Jump to content

Egen mIRC-kanal


Skorpey

Recommended Posts

Har, med tillatelse av Internettansvarlig, fått lov til å opprette en egen mIRC-kanal med gunners.no som server navn. Så alle sammen kan joine kanalen når som helst ved å gå inn på DAL.net sin server og skrive inn /join Gunners.no.

 

Håper så mange som mulig benytter seg av denne kanalen slik at vi kan diskutere enda mer om Arsenal, og spesielt benytte den til å snakke under kampene, slik at ikke kamptrådene blir spammet opp av ganske mye unødvendige innlegg som ikke alltid er så bra lesning.

 

GUIDE: HVORDAN KOMME IGANG?

Når du har innstallert mIRC og har klikket deg inn på programmet kommer det opp en slik rute:

41899802qs9.jpg

 

 

Full name: Her skal man skrive sitt fulle navn, men dere må ikke. Jeg valgte å gjøre det, men mange er forsiktige til å skrive et randomnavn. Det er egentlig opp til deg selv.

 

Email address: Her gjelder det samme som på navn, du må ikke bruke den orginale e-mail, men igjen valgte jeg å bruke min ekte da man kan låse til seg et nick.

 

Nickname: Her skriver du det nicket du vil bruke under chatten(e). Enkelte servere godtar bare at nicket starter med a-z og det funker ikke å starte nicket med tall. Derimot funker det å bruke Lars-1234.

 

Alternative: Her gjelder de samme reglene som for kallenavn. Her skriver du det du vil hete hvis det første du valgte er opptatt.

 

Invisible mode: Hvis du krysser av denne, er usynlig for alle som ikke vet kallenavnet ditt. Alle vil selvølgelig se deg i kanalene, men vanlige brukere kan ikke søke deg opp med /whois kommandoen (denne kommandoen er forklart lenger ned)

 

Server: Her står det hvilken irc-server som er valgt for øyeblikket.

 

New server window: Hvis du allerede er tilkobla en server og vil koble til en annen, uten å koble fra den du er på nå, kryss av denne.

 

Connect to server: Trykk på denne hvis du er fornøyd med serveren du har valgt

http://img166.imageshack.us/img166/9374/26795082lc4.jpg

Som du kan se ovenfor, er vi inne på "Servers". Her velger vi server og hvilket nettverk vi skal bruke.

Her blar dere ned til DALnet, dobbelklikker på den, og velger Random Server. Deretter klikker du på Select til høyre i ruten.

 

Etter at du har klikket på Select, vil du bli sendt tilbake til den forrige ruten. Når du kommer sålangt, så klikker du på Connect. Da skal mIRC koble deg til serveren og når den er ferdig å connecte(obs: Kan ta lang tid hos enkelte) så kommer det opp nok en rute. I ruten under "Enter a channel name and click join" skriver du #gunners.no og klikker deretter Join.

 

Wolla! Da skal du mest sannsynlig være klar for å chatte. :) Om dere fortsatt ikke klarer å koble dere til, må dere ta kontakt på PM.

Link to comment
Share on other sites

er mIRC i bruk enda?

Husker at jeg i min tid hadde @ (op) på #Arsenal kanalen. (undernet)

 

Husker også den... Var et slit og skrive engelsk hele tiden :rolleyes: Vertfall på den tiden. Men trudde mIRC var over for lenge siden. Men var kjekt når var på sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

Mar 30 2008, 07:52 PM - forslag til forbedringer - gunners.no

 

Personlig mener jeg at kamptråder godt kan flyte over av spontane og "skrive-i-kampens-hete" kommentarer. Dog forstår jeg de av dere som ikke vil ha det slik, da det kan bli meget uryddig og veldig usaklig. Ser det er flere tips over her, men støtter veldig Helmik'ns "Opplegg med to kamptråder; en vanlig kamptråd, og en hvor man kan diskutere under kamp.".

 

Mitt forslag til å få orden på dette problemet er å lage en chatboks en eller annen plass på forumet. Selvfølgelig er den bare tilgjengelig fra kampstart til slutt, og man må logge seg inn med vanlig brukernavn og passord. Her kan det jo også bli en del tull, og folk kan spamme i 1000-vis, derfor ville en slik boks krevd at det hadde vært en moderator til stede. Tenker på noe à la live.vg.

 

 

Edit:

 

Litt mer eksakt blir det slik at skrivingen av de spontane og følelsesmessige meldingene under kampen foregår i chatboksen, mens kamprapportene, spillerkarakterene osv havner i kamptråden.

 

Det hadde selvfølgelig vært lettest om alle sluttet å skrive slike meldinger i kamptråden, men for oss som ser kamper på stream er det greit å sitte å skrive og høre hva andre mener og slikt. En egen chatboks for gunners.no-medlemmer hadde passet utmerket samtidig som dritten i kamptråden forsvinner (forhåpentligvis). Vi kan jo selvfølgelig sitte på vg sin boks, men der er det verre tilstander enn her inne pga. andre fans.

 

Takk, Skorpey! Dette er perfekt. Da bør det bli ro og orden i kamptråden her på gunners.no i sesongen 08/09 :D

 

OEDE

Link to comment
Share on other sites

På quakenet serverene er det rundt 70-100 stk daglig og opp mot 200 på kampdager. De er dog fra alle land, men det er veldig morsomt å dele meninger med dem på kampdagene da det er stor aktivtet. Anbefales!

 

#Arsenal på Quakenet serverene - join

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har selv sluntra unna litt nå, men jeg skal prøve å være ofte inne. Anbefaler flere til å gjøre det samme. Det er virkelig moro når det er mange folk inne.

 

Hva om vi innfører en bestemt tid på en bestemt ukedag der "alle" passer på å være pålogget? For eksempel fredag fra klokka 20:00 og utover? Kunne det være en ide?

Link to comment
Share on other sites

mIRC er som dere kanskje vet, bare programmet som man bruker til å kommunisere med. Det finnes et gratis-program, men jeg husker ikke hvilket det var i farta, men jeg skal sjekke i morgen da jeg er hjemme. :P

 

Så over til forslaget; Fredag 20.00 hørtes jo ut som et bra tidspunkt for en eventuell samling. Eller hva sier dere andre? Men det gjør selvsagt ingenting at alle er innom når de har alendnig til det til enhver tid. Ser også helst at Chaz, Charlie George og de mer rutinerte med mer erfaring som Arsenalsupporter enn det vi 15-17 åringer har også kan stikke innom å diskutere.

 

Jeg håper ikke at denne chatten tar fokus vekk fra forumet fra enkelte, men det tror jeg den aldri vil gjøre.

Og som zaldor sier, så er det veldig gøy når det er mange innom :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...