Jump to content

Forumet etter dagens kamp


Chaz

Recommended Posts

Jeg lar meg ikke imponere. I diverse tråder er det både banning, drittslenging og utrolig mange lite gjennomtenkte innlegg. Rett og slett litt TV preg. Er det slik vi vil ha det? Er det slik Goonere skal fremstå? Spør du meg så er svaret nei.

 

Jeg skal ikke henge ut navn, men det finnes noen som bør ta seg selv et godt tak i rævva og skjerpe seg. I enkelte sammenhenger er det nesten slik at jeg skjemmes av å være Gooner.

 

Ja, det er forferdelig med skaden Eduardo, og det var helsikke med både straffen, poengtapet og oppførselen til Gallas, men når enkelte slenger frempå at i ditto situasjon hadde "Tony Adams gått på puben" da passeres visse grenser.

 

Kanskje burde forumet stenges inntil to timer etter kamp når slike kamper spilles? Moderatorene bør i hvertfall dele ut MINST noen gule kort i kveld!

Link to comment
Share on other sites

Om ikke annet så gjorde dette forumet at min egen skuffelse ble omgjort til oppgitthet og forbauselse over endel innlegg her. Stenge forumet er en dårlig idë, men å gi de værste noen dagers karantene er kanskje en bedre løsning?

Jeg ble også helt oppgitt! Helt enig med karantene forslaget ditt.

Link to comment
Share on other sites

Ja som jeg skrev i kamptråden er det nesten mer skuffende å lese

forumet og enkeltes kommentarer etter dagens kamp.

Men syns som Parlour at å stenge forumet etter en kamp er en

dårlig ide.

Syns det bør deles ut advarsler el gule kort ja.

Og er nokså oppgitt over enkelte supportere som skal være Goonere.

Link to comment
Share on other sites

Litt takhøyde må man ha. Jeg ble faktisk positivt overrasket over hvor lite banning og usaklighet som ble utvist her. Det har vært mye verre før!

Link to comment
Share on other sites

Litt takhøyde må man ha. Jeg ble faktisk positivt overrasket over hvor lite banning og usaklighet som ble utvist her. Det har vært mye verre før!

 

Banning og sånt kommer vel bare etter mindre nederlag enn det var i dag, hvor laget har spilt en elendig kamp. I dag spilte vi ikke en dårlig kamp, vi gjorde bare dårlige taktiske valg og fikk et forferdelig dårlig resultat, samtidig som vi alle var triste, sure og uvel etter skaden til Eduardo. Derfor tror jeg de fleste i dag lot sinnet gå ut over fysiske ting, og ikke tastaturet og forumet.

 

Jeg for min del lot sjokolade og puter fly vegg i mellom, og jeg hørte også rykter om håndknusing mot en murvegg eller noe i den duren.

Link to comment
Share on other sites

Litt takhøyde må man ha. Jeg ble faktisk positivt overrasket over hvor lite banning og usaklighet som ble utvist her. Det har vært mye verre før!

 

 

 

Det er mulig, Evju. Og at det skal være takhøyde er jeg helt enig i. Men jeg synes enkelte i det minste burde gå i seg selv og spørre om de bør være på dette forumet under og etter kamp. Også jeg, en "gammel" mann, er sint og lei meg etter dags kamp, men det går an å besinne seg. Spesielt de kommentarene om Tony Adams i Gallas tråden var LANGT over hva som bør tillates, mener nå jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er forferdelig med skaden Eduardo, og det var helsikke med både straffen, poengtapet og oppførselen til Gallas, men når enkelte slenger frempå at i ditto situasjon hadde "Tony Adams gått på puben" da passeres visse grenser.

Synes man ikke kan gi gult kort for andres meninger da, men han/hun viser jo bare rett og slett hvor dum han/hun er.

Link to comment
Share on other sites

I enkelte sammenhenger er det nesten slik at jeg skjemmes av å være Gooner.

 

 

Enig i det med det meste i denne tråden Chaz, men akkurat her er jeg litt uenig. Er alltid stolt over å være Gooner, uansett. Uansett om vi vinner CL-finalen mot Barcelona eller taper 5-1 på WHL.

 

Tror også at Adams-kommentaren var ment som en ufarlig spøk/ironi og ikke seriøst.

 

Det har også vært verre dager her inne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg også ble skuffa over å ha vært på forumet idag. Er ny gunners medlem, og hadde ikke forventet at det var slik goonerne i Norge snakker om sine spillere. Syns Almunia og Gallas, og til dels Walcott fikk unødvendig mye kritikk og drittslenging. Er sikker på om hvis Arsenal hadde vunnet, hadde ingen snakka dritt om spillerne våre, uansett hvor dårlig man hadde spilt! Greit at man er frustrert, men det får vel være grenser!

Link to comment
Share on other sites

Trist at det er mye banning og tull her inne, men kjekt å se at det er engasjement og hjerte for klubben der ute. Jeg har forøvrig lenge sagt at når noen gjør slikt Taylor gjorde med Eduardo, bør Taylor bli utestengt i like lang tid som den skadede er ute! Det høres kanskje litt voldsomt ut, men jeg har tilgode å høre et bedre forslag...

 

Dessuten: Håper vPersie kommer tilbake snart, for nå trenger vi han virkelig! Og til sommeren må vi nok kjøpe en spiss. (Bendtner og Walcott er for ujevne, Eduardo er sikkert ute til jul, og vPersie er mye skadet hvert år. Det gjør at vi sitter igjen med Adebayor, og det blir for lite...

Link to comment
Share on other sites

Hei du Chaz! Du sier det er mye banning på forumet, og klager, også sier du at det var hellsike med den straffa og folk burde gå ræva i seg og skjerpe seg og ikke banne på forumet!

Jeg syntes de to ordene du brukte der ikke heller var så passende brukenes! ;)

 

Jeg beklager dypt og inderlig.

Link to comment
Share on other sites

Hei du Chaz! Du sier det er mye banning på forumet, og klager, også sier du at det var hellsike med den straffa og folk burde gå ræva i seg og skjerpe seg og ikke banne på forumet!

Jeg syntes de to ordene du brukte der ikke heller var så passende brukenes! ;)

 

Helt enig!

 

Vi gir gult kort til Chaz og glemmer resten ;)

Link to comment
Share on other sites

Hør nå her:

 

Det er mange meninger om hva som skal tillates og hva som er meningsfullt å skrive etter en slik kamp. Jeg har også mine meninger om det. Men så over til noe marginalt annet, nemlig litt om min dag:

 

Jeg har akkurat returnert fra bilen som har hjulpet meg å nå frem og tilbake til Bergen by, der jeg hadde en del å gjøre. Jeg har dog via min forferdelige telefon fått med meg at mye har skjedd. Nå satte jeg med ned ved mac`en for å oppdatere meg litt på hva andre goonere synes om dagens hendelser. Til dette formål er kamptråden og egentlig de fleste andre tråder nærmest ubrukelige. Side opp og side ned med "oneliners" og kraftsalver. Disse innleggene gjorde nok godt å skrive, men det gjør ikke like godt å lese de. Jeg blir verken klokere eller i større grad fylt av tålmodighet og leseglede av innleggene.

 

Så jeg spør:

 

Hva er meningen med forumet generelt og kamptrådene spesielt?

 

Jeg har ikke svaret, men dersom jeg skulle bestemme, så hadde ett poeng i allefall vært å kunne klikke seg inn for å lese andres vurderinger av kampen uten å måtte skumme meg gjennom et hav av saus for å nå kjøttstykkene.

Link to comment
Share on other sites

100% enig med Runcie her.. Eg har ofte prøvd å bruke forumet i samme øyemed, då eg ofte må jobbe istadenfor å sjå kampar, men det har eg gitt opp for lenge sidan.. Å bla gjennom 200 innlegg med "Faennn" eller "Bendtner suger" er for meg fullstendig uaktuelt..

 

Generelt bør det, etter mi meining, vere ein av dei viktigste jobbane til moderatorane å "henge rundt" i kamptråden etter kampslutt, og luke ut slike tåpelige innlegg.. Dersom innlegga blir fjerna innan rimelig tid, vil vel folk skjønne at det ikkje er vits i å kome med slike ytringar..

 

Dette høyres kanskje litt teit ut, men Arsenal er i mine auge verdas beste klubb, og då bør vi også strebe etter å vere verdas beste fans.. Kamptrådane har ein LEI tendens til å falle ned på, og kanskje til og med under Spudz-nivå...

 

Ein ekte Gooner er i mine auge ein som støtter laget sitt og spelarane på det gjennom tjukt og tynt.. Dersom ein meinar at ein spelar ikkje er god nok for laget, bør ein forvente at ei slik ytring blir etterfulgt av gode argument for kvifor spelaren ikkje er god nok...

Link to comment
Share on other sites

Balsnes og Runcie: Jeg har hatt noen PM`er med moderator Evju i dag, og han bekrefter at moderatorene jobber på høygir under kampene. Både med å slette innlegg, og med å irettesette debatanter. Men jeg er helt enig med dere, og det er på mange måter det som også er bakgrunnen for denne tråden; en del av våre debatanter hadde hatt utrolig godt av å ha karantene fra forumet under kampene, og ikke minst like etter kampene. Alt for mye tåpelig blir skrevet.

 

Bare for å nevne en annen ting som irriterer meg; normalt sett på side 2-3 eller 4 i enhver kamptråd er det et hav av mas etter stream. Stream henvises til i egen tråd, SAMT at det står som regel i første innlegg av kamptråden. Man skulle nesten tro at enkelte debatanter knapt kan lese norsk.

 

Uansett; mitt forslag om gule kort til enkelte debatanter under og like etter kamper står seg. Og stort sett så er det samme debatantene som går igjen fra kamp til kamp. De bør da ha evnen til å lære, de også?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man bare ønsker å skrive one-liners og uvesentlige ting så kan man vel heller bruke arsenal.no eller vgd på det.

 

Ett forum som jeg pleier å lese en del på er Arsenal-land sitt forum. De har et veldig seriøst og oppegående forum (syns jeg hvertfall. pleier ikke å skrive der, bare leser der innimellom). De har også en egen tråd for nyheter før kampen pluss alt som skjer underveis i kampen. Denne stenges så ved kampslutt og en egen post-match tråd blir opprettet.

 

Om dette ville funket noe bedre her vet jeg ikke, men da hadde man i det minste sluppet å lese igjennom mange hundre sider for de som ikke har fått sett kampene i hvertfall.

 

Syns egentlig et forum bør holde en veldig streng linje med klare regler skal man noen gang få opp kvaliteten på forumet, og ikke være nådig skulle det dukke opp ting som er på kanten og som bryter reglene som er satt for forumet.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å nevne en annen ting som irriterer meg; normalt sett på side 2-3 eller 4 i enhver kamptråd er det et hav av mas etter stream. Stream henvises til i egen tråd, SAMT at det står som regel i første innlegg av kamptråden. Man skulle nesten tro at enkelte debatanter knapt kan lese norsk.

Hvis det virklig plager deg så inni granskauen; Hvorfor leser du det da? Hvorfor ikke bare overse det?

Ser du ordet stream i en kamptråd; Greit, jeg overser det..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...