Jump to content

Hvem-Hva-Hvorfor 2009/2010


ernsti14

Recommended Posts

Lager en tråd som går ut på at dere skriver en spiller i Arsenal, hva dere tror han gjør bra/dårlig neste sesong, og hvorfor!

 

 

 

Jeg kan begynne:

 

 

Navn: Eduardo Da Silva

 

Hva gjør han:

Jeg tror han vil komme tilbake i form for Arsenal, og eventuelt ta over/ta fra plassen til Adebayor.

Jeg tror han vil score opp til 25 mål neste sesong. Han vil nok begynne litt guffent, men når vi nærmer oss September måned, tror jeg han kommer tilbake for fullt.

 

Hvorfor tror jeg det?

Eduardo er en gjerrigknark av de skjeldene. Han gir ikke opp, det så vi da han kom tilbake fra sin forferdelige fotskade som han fikk etter en takling fra Taylor på Birmingham for over ett år siden nå.

Han kom tilbake og scorte to mål i en ligacup kamp, og puttet i omtrent hver kamp han spilte.

Han slo opp en strekkskade gang på gang han spilte, og kom aldri 100% tilbake.

Han har nå tatt en oprasjon, og sier at formen hans er god, og at rehabilitasjonen går som planlagt.

 

Eduardo er en klassespiss med fantastiske egenskaper. Det går jeg ut ifra at alle her på forumet har sett, og om han ikke hadde vært så plaget av skader hadde nok han vært en av de viktigste spillerne i troppen.

 

 

_45546665_eduardo_getty416.jpg

 

 

Om Eduardo klarer å komme tilbake i god form, kommer han til å bli en nøkkelspiller i laget. Han har avlutningene til å fullføre angrep, og han er en fantastisk person, med en flott personlighet.

 

Spillere er ikke bare viktige på banen, tvert i mot. De er like viktige utenfor banen, og Eduardo kan være et godt eksempel for unge spillere.

Eduardo er en spiller som alle blir glad i, og når han kommer tilbake i trening med Arsenal, tror jeg det vil bli et løft for laget, å se han komme tilbake etter en så forferdelig skade.

 

Som sagt, tror jeg Eduardo kommer tilbake, fordi fremgangen hans går som forventet, og han er en så sterk person at han kan klare det mest utroligste.

 

Stå på Eduardo Da Silva! Jeg har stor tro på deg.

 

 

Hadde vært kjekt om dere andre hadde tatt dere litt tid på å skrive ned et fyldig, meningsfull innlegg om noe en spiller kommer til å gjøre neste sesong.

Det kan være alt fra at en spiller får sin gjennombruddsesong, at en spiller drar fra klubben, at en spiller som kommer fra lån slår til, at en spiller gjør det spesielt bra/dårlig, at en spiller som har fått mye kritikk slår tilbake mot kritikken e.l...

Bare husk å skriv hvorfor dere mener det dere mener! Det er det som gjør det interresant å lese :)

 

 

Ernsti

Link to comment
Share on other sites

Artig tråd! :)

 

Navn: Benik Afobe

 

Hva gjør han:

Får fast plass på reservelaget og får vist seg frem i Ligacupen

 

Hvorfor tror jeg det?

Han er et enormt spisstalent

Han har fylt 16, som er en alder hvor store talenter ofte begynner å vise seg frem

Han scorer mål på bestilling for ungdomslaget og spiller på Englands U16-landslag

 

afobe2.jpg

 

Jeg har virkelig stor tro på denne spilleren og tror han vil bli en stjernespiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt tiltak, skal prøve meg på en:

 

Navn: Manuel Rivero Almunia

 

Hva gjør han:

Almunia kommer til å ta et gigantisk steg opp mot de beste keeperne i Premier League neste sesong. Hans toppnivå er kjent for oss fleste, spesielt for oss som satt i sofaen foran tven og så på Champions League, bortekampen mot Manchester United. Han viste fantastiske reflekser og posisjoneringen hans var av ypperste verdensklasse. Man kunne se tendenser til utvikling allerede forrige sesong ved flere anledninger. Han har vist seg som en god sweeper, han er konfertabel med ball i beina, og igangsetningen av spillet har han trent mye på. For vell to år siden nå var igangsetningen og feltarbeidet hans dårligste punkt, her har han utviklet seg, fortatt har han mye å gå på for å kunne si seg like god på dette punktet som de beste i verden, men fortsetter han der han sluttet i år så kan dette bli bra. Strafferedningratingen hans er svært høy, jeg har ikke eksakte tall, men jeg vet han har tatt mange av disse "100 prosent"-sjansene. Spesielt redningen hjemme mot Aston Villa var av høy høy klasse. Den kampen satt jeg på Emirates (uheldigvis, 2-0 tap), men det at han klarte å få hånden sin ned så hurtig tyder på reflekser av verdensklasse.

 

Hvorfor tror jeg det?

Som skrevet over så har Almunia tatt store steg. Om vi skrur tiden to år var Almunia "syndebukken" eller "det svakeste ledd". Men han har vist seg god nok, og hevet seg voldsomt. Almunia kan hvertfall ikke lastes for at Arsenal slapp inn så mange mål i år, et vaklende forsvar + noen horrible kamper fra vår 2. keeper Lukasz Fabianski gjorde sitt for at målforskjellen ble betydligere lavere enn ønsket. Om Wenger klarer å mikse sammen et stabilt forsvar, og en dyp midtbanespiller som kan hjelpe til, så vil antallet baklengsmål minke.

 

Så kan man si at Almunia har gjort en del tabber han også. Volleyskuddet fra 40 meter fra Bentley, frisparkkulen fra C Ronaldo hjemme i Champions League osv. Jeg innser at Almunia har en svakhet på langskudd, han har sluppet inn mange langskudd. Men jeg kan nevne i fleng langskudd som burde vært avverket av en midtbanespiller. Song og Denilson er for sløv til å presse motspiller i skuddhold, ca 20-25 meter fra målet.

 

Man kan ta Lehmann som et glimrende eksempel. I sine første sesonger var han bare en "god" keeper. Han utviklet seg og ble mot slutten av Arsenal karrieren (med unntak av den siste) en av Premier League aller beste keepere. Han hadde sine tabber, men gjorde det godt igjen med fantastiske reflekser og redninger som en gal blekksprut.

 

 

article-1086496-027BEABA000005DC-553_468x286.jpg

Link to comment
Share on other sites

Andrey Arshavin

 

Hvorfor:

 

Vå lille Tsar feide på et nokså overlegent vis, raskt unna enhver tvil om han skulle klare å tilpasse seg verdens beste liga. Hans absolutte briljante fotballhjerne og hans spesielle talent holder lang vei, og gjorde at tilpasningstid ble et fremmedord. 6 mål og 7 målgivende på 14 kamper ble fasit fra debuten mot Sunderland i slutten av februar og fram til sesongslutt. -Mer enn vi kunne tillate oss å håpe på egentlig!

 

Neste sesong har jeg tro på et sterkere Arsenal, en sterkere og tryggere enhet. Vi får trolig en sterkere og mer rutinert bredde på spillerutvalget ved at Rosicky,Eduardo forhåpentligvis slipper ytterligere plager, og i tillegg virker det som Wenger er villig til å handle ytterligere. Jeg tror rett og slett vi blir knallgode sesongen som kommer og jeg tror Arshavin bare vil fortsett å blomstre. Hovedgrunnen til at jeg tror Arshavin blir den som kanskje stikker seg fram mest i et godt Arsenal-lag, er på grunn av hans HERLIGE direkte spillestil. I sesongene som har vært nå har vi hatt mange som er på nivå med Arshavin hva gjelder teknikk og ballferdigheter, som i Hleb og Nasri m.fl. Begge glimrende fotballspillere, men det går mye på tvers og vendinger inn i banen. Og det er bra det, vi trenger det også, men da er det så forbanna nydelig at vi har en spiller som Arshavin også, som med en gang ser etter effektive løsninger i lengderetningen, enten det er å utfordre selv eller å tre noen igjennom som få andre ville gjort det. Dette trengs veldig da vi som kjent ofte spiller meget trangt. Og han er tillegg langt mer villig til å engasjere seg i rom fremover i banen enn hva tilfellet er med mange av de vi har/har hatt. Og da har vi ingen ringere enn Cesc til å passe han igjennom! Herregud som jeg gleder meg!!

Link to comment
Share on other sites

Hvem er mellom Almunia og Senderos? http://www.arsenal.com/home

 

 

Hvor er afrikanerne?

 

 

Hva skjer med Melo?

 

 

Det er vel Kyle Bartley og afrikanerene er har vel fått fri etter landskamper i helgen kanskje? Melo blir nok ikke klar enda...

 

 

Det er ikke denne karen da?

 

http://goonertalk.com/wp-content/uploads/2009/06/Matuidi.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gael Clichy

 

Jeg tror Clichy kommer tilbake gammelt slag denne sesongen. Han vet selv at forrige sesong ikke var god nok og han kjenner nok pusten til Kieran Gibbs i nakken. Vi vet jo alle hvor god han er på sitt beste og er i mine øyne en av verdens desidert beste venstrebacker.

 

Jeg trenger vel ikke nevne alle de gode egenskapene hans, for de har vi jo sett de siste åra. Jeg vil allikevel trekke frem duellstyrken hans. Han er en liten kar, men på de 7 første kampene av 07/08 sesongen vant han 96% av alle duellene han var innvolvert i i følge OPTA stats ( har ikke kilde, men dere får bare stole på meg B) )

 

Clichy er en lojal spiller som feier overgangsrykter unna raskere enn ryktet blir publisert. Han er ikke en spiller som klager og gir inntrykk av å være en blid og munter mann. En liten gledesspreder må han jo være med det lure smilet sitt. På grunnlag av dette tror jeg det blir en stor sesong for Gael Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...