Jump to content

Gnagsår


ArsenalThomas

Recommended Posts

Er det noen som her noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt gnagsår??

Har kjøpt den nye vaporen og den gnager noe sinnsykt i hælen.

Funker det bra ved og legge en gummi hæl i skoen? <_< B)

 

Jeg også fikk det, jeg solgte de.. Du kan prøve å ha de i varmt vann med beina oppi, det skal funke. Men gjorde det ikke for meg =/ Ett bra tips til nye sko er Tiempo Air Legend II!

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som her noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt gnagsår??

Har kjøpt den nye vaporen og den gnager noe sinnsykt i hælen.

Funker det bra ved og legge en gummi hæl i skoen? <_< B)

 

Jeg også fikk det, jeg solgte de.. Du kan prøve å ha de i varmt vann med beina oppi, det skal funke. Men gjorde det ikke for meg =/ Ett bra tips til nye sko er Tiempo Air Legend II!

 

Nå er jo ikke akkurat Air Legend i nærheten av å være samme type sko som Vapor da men... men for all del så ville jeg også anbefalt Air Legend til alle jeg vet om.. beste skoen jeg har hatt noensinne ;)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 2 2008, 07:26 PM) 131337[/snapback]

Er det noen som her noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt gnagsår??

Har kjøpt den nye vaporen og den gnager noe sinnsykt i hælen.

Funker det bra ved og legge en gummi hæl i skoen? :ph34r: :xmas:

 

Jeg også fikk det, jeg solgte de.. Du kan prøve å ha de i varmt vann med beina oppi, det skal funke. Men gjorde det ikke for meg =/ Ett bra tips til nye sko er Tiempo Air Legend II!

 

Nå er jo ikke akkurat Air Legend i nærheten av å være samme type sko som Vapor da men... men for all del så ville jeg også anbefalt Air Legend til alle jeg vet om.. beste skoen jeg har hatt noensinne :wub:

Jeg har den nye vaporen å det har ikke vært ne problem for meg, så, vapor er den beste skoen jeg noen sinne har hatt :wub:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som her noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt gnagsår??

Har kjøpt den nye vaporen og den gnager noe sinnsykt i hælen.

Funker det bra ved og legge en gummi hæl i skoen? :ph34r: :xmas:

 

Har du allerede fått gnagesår, så må du bruke gnagesårplaster, helst i plasterform, (ikke flytende), så må du kombinere med litt vaselin. Har du nye litt trange fotballsko, så bør du ALLTID bruke vaselin de første 2-3 treningene, da unngår du gnagesår :wub: Et godt tips når du har nye sko er også å ta de på deg, og sette beina i en balje/bøtte med varmt vann kvelden før de bruker de, da former de seg bedre, og minsker også sjansen for gnagesår

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som her noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt gnagsår??

Har kjøpt den nye vaporen og den gnager noe sinnsykt i hælen.

Funker det bra ved og legge en gummi hæl i skoen? :ph34r: :xmas:

 

Har du allerede fått gnagesår, så må du bruke gnagesårplaster, helst i plasterform, (ikke flytende), så må du kombinere med litt vaselin. Har du nye litt trange fotballsko, så bør du ALLTID bruke vaselin de første 2-3 treningene, da unngår du gnagesår :wub: Et godt tips når du har nye sko er også å ta de på deg, og sette beina i en balje/bøtte med varmt vann kvelden før de bruker de, da former de seg bedre, og minsker også sjansen for gnagesår

 

Mener du og smøre foten inn med vaselin eller skoen?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som her noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt gnagsår??

Har kjøpt den nye vaporen og den gnager noe sinnsykt i hælen.

Funker det bra ved og legge en gummi hæl i skoen? :ph34r: :xmas:

 

Har du allerede fått gnagesår, så må du bruke gnagesårplaster, helst i plasterform, (ikke flytende), så må du kombinere med litt vaselin. Har du nye litt trange fotballsko, så bør du ALLTID bruke vaselin de første 2-3 treningene, da unngår du gnagesår :wub: Et godt tips når du har nye sko er også å ta de på deg, og sette beina i en balje/bøtte med varmt vann kvelden før de bruker de, da former de seg bedre, og minsker også sjansen for gnagesår

 

Mener du og smøre foten inn med vaselin eller skoen?

smør på innsiden av skoen, og ute på strømpen din, evt litt rett på huden for utsatte steder for gnagesår, som for eksempel hæl og tær. Du trenger selvfølgelig ikke smøre inn hele foten din, bare der hvor det er mest sannsynlig at du kan få gnagesår. Smører du inn for mye, blir det fort glatt nedi skoen din...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også den nye Vaporen, og fikk samme problem første gang. Men jeg kjøpte en såkalt "kippe-kappe", en slags liten hælkappe som du bare limer på bak i hælen. Fungerer kjempebra hos meg, og koster kun 29,- kronerfor to stk! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også den nye Vaporen, og fikk samme problem første gang. Men jeg kjøpte en såkalt "kippe-kappe", en slags liten hælkappe som du bare limer på bak i hælen. Fungerer kjempebra hos meg, og koster kun 29,- kronerfor to stk! :ph34r:

Link? :xmas:

Må testes :wub:

Link to comment
Share on other sites

Smør dugelig med vasselin både på hælen, altså utpå sokken og inni skoen. Pleier å funke bra for meg.

Hvis ikke er et annet stalltips og legge skoene i varmt vann og ta dem på deg og springe litt med dem. Skal dem vist nok forme seg etter foten. Har aldri prøvd dette, så vil gjerne ha tilbakemelding viss det virker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte og prøve disse: http://www.brekkesport.no/stortbilde.asp?k...d=2414&farge=-1

 

Noen som har prøvd de?

jepp, de er ikke mot gnagsår hvis du tenkte på det, men sliter du med vond rygg, eller har et bein som er lengre enn det andre, så er de fine de. Gir ekstra demping. Men har du en høy såle bak ved hælen din, kan denne bli ubehagelig, for da kommer hælen din for høyt oppe i skoen. Da kan du prøve en liknende greie, bare at den er mindre og tynnere og har blå farge :)

Link to comment
Share on other sites

OK har akkurat prøvd med vaselin.

Må jeg løpe lenge med det på?

For meg så pleier det å holde med de første 2-3 treningene. Bruker relativt rikelige mengder da, men det er bare for å være på den sikre siden (men samtidig ikke for mye, for da blir det fort litt glatt)

Link to comment
Share on other sites

Smør dugelig med vasselin både på hælen, altså utpå sokken og inni skoen. Pleier å funke bra for meg.

Hvis ikke er et annet stalltips og legge skoene i varmt vann og ta dem på deg og springe litt med dem. Skal dem vist nok forme seg etter foten. Har aldri prøvd dette, så vil gjerne ha tilbakemelding viss det virker.

Det med å blaute skoen før bruk fungerer det også, men ikke på alle sko. Det fungerer bra på skinnsko, som AdiPURE, Copa og Predator, men på sko med stoff som Vapor, fungerer det ikke.

Link to comment
Share on other sites

I gamledager teipa vi alltid ankler, hæler og generelt hele føttene når vi fikk nye sko. Så tråkka vi begge beina (med sko på beina) oppi en bøtta før trening. Da setter skoen seg rundt foten, forutsetter skinnsko selvfølgelig.

Gjør dette 3-4 treinger, så kan du fjerne teipen etterhvert. :lol:

 

Sportsteip er undervurdert

Link to comment
Share on other sites

Fast gnagsårplaster og vaselin er virkemidler jeg selv har prøvd med stor suksess :P

Jeg har hørt som flere sier at å ha den i litt varmt vann før man tar de på skal fremskynde "formingsprosessen". Flere på laget mitt ahr prøvd det selv og sier at det funker, så skal prøve det selv nå siden jeg har fått meg nye sko :) Til dere som sier at legend, vapor, lazer osv. er best: Dette er de beste skoene, mitt andre par faktisk :D !!Lotto Zhero Gravity!! :P De ruler, ekstremt digg å ikke ha lisser :P

 

I gamledager teipa vi alltid ankler, hæler og generelt hele føttene når vi fikk nye sko. Så tråkka vi begge beina (med sko på beina) oppi en bøtta før trening. Da setter skoen seg rundt foten, forutsetter skinnsko selvfølgelig.

Gjør dette 3-4 treinger, så kan du fjerne teipen etterhvert. :)

 

Sportsteip er undervurdert

Ja sportsteip er også meget nyttig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...