Jump to content

Daniel van Buyten


refser

Recommended Posts

En link/kilde hadde vært fint :)

Link to comment
Share on other sites

For eksempel noe sånt ja! Kjenner ikke spilleren jeg heller, men selv om jeg er absolutt for at vi skal hente inn flere ledertyper i laget, synes jeg vi først og fremst kan bruke de vi har. For eksempel tror jeg Djorou er nærmere å bli enn lederfigur enn van Buyten.

 

Men, om han virkelig er bedre enn alternativene vi har, kan jeg vel klare å ta han i mot.

Link to comment
Share on other sites

Han imponerte ikke meg noe serlig under sitt forrige opphold i England.

Er vel en grunn til at han er vraka av Bayern

 

Det kan umulig være lett å klemme seg inn i stopperparet til Bayern blant spillere som Lucio, Demichelis til og med unge Breno.

 

Å hente Van Buyten i januar tror jeg kunne vært lurt. Han er fysisk sterk, utrolig høy og med dette god på hodet. Silvestre er nok desverre for dårlig til å være førstevalg som stopper i Arsenal over en hel sesong. Enten må Djourou få muligheten, eller så må vi hente inn en spiller som Van Buyten. Denne belgieren ville nok også vært et relativt billig alternativ.

 

Per i dag er vel de fleste enige i at hva enn som skjer i januar er bedre enn ingenting.. Ja takk til Van Buyten!

Link to comment
Share on other sites

Denne belgieren ville nok også vært et relativt billig alternativ.

 

Per i dag er vel de fleste enige i at hva enn som skjer i januar er bedre enn ingenting.. Ja takk til Van Buyten!

 

Men hvorfor skal en klubb som Arsenal nøye seg med noe som er et billig alternativ? Eller nøye oss med noe som er bedre enn ingenting?

Jeg vet ikke hvordan Buyten spiller,kanskje han er akkurat den mannen vi trenger. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem å se på topp etablerte spillere i 26-27 års alderen,med mange år på topp forran seg, hvertfall når de virkelig trengs.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skal en klubb som Arsenal nøye seg med noe som er et billig alternativ? Eller nøye oss med noe som er bedre enn ingenting?

Jeg vet ikke hvordan Buyten spiller,kanskje han er akkurat den mannen vi trenger. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem å se på topp etablerte spillere i 26-27 års alderen,med mange år på topp forran seg, hvertfall når de virkelig trengs.

 

Dette er ikke noe du skal spørre meg om. Gå til Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skal en klubb som Arsenal nøye seg med noe som er et billig alternativ? Eller nøye oss med noe som er bedre enn ingenting?

Jeg vet ikke hvordan Buyten spiller,kanskje han er akkurat den mannen vi trenger. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem å se på topp etablerte spillere i 26-27 års alderen,med mange år på topp forran seg, hvertfall når de virkelig trengs.

 

Dette er ikke noe du skal spørre meg om. Gå til Wenger...

Dette er et særdeles godt spørsmål.

Vi skal jo være en storklubb, en av verdens største, kan ikke gå i butikken som om vi var et championshiplag.

Link to comment
Share on other sites

Det er sjølvsagt eit veldig godt spørsmål, men å handle på januar markedet er ofte dårlig butikk, og det er ein grunn til at det nesten aldri skjer store overgangar i vinduet.

 

Van Buyten har eg lenge sett på som eit godt alternativ, og det gjer jo ikkje noko at han ikkje koster ein formue heller. Er råsterk i lufta, men mangler fart. Kan bli spennande saman med Djourou/Toure. Gallas håper eg blir solgt fortast mogleg.

 

At han ikkje er heilt fast i Bayern er ikkje så rart, men han har spelt veldig mange kampar i løpet av perioden han har vore der, også i år. Løp og kjøp

Link to comment
Share on other sites

Det er sjølvsagt eit veldig godt spørsmål, men å handle på januar markedet er ofte dårlig butikk, og det er ein grunn til at det nesten aldri skjer store overgangar i vinduet.

 

Nei det er nok smartere å handle i sommermånedene. Men ønsker man å gi noen sterke signaler tror jeg det hadde vært smart å handle noe nå. Signaler som går på at troppen kanskje ikke er bred nok allikevel, at vi er svekket eller svake på enkelte områder og om at vi ønsker å være et topplag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger handler betydelig i januar, betyr det at han kryper til korset og ærkjenner youngguns-prosjektet tapt - det vet vi alle at han aldri vil gjøre. Før han gjør det blir han sparket av styret, eller sier opp selv, det tror ihvertfall jeg.

 

Allikevel mener jeg ikke at et eventuelt kjøp av Van Buyten er et "betydelig" kjøp. Det ville kun vært en god forsterkning som kan gå inn i det fra før utrolig tamme midtforsvaret og hjelpe til. I sommer må vi uansett inn med en klassestopper, så dette ville vært en midlertidig løsning, litt i samme bane som kjøpet av Silvestre. Kanskje et lån av Van Buyten hadde vært like greit? Det tror jeg hadde vært en god deal for begge parter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...