Jump to content

EvenA


Chaz

Recommended Posts

Å du å du! Jepp, japp og jupp. Ironi er et stor stygt spøkelse. :P Når vi snakket om å reise BUST, var det noen som så for seg hvordan Torgeir MykleBUST reiste seg?

 

Mine herrer; ikke sitter Toggen, SirJohn, Piscator eller undertegnede på gamlehjem og siper sherry, eller pisser i buksa for den saks skyld, men vi snakker da litt sammen, pr. telefon, mail eller gjennom noen av disse nymotens kommunikasjonsgreiene i cyberspace. Ja selv vi 40-50 åringer greier faktisk å håndtere både små og litt større tastatur, og selv om Toggen hevder at "ALT var bedre før" så henger vi faktisk talt relativt greit med ennå.

 

At vi muligens er FOR ironiske og for MORSOMME for dette forumet begynner å skinne mer og mer igjennom. Vi skal passe oss vel for dèt i fremtiden! :)

 

Moderatorer bør nok muligens skoleres litt i temaene "hvordan lese et innlegg" og "lære seg å kjenne en debatant" før en kategorisk setter seg til doms over andre. På den andre siden; jeg hyller enhver person som faktisk orker å være moderator på et forum som dette. Dere har min største sympati, og har min dypeste respekt. Og det gjelder alle som er, og har vært moderatorer/adminstratorer her på bruket.

 

Fortsett debatten om hvordan forumet skal være, det bør kunne være en fruktbar debatt, rent personlig synes jeg retningslinjene er utmerkete. Det går bare på å ha LITT "fingerspitzgefüehl". ;)

 

Uansett, og samma f***, Teddy is still a cunt, Toggen ler så han griner, og i tillegg, jeg savner jaggu meg Marco! Salute! :D

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig lett å komme i forsvarsposisjon når man føler seg uthengt. Og dermed er det lett å handle på en annen måte enn dersom man ble konfrontert PM.

 

jo da, ser dette. Men den det går ut over bør vel også forsøke å holde hodet LITT kaldt?

 

Og selvfølgelig skal folket bli spurt om hva de vil ha. Og er det noe EvenA virkelig har gjort, så er det å involvere folket. Han har bedt folket om å komme med forslag til forbedringer.

 

mine innlegg har kun vært av generell og prinsippiell art, og ikke myntet spesielt på EvenA. Som sagt, synes jeg moderatorene her på forumet i det store og det hele har gjort en utmerket jobb, også når det gjelder å diskutere retningslinjer.

 

Jeg tror nok vi er både uenig og enig på samme tidspunkt. Vi er enige i at retningslinjene bør diskuteres. Vi er uenige i måten det blir gjort på. Jeg mener Toggensaken burde blitt løst på PM, og så kunne EvenA i ettertid ha åpnet for en diskusjon rundt retningslinjene.

 

egentlig er vi enige. GENERELT er det nok best å ta kontakt på PM først, som jeg skrev, for så etterpå ta den generelle debatten. Akkurat som du skriver. At det nå i dette ene tilfellet ble gjort et unntak fra Chaz sin side, og det på en ironisk måte, burde likevel ikke avstedkommet så store reaksjoner som det faktisk gjorde (med forbehold om at det som kom ut på forumet er fulgt opp med andre ting på PM av virkelig ille art som vi andre ikke har innsyn i). Selv om det er en beste eller mest ideelle måte å løse problemer på, og man har retningslinjer i henhold til dette, betyr ikke det at man bør være så firkantet at man ALDRI skal kunne akseptere unntak eller tilnærme seg ting på en annen måte, når situasjonen tilsier det.

Link to comment
Share on other sites

At det nå i dette ene tilfellet ble gjort et unntak fra Chaz sin side, og det på en ironisk måte, burde likevel ikke avstedkommet så store reaksjoner som det faktisk gjorde

 

Det er jo det som er faren med ironi. Det er faktisk ikke alle som ser at det er ironi det er snakk om. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke visste at dette var ironisk ment før etter en samtale med Chaz. Og det er sikkert flere med meg som ikke forstod det. Og det er da vi får ett problem. Dersom mottaker av innlegget ikke oppfatter ironien, vil også poenget med innlegget få en helt annen virkning enn hva den var tiltenkt. Ble mye rart her nå, men regner med du skjønner hva jeg mener :)

Link to comment
Share on other sites

Kim og Piscator:

 

Jeg tror dere begge er inne på noe helt essensielt i denne debatten. Bruk av PM for å forklare eventuelt avklare misforståelser er viktig. Vi kunne nok unngått mang en lang og tildels ufruktbar diskusjon hvis dette hadde vært tatt i bruk tidlig.

 

Men, når det er sagt. Det er tid og sted for alt. Når kritikken kommer fra alle kanter og man selv føler seg litt presset er det ikke alltid så lett å kunne overse personlige kommentarer ol. Når det i tillegg brukes ironi i et innlegg som inneholder mye kritikk er det lett å misforstå eller ikke skjønne at det er ironi. Prøv å bruke ironi halveis ut i en krangel med kona så vil dere se hva jeg mener.. Det er tid og sted for alt, kanskje bør man spare ironien til stemingen er litt bedre? :)

 

Jeg er helt fersk i mod-teamet. Kim har tidligere vært der og gjor en god innsats. Even gjorde en fantastisk jobb for forumet generelt og jeg syns det er sterkt beklagelig at vi mister ham etter såpass kort tid. Jeg syns personlig forumet har blitt bedre den siste tiden og at vi har klart å spore oss bort fra den surmagede kritikken som vi har sett mye av tidligere. Kanskje henger dette sammen med gode resultater på banen, men jeg tror oppriktig at vi ser konturene av et forum som igjen leverer kvalitet og hvor medlemmene viser hverandre respekt.

Jeg håper ikke at denne saken, eller andre som kommer, vil føre til at folk trekker seg fra forumet. Vi bør ha såpass takhøyde at alle føler seg velkomne til å delta. Dere har skrevet såpass mye fornuftig i denne tråden at hvis alle hadde tatt seg tid til å lese det ville mange problemer om fremtidig adferd vært løst allerede. :D

 

Lykke til alle forumister. La oss lage et godt arsenalforum med respekt, takhøyde, humor og kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Det er tid og sted for alt, kanskje bør man spare ironien til stemingen er litt bedre?

 

et meget godt råd! :)

 

La oss lage et godt arsenalforum med respekt, takhøyde, humor og kvalitet.

 

dette tror jeg alle er enige om, det man eventuelt er uenig om, er HVORDAN man skal komme dit...

 

for øvrig enig i det du skriver RP7.

Link to comment
Share on other sites

Kim og Piscator:

 

Prøv å bruke ironi halveis ut i en krangel med kona så vil dere se hva jeg mener.. Det er tid og sted for alt, kanskje bør man spare ironien til stemingen er litt bedre? :D

 

 

Å det går da det òg!!! Her i gården bruker man hel-,halv- og total mangel på ironi, omanidom, og for to dager siden hadde fruen, den yndige Fru Chaz, og Chaz 30 års bryllupsdag. Vi greier oss helt utmerket bde med og uten. Ironi altså! :)

Link to comment
Share on other sites

Å det går da det òg!!! Her i gården bruker man hel-,halv- og total mangel på ironi, omanidom, og for to dager siden hadde fruen, den yndige Fru Chaz, og Chaz 30 års bryllupsdag. Vi greier oss helt utmerket bde med og uten. Ironi altså!

 

Gratulerer med 30 års bryllupsdag Chaz! Kan ikke skryte på meg mer enn halve tiden. Faktisk møtte jeg fruen rett etter at jeg i lykkerus kom hjem fra Køben i 1994 etter en relativt viktig kamp mot Parma (det var tider det Chaz!). Hun falt sikkert for mitt gode humør! :) Hun skulle bare visst hvordan jeg reagerer på et tap! Vel det har hun for øvrig erfart i ettertid, men hun har tålt den siden av meg også - så vidt! :D

 

Jo da, ironi kan også brukes innenfor ekteskap, men også der, kanskje ikke minst der, må denne brukes med omtanke...! :P

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med 30 års bryllupsdag Chaz! Kan ikke skryte på meg mer enn halve tiden. Faktisk møtte jeg fruen rett etter at jeg i lykkerus kom hjem fra Køben i 1994 etter en relativt viktig kamp mot Parma (det var tider det Chaz!). Hun falt sikkert for mitt gode humør! :P Hun skulle bare visst hvordan jeg reagerer på et tap! Vel det har hun for øvrig erfart i ettertid, men hun har tålt den siden av meg også - så vidt! ;)

 

Jo da, ironi kan også brukes innenfor ekteskap, men også der, kanskje ikke minst der, må denne brukes med omtanke...! ;)

 

Jo da, tak for det. Og ja, som det blir sagt annenstedshen, alt til sin rette tid, og på sitt riktige sted. Btw; du var vel ikke edru et eneste sekund under og etter Køben, var du vel Piscator? Traff du fruen i fylla?!?!? :) ;)

 

Og ja, selv uten Teddy; Køben var MAGISK!

 

Teddy is still a cunt. :D

Link to comment
Share on other sites

du var vel ikke edru et eneste sekund under og etter Køben, var du vel Piscator? Traff du fruen i fylla?!?!?

 

nei, jeg hadde grunnpromillen på plass før jeg satte meg på flyet til Danmark, og den slapp ikke taket før fire dager etterpå! :D (For en vanvittig fest forresten - tri dagar til ende! Jeg tror ikke jeg vil klare å overgå dette selv NÅR Arsenal vinner CL. Mulig jeg er blitt for gammel?) Jeg traff fruen i løpet av denne perioden, i et av mine klarere øyeblikk riktignok, men det er ikke dårlig at hun også ønsket å treffe meg i edru tilstand etterpå, så jeg må jo ha gjort et visst inntrykk!? :)

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut som denne tråden har gjort nytten sin. Stenger den.

 

Gratulerer med 30 års bryllupsdag, Chaz :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...