Jump to content

Var Todds tackling intensjonal?


Guest Young Gun

Todds tackling intensjonal?  

24 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Young Gun

Sitter og diskuterer nokså heftig med en blackburn kompis av meg på et nachspiel her om Andy Todds albuetackling på Van persie var med vilje.. Han er jo langt bort i natta når han påstår at det ikke var med meningen, men såklart var det det,

 

Er glad todd gikk og ba om unnskyldning til arsenal spillerne etter kampen, man så at fyren skjønte at han hadde gjort noe galt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo...

 

Ikke for å forsvare han, men han kom bare i veien... :P

 

Han så seg ikke for, han så bare på målet og ikke på Persie... :D

 

Han beklaga seg etterpå og...så det var ikke med vilje...(tror jeg da)

 

____________________________________________________________________________

 

 

OH OH, OH TO BE, OH TO BE A GOONER!

 

 

GOONER 4 EVER!

 

Arsenal -> A pride for London -> A pride for England -> A PRIDE FOR THE WORLD

 

 

-"Han er verdens beste fotball-spiller, han er en komplett spiss"

(Ronaldinho om Henry)

 

-"Det beste forsvar er angrep"

(Dennis Bergkamp)

 

-"Robin is one of the best youngsters in Europe"

(Wenger om Van Persie)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke taklinga var ment vondt. Det hele gikk ganske fort, og hvis vi ser reaksjonen til Todd etter situasjonen, ser det ikke akkurat ut som om han har så mye skadefryd. FA kommer nok til å kikke litt nærmere på det regner jeg med, men jeg tror nok det blir med en liten advarsel.

Link to comment
Share on other sites

En Gif-animasjon av episoden.

 

For min egen del, så må jeg si jeg synes det ser ut som om van Persie løper rett inn i Andy Todd. Allerede ett sekund før sammenstøtet ser man hvor det der kommer til å bære hen.

 

Likevel synes jeg det ser ut som om Todd klemmer til mer enn han strengt tatt må og slenger ut albuen aktivt når kontakten først er et faktum, bare for å trøkke til litt ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Om han gikk inn for å gjøre det er en ting, men han gjorde i alle fall ingenting for å unngå det........så da blir nok svaret på spørsmålet, JA! En oppfattning som deles av alle med tilknyttning utenfor Blackburn.

 

Det var på en måte et "verdig" punktum for den "game plan" som vi jo visste Blackburn ville benytte seg av.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Veldig usikker da jeg så situasjonen, og er fremdeles veldig usikker. Dodd løper i samme retning hele tiden. Van Persie akslererer da han skjønner ballen går inn. Liten tvil om at han løper inn i Dodd, og ikke Dodd som søker VP. Spørsmålet blir om Dodd kunne unngått sammenstøtet?

 

Tv-bildene gir ikke noe entydig svar, og jeg velger derfor å tro på Dodds forklaring.

Jeg har sett situasjonen gang på gang nå, og det er ikke tvil i min sjel om at Andy Todd gjør det HELT bevisst. Dirty bastard!

Du kom med samme uttalelse da Henry ble slått i strupen i en kamp mot Tottenham forrige sesong. :angry:

Link to comment
Share on other sites

En Gif-animasjon av episoden.

 

For min egen del, så må jeg si jeg synes det ser ut som om van Persie løper rett inn i Andy Todd. Allerede ett sekund før sammenstøtet ser man hvor det der kommer til å bære hen.

 

Likevel synes jeg det ser ut som om Todd klemmer til mer enn han strengt tatt må og slenger ut albuen aktivt når kontakten først er et faktum, bare for å trøkke til litt ekstra.

6116[/snapback]

 

På den animasjonen ser det forholdsvis uskyldig ut....

 

Men fra andre vinkler ser en tydelig at Todd hever albuen unaturlig høyt.....

Om det er for å skade V.P, eller om det er for å beskytte seg mot V.P som kommer løpende rett inn i han er vanskeligere å vurdere.....

Link to comment
Share on other sites

Er som Marius litt mer i tvil enn mange av dere andre. På meg virker det som om selve kollisjonen er et rent uhell. Samtidig ser det ut som Todd 'benytter anledningen' til å aktivt bruke albuen mot vanPersie. At han beskytter seg, virker ikke helt troverdig, siden han slenger opp 'guarden' etter at de har kollidert. Spørsmålet er vel om dette er en ren refleks, eller en kynisk og grisete handling fra Todds side. Blir spennende å høre hva FA sier...

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Todd gjorde det med vilje. Han kunne lett ha forflyttet seg. I stedet klinte han skikkelig til.

6153[/snapback]

Vanskelig å si, virker som om begge følger ballen med med øynene. VP akslererer når han skjønner det ble scoring. Linken som medisinstudenten vår la ut ser, som andre sier, ganske uskyldig ut. Men fra andre vinkler er jeg enig i at det ser verre ut.

 

Jeg mener Dodd ikke kan straffes ut fra videobildene. Dodd sier selv at han ikke gjorde det med vilje(selvfølgelig), og da bør tvilen komme Dodd til gode.

 

Har noen lest noe om hva Arsenalspillerne eller VP selv sier om situasjonen? Har Wenger sagt noe? Ønsker Arsenal FC at Dodd skal straffes?

Link to comment
Share on other sites

van Persie seier i alle fall, i følge Teamtalk at han ikkje veit om det var meninga, men han syns det var merkelig at Todd fortsatte løpet inn i Robin. Spesielt det lille hoppet som han gjorde før han tok ut albuen.

 

Det er vel nokolunde det samme som Wenger seier.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at bilder kan ofte se ganske rare ut, og de viser nok ikke alltid sannheten.

 

Jeg stiller meg ganske usikker til dette. Kanskje det var med LITT overlegg? Tror neppe han mente annet enn eventuelt å gi han en liten fik, og ihvertfall ikke det drapsforsøket det endte med.

 

Men dette lar jeg FA avgjøre, siden de er så kompetente :)

Link to comment
Share on other sites

Dette var ett uhell! Helt klart. Er ikke lett å bare hoppe unna når VP plutselig vender om. Todd er en bra kar:)

6272[/snapback]

 

 

Kan ikke si meg enig akkurat men det er veldig fint med andre meninger også da Pernille :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...