Jump to content

Playstation3 vs. Xbox360


KRHenry

Recommended Posts

Hadde tenkt å kjøpe meg en spillkonsoll, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. :D

 

Playstation3 er dyrere, men er det verdt det? Den er jo tross alt nyere og skal være bedre...

Hvilken skal jeg kjøpe?

 

Edit: Ja ser nå at den ligger feil...kan ikke moderator flytte den?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Hadde tenkt å kjøpe meg en spillkonsoll, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. :D

 

Playstation3 er dyrere, men er det verdt det? Den er jo tross alt nyere og skal være bedre...

Hvilken skal jeg kjøpe?

Kansje feil plass å plassere denne topicen? :D

Link to comment
Share on other sites

Har selv tenkt å kjøpe meg en Playstation 3.

Vet ikke hvorfor men liker Playstation bedre enn xbox , slik er det nu :D

Men den billigste versionen av playstation 3 koster ikke så forferdeligt mye, rundt 3400,- på elprice om jeg ikke husker feil!

 

Jeg ville gått for en ps3, men det er smak og behag :D

Link to comment
Share on other sites

Det er smak og behag, xboxen bråker mye, elite versjonen gjør ikke det, men den er dyr. Men i forhold til PS3 mener jeg xboxen har veldige bra håndkontroller i motsetning til PS3. Men nok en gang smak og behag. Jeg er selv mest fan av xbox og har alltid vært det.

Link to comment
Share on other sites

Kan folk innse at PS3 ikke er det vidunderet se skal ha det til, og at Xbox 360 slett ikke er så mye dårligere.

 

Og Wii og X360 i samme klasse? Unnskyld mister, men hva har du røyket? X360 og PS3 er i samme klasse, da de begge fokuserer på grafikken, mens Wii er i en klasse for seg selv (ikke bare positivt) da den har noe nytt.

 

Om jeg misforsto deg beklager jeg selvsagt denne uttalelsen.

Link to comment
Share on other sites

xbox 360 har de klart beste spillene og hittil har grafikkforskjellen vært minimal, selv om PS3 i teorien skal være bedre. Videre har ps3 kontrollen fått mye kritikk - i motsetning til 360-kontrollen som har bitt rost opp i skyene. Mange av de spillene som en gang var eksklusive til ps3, kommer også på xbox. Hvem bryr seg egentlig om maskinen bråker? Har du på lyden på TV, som jeg regner med at alle har, hører du ikke bråket uansett hvor mye den bråker :D

 

Hvis du ikke er så opptatt av grafikk og nyskapende spill er WII det beste kjøpet.

 

Det er så klart en smakssak og jeg tviler på om du blir skuffet uansett hvilken konsoll du kjøper. Alle har knallspill. Hvilke type spill ønsker du deg? Mer barnespill er best på WII, mens xbox 360 knuser konkurrentene på skytespill.

Link to comment
Share on other sites

PS3 har Blu-Ray spiller (Som knuser HV-DVD), sinnsykt bra grafikk, internett-leser og noe som heter Playstation Store, der du kan kjøpe spillklassikere som Crash Bandicoot og Spyro, og i tillegg nyere spill for en billig penge. Om XBox har de samme tingene, vet jeg ingenting om, men jeg ville helst ha kjøpt PS3.

Link to comment
Share on other sites

har selv en xbox 360. er fornøyd med den, har faktsisk ikke prøvd ps3. men jeg har alltid likt xbox medre en playstation. men det som er ulempen med xbox er at veldig mange er ødelagte og må repareres. det er gratis og reparere men det er unødvendig mye bry og sende den inn til microsoft.

Link to comment
Share on other sites

PS3 har Blu-Ray spiller (Som knuser HV-DVD),

 

Det er en av fordelene med PS3, men å si at det knuser HD-DVD er HELT feil! Jeg tør å vedde på at du ikke greier å se forskjell på de to formatene pr. dags dato. :D

Link to comment
Share on other sites

Blu-ray knuser ikke HD-DVD, det er tøv. Grafikken på Xbox 360 og PS3 er så godt som identisk, på multiplattformspill har grafikken som regel vært best på X360. Det finnes ingen nettleser til Xbox 360, men dette har jeg heller aldri savnet. Marketplace er omtrent det samme som Playstation Store, og der finner man demoer, og man kjøpe flere klassikere. Det er også en arcade-del med på både nyoppussede gamle spill og nye spill til en billig penge, og det er enkelte virkelig gode spill å finne der.

 

At du innrømmer at du ikke veit om det samme som du nevner finnes på Xbox 360, får så å si at du foretrekker PS3, gir iallfall for meg svært lite mening. Det er vanskelig å sammenligne produkter når du bare har prøvd en av de du sammenligner.

 

Edit: Denne var rettet til The Gunner.

Link to comment
Share on other sites

For å si en ting klinkende klart, om et år vil du angre om du velger en 360 i stedet for en PS3. For det første så er teknikken man bruker i lesersystemet to vidt forskjellige. Blu-Ray har mulighet til å kjøre full HD på 1080p og samtidig kjøre på 1080p ut på lydnivå. HD-DVD har ikke denne muligheten og det høyeste disse platene kan presses er på 1080p en vei og 720i den andre. I tillegg vil det snart komme Blu-Ray discer som kan oppta hele 80GB på en disc(!), mens HD-DVD kun kan måle seg med dagens 30GB Blu-Ray discer. Et annet godt poeng må være at en hel del filmer (nye og klassikere) har valgt Blu-Ray fremfor HD-DVD og man ser også at utvalget av Blu-Ray filmer er nesten det tidobbelte av hva som finnes til HD-DVD.

 

PS3 spillene derimot kontra spillene til X-box er fortsatt hakket dårligere, det mye grunnet at X-Box 360 har levd nærmere et halvt år lenger enn PS3. Med tanke på den kommende strålende spillvåren for PS3, med bl.a. Gran Turismo 5 Prologue og GTA 4, vil de nok allerede om et par måneder kunne være på lik linje med X-Box når det kommer til gameplay. Når vi ser på grafikken og lydoutput så er allerede PS3 gått forbi 360, mye takket være at PS3 kan kjøre spill på 1080p, mens grensen for leseren til 360 ligger på 720p, dette merkes godt om du har en full-HD tv, men kanskje ikke fullt så mye om du har en alminnelig flatskjerm. Et annet godt poeng er at 360 er nå på 80% av den totale ytelsen hos spillene sine, mens Playstation 3 ligger på 20% og allerede nå er det spørsmål om hvem av de som er best, om et år vil det være PS3 som ligger i pole position til å vinne den diskusjonen.

 

Når man snakker om brukervennligheten så er også PS3 en klar vinner, den er meget stillegående, internett funksjonene fungerer topp og den har lette elegante trådløse kontroller som man nesten ikke merker at man holder i hånden. 360 høres med litt overdrivelse ut som et fly som skal lette når den starter og viften anbefales at man bytter den en gang annehvert år noe som tyder på at det ikke akkurat er som det skal, så sørg for å skaffe deg forsikring på 360-maskinen din, slik at du ikke må betale for viftene for de kan bli dyre, om du skulle velge denne.

 

Jeg har selv begge maskinene og snakker av erfaring med begge når jeg anbefaler deg å satse på PS3 og håper du finner noe nyttig i det jeg har skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg begge maskinene, og jeg har ikke hatt problemer med xboxen, mens jeg måtte sende PS3 til reperasjon etter 5 timers bruk, da kuttet blu-ray spilleren ut, og dette var på en med 60gb harddisk. På en 40' hd-ready eller full HD er det minimal forskjell, spørs jo selvsagt hvor nærme en sitter. Men med større TV-er enn det er full-hd å anbefale.

 

Tilbake til diskusjonen, som sagt er det smak og behag, men for meg vinner xbox selv om den bråker veldig, men spiller ikke alle med lyd på spillene da, og når en spiller hører en sjeldent andre lyder, slik er det iallefall for meg. Du nevner disc-plass, og der er blu-ray overlegen, men jeg har troen på at hd-dvd finner en løsning på det, og kommer opp med tilsvarende. Det med grensen på 720p på 360 er ikke noe jeg har hørt noe om, men kan hende det stemmer. Har selv "bare" et tv på 720p, og der er det ikke noe problem. Når PS3 kom i hus måtte jeg kjøpe et seperat hd-kabel, noe som var veldig skuffende, ei på 360 følger det ikke med hd-kabel, men det er noe tilsvarende. Har planer om å kjøpe en hd-kabel til den også.

 

Noe xbox er overlegen på er det onlinefunksjon på spill etter hva jeg har lest, og ikke etter erfaring, siden jeg aldri har spilt på nettet med noen av maskinene. Forsikring tror jeg nok ikke er nødvendig hvis en får "ring of death", du nevte heller ikke det, for microsoft har utvidet garantien og den er på 4 år angående det problemet der. Hvis en skal ha 360 uten støy kjøp den svarte, husker ikke hva den kalles. Men hvis du skal ha den med innebygd hd-dvd spiller vent med å kjøpe den, for det er rykter om at det skal komme en ny utgave med innebygd det.

 

Kan nevnes at alt jeg sier sikkert ikke er riktig, snakker utifra det jeg husker og erfaringer.

 

 

EDIT: The Gunner, Ok, det skulle du ha nevt med en gang ;)

Link to comment
Share on other sites

PS3 er ikke dyrer enn xbox slik mange folk vil ha det til. Når du ser på alt PS3 har fra før, som du må kjøpe som tilleggsutstyr til xbox, så blir faktisk xbox dyrere (hd-dvd, wlan +++). Denne sammenligningen var også da ps3 var vesentlig dyrer enn den der nå.

 

en kar har laget en "artig" video om det ;)

 

Du finner sikkert mye oppdatert hvis du googler litt.

 

Jeg har aldri hatt xbox eller xbox360, så kan umulig si hva som er best, men Sony har jo sagt at det er ikke gamerene som er dems marked, men "alle". Det har de jo klart meget bra, med singstar, eyetoy, guitar hero, buzz, dance dance revolution osv. xbox har hengt seg på der også nå (guitar hero), men jeg føler kanskje sony er, og har vært litt mer kreative der.

 

Hvis du ønsker en konsoll som du vil ha mange spilltitler å velge iblandt med en gang, så er xbox klart en vinner. På sikt vil nok dette gjevne seg ut.

 

Forøvrig har jeg de siste dagene spilt Uncharted: Drake's Fortune, som er PS3 exclusive, og det er et av de beste konsoll spilla jeg har spilt siden metal gear solid. Et utrolig fasinerende eventyr av et spill. Det er bare såvidt du klarer legge det ifra deg. Det er verdt en PS3 etter min mening ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...