Jump to content

Playstation3 vs. Xbox360


KRHenry

Recommended Posts

Orker ikke å legge meg noe mer ut i denne krigen, men det finnes spill med 1080P-output til X360 også. Og det er ikke så rent få spill som oppskaleres, selv til vanlig HD-oppløsning 720P. Dette gjelder for begge maskiner, og jeg skal ut på leiting etter kilden igjen nå.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Orker ikke å legge meg noe mer ut i denne krigen, men det finnes spill med 1080P-output til X360 også. Og det er ikke så rent få spill som oppskaleres, selv til vanlig HD-oppløsning 720P. Dette gjelder for begge maskiner, og jeg skal ut på leiting etter kilden igjen nå.

 

Det er riktig at det finnes spill med 1080p output til 360 også, men det hjelper fint lite når leseren (foreløpig)ikke klarer å lese de, det kommer vel antakeligvis på nyere versoner, men det er ikke slik på noen av dagens, og den klarer fremdeles ikke 1080p output på både lyd og bilde, noe PS3 klarer. Ikke meningen å krangle med deg, men kunne ikke dy meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Du får nok mere for pengene hvis du kjøper en XBOX, du skal ha i bakhodet at det finnes flere spill til XBOX

enn til PS3.

 

Det kommer jo flere til PS3 etterhvert.

 

Ja ok, hvis det skulle komme flere spill til PS3 enn XBOX skal jeg spise "HATTEN" min.

Link to comment
Share on other sites

Du får nok mere for pengene hvis du kjøper en XBOX, du skal ha i bakhodet at det finnes flere spill til XBOX

enn til PS3.

 

Det kommer jo flere til PS3 etterhvert.

Det er riktig det, men XBox stopper nok ikke med å lansere nye spill de heller ;)

Link to comment
Share on other sites

Orker ikke å legge meg noe mer ut i denne krigen, men det finnes spill med 1080P-output til X360 også. Og det er ikke så rent få spill som oppskaleres, selv til vanlig HD-oppløsning 720P. Dette gjelder for begge maskiner, og jeg skal ut på leiting etter kilden igjen nå.

 

Det er riktig at det finnes spill med 1080p output til 360 også, men det hjelper fint lite når leseren (foreløpig)ikke klarer å lese de, det kommer vel antakeligvis på nyere versoner, men det er ikke slik på noen av dagens, og den klarer fremdeles ikke 1080p output på både lyd og bilde, noe PS3 klarer. Ikke meningen å krangle med deg, men kunne ikke dy meg ;)

 

Det trenger jeg en kilde for å tro på. Jeg tror ikke på at de hadde lagd spill til X360 med 1080P-output, som krever såpass mye mer enn 720P om leseren ikke hadde klart å lese de. Det strider i mot all logikk, da de heller kunne fokusert på høyere FPS og annet da.

Link to comment
Share on other sites

Har spilt på ps3 og har xbox360, VALGET er engelt xbox360!

Link to comment
Share on other sites

Velger X-Box 360 lett! På grunn av X-box live, håndkontrollen og de beste spilla! (liker skytespill og de beste er foreløpig på 360).

 

Metal Gear solid 4, kunne vært en grunn til å kjøpe PS3. Men det kommer 100% sikkert 1år etter utgivelsen av Mgs4 til PS3. Da i en spesialversjon med bonusoppdrag.

 

Resident Evil 5, blir sannsynlig eksklusivt til 360. (Eller til begge formater)

 

Gta 4 kommer til begge, men med mer oppdrag til 360.

Link to comment
Share on other sites

Sier bare en ting !!!

 

XBOX LIVE!!!!!!

 

Genialt

 

 

 

Skl man spille xbox lve så må man betale en sum per måned. Lurer på om det er rundt 80 kr. På playstation 3 kan duu spille online gratis. KKontrollen på xbox er forferdelig! Håpløs å spille med. Playstation kontrollen er helt sykt digg å spille med!

 

 

For gudsssyld man kjøp playstation 3! :D

Link to comment
Share on other sites

For å kunne regnes som HD-ready kreves det at TV-en kan vise 720P, for såkalt full-HD kreves det i tillegg 1080P.

 

Skl man spille xbox lve så må man betale en sum per måned. Lurer på om det er rundt 80 kr. På playstation 3 kan duu spille online gratis. KKontrollen på xbox er forferdelig! Håpløs å spille med. Playstation kontrollen er helt sykt digg å spille med!

 

 

For gudsssyld man kjøp playstation 3! :D

Ja, det koster 449,- for et årsabbonement, tror prisen er noe høyere om man velger å betale pr måned, men ikke så høyt som 80,-.

 

Kontrollen er ikke håpløs, den er av mange kåret til en av de beste kontrollene noensinne. Dette er på grunn av ergonomien som fører til at den ligger svært godt i de fleste hender. PS sin kontroll derimot er svært gammeldags, og stikkene er bare lagt til det gamle designet, noe som fører til at de virker malplassert.

 

Det om kontrollene var min mening, og husk at nettopp det er en smakssak!

Link to comment
Share on other sites

Dere burde lese Gooner14 sitt innlegg, han forklarer det meste om hvorfor man burde velge PS3.

 

Som mange av dere har nevnt som et argument at 360 og PS3 har tilnærmest lik grafikk, og at 360-en har bedre grafikk på enkelte ting, dette er fordi Xbox 360 bruker 80% av sin kapasitet, mens PS3 fortsatt er på 20%!

 

Man har også forholdsvis få spill som har kommet til PS3, men det kommer bare flere og flere utpå nyttåret.. som f.eks. kommer jo Metal Gear Solid IV som er PS3 exclusive (i hvertfall i 2-3 år frem i tid) og mange andre.

 

Man har jo mange andre grunner for å velge en PS3, bla. innebygget Blu-ray spiller (som har blitt oppgradert og kan nå lese DivX bla.), innebygd trådløs internett, kontrollene har bedre batterikapasitet og veier MYE mindre (mangler rumble akkurat nå men kommer på nyåret), det er vel også et par andre ting jeg ikke kommer på akkurat nå.

 

Slik jeg ser det er PS3 det eneste fornuftige å kjøpe hvis man ser frem i tid.

 

Bare en liten oppstramming. Ekte hd har ikke kommet ennå. HD-ready har kommet og det er oppløsninga 1080. Tar nok litt lengre tid før full hd kommer

 

Nå finnes vel 1080i, full HD. HD-ready er 1080*720 mens full HD er 1920*1080 altså 1080i.

Link to comment
Share on other sites

1080i regnes ikke som full-HD, det er det bare 1080P som gjør.

 

Forøvrig har svært liten tro på Gooner14s innlegg, da jeg ikke har tro på at PS3 har så fordømt stor kapasitet som enkelte skal ha det til. Da den kom forventet de fleste en maskin som skulle knuse Xbox 360 så til de grader på alle punkter, men de fleste ble negativt overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Du får nok mere for pengene hvis du kjøper en XBOX, du skal ha i bakhodet at det finnes flere spill til XBOX

enn til PS3.

 

Det kommer jo flere til PS3 etterhvert.

Det er riktig det, men XBox stopper nok ikke med å lansere nye spill de heller ;)

 

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa at det vil komme mange flere spill til PS3 utover, ikke at det kommer flere PS3 spill enn XBox spill ;)

Link to comment
Share on other sites

1080i regnes ikke som full-HD, det er det bare 1080P som gjør.

 

Forøvrig har svært liten tro på Gooner14s innlegg, da jeg ikke har tro på at PS3 har så fordømt stor kapasitet som enkelte skal ha det til. Da den kom forventet de fleste en maskin som skulle knuse Xbox 360 så til de grader på alle punkter, men de fleste ble negativt overrasket.

 

Forklar meg forskjellen på 1080i og 1080p~

 

Og jo Gooner14 sitt innlegg om at PS3 har en så stor fordømt kapasitet kan du selv lese på en av E3 sine egne artikkler, der de forklarer at Haze (som er en av de største satsningene til UbiSoft) bare bruker i underkant av 20% av PS3-en sin kapasitet.

 

De gjorde dette med PS2 spillene også, de bygde de gradvis oppover hele veien og nå bruker spillene så og si 100% av kapasiteten.

Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk ikke på at det vil bli så vidunderlig, jeg velger å stole på de litt mer tilbakeholdne.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

http://en.wikipedia.org/wiki/1080i

http://reviews.cnet.com/4520-6449-6361600-1.html

 

Og en masse andre plasser finner du info om 1080P/1080i

 

Her er det godt forklart. Om du ikke gidder å lese mye anbefaler jeg denne tråden fra diskusjon.no.

 

For å kunne få merket "HD-ready" på en tv kreves det blant annet av tv'en kan vise 720 linjer og har en HDMI eller DVI-inngang som støtter DHCP. (kopibeskyttelse for å si det enkelt)

En "Full-HD" tv har alt det en "HD-ready" en har, men i tillegg har den en vesentlig høyere oppløsning. En skjerm med full hd skal kunne vise 1920 x 1080 bildepunkter. (kontra 1366x768 som er en ganske vanlig oppløsning på en HD-ready-skjerm)

 

Forskjellene på 1080i og 1080p er rett og slett to forskjellige måter å vise bildet på.

I = interlaced - P = progressive

I korte trekk vil det si at en skjerm med 1080i vil oppdatere halvparten av de horisontale linjene av gangen. (først 1,3,5.... og så 2,4,6....)

1080p derimot vil oppdatere alle linjene samtidig og er dermed best.

 

Husk at oppløsningen på skjermen gir ingen indikasjon på om tv gir gode eller dårlige bilder. Da teller kontraster, responstiden, digitale prosessoren og slikt mye, mye mer. Hvis du sier litt mer om hva tv'en skal brukes til og en ca. størrelse så er det enklere å komme med anbefalinger til gode modeller. ;)

 

Mye riktig, men mye av det vesentlige er feil.

 

1080i vs 108op... det har ikke direkte noe med måten å vise bildet på slik du viser. Bildet vises progresivt (p) uansett på dagens TV'er.

 

Slik er det med LCD, plasma, SXRD, D-Ila og alle andre digitale skjermer. INGEN av de er i stand til å overhodet vise interlaced (i) bilder. Folk som googler får de samme gamle artiklene opp hver gang ser jeg... Så 1080i vil ikke i dag oppdatere linjene annenhver gang, linje 1, 3 5 osv... som du sier. De vil bli oppdatert progresivt (samtidig som du sier) og vist i panelstørrelse:

 

Det som er viktig å huske nå er paneloppløsningen. HD Ready kan ta imot 720p og 1080i SIGNALER - og dette blir vist progresivt i panelstørrelsen som er stort sett er 1366x768 (p da) (1280x720) uansett. 1080i signaler bli de-interlaced til progresivt (p) og nedksalert til panelstørrelse 720p(768p i de fleste tilfeller). 720p signaler skjer det ikke så mye spennende med, annet enn at de blir oppskalert pittelitt for å fylle skjermen i 1366x768p i stedet for 1280x720p som var utgangsignalet. Full HD vil vise 1080 kilder som 1080p. (1920x1080). Kvaliteten på fremvisningen vil avhenge av hva kilden er og hvordan billedbehanlingschippen i TV'n gjør konverteringen fra 1080i (hvis det er det som sendes) eller om det er 1080p hele veien fram.

 

Skal man google så bør man google og lese forskjellen mellom 1080i overføring (som fortsatt gjelder) og 1080i billedopptegning (som du beskrev, men som ingen av de digitale =LCD, plasma, SXRD, D-ILA, bakprojekson gjør eller greier å gjøre. Dette er gammel teknologi). Og ikke minst - vit hvordan billedkilden virker inn på hva sluttresultatet KAN bli. En 1080i overføring av en egentlig opprinnelig 1080p kilde KAN f.eks bli PERFEKT de-interlaced tilbake til 1080p vist på TV'n slik så sant man har en Full HD TV. 1080i kan det aldri bli vist fram som uansett.

 

Oppløsningen har en god del å si for bildet hvis man sitter rimelig nærme skjermen. Men ellers er jeg enig i viktigheten av kontrast, responstid, billedbehandling (ikke minst- da det er den som bestemmer kvaliteten av de-interlacinge fra interlaced til progresivt bl.a.). Men - dess lengre fra skjermen dess mindre har oppløsningen å si, ja. Så til trådstarter - ser du skal spille mest. Kjøp like gjerne HD Ready TV da de fleste spill tegnes opp i 720p alikevel internt i maskinen.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt x-box, :D bedere graffik

Tror grafikken er ganske lik, men det er iallfall ikke bedre grafikk på 360. Det er større prosessor på PS3. Men egentlig tror jeg ikke det har så veldig mye å si. Det er i grunn spillene det kommer an på. De aller fleste spillene kommer jo på begge konsollene, men jeg f. eks. liker final fantasy og da velger man jo PS3. Hvis man f. eks. liker GTA burde man velge 360. Det er iallfall slik jeg tenker.

Link to comment
Share on other sites

Hvem liker du best av Chelsea og Manu?

 

Alle har egne meninger. Jeg har Xbox360 og den passer ypperlig for meg. Deilig å kjenne kontrollen i hånda, for man er vel ikke så svak at 360kontrollen blir FOR TUNG!??!

 

Nei, nettopp.

 

Men, kjøp Xbox nå, så venter du 1-2 år og kjøper PS3. Da kommer det flere spill og Blue Ray blir mer vanlig blant DVD hyllene. For ærlig talt, hvor mange kjøper seg PS3 for å se på Blu ray? Du skal ha dårlig TV for å ikke ha et bra bilde på en DVD, og da hjelper det jaggu ikke med Blue Ray.

 

Samtidig blir PS3 billigere om 1-2 år :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noen som spiller Call Of Duty 4 til x-360?

Jeg spiller, men om du tenker på online gaming, så må du vente for jeg har ikke xbox live akkurat nå.. Men satser på å ha det i hus innen midten av februar ;)

Forresten kan jeg varmt anbefale xbox 360, og spesielt om du har HD-tv..

Link to comment
Share on other sites

Noen som spiller Call Of Duty 4 til x-360?

Jeg spiller, men om du tenker på online gaming, så må du vente for jeg har ikke xbox live akkurat nå.. Men satser på å ha det i hus innen midten av februar >_<

Forresten kan jeg varmt anbefale xbox 360, og spesielt om du har HD-tv..

 

Det er bra, du får legge meg til når du får det. Eller sende meg en melding her på forumet med navnet ditt :D Kaller meg kabeljo der au ;)

Det er en helt annen opplevelse å spille Cod4 Online, spesielt på hardcore :D

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som gleder seg til Ninja Gaiden 2? Jeg har sittet og siklet til videoene som har blitt lagt ut på ign.com de siste dagene >_<

 

Synes forøvrig at EspenS kommer med det mest fornuftige innlegget i denne min-far-er-sterkere-enn-din-far-duellen :D

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som gleder seg til Ninja Gaiden 2? Jeg har sittet og siklet til videoene som har blitt lagt ut på ign.com de siste dagene :D

 

Synes forøvrig at EspenS kommer med det mest fornuftige innlegget i denne min-far-er-sterkere-enn-din-far-duellen :D

 

Liker egentlig ikke slåsspill, men når jeg så på et par bilder så ble jeg sikker. Dette skal jeg ha! >_<

Vet du når det kommer ut? Sto ikke noen utgivelses dato på tothegame.com.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...