Jump to content

Diskusjonene under sakene på dagbladet


Runcie McAdams

Recommended Posts

Jeg morer meg ofte med å lese sakene på dagbladet etter kamp. Så begynner jeg å lese diskusjonen under saken, og blir bare trist. Det ene idiotiske innlegget etter det andre.. Og ingen av debattantene klarer å holde seg unna drittslenging lenger enn Lehmann klarer å skyte ballen etter et kinkig tilbakespill.. (muligens en laber sammenligning, men det får gå for denne gang)

 

 

Hvem er alle disse idiotene som skriver flåsete og usaklige innlegg på nettet? Er det noen av dere?

 

 

Norge går til hundene! Rettskrivningen likeså, og folkeskikken har forlatt oss for godt...

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, det er helt håpløst det greiene der. Jeg har gitt det opp for lenge siden. Syns de bør fjerne hele systemet, da det er så liten grad av seriøsitet og rettskrivning at jeg blir helt matt.

 

Blir flau over nivået på innleggene. Det er kanskje et innlegg i ny og ne som holder mål, men det er sjeldnere og sjeldnere. Disse "trykk bra" innleggene er det værste!

Link to comment
Share on other sites

Eg tenkte faktisk det samme igår. Syns diskusjonen som kom i etterkant av chelseakampen må vere lavmålsrekord. Håper for vår skyld at det ikkje var noken frå vårt forum som deltok i dette.

 

Men sånn generelt syns eg at denne "kommenteringsbølga" som har kommt er ein uting. Det utartar seg veldig ofte til hetsing og persontrakassering, og i tillegg syns eg at det tek seg dårleg ut i ein nettavisartikkel.

Då er det mykje betre å gøyme ein slik diskusjon i eit forum.

Link to comment
Share on other sites

Du har både meg og nobelpris-vinneren i litteratur Doris Lessing på din side Runcie.

 

Det er forøvrig høyst bemerkelsesverdig at Dagbladet, av alle, er den avisen som gir rom for de minst verdifulle debattene av dem alle. Noe har åpenbart gått tapt på veien siden 1869:

 

«Vi ønsker et nytt frisinnet Dagbladet i overensstemmelse med Grunnlovens ånd, et sant demokratisk blad hvor det er anledning til fritt å uttale seg uten persons anseelse – men uten personligheter – ene og alene søkende det rette i fedrelandets interesse, skrevet i en anstendig tone og i et forståelig sprog for både leg og lærd

Link to comment
Share on other sites

Du har både meg og nobelpris-vinneren i litteratur Doris Lessing på din side Runcie.

 

Det er forøvrig høyst bemerkelsesverdig at Dagbladet, av alle, er den avisen som gir rom for de minst verdifulle debattene av dem alle. Noe har åpenbart gått tapt på veien siden 1869:

 

«Vi ønsker et nytt frisinnet Dagbladet i overensstemmelse med Grunnlovens ånd, et sant demokratisk blad hvor det er anledning til fritt å uttale seg uten persons anseelse – men uten personligheter – ene og alene søkende det rette i fedrelandets interesse, skrevet i en anstendig tone og i et forståelig sprog for både leg og lærd

 

Mye jeg sier meg minst delvis enig i i den artikkelen. Anbefaler en skjønn litterær bok fremfor dagbladet nårsomhelst.. Morsomt sitat av Andrew Keen mot slutten der:

 

- Millioner på millioner ordkåte apekatter skaper en endeløs, digital skog av middelmådighet.

Link to comment
Share on other sites

Ka rompe tråd er dette da!??!??!!! gå og ta morra di e ræva!!!!!!!!! liverpool suger.

Man U vinner alt.

 

 

På det nivået der du mener? Ja jeg har sluttet helt og lese på dem, er forferdeligt dårligt dem som skriver inn klare omtrent aldri og være saklige, verken når det gjelder innhold eller språk. Ganske synd egentlig, for vett at det er flere som ville brukt dette middelet for å diskutere fotball og andre ting.

 

Skulle vert påbudt med innlogging, og med for mange usaklige innlegg/setninger. Blir du sparket ut. Men det kverver vel endel arbeid å få gjennomført.

Link to comment
Share on other sites

Ka rompe tråd er dette da!??!??!!! gå og ta morra di e ræva!!!!!!!!! liverpool suger.

Man U vinner alt.

 

 

På det nivået der du mener? Ja jeg har sluttet helt og lese på dem, er forferdeligt dårligt dem som skriver inn klare omtrent aldri og være saklige, verken når det gjelder innhold eller språk. Ganske synd egentlig, for vett at det er flere som ville brukt dette middelet for å diskutere fotball og andre ting.

 

Skulle vert påbudt med innlogging, og med for mange usaklige innlegg/setninger. Blir du sparket ut. Men det kverver vel endel arbeid å få gjennomført.

 

Herlighet så teit du er! :angry: :angry: :angry: :anry: :angy: :ngry: :anry: :angry: :agry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: På tide å komme dg tilbake til gutteromme og gjøre gangetabellleksene dine!!!!!!!!!!!!!!!! Skal vedde på at du er mænju fan og at det lukter rart når du tar av deg sokkene. PS: TOTTENHAM ER BEEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Lest noen "artige" kommentarer jeg også... De som holder til der har vell så og si ingen peiling på fotball, eller så er de bare der for de ikke har noe annet fornuftig å finne på (ikke at det er fornuftig men, men).. Den merkeligste kommentaren jeg har kommet over er:

 

"Å harregud, hva r dette for noe dritt. Liverpool spiller som om de netåpp har kmt fra månen, og mææænu kan f*** mg ikke spille fotball........................ Mn jg sunst mææænu r gnske flinke da:p heehehehehheheehe.......

Spurs fo evva"

 

Vet ikke hva jeg skal si til det. Noen som har peiling på fotball er det hvertfall ikke å heller ikke en som har sitt fotball i sitt liv og heller ikke en som holder nivået oppe i norsken ! Men, men godt det er en plass til slike folk da...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...