Jump to content

Wenger har planer!


Eboue

Recommended Posts

Kom over en artikkel på Daily Mail her, hvor det sto en rekke svært lovende ting!

 

Det er enklere å lese den her, men jeg legger inn qoute uansett.

 

Wenger threatens to take captaincy off Arsenal's last of the Mohicans and king of sulks Gallas

 

Arsene Wenger will spend his summer scouring the world for defenders who can transform his Arsenal team from nearly men into winners.

 

The Arsenal manager yesterday admitted that his side's failings in recent weeks, as they have disintegrated in the Barclays Premier League and been knocked out of the Champions League, have been at the back.

 

The man most at risk appears to be wayward skipper William Gallas after Wenger refused to endorse the Frenchman's captaincy of the club beyond the end of this season, beginning with today's visit of relegation-threatened Reading.

 

Wenger said: "I don't know how many more players we need for next season but it's not a question of numbers. It's a question of one or two real quality players.

 

"We were leading at Chelsea, we were leading at Liverpool, we were leading at Manchester United, we were leading at home against Liverpool. So we can score goals.

 

"And up front I feel I need to give time to Nicklas Bendtner and Theo Walcott because they have made big improvements.

 

"What we could not stop was conceding goals in big games. Nine times out of 10, the team who win the big games is the team who score first. But we lost all these games after being in front every time, so we suffered more as a team defensively than offensively.

 

"I cannot answer the question of whether Gallas will be captain next season at the moment. I want to analyse the season after it finishes.

 

"He will be my captain until the end of the season. I will say that he has learned a lot about captaincy this year and that his commitment and his desire to do well was exceptional.

 

"For the rest, I wouldn't like to go into any individual assessment at the moment because I made that decision to have him as captain and I have to stand up for it."

 

Wenger will also be playing hardball with Mathieu Flamini, who is stalling over the signing of a new contract at the Emirates.

 

If the 24-year-old France midfielder does not commit to the deal being offered by the club in the next fortnight, he will be allowed to leave for free when his contract expires in the summer.

 

Flamini's status as one of Arsenal's most improved players this season will not allow him to hold the north London club to ransom when it comes to negotiating new terms.

 

Wenger added: "My first target is to keep the team together, but that's a situation that I do not control completely.

 

"We want to continue to respect our wage structure because I feel that is very important for the rest of the team.

 

"Contract-wise, we are getting close on 'yes or no' with Flamini. We have set ourselves a target of the end of April to finalise the situation one way or another.

 

"That is an absolute deadline because after that we have to make decisions. If we have to move out into the market, we don't have much time left.

 

"I don't think he has had his head turned. He says he wants to stay and I believe him, but I am also realistic. You have to sign your contract. As long as the contract is not signed, for me he is free to sign where he wants."

 

Just three points above the relegation places with four to play, Reading's players could be forgiven for having more than a bad case of butterflies before their lunchtime kick-off.

 

"Every day, you put pressure on players to a certain extent to produce," said manager Steve Coppell.

 

"Sometimes it's just verbal pressure, but you can't really reproduce the atmosphere of a dressing room an hour before the kick-off and how people respond to those nerves.

 

"Some players thrive on that atmosphere, others shrink into a shell. In years gone by, I think certain players would be physically sick. This is when you need players to perform under that intense pressure."

 

Vil Wenger endelig få ut fingeren og bruke penger på en skikkelig kvalitetsspiller, eller er dette tomme ord?

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Wenger ikke har ferdig evaluert sesongen enda. Blir spennende å se hvilke tiltak han foretar seg i sommer.

 

Kan virke som om Gallas er på vei bort. Samtidig virker situasjonen rundt Flamini usikker..

 

Lurer på hvilke ess AW har i ermet.. Blir en spennende sommer..

Link to comment
Share on other sites

Han snakker mye om Gallas som kaptein, men klager ikke spesifikt på han for dårlig jobb defensivt. Jeg spør meg selv hvem som bør ryke dersom det er snakk om noen bytter der bak.. Senderos er definitivt et usikkert kort, men han er forsåvidt ennå ung. Song virker meget spennende og bør for all del ikke dra. Toure er supermann når han ikke er utslitt. Djorou er det vanskelig å si noe særlig om.

Link to comment
Share on other sites

Planene går først og fremst ut på å legge presset for å vinne over på Man U og Chelsea resten av sesongen. Det er faktisk ikke matematisk umulig å vinne serien. Man U taper i dag, og vi er 6 poeng bak. Så blir det uavgjort mellom Chelsea og Man U. Da er vi bare 4 poeng bak.

 

Deretter har Man U West Ham hjemme, og det pleier å bli poengtap. Ikke dumt om Wigan også tar et poeng i siste seriekamp!

 

Chelsea klarer uansett ikke å slå Newcastle...

 

 

Og da tar vi gull, folkens! ;)

Link to comment
Share on other sites

Planene går først og fremst ut på å legge presset for å vinne over på Man U og Chelsea resten av sesongen. Det er faktisk ikke matematisk umulig å vinne serien. Man U taper i dag, og vi er 6 poeng bak. Så blir det uavgjort mellom Chelsea og Man U. Da er vi bare 4 poeng bak.

 

Deretter har Man U West Ham hjemme, og det pleier å bli poengtap. Ikke dumt om Wigan også tar et poeng i siste seriekamp!

 

Chelsea klarer uansett ikke å slå Newcastle...

 

 

Og da tar vi gull, folkens! ;)

 

Jøss, da er vi jo så og si garantert å vinne gull ;)

Link to comment
Share on other sites

Kom til å tenke på en ting her jeg satt, da Wenger åpenbart er i sterk tvil angående Gallas' kapteinsrolle i klubben. Men hvorfor er han så tidlig ute med å annonsere dette? Wenger pleier da å holde ting mer for seg selv?

 

Jeg tror at dette betyr at Wenger vil lokke Flamini til å bli i klubben ved å dele ut kapteinsbindet til franskmannen fra neste sesong av. Og det er ikke et dumt valg, eventuelt.

 

Hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Kom til å tenke på en ting her jeg satt, da Wenger åpenbart er i sterk tvil angående Gallas' kapteinsrolle i klubben. Men hvorfor er han så tidlig ute med å annonsere dette? Wenger pleier da å holde ting mer for seg selv?

 

Jeg tror at dette betyr at Wenger vil lokke Flamini til å bli i klubben ved å dele ut kapteinsbindet til franskmannen fra neste sesong av. Og det er ikke et dumt valg, eventuelt.

 

Hva tror dere?

 

Å gi kapteinsbindet til Flamini ville vært utrolig morsomt. Men jeg tror ikke det er så fornuftig å bytte kaptein hver eneste sesong. Ellers ser det ikke ut til å være så mye igjen av sesongen. Ingen gikk på gull-konstruksjonen min på forumet heller. Nei, sesongen er over, og vi har påbegynt neste. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Kom til å tenke på en ting her jeg satt, da Wenger åpenbart er i sterk tvil angående Gallas' kapteinsrolle i klubben. Men hvorfor er han så tidlig ute med å annonsere dette? Wenger pleier da å holde ting mer for seg selv?

 

Jeg tror at dette betyr at Wenger vil lokke Flamini til å bli i klubben ved å dele ut kapteinsbindet til franskmannen fra neste sesong av. Og det er ikke et dumt valg, eventuelt.

 

Hva tror dere?

 

Å gi kapteinsbindet til Flamini ville vært utrolig morsomt. Men jeg tror ikke det er så fornuftig å bytte kaptein hver eneste sesong. Ellers ser det ikke ut til å være så mye igjen av sesongen. Ingen gikk på gull-konstruksjonen min på forumet heller. Nei, sesongen er over, og vi har påbegynt neste. B)

 

Hehe, skulle gjerne gjort det, men det var vanskelig å få skikkelig troen på det. :ph34r:

 

Men hvis Flamini blir i klubben ved å bli gitt et bånd rundt armen så er det bare å gjøre det. Det er han som oppfører seg mest som en kaptein på banen også. Fyrer alltid opp medspillere, og står alltid på 100%.

Link to comment
Share on other sites

Kom til å tenke på en ting her jeg satt, da Wenger åpenbart er i sterk tvil angående Gallas' kapteinsrolle i klubben. Men hvorfor er han så tidlig ute med å annonsere dette? Wenger pleier da å holde ting mer for seg selv?

 

Jeg tror at dette betyr at Wenger vil lokke Flamini til å bli i klubben ved å dele ut kapteinsbindet til franskmannen fra neste sesong av. Og det er ikke et dumt valg, eventuelt.

 

Hva tror dere?

synes det er galt om Wenger bruker kapteinsarmbåndet som lokkemat for å få Flamini til å signere ny kontrakt. tror det blir mye spekulasjoner her om ditt og datt, men som det sies ovenfor her så er ikke Wenger ferdig med evalueringen av sesongen. jeg vet ikke hvordan han vanligvis gjør dette, men hvis jeg var han så ville jeg hatt et møte, mano a mano med hver spiller for å få deres synspunkter på prestasjoner og rollefordelinger, også kapteinsrollen.

 

Wenger sier Gallas har lært masse denne sesongen, og det er tydelig at han ikke vill avskrive han enda, men dersom andre spillere føler seg mer komfortabel med en annen kaptein så kan dette bli avgjørende.

 

det er tydelig at Wenger allerede har gjort noen konklusjoner.

1. han ser ikke på kapteinsrollen til Gallas som uangripelig. det har nok vært noen grunner til kritikk.

2. det er ganske tydelig at han har bestemt seg for å kjøpe to skikkelige klassespillere. jeg vil driste meg til å gjette at disse allerede er klare. grunnen er at jeg ikke kan huske at han har kommet med sånne konkrete lovnader før.

3. han har hintet ganske kraftig om at en av disse forsterkningene kommer til å være defensive. dette setter forsvarenernes plasser i laget på spill, også Gallas'. det er ikke opplagt at han får like mye spill i førsteelleveren. men igjen det ingen konklusjoner er gjort.

 

jeg begynner igjen å lengte tilbake til den tida da vi hadde 3 klassestoppere, Adams, Keown og Bould. tror det er lurt hvis vi har en til som minst er på nivå med Gallas og Tourè. Tourè og Gallas er jo uansett begge anvendelige. jeg er ganske sikker på at Wenger vil ha en kaptein han mener er garantert en plass på laget hele tiden. er Gallas en slik spiller?

 

så altså: Wenger har nok noe i gjære, men det gjenstår nok en del evaluering fortsatt.

 

(forøvrig ligger alle uttalelsene i artikkelen det referes til på arsenal.com som offisielle uttalelser)

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hva Wenger velger å gjøre. Kapteinsrollen må så klart velges utifra at det er en spiller som har respekt i hele spillergruppa. Hvis deler av spillergruppa ikke er fornøyd med Gallas som kaptein så bør man vurdere å endre det.

 

Allikevel, hvis Wenger velger å kjøpe en kvalitetsstopper i sommer samt ta ifra Gallas kapteinsbindet så tror jeg Gallas kommer til å få en såret stolthet og ønsker å forlate klubben. Kan vanskelig se for meg at Gallas blir i klubben da.

 

Når jeg ser på de fire faste bak i forsvaret så er det Gallas som jeg føler er det svakeste punktet. Han har vært god til tider, og er så klart ingen dårlig spiller, men skal man velge en av de bak der så ville jeg valgt å erstatte Gallas.

 

Hvis Wenger frister Flamini med kapteinsbindet for å skrive ny kontrakt så blir det veldig feil. Dette ville gitt et galt signal til resten av spillerne og ville aldri funket. Hvis en ny kaptein blir valgt i sommer så tror jeg det blir Toure. Flamini har hatt en god og stabil sesong og det har vært nå i år. At han plutselig da skal få kapteinsbindet nå vil jeg rett og slett ikke forstå, samme hvor mye han pisker spillerne rundt på banen. Toure har holdt et stabilt og meget høyt nivå over mange sesonger nå, så han vet vi vil prestere. Jeg ønsker å se Flamini på et like høyt nivå i noen år til før han er aktuell som kaptein.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg tenkte denne tanken (at Wenger lokker Flamini med kapteinsbindet) er jo at han gjorde det med Henry. Det var et dårlig valg, men det er det ikke hvis han gjør det samme med Flamini, for han er typen til det!

 

EDIT:

Jeg er forøvrig svært enig med bold marauder over, selv om han tenker annerledes angående kapteinsbindet.

Link to comment
Share on other sites

Se Post-match intervjuet etter Reading kampen! Da får han sprøsmål anngående kapteinsituasjoenen og da bare ristet han på hodet og sa "No. there is nothing in there(the story), people create the stories"! Altså Wenger har ingen planer om å skifte kaptein!

enig. det er nok her landet ligger for Wenger. det er vi som diskuterer kapteinen. selv tar han evaluering etter sesongen, men han ser ingen grunn til at vi (og media) skal spekulere.

 

tror allikevel at det at han sier at Gallas har lært mye og at ikke går ut og sier med en gang for alle i klartekst at Gallas er kaptein neste sesoong også betyr at han forbeholder seg retten til å ombestemme seg, dersom han mot all formodning skulle ville det. :ph34r: Gallas er ikke "den perfekte" kapteinen, enda, heller ikke for Wenger.

 

jeg er 85% sikker på at Gallas er kaptein neste sesong også.

 

btw hvis det hadde vært noe i dette og det skulle bli slik at Flamstern skulle få kapteinsbindet som sign-on-bonus så blir det jo 3. gang Wenger gjør den feilen. mener både Sol og Gilberto var bedre ledere enn Vieira og Henry, selv om de siste 2 var bedre spillere. enig i at han trenger flere sesonger før han kan gjøre krav på kapteinsbindet.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser på de fire faste bak i forsvaret så er det Gallas som jeg føler er det svakeste punktet. Han har vært god til tider, og er så klart ingen dårlig spiller, men skal man velge en av de bak der så ville jeg valgt å erstatte Gallas.

Om vi ser sesongen under ett så har Gallas vært en klart bedre spiller en Toure. Toure gjorde et veldig dårlig Afrika mesterskap og har ikke vært seg selv siden han kom tilbake.

Om Gallas forsvinner begynner jeg virkelig å lure. Gallas er en utrolig god midtstopper og jeg kan liksom ikke helt se hvem som skal komme og erstatte han. Ikke vil jeg at han skal bli byttet ut heller.

Link to comment
Share on other sites

Wenger: -Jeg er ute etter en eller kanskje to kvalitetsspillere.

Edelmann: -Arsene har pengene tilgjengelig dersom han skulle trenge det...

 

Hørt dette før?

Akkurat. Problemet er at:

1. Wenger handler inn ett par forsterkninger til tross for at vi trenger minst det dobbelte.

2. Arsenal har ikke disse pengene tilgjengelig. Jeg tror rett og slett ikke på Edelmann og gjengen lenger når det kommer til dette med t"ilgjengelige midler". Men det er en fin måte å holde poteten varm på.

 

Føler meg rimelig sikker på at dette er realiteten. Med andre ord "same old story" denne sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Wenger: -Jeg er ute etter en eller kanskje to kvalitetsspillere.

Edelmann: -Arsene har pengene tilgjengelig dersom han skulle trenge det...

 

Hørt dette før?

Akkurat. Problemet er at:

1. Wenger handler inn ett par forsterkninger til tross for at vi trenger minst det dobbelte.

2. Arsenal har ikke disse pengene tilgjengelig. Jeg tror rett og slett ikke på Edelmann og gjengen lenger når det kommer til dette med t"ilgjengelige midler". Men det er en fin måte å holde poteten varm på.

 

Føler meg rimelig sikker på at dette er realiteten. Med andre ord "same old story" denne sommeren.

 

Sant så sant det du sier her. Det er vell det samme vært år... :-|

Link to comment
Share on other sites

Det positive er jo at Wenger endelig begynner å se innse at forsvaret har vært det største problemet denne sesongen. Egentlig også forrige sesong. Jeg syns han har vært på passiv på dette punktet tidligere.

Vi mistet mye styring og kontroll i forsvaret etter Campbell ble solgt.

Gallas er god han, men ikke helt den typen stopper som kan styre en firer.

Om han blir kaptein eller ikke neste sesong..? Tja, si det. Jeg tror han får fortsette. Han blir ikke solgt ihvertfall, men trenger kanskje litt mer konkurranse om plassen?

 

Ellers er det uheldig at det dryger ut med denne kontrakten til Flamini.

Virker jo som han må ha lagt inn et høyt lønnskrav noe jeg syns virkelig litt urimelig til tross for at han har hatt en svært god sesong. Så er det vel agenten som kommer med lønnstilbudene fra Italia som gjør at Flamini blir usikker og vil ha mer penger. Jeg tror han gjør lurt i å signere for Arsenal nå som han har fått sitt "gjennombrudd" på laget.

 

Blir jo nevnt at Wenger vil utvikle Bendtner og Walcott videre som spisser neste år.

Jeg er derimot usikker på om Bendtner blir i Arsenal. Vi ser på kroppsspråket til en del av spillerne og han selv at situasjonen og tonen ikke er helt bra. Jeg har vanskelig for å se at det blir bedre også. :-|

Han har hatt framgang og vært en god spiller inni boksen, men ellers er jeg ikke veldig imponert over spillet hans.

Holder Van Persie seg skadefri og Walcott blir dyrket som spiss og begynner å score mål tror jeg Bendtner får ganske så lite spilletid neste sesong.

 

Så dette med nye spillere da. Blir spennende å se hvem som eventuelt kommer.

Jeg tror det mest blir utskiftninger for spillere som kanskje selges og ikke så mange flere enn det vi har i troppen.

Jeg har mest utlendinger på ønskelista, men en engelsk spiller eller to til tror jeg hadde vært bra for laget...så lenge de er god nok såklart.

Bare nevner noen engelske som kanskje er aktuelle? Richards, Lescott, Barry, Agbonlahor, Young...

Link to comment
Share on other sites

Ser at Gilberto åpner for å bli iflg Arsenal.com.

Det syns jeg er gledelige nyheter! Han har ikke hatt en så god sesong i år, men han har erfaring og viser en stor respekt ovenfor spillere og Wenger etter hva han sier til Arsenal.com og det varmer hjertet mitt.

 

Hvis han ønsker å bli værende og kjempe om en plass på midtbanen så er det bare positivt syns jeg! Han har gitt oss så mye de årene han har vært hos oss, så at han har falt litt denne sesongen får man tåle og heller håpe han kommer sterkere tilbake neste år, og holder presset oppe på Flamini slik at han vet at han MÅ prestere for å beholde plassen.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Gilberto åpner for å bli iflg Arsenal.com.

Det syns jeg er gledelige nyheter! Han har ikke hatt en så god sesong i år, men han har erfaring og viser en stor respekt ovenfor spillere og Wenger etter hva han sier til Arsenal.com og det varmer hjertet mitt.

 

Synes IKKE dette er så positivt. Selvsagt er det veldig ålreit gjort av Gilberto og han viser mye kjærlighet for klubben, men jeg tror dette betyr at Flamini kommer til å reise, og at Gilberto får tilbake førstelagssplassen. Ellers ville nok Gilberto reist i sommer. Tror det er enten eller: Flamini eller Gilberto. Tror vi alle er enige hvem vi skal velge her.

Link to comment
Share on other sites

Wenger: -Jeg er ute etter en eller kanskje to kvalitetsspillere.

Edelmann: -Arsene har pengene tilgjengelig dersom han skulle trenge det...

 

Hørt dette før?

Akkurat. Problemet er at:

1. Wenger handler inn ett par forsterkninger til tross for at vi trenger minst det dobbelte.

2. Arsenal har ikke disse pengene tilgjengelig. Jeg tror rett og slett ikke på Edelmann og gjengen lenger når det kommer til dette med t"ilgjengelige midler". Men det er en fin måte å holde poteten varm på.

 

Føler meg rimelig sikker på at dette er realiteten. Med andre ord "same old story" denne sommeren.

 

Sant så sant det du sier her. Det er vell det samme vært år... :-|

transferbudsjettet som er tilgjengelig blir og har alltid blitt lagt fram sammen med regnskap og budsjett vært år. Arsenal er som andre økonomiske virksomheter er pliktig til å rapportere de riktige tallene her, så når direktørene sier at Wenger har 70 mill. pund tilgjengelig så er de nødt til å holde seg til sannheten. det er Wengers transferpolicy det står og faller på. som nevnt ovenfor kan jeg ikke komme på at han har kommet med så konkrete lovnader før, så hvis dere to har annet på minnet er jeg må jeg innrømme at jeg blir litt nysgjerrig. opplys meg gjerne om når dette har skjedd.

 

når han sier det blir to store kvalitetssigninger så velger jeg å tro det. Wenger er mye rart som kan være vanskelig å forstå seg på men han er ingen løgner.

 

Blir jo nevnt at Wenger vil utvikle Bendtner og Walcott videre som spisser neste år.

Jeg er derimot usikker på om Bendtner blir i Arsenal. Vi ser på kroppsspråket til en del av spillerne og han selv at situasjonen og tonen ikke er helt bra. Jeg har vanskelig for å se at det blir bedre også. :-|

Han har hatt framgang og vært en god spiller inni boksen, men ellers er jeg ikke veldig imponert over spillet hans.

Holder Van Persie seg skadefri og Walcott blir dyrket som spiss og begynner å score mål tror jeg Bendtner får ganske så lite spilletid neste sesong.

 

Så dette med nye spillere da. Blir spennende å se hvem som eventuelt kommer.

Jeg tror det mest blir utskiftninger for spillere som kanskje selges og ikke så mange flere enn det vi har i troppen.

Jeg har mest utlendinger på ønskelista, men en engelsk spiller eller to til tror jeg hadde vært bra for laget...så lenge de er god nok såklart. Bare nevner noen engelske som kanskje er aktuelle? Richards, Lescott, Barry, Agbonlahor, Young...

jeg er enig i det første du sier her. Bendtner ser ut som han ikke passer inn i stallen som Arseblogger skriver mer om i dag.

 

jeg synes allikevel at uttalelsene til Wenger er ganske klare på det du sier i neste avsnitt. han vil holde stallen samlet, men skal ha 2 erfarne kvalitetssigninger i tillegg, muligens en 3. (som øyensynlig ikke er så erfaren). tror ikke passet bestemmer hvem han signer, selv om han har ytret ønske om å få en mer britisk stall (da han signet Luke Freeman i vinter). det skal som kjent godt gjøres og finne engelske spillere til en fornuftig pris. kvalitet kommer foran passet. hvis vi i aller verste fall skulle miste Hleb og/eller Flamini så signer han nye spillere deretter.

Link to comment
Share on other sites

planene til Wenger virker rimelig klare:

 

"Who we will buy in the summer is not decided yet, but I have players in mind. We have lists which we keep up to date, player number one, two, three or four in the positions we look for - and you go of course for the number one."

 

hovedambisjonene er å holde etablerte spiller i laget:

"However, with my financial package, the first thing I have to make sure is we keep the players we have at the moment. That is what people forget. It is not as simple as it looks when you read there is so much money available to buy players - that transfer budget also includes the improvement of the wages."

 

det kan jo hende det går med en del millioner pund på sign-on-fees for å få Hleb og Flamini til å signe videre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...