Jump to content

St. Totteringham's Day 2007/08


Polljen

Recommended Posts

Etter et meget hyggelig resultat mot hottentottene, så er det vel på tide å tenke på når denne sesongs St. Totteringham's Day kommer.

 

Joda, jeg er nok kanskje vel tidlig ute med mine tanker, men med 25 poengs forsprang så tror jeg at denne høytidsdagen kommer tidlig i denne sesongen.

 

Litt tankespinn fra min side gir meg 1. mars som den seneste sannsylige dato. (EDIT: endret fra 8 .mars til 1. mars, p.g.a. feiltelling av kamper)

 

Forutsetningene mine er: Arsenal og Tottenham tar like mange poeng resten av sesongen. Helt umulig sier du, ja jeg er enig at det er meget usannsynlig at laget nord i veien skal vinne alle kampene sine, men jeg tar den likevel som en forutsetning.

 

Dette vil bety at med seier over Villa 1. mars 2008, så ligger vi 25 poeng foran med 8 kamper igjen.

Og dette er før vi møter Pool, Manure og $$$$$$.

 

Kanskje noen er bedre til å gjette enn det undertegnede er.

 

Mitt stalltips etter å ha sjekket kampoppsettet er: 2. februar.

Link to comment
Share on other sites

Forutsetningene sier vel at dette vil bli en av tidenes tidligste Totteringhams Day.

 

Det som er sikkert, det er jo at de umulig kan ta oss igjen. Dog er det vel ennå en teoretisk mulighet for det enda, men fysisk er det helt umulig å hente inn 25 poeng på såpass få kamper som er igjen av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham må ta 25poeng mer enn oss på de siste 20rundene. Det betyr at de må ta i snitt 1,25 poeng mer enn oss i snitt per runde. Tar vi 36 poeng på våre 20 siste kamper(Tilsvarer 1,8, til sammenligning har vi 2,39 i snitt foreløpig) er det ingenting Tottenham kan gjøre. 36 poeng kan for eksempel tas med 12-0-8,11-3-6 eller 10-6-4. Og dette må kun gjøres hvis Tottenham skulle trylle frem 20 strake seire, det skjer ikke.

 

Mao, i praksis(ikke fysisk :D) tar ikke Tottenham oss igjen. Men det vil nok dessverre drøye litt lenger enn enkelte tror. At arsenal skal ta like mange poeng og Tottenham like få er svært lite sannsynlig når vi vet at forskjellen i mannskap og nå trenerkapasitet er MYE mindre enn tabellposisjonen skulle tilsi.

 

Tar vi like mye poeng fremover vil det være avgjort 8runder før slutt, altså 15 mars. Dette justeres fra eller til

etterhvert når vi enten tar mer eller mindre poeng enn de. Prøver man å legge vekk Arsenal-brillene ett øyeblikk er det klart at potensialet deres er ganske så stort med kanonmanager, en bunnsolid tropp og muligheter for nye signeringer i Januar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulig jeg tar feil, men heter det ikke St.Totteringsday?

 

 

Sant det

 

3 flere seiere, så kan vi heise flagg. Da har endelig dagen kommet, som vi har ventet på.

 

St.Totteringsday!

 

Spurs har 25 kamper, 29 poeng.

 

Med 13 gjenstående kamper, kan de med maks uttelling få 39 poeng på de kampene.

 

Da har de 29+39 = 68 Poeng.

 

Arsenal har 60 poeng nå. Så sant vi vinner 3 kamper, så er det gjort. Det kan også komme fortere eller senere, alt ettersom resultatene.

 

Men når kan vi forvente oss å feire denne koslige dagen?

 

Går alt etter planen, så er det 1 mars.

 

Vi har Blackburn H

Birmingham B

Aston Villa H

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Litt dumt, men hva er egentlig St. Totteringham's Day?

Det er den dagen hvor tottenham ikke kan ta oss igjen på tabellen.

Ok, takk. Den kommer vel ganske tidlig denne sesongen.

Etter mine beregninger kan dagen være i denne serierunden.

Vi må vinne og de må tape. Med uavgjort for Tottenham har de fremdeles teoretisk mulighet til å ta oss igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er riktig burde vell egentlig navnet på topicen byttes til det riktige. Slik ikke at om 50 år så tror folk det heter St. Totteringham's Day :P Riktig skal være riktig :D

Forumet lever om 50 år, og det er viktig at de som søker i historien ser at vi var nøye med fakta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...