Jump to content

Afrikanske midtbaneankere


Lars Henry

Recommended Posts

Michael Essien

John Obi Mikel

Alexandre Song

Yaya Toure

Seydamou Keita

Jean II Makoun

(Patrick Vieira)

 

Lista er lang og jeg kunne fortsatt lenge med å nevne defensive midtbanespillere i europeiske toppklubber, som Barcelona, Chelsea og Arsenal.

 

Så da lurer jeg på; er det en grunn til denne blomstringen?

Link to comment
Share on other sites

Da enkelte har reagert på denne tråden vil jeg sterkt anbefale at man holder en ren linje, ellers vil den bli stengt.

Diskuter gjerne midtbanespillere, men hold dere godt innenfor hva som kan oppfattes som diskriminerende.

 

Mvh RP7

Link to comment
Share on other sites

Lassana Diarra

Daniele DeRossi

Gareth Barry

Gennarro Gattuso

Torstein Frings

Michael Ballack

Michael Carrick

Er ikke bare Afrika som dyrker opp gode midtbaneankre.

 

Jeg vil si at en del av de spillerne der fungerer som dyptliggende playmakere, og ikke ankeret på midtbanen.

 

Uansett så må jeg innrømme at jeg ikke helt forsto poenget med den her tråden. Skulle ønske at Arsenal 4ever kunne utdypt spørsmålet sitt litt mer. "Diskuter gjerne midtbanespillere, men hold dere godt innenfor hva som kan oppfattes som diskriminerende." Skjønte ikke så mye av det heller, skal vi diskriminere? ;) Vet ikke hva det ordet betyr jeg. ;)

Link to comment
Share on other sites

Da enkelte har reagert på denne tråden vil jeg sterkt anbefale at man holder en ren linje, ellers vil den bli stengt.

Diskuter gjerne midtbanespillere, men hold dere godt innenfor hva som kan oppfattes som diskriminerende.

 

Mvh RP7

 

hva i all verden er det som kan oppfattes som diskriminerende her? ser ingen grunn til at denne tråden skal stenges. hvilke regler er det som forbyr slike tråder? KJÆMPE?

Link to comment
Share on other sites

hva i all verden er det som kan oppfattes som diskriminerende her? ser ingen grunn til at denne tråden skal stenges. hvilke regler er det som forbyr slike tråder? KJÆMPE?

Det har vært noen innlegg som har blitt slettet her.

Mitt tips til moderatorene. Ikke fjern hele innlegget, fjern innholdet, slik at det blir forståelig for folk.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg tenkte var at dette var noe jeg syntes var spennende i forhold til at det er mange midtbanekrigere fra Afrika, men få playmakere. Er det på grunn av fysikken? Er det spesielt attraktivt å bli dette i afrikansk ungdomsfotball? Er det fordi de er dårligere teknisk enn andre spillere?

 

Hadde egentlig ikke noen sånn enorm problemstilling. Syntes bare det var et morsomt fact, og tenkte at det var nok høyde under taket her på gunners.no

 

Ikke noe vits i å ta av med lættiz poster, The Gunner! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg tenkte var at dette var noe jeg syntes var spennende i forhold til at det er mange midtbanekrigere fra Afrika, men få playmakere. Er det på grunn av fysikken? Er det spesielt attraktivt å bli dette i afrikansk ungdomsfotball? Er det fordi de er dårligere teknisk enn andre spillere?

 

Hadde egentlig ikke noen sånn enorm problemstilling. Syntes bare det var et morsomt fact, og tenkte at det var nok høyde under taket her på gunners.no

 

Ikke noe vits i å ta av med lættiz poster, The Gunner! ;)

 

Jeg synes topicen er helt grei, og jeg er også svak for afrikanske defensive midtbanespillere.

Av verdens beste defensive midtbanespillere står det i mine øyne mellom Song og essien. begge er helt fantastiske

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si at en del av de spillerne der fungerer som dyptliggende playmakere, og ikke ankeret på midtbanen.

 

Uansett så må jeg innrømme at jeg ikke helt forsto poenget med den her tråden. Skulle ønske at Arsenal 4ever kunne utdypt spørsmålet sitt litt mer. "Diskuter gjerne midtbanespillere, men hold dere godt innenfor hva som kan oppfattes som diskriminerende." Skjønte ikke så mye av det heller, skal vi diskriminere? ;) Vet ikke hva det ordet betyr jeg. ;)

Poenget med tråden er at Arsenal 4ever åpner for debatt om hvorfor det har vært en slik blomstring av afrikanskje midtbaneankre. Kommer ikke det klart nok frem i det første innlegget? Hva som er diskriminerende med å gi skryt for gode midtbanespillere skjønner jeg dog ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...