Jump to content

Verdens betse gitarist


Rosicky07

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

denna her er ganske tricky da :D

 

det er jo så fantastisk mange gode gitarister.. men min topp fem er:

 

1. Kirk Hammet

2. Maiden duden.. husser ikke hva han heter for øyeblikket (sorry Bjørnar :D )

3. Michaelangelo (eller no sånt)

4. Slash

5. Steve Vai

Link to comment
Share on other sites

denna her er ganske tricky da :D

 

det er jo så fantastisk mange gode gitarister.. men min topp fem er:

 

1. Kirk Hammet

2. Maiden duden.. husser ikke hva han heter for øyeblikket (sorry Bjørnar :P )

3. Michaelangelo (eller no sånt)

4. Slash

5. Steve Vai

 

dave murray eller Jannick gears?? :D

Link to comment
Share on other sites

Veldig vanskelig ettersom det er forskjellige gitarer osv.

Men mine favoritter er Slash, Kirk Hammet og Steve Vai.

Men i følge Clapton er det Øystein Sunde som er best.

 

 

Det Clapton sier om øystein sunde er bare en gammel norsk myte:) Finner jo ingen info om det noen plass.

Klarer du å bevise det skal jeg tro deg:)

Forøvrig så er det veldig mange flinke gitarister ute i verden, og det går vel etter smak å behag hvem som er best....

Min mening er Clapton og Steve Vai og selvsagt Ritchie Blackmore:)

Link to comment
Share on other sites

1 David Gilmour

2 Ritchie Blackmore

3 Carlos Santana

4 Mark Knopfler

5 Gary Moore

 

Nå har nok tiden løpt litt i fra de gamle helter, men jeg klarer ikke å se noen som har klart å ta opp arven etter disse. Det er mange moderne gitarister som er utrolig tekniske, men jeg synes de ikke er i nærheten av å ha den melodiøsiteten og være så "kunstneriske" i sitt uttrykk som de nevnte herrer. Ingen er for eksempel i nærheten av David Gilmour når det gjelder å spille krystallklart. Ikke mye grums der i gården... Så Gilmour har omtrent den samme rolle blant gitarister, som bandet Pink Floyd har innenfor musikken, og som Arsenal har innenfor fotballen; de er kunstnere blant en gjeng grovarbeidere...! B)

 

... og Tottenham er omtrent like gode i fotball som jeg er på gitar, og jeg kan ikke spille gitar, det eneste riffet jeg "behersker" er en sur og ustødig versjon av Smoke on The Water...! :ph34r: ;) :P

Link to comment
Share on other sites

1 David Gilmour

2 Ritchie Blackmore

3 Carlos Santana

4 Mark Knopfler

5 Gary Moore

 

Nå har nok tiden løpt litt i fra de gamle helter, men jeg klarer ikke å se noen som har klart å ta opp arven etter disse. Det er mange moderne gitarister som er utrolig tekniske, men jeg synes de ikke er i nærheten av å ha den melodiøsiteten og være så "kunstneriske" i sitt uttrykk som de nevnte herrer. Ingen er for eksempel i nærheten av David Gilmour når det gjelder å spille krystallklart. Ikke mye grums der i gården... Så Gilmour har omtrent den samme rolle blant gitarister, som bandet Pink Floyd har innenfor musikken, og som Arsenal har innenfor fotballen; de er kunstnere blant en gjeng grovarbeidere...! B)

 

... og Tottenham er omtrent like gode i fotball som jeg er på gitar, og jeg kan ikke spille gitar, det eneste riffet jeg "behersker" er en sur og ustødig versjon av Smoke on The Water...! :ph34r: ;) :P

 

Endelig en som har forstått det! David Gilmour må trone på toppen. En ren nytelse å høre på denne mannen. Ellers har jeg sansen for Mark Knopfler.

 

Og Spudz er generelt dårlig på det meste! B)

Link to comment
Share on other sites

1 David Gilmour

2 Ritchie Blackmore

3 Carlos Santana

4 Mark Knopfler

5 Gary Moore

 

Nå har nok tiden løpt litt i fra de gamle helter, men jeg klarer ikke å se noen som har klart å ta opp arven etter disse. Det er mange moderne gitarister som er utrolig tekniske, men jeg synes de ikke er i nærheten av å ha den melodiøsiteten og være så "kunstneriske" i sitt uttrykk som de nevnte herrer. Ingen er for eksempel i nærheten av David Gilmour når det gjelder å spille krystallklart. Ikke mye grums der i gården... Så Gilmour har omtrent den samme rolle blant gitarister, som bandet Pink Floyd har innenfor musikken, og som Arsenal har innenfor fotballen; de er kunstnere blant en gjeng grovarbeidere...! B)

 

... og Tottenham er omtrent like gode i fotball som jeg er på gitar, og jeg kan ikke spille gitar, det eneste riffet jeg "behersker" er en sur og ustødig versjon av Smoke on The Water...! :ph34r: B) B)

 

Endelig en som har forstått det! David Gilmour må trone på toppen. En ren nytelse å høre på denne mannen. Ellers har jeg sansen for Mark Knopfler.

 

Og Spudz er generelt dårlig på det meste! ;)

 

Da er vi tre! INGEN slår David Gilmour! Etter at jeg begynnte å høre på Pink Floyd kommer jeg nesten ikke til å høre på annet ;) Det er rett og slett musikk av ypperste klasse. :P

Link to comment
Share on other sites

1 David Gilmour

2 Ritchie Blackmore

3 Carlos Santana

4 Mark Knopfler

5 Gary Moore

 

Nå har nok tiden løpt litt i fra de gamle helter, men jeg klarer ikke å se noen som har klart å ta opp arven etter disse. Det er mange moderne gitarister som er utrolig tekniske, men jeg synes de ikke er i nærheten av å ha den melodiøsiteten og være så "kunstneriske" i sitt uttrykk som de nevnte herrer. Ingen er for eksempel i nærheten av David Gilmour når det gjelder å spille krystallklart. Ikke mye grums der i gården... Så Gilmour har omtrent den samme rolle blant gitarister, som bandet Pink Floyd har innenfor musikken, og som Arsenal har innenfor fotballen; de er kunstnere blant en gjeng grovarbeidere...! B)

 

... og Tottenham er omtrent like gode i fotball som jeg er på gitar, og jeg kan ikke spille gitar, det eneste riffet jeg "behersker" er en sur og ustødig versjon av Smoke on The Water...! :ph34r: B) B)

 

Endelig en som har forstått det! David Gilmour må trone på toppen. En ren nytelse å høre på denne mannen. Ellers har jeg sansen for Mark Knopfler.

 

Og Spudz er generelt dårlig på det meste! ;)

 

Da er vi tre! INGEN slår David Gilmour! Etter at jeg begynnte å høre på Pink Floyd kommer jeg nesten ikke til å høre på annet ;) Det er rett og slett musikk av ypperste klasse. :P

 

fire, Pink Floyd er rett og slett genialt.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange moderne gitarister som er utrolig tekniske, men jeg synes de ikke er i nærheten av å ha den melodiøsiteten og være så "kunstneriske" i sitt uttrykk som de nevnte herrer.

 

"Gitaronani" kaller jeg det, og å si at f.eks. Steve Vai er verdens beste gitarist er for meg like meningsløst som å si at f.eks. Billy Wingrove er verdens beste fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

clapton mener eg er best han har skreve manggen tekster med mye mening som tears in heaven.

har i tilleg en enorm stemme, som gjør han til en klasikker i musikk historien.

det han ikke kan på gitar, er det ingen som kan.

 

elvis the king of rock, michael jackson the king of music and Eric clapton the king of the guitar :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...