Jump to content

Fotballgallaen 2007


Mr.Arsenal

Recommended Posts

Kanskje et lite konstruktivt innlegg, men jeg må bare få spørre om det var noen andre som så gårsdagens fotballgalla på TV2 og ble like flaue som meg?? Jeg hadde gledet meg til en god sending med masse god fotball og staselig prisutdeling, men hva fikk jeg.. jeg satt og gremmet meg i sofaen over et nokså amatørmessig show i mine øyne.. Porgramledere som prøvde å være litt for morsomme, et lokale som så mer ut som et sted hvor en skolerevy kunne blitt avholdt, alt for lite fotballinnhold og en pinlig liten fokus på selve prisutdelingen.. Mulig jeg er i overkant kritisk her nå, men var rett og slett flau der jeg satt i sofaen.. noen andre som er enige?

Link to comment
Share on other sites

Det største høydepunktet var når de kastet ballen opp på tribunen så kommer han "godt det ikke er spydgalla"

Link to comment
Share on other sites

Årets Kniksen: John Carew

Årets hederspris: Ole Gunnar Solskjær

Årets trener: Mons Ivar Mjelde

Årets spiller, Toppserien: Ane S. Horpestad

Årets spiller, Tippeligaen: Thorstein Helstad

Årets keeper, Tippeligaen: lokal helten Håkon Opdal

Årets forsvarer, Tippeligaen: Frode Kippe

Årets midtbanespiller, Tippeligaen: Alanzinho

Årets dommer: Terje Hauge

Link to comment
Share on other sites

Årets Kniksen: John Carew

Årets hederspris: Ole Gunnar Solskjær

Årets trener: Mons Ivar Mjelde

Årets spiller, Toppserien: Ane S. Horpestad

Årets spiller, Tippeligaen: Thorstein Helstad

Årets keeper, Tippeligaen: lokal helten Håkon Opdal

Årets forsvarer, Tippeligaen: Frode Kippe

Årets midtbanespiller, Tippeligaen: Alanzinho

Årets dommer: Terje Hauge

de kårte ikke alt dette under sendingen :P

Link to comment
Share on other sites

Kan noen i det hele tatt skjønne hvorfor ikke Røsler var nominert til årets trener?

Idioti!

 

Det var tre plasser. Alle de tre som ble nominert har gjort en bedre jobb i forhold til mannskap/ressurser enn det Røsler har gjort. Men for all del, han har gjort en bra jobb, ingen tvil om det.

Link to comment
Share on other sites

Satt og kikka på dette i gårkveld. Visste ikke helt om jeg skulle le eller grine. Makan til tåpelig program.

 

Regien og manuset til programlederne var jo pissedårlig. Det samme gjaldt hele opplegget egentlig. Det var 60% tull, og 40% fotball. På en fotballgalla skal det maks være 10% tull og 90% fotball.

 

Men det inneholdt da fine øyeblikk også. Synes Solskjærs tale var fin, og andre ting var også greie. Men alt i alt en nærmest tåpelig forestilling fra TV2's side.

 

EDIT:

Kan noen i det hele tatt skjønne hvorfor ikke Røsler var nominert til årets trener?

Idioti!

 

Det var tre plasser. Alle de tre som ble nominert har gjort en bedre jobb i forhold til mannskap/ressurser enn det Røsler har gjort. Men for all del, han har gjort en bra jobb, ingen tvil om det.

 

Rösler tok Viking fra å ligge an til nedrykk foran siste serierunde i fjor, til å være med i gullkampen i år. Brann og Mjelde har lenge ligget i toppen, og hatt mulighet på gullet. Det har ikke Viking. Mao, Rösler skulle i det minste vært nominert: Han gjorde en større bragd en Mons.

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld meg, men å si at Rösler skulle fått årets trener på bekostning av Mjelde er jo helt på trynet! Mjelde har tross alt ledet Brann til seriegull som første trener på over 40 år, og da er det jo helt naturlig at han blir årets trener.

 

Dersom om en annen skulle fått burde det blitt Jan Jönson; han har fått Stabæk opp i toppen med minimalt bruk av ressurser.

 

Viking har tross alt brukt enormt mye på å forsterke stallen de siste årene, så det skulle bare mangle at de lå i toppen av Tippeligaen!

Link to comment
Share on other sites

Kan noen i det hele tatt skjønne hvorfor ikke Røsler var nominert til årets trener?

Idioti!

 

Det var tre plasser. Alle de tre som ble nominert har gjort en bedre jobb i forhold til mannskap/ressurser enn det Røsler har gjort. Men for all del, han har gjort en bra jobb, ingen tvil om det.

 

Vil nok tørre å påstå at det er en større prestasjon og få et lag fra bunnstriden opp til bronseplass og til og med i gullkampen nesten helt til slutt enn som Bjarne Berntsen gjorde med kvinnelandslaget som virkelig hadde ambisjoner om å komme til finalen, men enten "kun" på en til dels skuffende 4 plass.

 

Uten at jeg vet så alt for mye om kvinnelandslaget..

 

At Mjelde vant er jeg heller ikke helt fornøyd med. Selfølgelig, applaus til han som gjorde at Brann fikk gullet i år, men han har jo hatt 2-3 sesonger der Brann har hengt med i toppen i tippeligaen. De fikk sølv senest i fjor, og med det mannskapet de har nå var det nesten som forventet at de tok gull. Kanskje ikke helt som forventet, men ingen bombe at de gjjorde det. Tror ikke det var mange som foreksempel tippet viking blant topp 3? Da blir det jo nesten sånn at den treneren som leder laget sitt til gull vinner årets trener prisen. hva er da vits med denne prisen??

Link to comment
Share on other sites

Aner jeg flere dårlige tapere her? ;)

Trenger ikke bli grinete for at vi vant både serien og den ekstremt viktige trenerkåringen!

Fra spøk til alvor: Jan Jønsson har gjort en utrolig jobb med mye mindre resursser enn de andre toppklubbene og å komme foran storklubber som Viking, LSK og RBK er da veldig bra gjort.

Jeg så litt på VM og ferdighetene til de andre landene var stort sett minst like gode som de norske og da likevel klare en fjerdeplass med det Bjarne Berntsen har fått utlevert og ikke kan forsterke er veldig bra.

Mons Ivar Mjelde vant Tippeligaen `07 med en klubb som ikke har gjort det siden 1963. Han har vært ekstremt dyktig i innkjøp(Solli, Helstad, Jaiteh) og ekstremt dyktig til å få mange sterke personligheter til å prestere sammen.

Uwe Røsler har gjort en bra jobb, ingen tvil om det. Men han har hatt veldig gode forutsetninger til å lykkes både gjennom mye penger og en allerede veldig bra stall før han kom dit. Å se på hva forgjengeren gjorde er litt uvesentlig. En må se på ressurser og spillermateriale.

 

Om en var interessert i å finne ut hvem som hadde gjort det best i forhold til fjoråret kunne en tenkt på den måten dere ser ut til gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Min liste av 3 trenere som er/skulle blitt nominert:

 

1.Jeg håpet Jan Jønsson ville vinne. Rykket opp i tippeligaen for 2 sesonger siden. De har knapt brukt en krone på spillerkjøp. Med Nannskog, Gunnarson, Tchoyi og Alanzinho spissen ble det sølv. Men det var også mange andre trofaste spillere på laget som også var delaktig i sølvet. Mike Kjølø, Christian Keller, Jon Knudsen og en hel rekke andre spillere.

 

2.Uwe Røsler gjorde Viking til et topplag. Riktig nok brukte han mer penger enn det Jan Jønsson har brukt. Så derfor blir det 2.plass. Men er helt enig med de fleste. Han burde blitt nominert til den prisen. Bjarne Berntsen var vel ikke så stor iår?

 

3.Mons Ivar Mjelde blir det da. Gullet i tippeligaen sier det meste. Har gjort kupp som Helstad og Solli som var med på å sikre Brann seriegullet. Men allikevel holder det kun til en tredjeplass hos meg. Tror Uwe Røsler og Jan Jønsson også kunne vunnet TL med det mannskapet Bergenserne har idag.

 

Den lista håpet jeg på da! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg vel selv hvorfor Bjarne Berntsen ble nominert. Norge har i dag blitt slik at alt skal likestilles 110% og da har jo selvfølgelig A-landslaget blitt likestilt med kvinnelandslaget og om noen hadde tatt en 4.plass med herrelandslaget hadde selvfølgelig vedkommende blitt nominert. Dermed måtte også Bjarne nomineres. Ikke på grunn av prestasjon men grunnet likestilling. Tro meg, det er nesten så langt det har gått i norge.

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg vel selv hvorfor Bjarne Berntsen ble nominert. Norge har i dag blitt slik at alt skal likestilles 110% og da har jo selvfølgelig A-landslaget blitt likestilt med kvinnelandslaget og om noen hadde tatt en 4.plass med herrelandslaget hadde selvfølgelig vedkommende blitt nominert. Dermed måtte også Bjarne nomineres. Ikke på grunn av prestasjon men grunnet likestilling. Tro meg, det er nesten så langt det har gått i norge.

Var i allefall ikke god i Viking! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg vel selv hvorfor Bjarne Berntsen ble nominert. Norge har i dag blitt slik at alt skal likestilles 110% og da har jo selvfølgelig A-landslaget blitt likestilt med kvinnelandslaget og om noen hadde tatt en 4.plass med herrelandslaget hadde selvfølgelig vedkommende blitt nominert. Dermed måtte også Bjarne nomineres. Ikke på grunn av prestasjon men grunnet likestilling. Tro meg, det er nesten så langt det har gått i norge.

Var i allefall ikke god i Viking! :blink:

 

Tøys og piss og vas. BB har gjort en fantastisk jobb opp gjennom årene i Viking.

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg vel selv hvorfor Bjarne Berntsen ble nominert. Norge har i dag blitt slik at alt skal likestilles 110% og da har jo selvfølgelig A-landslaget blitt likestilt med kvinnelandslaget og om noen hadde tatt en 4.plass med herrelandslaget hadde selvfølgelig vedkommende blitt nominert. Dermed måtte også Bjarne nomineres. Ikke på grunn av prestasjon men grunnet likestilling. Tro meg, det er nesten så langt det har gått i norge.

Var i allefall ikke god i Viking! :blink:

 

Tøys og piss og vas. BB har gjort en fantastisk jobb opp gjennom årene i Viking.

.... som trener før han dro, mente jeg.

Link to comment
Share on other sites

Da han hadde to-tre heltidsstilliger i Viking? BB har i enhver sammenheng gjort en fabelaktig jobb i Viking. Si ALDRI noe negativt om Bjarne og jobben han har gjort i Viking. Han har gjennom sitt arbeid personlig forhindret at Viing ha gått konkurs. TO GANGER!!!

Link to comment
Share on other sites

Da han hadde to-tre heltidsstilliger i Viking? BB har i enhver sammenheng gjort en fabelaktig jobb i Viking. Si ALDRI noe negativt om Bjarne og jobben han har gjort i Viking. Han har gjennom sitt arbeid personlig forhindret at Viing ha gått konkurs. TO GANGER!!!

Det var vel han som kvittet seg med Benny? Du sier vel ikke at Bjarne Berntsen var en bedre trener enn Benny Lenartson?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...