Jump to content

Blaise Matuidi


mmaelan

Recommended Posts

Hvis dette blir eneste forsterkning på midten er Wenger latterlig.

 

Latterlig??

Den må du utdype.

 

Song vokste stort de siste mnd av sist sesong, Denilson som jeg synes er undervurdert er stadig i utvikling, og Ramsay som visste ifjor at han er noe å satse på i fremtiden. Eneste som jeg tror kan være på vei ut, er Diaby som ikke helt har kommet seg noe spesielt videre i karrieren.

Med mindre skader i laget, så mener jeg at vi har mer enn nok kvalitet ved siden av Fabregas på sentral midtbane.

Vi har stor bredde med teknikk, fart, kreativitet, og spilleforståelse på vingene. Dette vil skape en "lettere" jobb (enn de siste 2 sesongene) for den hengende sentrale midtbanespilleren, siden vi sjelden vil bli overspilt på midtbaneleddet med AA, Walcott, Rosicky, og Nasri.

Vi blir for sterke på kanten, slik at motstanderlaget vil måtte sikre mer på kantene. Om de ikke gjør det, så vil vi få fantastiske muligheter fremover :)

 

Nei, om vi får inn Matuidi i tillegg, da har vi meget bra bredde på midtbaneleddet.

 

Og, jeg glemte en Wilshere ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette blir eneste forsterkning på midten er Wenger latterlig.

 

Latterlig??

Den må du utdype.

 

Song vokste stort de siste mnd av sist sesong, Denilson som jeg synes er undervurdert er stadig i utvikling, og Ramsay som visste ifjor at han er noe å satse på i fremtiden. Eneste som jeg tror kan være på vei ut, er Diaby som ikke helt har kommet seg noe spesielt videre i karrieren.

Med mindre skader i laget, så mener jeg at vi har mer enn nok kvalitet ved siden av Fabregas på sentral midtbane.

Vi har stor bredde med teknikk, fart, kreativitet, og spilleforståelse på vingene. Dette vil skape en "lettere" jobb (enn de siste 2 sesongene) for den hengende sentrale midtbanespilleren, siden vi sjelden vil bli overspilt på midtbaneleddet med AA, Walcott, Rosicky, og Nasri.

Vi blir for sterke på kanten, slik at motstanderlaget vil måtte sikre mer på kantene. Om de ikke gjør det, så vil vi få fantastiske muligheter fremover :)

 

Nei, om vi får inn Matuidi i tillegg, da har vi meget bra bredde på midtbaneleddet.

 

Og, jeg glemte en Wilshere ;)

 

Dette må du utdype for det medfører på ingen måte riktighet:

 

siden vi sjelden vil bli overspilt på midtbaneleddet med AA, Walcott, Rosicky, og Nasri.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette blir eneste forsterkning på midten er Wenger latterlig.

 

Latterlig??

Den må du utdype.

 

Song vokste stort de siste mnd av sist sesong, Denilson som jeg synes er undervurdert er stadig i utvikling, og Ramsay som visste ifjor at han er noe å satse på i fremtiden. Eneste som jeg tror kan være på vei ut, er Diaby som ikke helt har kommet seg noe spesielt videre i karrieren.

Med mindre skader i laget, så mener jeg at vi har mer enn nok kvalitet ved siden av Fabregas på sentral midtbane.

Vi har stor bredde med teknikk, fart, kreativitet, og spilleforståelse på vingene. Dette vil skape en "lettere" jobb (enn de siste 2 sesongene) for den hengende sentrale midtbanespilleren, siden vi sjelden vil bli overspilt på midtbaneleddet med AA, Walcott, Rosicky, og Nasri.

Vi blir for sterke på kanten, slik at motstanderlaget vil måtte sikre mer på kantene. Om de ikke gjør det, så vil vi få fantastiske muligheter fremover :)

 

Nei, om vi får inn Matuidi i tillegg, da har vi meget bra bredde på midtbaneleddet.

 

Og, jeg glemte en Wilshere ;)

 

Dette må du utdype for det medfører på ingen måte riktighet:

 

siden vi sjelden vil bli overspilt på midtbaneleddet med AA, Walcott, Rosicky, og Nasri.

 

BE

Skjønte ikke helt poenget jeg heller. Spillerne du nevner har nesten bare offensive kvaliteter og vil bli overkjørt bakover. Med offensive backer i Clichy og Sagna må vi ha en meget sterk DM å stole på. Song er per dags dato beste alternativet etter hans utvikling denne sesongen. Men for å holde tritt med de store gutta må vi forsterke denne posisjonen. Wenger vet det, men spørsmålet er hvor mye penger han får bruke. Faktisk føler jeg det er viktig vi beholder Eboue da han er den eneste vingen vi har med defensive egenskaper.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det kunne misforstås, så jeg tar en kjapp formulering:

Med å plukke 2 av disse 4 (AA, Walcott, Rosicky, og Nasri) på vingene med deres kvaliteter, så vil vi ha en meget slagferdig midtbaneledd med tanke på Fabregas og en makker til han på sentralt (Denilson, Song, eller evt Ramsay)

Var ikke ment som om de fire, skulle danne selve midtbanen i et 4-4-2 system.

 

Spillertypene vi har på ving, mener jeg at vil være en nøkkelposisjon mot motstanderlaget i vårt offensive spill.

Med en playmaker som Fabregas som antakelig vil få større rom å leke seg i, siden jeg tipper at motstanderlagene vil sette som pri1 å demme opp på kantene. En AA og evt en Walcott, Nasri, eller en god gammel Rosicky iform, vil vi ha enorme offensive kvaliter på kantene.

 

Har vi noensinne hatt mer bredde på dette leddet med tanke på det offensive planet? Jeg kan ikke huske.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det kunne misforstås, så jeg tar en kjapp formulering:

Med å plukke 2 av disse 4 (AA, Walcott, Rosicky, og Nasri) på vingene med deres kvaliteter, så vil vi ha en meget slagferdig midtbaneledd med tanke på Fabregas og en makker til han på sentralt (Denilson, Song, eller evt Ramsay)

Var ikke ment som om de fire, skulle danne selve midtbanen i et 4-4-2 system.

 

Spillertypene vi har på ving, mener jeg at vil være en nøkkelposisjon mot motstanderlaget i vårt offensive spill.

Med en playmaker som Fabregas som antakelig vil få større rom å leke seg i, siden jeg tipper at motstanderlagene vil sette som pri1 å demme opp på kantene. En AA og evt en Walcott, Nasri, eller en god gammel Rosicky iform, vil vi ha enorme offensive kvaliter på kantene.

 

Har vi noensinne hatt mer bredde på dette leddet med tanke på det offensive planet? Jeg kan ikke huske.

 

dette er bare tull, om jeg har forstått deg rett. Det virker på meg som om du prøver å si at angrep er det beste forsvar, vel så enkelt er det ikke, da kunne jo vi ha spilt med 10 spisser!.

Poenget er å finne den rette balansen med nok offensiv kraft og samtidig ha defensiv trygghet. Av nevnte spillere er det bare Nasri som til dels kan bidra med defensiv trygghet, og derfor er det viktig å bite merke i hva Fooz skriver ovenfor om eboue og våre offensive backer.

Vår store defensive svakhet er på innlegg i mot. Problemet i fjor er at vi fikk alt for mange innlegg i mot, noe som resulterte i mange mål i mot, dels fordi vi har en keeper som er limt til målstreken og dels fordi vi ikke har sterke nok duellspillere i defensive dueller i feltet. En løsning er å sette inn på en keeper som kan hanskes med innlegg (Fabianski), eller sette inn store sterke duellstoppere (vermaelen), men den beste løsningen mener jeg er å hindre innleggene i å bli slått. altså må våre kantspillere hjelpe backene i langt større grad. Pr i dag har vi kun to kantspillere som er i stand til denne jobben. Det er Eboue og Nasri, resten er ren offensiv kraft. Snart kommer nok traore også inn som en som kan hjelpe backene da han er midtbane som har fått mye fokus på defensive oppgaver av Wenger (bla ved å bli plassert som back).

 

Song er en meget god defensiv midtbanespiller og holder godt nok nivå for oss, men han trenger en makker, og når vi først skal kjøpe inn enn makker/avlaster så bør vi kjøpe inn en som kommer foran Song i køen, altså en som er enda bedre. Det finnes ikke veldig mange av dem, da må vi nok opp på Essien nivå.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Forstår poenget ditt BE, men jeg tror at angrep kan være en nøkkelfaktor om det er bra nok kvalitet på systemet og spillermaterialet.

 

Jeg tror og mener at i et 4-4-2 system som Arsenal spiller, så vil vi presse motstanderlagene enda mer "defensivt" om vi har bedre vinger enn tidligere. Husk, at det var først i januar AA kom til klubben, og vi ser hva han har prestert.

Nasri visste store deler av sist sesong, at han er en spennende spiller med masse kvalitet. (teknikk, og kreativitet), samt en Walcott som jeg synes hadde en stor sesong ifjor og den ble ødelagt av en skade som satt han ute for en god stund. Vi har 4 sterke vinger, om man tar med en skadefri Rosicky.

 

Vi har som jeg ser det et helt annet nivå, enn for bare to år siden.

Er helt enig med deg, at vi må balansere laget. Derfor argumenterte jeg med at en av Song, Denilson,eller Ramsay vil fungere bra i leddet sammen med Fabregas på midten, og da i leddet bak vår kaptein. Grovjobben defensivt.

Sagna sitt backspill ble ifjor justert litt mer defensivt, enn hans første sesong i klubben. Dette gjør at vi spiller en skeiv formasjon taktisk sett på det offensive, hvor det er mest Clichy som kommer fremover fra sin posisjon i forsvarsrekka. Jeg tror (mener å ha lest) at dette var for å skape en litt mer defensiv balanse, og at vi ikke skulle åpne oss totalt opp i laget når vi angrep.

 

Tror du ikke at et motstanderlag vil tenke litt taktisk, når de ser hvilke kvaliteter et lag har offensivt? Tror du man bare kjører på fremover, når man ser at man kan bli kontret i senk (spilt i senk) om et lag får for mye rom?

Arsenal er et mye bedre lag enn de aller fleste klubbene i PL, og da mener jeg det er viktig å spille på sine kvaliteter. Det er å utnytte det offensive kraften man har, men ikke å overdrive. Legger vi oss tilbake, innviterer vi vel til at man kan slå innlegg inn i feltet vårt?

Vi spiller ikke stort annerledes nå, enn det vi har gjort før? (det er slik jeg vil at vi skal fortsette å spille)

2 vinger som går fremover (ikke alltid samtidig naturligvis), samt en sentral midtbanespiller som tar jobben bak Fabregas. Backer som går oppover siden, for å skape 2 mot 1. Nå blir det vel som ifjor, at dette blir mest Clichy sin jobb.

 

Jeg tror at slik vi ligger ann nå, så vil dette skape et bedre Arsenal lag enn ifjor. Dette tror jeg vil trykke motstanderlagene (de aller fleste) litt bakover på banen, og da tror jeg vi allerede har gode nok spillere på sentral midtbane som er i stadig utvikling til å ta jobben defensivt. Det er for stor gambling av de fleste lagene, å tro at de kan overspille et lag med så mye teknikk, hurtighet, spillerforståelse, og et spillesystem som passer så godt til spillertypene. Er du ikke enig?

Vi vil jo ligge tilbake med 3-4 spillere, og som oftest har vel motstanderlagene som blir presset maks 2 spillere fremme.

Link to comment
Share on other sites

Her sagt det før og sier det igjen: Vi skulle aldri ha solgt the invincible wall, Gilberto Silva. Holder fortsatt nivået. Fatter ikke og begriper hvorfor vi solgte ham...Ingen har fyllt skoene hans,det er ivertfall sikkert. Drit i Matuidi,Melo o.l. Jeg vil ha en spiller ala Robbie Savage,Dennis Wise,Roy Keane,Vieira på midten...Med andre ord Wenger: Kjøp en fighter som spiller med hjertet utenpå drakta.Kjøp Lorik Cana.

Link to comment
Share on other sites

Song er en meget god defensiv midtbanespiller og holder godt nok nivå for oss, men han trenger en makker, og når vi først skal kjøpe inn enn makker/avlaster så bør vi kjøpe inn en som kommer foran Song i køen, altså en som er enda bedre. Det finnes ikke veldig mange av dem, da må vi nok opp på Essien nivå.

 

BE

 

Hva mener du her? Mener du at Fabregas ikke er god nok eller defensiv nok til å være makker til Song? Eller vil du spille 4-5-1 med to DM og Fabregas foran dem?

Link to comment
Share on other sites

Song er en meget god defensiv midtbanespiller og holder godt nok nivå for oss, men han trenger en makker, og når vi først skal kjøpe inn enn makker/avlaster så bør vi kjøpe inn en som kommer foran Song i køen, altså en som er enda bedre. Det finnes ikke veldig mange av dem, da må vi nok opp på Essien nivå.

 

BE

 

Hva mener du her? Mener du at Fabregas ikke er god nok eller defensiv nok til å være makker til Song? Eller vil du spille 4-5-1 med to DM og Fabregas foran dem?

Han mener kanskje at Song som eneste DM ikke er bredt nok. Song er enda ung og trenger en "læremester" mener nå jeg, selv om han presterte veldig bra i slutten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Litt enig med det som blir sagt ovenfor. Må si det er en skuffelse om vi går fra en etablert brasiliansk landslagspiller til en fransk ukjent "junior"spiller. Er det et sted vi trenger en godt etablert og rutinert spiller er det på den defensive midtbanen. Det har vi vel egentlig skreket etter siden Vieiras dager ...

 

Om vi skulle ende opp med Matuidi kan vi nesten like godt satse på Song neste sesong istede

Link to comment
Share on other sites

 

Matuidi minner meg om en ung Boamorte i Arsenal-trøya! Han vil ikke ha sjanse til å markere seg som en skikkelig defensiv midtbanespiller i premier league. Dette er overgangsrykter vi kan se bort i fra..

 

Song og Denilson stiller langt, langt foran en spirrevipp som Matuidi.

Link to comment
Share on other sites

Song er en meget god defensiv midtbanespiller og holder godt nok nivå for oss, men han trenger en makker, og når vi først skal kjøpe inn enn makker/avlaster så bør vi kjøpe inn en som kommer foran Song i køen, altså en som er enda bedre. Det finnes ikke veldig mange av dem, da må vi nok opp på Essien nivå.

 

BE

 

Hva mener du her? Mener du at Fabregas ikke er god nok eller defensiv nok til å være makker til Song? Eller vil du spille 4-5-1 med to DM og Fabregas foran dem?

Han mener kanskje at Song som eneste DM ikke er bredt nok. Song er enda ung og trenger en "læremester" mener nå jeg, selv om han presterte veldig bra i slutten av sesongen.

 

Jepp, det var det jeg mente. Jeg uttrykte meg svært klønete.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Song er en meget god defensiv midtbanespiller og holder godt nok nivå for oss, men han trenger en makker, og når vi først skal kjøpe inn enn makker/avlaster så bør vi kjøpe inn en som kommer foran Song i køen, altså en som er enda bedre. Det finnes ikke veldig mange av dem, da må vi nok opp på Essien nivå.

 

BE

 

Hva mener du her? Mener du at Fabregas ikke er god nok eller defensiv nok til å være makker til Song? Eller vil du spille 4-5-1 med to DM og Fabregas foran dem?

Han mener kanskje at Song som eneste DM ikke er bredt nok. Song er enda ung og trenger en "læremester" mener nå jeg, selv om han presterte veldig bra i slutten av sesongen.

 

Jepp, det var det jeg mente. Jeg uttrykte meg svært klønete.

 

BE

Da er jeg helt enig med deg. Jeg har stor tro på at Song kan bli akkurat den spilleren vi trenger i en DM rolle. Men ikke helt enda. Jeg er usikker på om Matuidi er noe bedre enn Song. Husk på at Song er fast innventar på et av afrikas beste landslag og tok enorme skritt i riktig retning på slutten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Her sagt det før og sier det igjen: Vi skulle aldri ha solgt the invincible wall, Gilberto Silva. Holder fortsatt nivået. Fatter ikke og begriper hvorfor vi solgte ham...Ingen har fyllt skoene hans,det er ivertfall sikkert. Drit i Matuidi,Melo o.l. Jeg vil ha en spiller ala Robbie Savage,Dennis Wise,Roy Keane,Vieira på midten...Med andre ord Wenger: Kjøp en fighter som spiller med hjertet utenpå drakta.Kjøp Lorik Cana.

 

 

Hvor i all verden er det du får fra at vi burde beholdt Gilberto?

Han var jo en av de ALLER dårligste i sin siste sesong.. Det var vel også grunnen til at han nesten ikke spilte heller.

Link to comment
Share on other sites

Her sagt det før og sier det igjen: Vi skulle aldri ha solgt the invincible wall, Gilberto Silva. Holder fortsatt nivået. Fatter ikke og begriper hvorfor vi solgte ham...Ingen har fyllt skoene hans,det er ivertfall sikkert. Drit i Matuidi,Melo o.l. Jeg vil ha en spiller ala Robbie Savage,Dennis Wise,Roy Keane,Vieira på midten...Med andre ord Wenger: Kjøp en fighter som spiller med hjertet utenpå drakta.Kjøp Lorik Cana.

 

 

Hvor i all verden er det du får fra at vi burde beholdt Gilberto?

Han var jo en av de ALLER dårligste i sin siste sesong.. Det var vel også grunnen til at han nesten ikke spilte heller.

Dessuten var ikke Gilberto invincible, men invisible.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Må den vi kjøper være over 1.75?? Carlton Palmer.....spiller du ennå??

 

http://www.goal.com/en/news/9/england/2009...ira-for-arsenal

 

Ser Makele gir Matuidi gode skussmål:

 

Makelele also reserved praise for another rumoured Arsenal target in Saint-Etienne's Blaise Matuidi, likening him to a mixture of two dynamic players.

 

He continued, "He's a good midfielder. I think he's going to Arsenal possibly.

 

"He is like me and Steven Gerrard. He'd do a good job I think."

Link to comment
Share on other sites

Må den vi kjøper være over 1.75?? Carlton Palmer.....spiller du ennå??

 

http://www.goal.com/en/news/9/england/2009...ira-for-arsenal

 

Ser Makele gir Matuidi gode skussmål:

 

Makelele also reserved praise for another rumoured Arsenal target in Saint-Etienne's Blaise Matuidi, likening him to a mixture of two dynamic players.

 

He continued, "He's a good midfielder. I think he's going to Arsenal possibly.

 

"He is like me and Steven Gerrard. He'd do a good job I think."

 

i og med at vi er så sårbare på dødballer liksom..

 

men den samenlingningen der fristet litt må jeg si :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...