressive defensive midfielder Jean Makoun this summer as Arsene Wenger looks to bring in more experienced players to add to his youthful Emirates squad. The Gunners boss has been impressed with Alex Song’s rise to prominence but is still looking for reinforcements to help beef up his midfield.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Ready to Make Move for Impressive £15m Battling Midfielder: Wenger Wants Lyon Man Makoun

 

makoun-ol.jpg

 

Arsenal are reportedly considering a move for Lyon’s impressive defensive midfielder Jean Makoun this summer as Arsene Wenger looks to bring in more experienced players to add to his youthful Emirates squad. The Gunners boss has been impressed with Alex Song’s rise to prominence but is still looking for reinforcements to help beef up his midfield.

 

Interessant spiller, men ser ikke helt at Wenger tenker å forsterke noe særlig på defensiv midtbane. ganske sikker på han vil fortsette å satse på Denilson, Diaby og etterhvert også Eastmond.

 

Forresten så finnes det en tråd på forumet på Makoun fra før:

http://www.arsenalnorway.no/forum/index.ph...opic=3653&st=20

 

Kanskje stenge denne tråden?

Link to comment
Share on other sites

Han heter vel Jean Makoun? Tror overskriften din betyr at Wenger ønsker "Lyon mannen" Makoun :)

 

Men dette er en god fotball spiller! Vi sliter fortsatt litt defensivt, så en midtbane bestående av Fabregas-Song-Makoun kunne kanskje ha styrket oss defensivt. I enkelte kamper blir backene litt alene på kantene da vingene i spiss trioen (spesielt Arshavin) ikke er verdensmester i returløp. Med to gode defensive midtbanespillere er det mulig at en assisterer back, mens den andre dekker rom foran stoppere. Det kunne vært spennende mener nå jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Flamini og Song var også ujevne i sesongene før sine gjennombrudd :) Jeg er bombesikker på at Diaby virkelig slår til neste sesong.

 

enig, Diaby viste i år at han har et utrolig høyt maksnivå og kommer nok til å stabilisere seg etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Hva med når både Makoun og Song skal spille Afrikamesterskap? Og jeg tviler på at han er bedre enn Diaby.

Makoun er nok bedre enn Diaby som DM (som er Makouns vante rolle). Som boks-til-boks spiller derimot (en rolle Diaby er mer vant med) tørr jeg ikke si hvem som er best da jeg ikke har set Makoun i en slik rolle.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...