Jump to content

Arsenalspiller som har beseiret sykdom?


Eboue

Recommended Posts

Har fått en oppgave i engelsken på skolen, der man skal skrive om en idrettsperson som har hatt en alvorlig sykdom, beseiret den og oppnådd suksess etterpå.

 

Så mitt spørsmål til dere Arsenalhistorikere der ute, er: Kjenner dere til en Eks-Arsenalspiller/Arsenalspiller som har beseiret en form for alvorlig sykdom, og etterpå hatt suksess?

 

(Forsåvidt går det greit uansett hvilket som helst lag han har spilt på, men helst en Arsenalspiller! :D )

Link to comment
Share on other sites

Lance Armstrong er definitivt den jeg tenker på. Hans historie er rett og slett helt syk, ville nok valgt den om jeg var deg. Å vinne verdens tøffeste sykkelritt syv ganger etter å ha vært nær ved å dø av kreft er en prestasjon uten sidestykke.

Link to comment
Share on other sites

"Skille seg ut for å skille seg ut." Jeg ville nok heller skillet meg ut med å lage en fantastisk oppgave om den ene virkelige utrolige historien i denne kategorien. Men du får ha lykke til uansett :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var nær døden en gang, men suksessen har ikke kommetendaså kan bli litt dumt åskrive om meg.

Neida, vile nok ambefalt å skrive om Kanu og hva han har gjort etter hjerteproblemet hans :)

Link to comment
Share on other sites

Her var det mange idiotiske svar. Tåpelige svar, ganske enkelt.

 

Helmik`n; er oppgaven helt låst? MÅ vedkommende ha kommet tilbake med suksess? Mitt forslag er at du skriver om 70 tallslegenden Ray Kennedy, en av de mestvinnende spillerne i historien, og som tragisk nok fikk Parkinsons sykdom i ung alder, og som faktisk talt spilte sine siste år med denne svært alvorlige sykdommen. Han kom ikke tilbake, han har vært syk resten av livet, har måttet selge sine medaljer for å forsørge familien, men har fremdeles et utrolig livsmot. DET er Arsenal spilleren du bør skrive om!

Link to comment
Share on other sites

Her var det mange idiotiske svar. Tåpelige svar, ganske enkelt.

 

Helmik`n; er oppgaven helt låst? MÅ vedkommende ha kommet tilbake med suksess? Mitt forslag er at du skriver om 70 tallslegenden Ray Kennedy, en av de mestvinnende spillerne i historien, og som tragisk nok fikk Parkinsons sykdom i ung alder, og som faktisk talt spilte sine siste år med denne svært alvorlige sykdommen. Han kom ikke tilbake, han har vært syk resten av livet, har måttet selge sine medaljer for å forsørge familien, men har fremdeles et utrolig livsmot. DET er Arsenal spilleren du bør skrive om!

En nobel tanke, men som lærer må jeg si at det viktigste ved en oppgavebesvarelse er at man faktisk svarer på oppgaven. Et av kriteriene var jo at han skulle han oppnådd suksess etterpå, og det kan vel ikke sies om Kennedy.

Link to comment
Share on other sites

Takker for nye forslag og tips.

 

Her var det mange idiotiske svar. Tåpelige svar, ganske enkelt.

 

Helmik`n; er oppgaven helt låst? MÅ vedkommende ha kommet tilbake med suksess? Mitt forslag er at du skriver om 70 tallslegenden Ray Kennedy, en av de mestvinnende spillerne i historien, og som tragisk nok fikk Parkinsons sykdom i ung alder, og som faktisk talt spilte sine siste år med denne svært alvorlige sykdommen. Han kom ikke tilbake, han har vært syk resten av livet, har måttet selge sine medaljer for å forsørge familien, men har fremdeles et utrolig livsmot. DET er Arsenal spilleren du bør skrive om!

 

Ja, jeg MÅ nok skrive om en som har oppnådd suksess. Har forøvrig skrevet ferdig oppgaven, der jeg skrev om Kanu.

Men det høres ut som en tragisk historie dette. Kan ikke forstå at en kan spille fotball med denne sykdommen, da man vel ikke alltid kan kontrollere egne fysiske handlinger. Må være en sterk og stor person denne Ray Kennedy. Høres helt forferdelig ut å måtte selge medaljene som en har tjent opp gjennom hele karrieren gjennom det en liker best her i verden, for å ta seg av familien.

 

Uansett takk for tipset, Jørn Ole!

Link to comment
Share on other sites

Du har jo sunnmøringen Ole Gunnar også? Han finner du vertfall lett mye informasjon om. Og det var jo ikke rent få som ikke trudde han ville klare og komme tilbake etter skaden. Eller var d bare sjukdom du kunne skrive om?

 

Var nok sykdom ja, men jeg vet andre i klassen som skulle skrive om ham, så det er vel lov antar jeg. Men takk for tipset, selv om jeg allerede har skrevet oppgaven ferdig nå! :D

 

Mod eller noen kan vel stenge tråden..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...