Jump to content

Arsenal, ein av verdens beste start 11'er


aaa

Recommended Posts

Arsenal har ein av verdens mest unge og bra'e start 11'er:

 

 

Almunia(Fabianski om 1-2 år)

Clichy - Gallas - Toure - Sagna

 

Hleb - Fabregas - Gilberto(Flamini) - Rosicky

 

V.Persie - Adebayor

 

 

Pluss me har Bendter, Walcott, Denilson , Senderos og ikkje minst Eduardo, som fortsatt er unge og gode, som sitter på benken

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet så er jeg egentlig uenig med deg der. På papiret så har vi nok langt ifra verdens beste start 11`er. Er veldig mange andre lag som har spillere som er en del bedre enn våre, individuelt sett da, men heldigvis så er det ikke det som avgjør kamper, så selv om vi ikke har verdens beste på papiret, så har Geniet Wenger fått de til og spille verdens beste fotball. Og det er vel egentlig det som teller...

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet så er jeg egentlig uenig med deg der. På papiret så har vi nok langt ifra verdens beste start 11`er. Er veldig mange andre lag som har spillere som er en del bedre enn våre, individuelt sett da, men heldigvis så er det ikke det som avgjør kamper, så selv om vi ikke har verdens beste på papiret, så har Geniet Wenger fått de til og spille verdens beste fotball. Og det er vel egentlig det som teller...

 

 

Helt enig. Etter at Henry forsvant så har vi vel ingen skikkelige verdenstjerner (unntatt fab?) Men dette arsenal laget fungerer som et lag som springer, springer og maler i stykker de fleste lag.

 

Ok Gallas er vel også ei verdenstjerne. Men ville ikke byttet ut Adebayor mot Teves, Torres eller noen andre som krever enorm lønn, og blir sett på som verdensbeste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har ein av verdens mest unge og bra'e start 11'er:

 

 

Almunia(Fabianski om 1-2 år)

Clichy - Gallas - Toure - Sagna

 

Hleb - Fabregas - Gilberto(Flamini) - Rosicky

 

V.Persie - Adebayor

 

 

Pluss me har Bendter, Walcott, Denilson , Senderos og ikkje minst Eduardo, som fortsatt er unge og gode, som sitter på benken

Klyper meg litti armen når jeg ser dette. Ja vi er inne i en god periode og leder PL, men vi har ikke verdens beste 11'er på papiret! Syns du bør hoppe av medgangsbølgen før du skriver slike innlegg. Men det vi har som ikke alle andre lag har er en EKSTREM god lagmoral, og det er jo minst like viktig som kjente navn.

Men for all del vi har et utrolig ungt og talentfullt mannskap!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har ein av verdens mest unge og bra'e start 11'er:

 

 

Almunia(Fabianski om 1-2 år)

Clichy - Gallas - Toure - Sagna

 

Hleb - Fabregas - Gilberto(Flamini) - Rosicky

 

V.Persie - Adebayor

 

 

Pluss me har Bendter, Walcott, Denilson , Senderos og ikkje minst Eduardo, som fortsatt er unge og gode, som sitter på benken

Klyper meg litti armen når jeg ser dette. Ja vi er inne i en god periode og leder PL, men vi har ikke verdens beste 11'er på papiret! Syns du bør hoppe av medgangsbølgen før du skriver slike innlegg. Men det vi har som ikke alle andre lag har er en EKSTREM god lagmoral, og det er jo minst like viktig som kjente navn.

Men for all del vi har et utrolig ungt og talentfullt mannskap!

Uten lagmoral klarer ikke en gang et lag kun med verdensklassespillere i hver posisjon vinne kamp etter kamp. Det viste Real Madrid for noen år siden, det viste Chelsea i en periode i starten av denne sesongen, samme gjorde manure.

 

Et enda bedre eksempel er Englands landslag, som har spillere som papiret burde kunne banke et lag som Kroatia 9/10 ganger. De har ingen lagmoral eller vilje til å spille sammen som et lag for å gjøre det de blir satt utpå banen for å gjøre, nemlig å vinne kamper

Link to comment
Share on other sites

Nei, vi har desverre ikke en av verdens beste start ellevere.

 

Men til sammen har vi nok verdens nåværende mest talentfulle tropp, hvis vi ser på unge spillere på reservelagene osv.

 

Hvis vi tar utgangspunkt i å tenke en del sesonger fremover i tid uten å tenke på spillerkjøp eller salg, ville jeg satt opp laget slik:

 

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna :: Kolo Tourè :: Johan Djourou :: Gaël Clichy

Theo Walcott :: Lassana Diarra :: Cesc Fàbregas :: Tomas Rosický

Robin van Persie :: Emmanuel Adebayor

 

Her har vi en enorm backrekke etter hvert. Gaël vil utvikle seg til å bli verdens beste back mens Sagna er fast på landslaget til Frankrike og er strålende. Kolo er kaptein, og den rutinerte på laget, ved siden av Djourou, som har utviklet seg til å bli en klassestopper. Walcott har danket ut Hleb, som nå er backup for begge vingene og hengende spissplass, og Theo er et av de største talentene i verden. Cescy vil på det tidspunktet være verdens beste fotballspiller, og vil lede et ungt Arsenallag til mange triumfer. Rosicky har virkelig funnet seg til rette i Arsenaltrøya, og scorer 15+ mål per sesong. Robin er en av verdens beste spisser og har vært toppscorer i ligaen i et par sesonger på rad, mens Emmanuel er et sterkt oppspillspunkt som også scorer mye mål, men først og fremst er tilrettelegger.

 

Dette tror jeg kan bli noe stort.

I tillegg har vi da reserver som f.eks Denilson, Abou Diaby, Carlos Vela, Fran Merida, Vito Mannone, Eduardo, Kieran Gibbs, Mathieu Flamini, Nicky Bendtner, Håvard Nordtveit, Nacer Barazite, Phil Senderos, og Rui Fonte, som ikke er nevnt over, men som i utgangspunktet fortjener en plass på laget etter hvert.

 

Så om et par år kan vi være et av de største lagene i verden (spillermessig, ikke spillemessig - for det er vi også i dag), men foreløpig er det mange lag som har en del bedre tropper enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Vi har definitivt ikke en av verdens beste start 11`er. Det er iallefall helt sikkert. Men vi har verdens beste trener og noen ekstremt talentfulle spillere. De er på vei opp, men kan også svinge i prestasjonene. Til nå i år har vi vært veldig gode, men også ekstremt heldige.

 

Jeg mener vår største svakhet ligger i angrepsrekka. Vi har ingen goalgettere der. Samtidig leder dette oss også til en av våre store styrker. Vi har et lag som deltar i det offensive spillet, og ti spillere som går for mål. Derfor er det ikke enkelt å vite hva man skal prioritere når ønskelisten skal settes opp for januar.

 

Jeg tror jeg går for et par-tre salg, og for en keeper. Skal vi hente en utespiller, tar jeg kanskje en ny venstrekant på midtbanen. Men ikke noe mer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...