prompt Posted November 16, 2007 Report Share Posted November 16, 2007 Eg è rett og slett sjokkert! Tre sider med gitaristar og ingen har nemnt Angus Young eller Billy Gibbons? Shame on you! Og til dei som tykkjer Kirk Hammet er ein bra gitarist... Nei, han er ikkje det, men "vokalisten" James er bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Posted November 16, 2007 Report Share Posted November 16, 2007 Eg è rett og slett sjokkert! Tre sider med gitaristar og ingen har nemnt Angus Young eller Billy Gibbons? Shame on you! Og til dei som tykkjer Kirk Hammet er ein bra gitarist... Nei, han er ikkje det, men "vokalisten" James er bra. tuller du med meg nå eller ?? Å si at Angus Young er en av verdens beste gitarister er dumt nok i seg selv, men å påstå at Kirk Hammet ikke er god, der tar du kaka.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Carpenter Posted November 16, 2007 Report Share Posted November 16, 2007 Artig tråd dette! tok heavy-rocken til eit nytt nivå! litt dårlig lyd, men dóg..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted November 16, 2007 Report Share Posted November 16, 2007 Ja Chaz, både Jimi Hendrix og The Doors holder høy kvalitet. Ypperste klasse hele veien. Får gåsehud av disse. Ligger rett bak David Gilmour! Kan nok virke som om diverse dopblandinger brakte mye positivt til musikken. Ellers mener Charlie at mye av dagens musikk bare er humbug. Døgnfluer hele gjengen! Alle ligger bak Gilmour, faktisk mer enn rett bak! Men at folk som Clapton og Hendrix kan/kunne traktere gitaren er det jo ingen tvil om. Og uansett hvor god han er på gitar, Clapton har laget mye fin musikk, selv om det egentlig ikke er temaet i seg selv på denne tråden. Og diverse dopblandinger gjorde nok en del for kreativiteten.... uansett hvor galt rus er, så er det nok å fornekte faktum hvis man ikke innser det. Gilmour uttalte for øvrig i den sakens anledning at han knapt kunne huske noe fra slutten av 1960-tallet! Og jeg er helt enig i at dagens musikk i det store og det hele er humbug, og oppkok (og tildels ødeleggelse) av ting som er blitt laget de siste 40 årene eller så. Jeg pleier å hevde at kvalitet for eksempel kan måles ut fra hvor lenge ting blir husket. Og hvor mange av de artistene fra de siste 30-40 årene vil bli husket om 100 år? Knapt en håndfull, eller noen flere? Ihvertfall er jeg rimelig sikker på at NESTEN alle vil være glemt... Btw, må også fotelle om min mest frustrerende musikkopplevelse. Jeg var på kurs i Firenze i fjor sommer, og rakk å få med meg Italias VM-gull på nært hold så og si. Samtidig var det musikkfestival i Lucca, en times bilkjøring unna, og jeg klarte å skaffe billett til både Clapton og Roger Waters sine konserter, med to dagers mellomrom. Waters sin konsert gikk endog dagen etter at Syd Barret døde, så det var nok en helt spesiell opplevelse. Problemet var at jeg aldri klarte å komme meg til konsertstedet noen av dagene pga kommunikasjonsproblemer/trafikkork. For en nedtur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
firefox^ Posted November 16, 2007 Report Share Posted November 16, 2007 her har du bra musikkk Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnar Posted November 17, 2007 Report Share Posted November 17, 2007 Slash er den beste uten tvil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caribo Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Jeg er gitarentusiast, men syns det er veldig vanskelig å rangere ettersom mange spiller forskjellige sjangere. Men når man først diskuterer gitarspill og ferdigheter er min personlige favoritt er nok Gary Moore. Kan det meste og trakterer blues og rockesjangeren bedre enn de fleste. Utrolig presis når han spiller. Slash er jo en gigant i i rockebransjen. Nuff said. Clapton er særdeles dyktig og kanskje den mest allsidige, siden han har spilt med så mange. I Norge topper nok Øystein Sunde. Har vært på konsert med han og ble mektig imponert over hans gitarferdigheter. Lars Håvard Haugen fra Hellbillies er også utrolig flink. Og Mads Eriksen er ikke glemt of course.. Kan nevne mange fler også, som Hendrix, Vai, Perry, Gilmour, Knopfler...osv......men lista blir ganske lang... Siden jeg er stor fan av AC/DC liker jeg Angus Young da...Tror egentlig han kan spille mer enn vi får høre på platene og konsertene. Det som overrasker meg er at bare èn eller to har nevnt Joe Satriani og Stevie Ray Vaughan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik_AFC Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Etter min mening er det Øystein Sunde og Mark Knopfler.. ( Angus Young ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Henry Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 her er lista fra rolling stone magazine: http://www.rollingstone.com/news/story/593...ts_of_all_time/ 1Jimi Hendrix 2 Duane Allman of the Allman Brothers Band 3 B.B. King 4 Eric Clapton 5 Robert Johnson 6 Chuck Berry 7 Stevie Ray Vaughan 8 Ry Cooder 9 Jimmy Page of Led Zeppelin 10 Keith Richards of the Rolling Stones 11Kirk Hammett of Metallica 12 Kurt Cobain of Nirvana 13 Jerry Garcia of the Grateful Dead 14 Jeff Beck 15 Carlos Santana 16 Johnny Ramone of the Ramones 17 Jack White of the White Stripes 18 John Frusciante of the Red Hot Chili Peppers 19 Richard Thompson 20 James Burton 21 George Harrison 22 Mike Bloomfield 23 Warren Haynes 24 The Edge of U2 25 Freddy King 26 Tom Morello of Rage Against the Machine and Audioslave 27 Mark Knopfler of Dire Straits 28 Stephen Stills 29 Ron Asheton of the Stooges 30 Buddy Guy 31 Dick Dale 32 John Cipollina of Quicksilver Messenger Service 33 & 34 Lee Ranaldo, Thurston Moore of Sonic Youth 35 John Fahey 36 Steve Cropper of Booker T. and the MG's 37 Bo Diddley 38 Peter Green of Fleetwood Mac 39 Brian May of Queen 40 John Fogerty of Creedence Clearwater Revival 41 Clarence White of the Byrds 42 Robert Fripp of King Crimson 43 Eddie Hazel of Funkadelic 44 Scotty Moore 45 Frank Zappa 46 Les Paul 47 T-Bone Walker 48 Joe Perry of Aerosmith 49 John McLaughlin 50 Pete Townshend 51 Paul Kossoff of Free 52 Lou Reed 53 Mickey Baker 54 Jorma Kaukonen of Jefferson Airplane 55 Ritchie Blackmore of Deep Purple 56 Tom Verlaine of Television 57 Roy Buchanan 58 Dickey Betts 59 & 60 Jonny Greenwood, Ed O'Brien of Radiohead 61 Ike Turner 62 Zoot Horn Rollo of the Magic Band 63 Danny Gatton 64 Mick Ronson 65 Hubert Sumlin 66 Vernon Reid of Living Colour 67 Link Wray 68 Jerry Miller of Moby Grape 69 Steve Howe of Yes 70 Eddie Van Halen 71 Lightnin' Hopkins 72 Joni Mitchell 73 Trey Anastasio of Phish 74 Johnny Winter 75 Adam Jones of Tool 76 Ali Farka Toure 77 Henry Vestine of Canned Heat 78 Robbie Robertson of the Band 79 Cliff Gallup of the Blue Caps (1997) 80 Robert Quine of the Voidoids 81 Derek Trucks 82 David Gilmour of Pink Floyd 83 Neil Young 84 Eddie Cochran 85 Randy Rhoads 86 Tony Iommi of Black Sabbath 87 Joan Jett 88 Dave Davies of the Kinks 89 D. Boon of the Minutemen 90 Glen Buxton of Alice Cooper 91 Robby Krieger of the Doors 92 & 93 Fred "Sonic" Smith, Wayne Kramer of the MC5 94 Bert Jansch 95 Kevin Shields of My Bloody Valentine 96 Angus Young of AC/DC 97 Robert Randolph 98 Leigh Stephens of Blue Cheer 99 Greg Ginn of Black Flag 100 Kim Thayil of Soundgarden Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Gunner Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 her er lista fra rolling stone magazine: http://www.rollingstone.com/news/story/593...ts_of_all_time/ 1Jimi Hendrix 2 Duane Allman of the Allman Brothers Band 3 B.B. King 4 Eric Clapton 5 Robert Johnson 6 Chuck Berry 7 Stevie Ray Vaughan 8 Ry Cooder 9 Jimmy Page of Led Zeppelin 10 Keith Richards of the Rolling Stones 11Kirk Hammett of Metallica 12 Kurt Cobain of Nirvana 13 Jerry Garcia of the Grateful Dead 14 Jeff Beck 15 Carlos Santana 16 Johnny Ramone of the Ramones 17 Jack White of the White Stripes 18 John Frusciante of the Red Hot Chili Peppers 19 Richard Thompson 20 James Burton 21 George Harrison 22 Mike Bloomfield 23 Warren Haynes 24 The Edge of U2 25 Freddy King 26 Tom Morello of Rage Against the Machine and Audioslave 27 Mark Knopfler of Dire Straits 28 Stephen Stills 29 Ron Asheton of the Stooges 30 Buddy Guy 31 Dick Dale 32 John Cipollina of Quicksilver Messenger Service 33 & 34 Lee Ranaldo, Thurston Moore of Sonic Youth 35 John Fahey 36 Steve Cropper of Booker T. and the MG's 37 Bo Diddley 38 Peter Green of Fleetwood Mac 39 Brian May of Queen 40 John Fogerty of Creedence Clearwater Revival 41 Clarence White of the Byrds 42 Robert Fripp of King Crimson 43 Eddie Hazel of Funkadelic 44 Scotty Moore 45 Frank Zappa 46 Les Paul 47 T-Bone Walker 48 Joe Perry of Aerosmith 49 John McLaughlin 50 Pete Townshend 51 Paul Kossoff of Free 52 Lou Reed 53 Mickey Baker 54 Jorma Kaukonen of Jefferson Airplane 55 Ritchie Blackmore of Deep Purple 56 Tom Verlaine of Television 57 Roy Buchanan 58 Dickey Betts 59 & 60 Jonny Greenwood, Ed O'Brien of Radiohead 61 Ike Turner 62 Zoot Horn Rollo of the Magic Band 63 Danny Gatton 64 Mick Ronson 65 Hubert Sumlin 66 Vernon Reid of Living Colour 67 Link Wray 68 Jerry Miller of Moby Grape 69 Steve Howe of Yes 70 Eddie Van Halen 71 Lightnin' Hopkins 72 Joni Mitchell 73 Trey Anastasio of Phish 74 Johnny Winter 75 Adam Jones of Tool 76 Ali Farka Toure 77 Henry Vestine of Canned Heat 78 Robbie Robertson of the Band 79 Cliff Gallup of the Blue Caps (1997) 80 Robert Quine of the Voidoids 81 Derek Trucks 82 David Gilmour of Pink Floyd 83 Neil Young 84 Eddie Cochran 85 Randy Rhoads 86 Tony Iommi of Black Sabbath 87 Joan Jett 88 Dave Davies of the Kinks 89 D. Boon of the Minutemen 90 Glen Buxton of Alice Cooper 91 Robby Krieger of the Doors 92 & 93 Fred "Sonic" Smith, Wayne Kramer of the MC5 94 Bert Jansch 95 Kevin Shields of My Bloody Valentine 96 Angus Young of AC/DC 97 Robert Randolph 98 Leigh Stephens of Blue Cheer 99 Greg Ginn of Black Flag 100 Kim Thayil of Soundgarden Elendig liste... Van Halen på 70. plass? Og David Gilmour på 82. plass?? Tragedie... Og hvor er Steve Vai og Yngwie Malmsteen? For ikke å snakke om Joe Satriani? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ollie Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 31.Dick Dale... Skal sikkert være Timothy Dale Denne lista velger jeg å se bort fra siden den mangler flere sentrale navn som nevnt.. Gary Moore bør jo også inn blandt de 100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
West McLaren Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 Elendig liste... Van Halen på 70. plass? Og David Gilmour på 82. plass?? Tragedie... Og hvor er Steve Vai og Yngwie Malmsteen? For ikke å snakke om Joe Satriani? Selv mener jeg at Slash også burde være på den listen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Henry Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 Elendig liste... Van Halen på 70. plass? Og David Gilmour på 82. plass?? Tragedie... Og hvor er Steve Vai og Yngwie Malmsteen? For ikke å snakke om Joe Satriani? Selv mener jeg at Slash også burde være på den listen. helt enig http://www.the-top-tens.com/lists/greatest...arists-ever.asp denner her er jeg mer enig i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.