Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

En formdipp. For første gong på 5-6 sesongar presterar ikkje Henry på verdsklasse kamp ut og kamp inn over heile sesongen. Det må han få lov til, sjølv om eg sjølvsagt deler bekymringa over at han ikkje kjem tilbake der han var.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk ikke det bare er snakk om en formdipp her. Jeg tror faktisk at det å spille så mye med skader som Henry har gjort, har medført at han har mistet noe av farten og det eksplosive rykket han hadde.

 

I tillegg, tror jeg nok Henry savner det samspillet han hadde med Pires og Cashley. Henry vandrer ikke like mye på venstre kan lenger som før.

Link to comment
Share on other sites

Det at han ikkje vandrar så mykje mot venstre har vel litt med at vi har endra spelestil å gjere også, spesielt ved 4-5-1. Henry har prøvd å tilpasse seg dette, spesielt som einsam spiss, og holdt seg meir i midten. I tillegg likar van Persie også best å trekke mot venstre, det same gjorde Reyes noko som har gjort dette samspelet vanskeleg. Det trur eg har gått inn på Henry, og endringa har ikkje berre vore positiv.

 

Når det er sagt så savnar også eg den fantastiske venstresida vår..

Link to comment
Share on other sites

Hiv Henry ut av laget og hent Jeffers.

Da hadde vi vunnet serien lett

Lukter svidd av ironi her ;)

 

Kansje det :D

 

Men 03.03.07 Arsenal - Reading

Da kommer Kong Henry tilbake me to scoringer og en assist ;)

Og pipa fra noen av dere får raskt en annen lyd

Merk mine ord

Link to comment
Share on other sites

Man må også huske på at han er ikkje 25 år heller lengre..

Han er snart 30, det har også noe å si i denne saken..

En 100% profesjonell spiller som Henry, både med tanke på trening koshold og restitusjon skal være i sin aller beste form på alle måter i en alder av 29 år. Dette gjelder både fysisk og taktisk.

 

For meg virker det som folk har blitt blendet av at vi har så mange gode unge spillere at en spiller som er 28-30 år er over toppen. Dette er bare tull, både historisk men spesielt de siste årene hvor kosthold trening etc er helt forandret. Spillere som er nøye på ovennevnte ting vil kunne spille til de er nærmere 40 år.

Jeg har ingen grunn til å tro at Henry ikke er gjennomført profesjonell basert på den informasjonen jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, så sant, så sant. Bortskjemte drittunger, hele gjengen. Unntatt oss gamle, med enten grått hår eller alt for høy tinning, eller begge deler, for pokker! ;)

Det er ikke på langt nær snakk om "selg, selg, selg" eller kritikk, men poenget er at vår alles kjære Thierry ikke har vært den samme i årets sesong selv med skader tatt i betrakning.

Og de grå håra tyter frem i tinninga her også, selv om jeg ikke kan måle meg med f.eks. deg enda der. ;)

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler alle å lese denne saken på arseblog. Sier meg enig i det han skriver. Kan rett og slett ikke forstå at folk er så rask til å avskrive en spiller av Henrys kaliber.

 

Veldig bra skrivd. Jeg har aldri hatt den teorien at Thierry Henry har blitt dårlig. Jeg mener at før sesongen er slutt, så vil ha vise hva han er god for, og vil fortsette med det ut neste sesong.

Thierry er og forblir (nesten) den beste spissen Arsenal noensinne har hatt! :D

Link to comment
Share on other sites

Han er nok det,men denne sesongen har han vært veldig middelmådig.

Føler henry er langt fra toppformen i skrivende stund,og jeg er langt fra sikker på at vi får se den samme henry som for 2-3 sesonger siden.

 

Om vi så ikke gjør, skal vi da korsfeste Thierry Henry?

Link to comment
Share on other sites

Tykkjer reaksjonane mot Henry er tidvis alt for sterke. Husk; dette er mannen vi for eitt år sida trygla om at skulle bli.

 

Show a little faith.

 

Det var også på den tida vi var vant med verdensklasse-prestasjoner i bøtter og spann fra den kanten. Formen hans så langt denne sesongen er unektelig skuffende, og for tida forsvarer han ikke de £100 000 han nå får i ukelønn. Ønsker selvfølgelig ikke å gi han opp nå, men som flere har nevnt tidligere her på forumet, Arsenal driver business, og en Henry som presterer som en middelmådig spiss lønner seg rett og slett ikke.

 

Håper han finner tilbake til formen utpå vårparten, og setter alle kritikere på plass ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi har beholdt andre spelarar som ikkje har prestert på toppnivå sida 01-02 sesongen!! (Ja, dykk veit kven eg siktar til.) Henry fortjener MINST den samme tilliten.

 

Eg seier ikkje at han presterar bra, ei heller godt nok for tida, men det er nesten urettferdig for Henry å bli samanlikna opp mot det han har prestert før. Ingen andre har en så høg terskel for å bli godtatt.

Link to comment
Share on other sites

Ingen andre har en så høg terskel for å bli godtatt.

 

Det er vel ikke snakk om å bli godtatt blant supporterne. Det er snakk om lønnsomhet for Arsenal. Når man gir Henry £100 000 i uka, er det fordi klubben har forventet at det vil lønne seg i form av draktsalg, lagets suksess og økt interesse for klubben. Jeg sitter ikke på det regnestykket, men slik han spiller nå har jeg vondt for å tro at det lønner seg.

 

Rent hypotetisk tror jeg det er en økonomisk blemme å la Henry gå ut kontrakten med den lønningsposen hans, i den formen han er i nå.

 

Merk: Dette er ikke kritikk av Henry, kun ren resonnering rundt saken.

Link to comment
Share on other sites

Du er ekstremt kynisk her, Evju. Eg likar i alle fall ikkje å tenke på fotball som utelukkande business. Eg ser poenget ditt, men samstundes tykkjer eg det er rart om ein skal kvitte seg med ein spelar som faktisk valde å bli hjå oss forrige sesong - for å vere her ut karriera. Ein spelar som har gitt oss så mykje i form av kvalitet, innsats og lojalitet.

Link to comment
Share on other sites

Du er ekstremt kynisk her, Evju. Eg likar i alle fall ikkje å tenke på fotball som utelukkande business.

 

Kynisk, ja vel. Liker i bunn og grunn ikke å tenke på fotball som business jeg heller, men jeg priser meg lykkelig for at noen i Arsenal gjør det. Det er en sterkt medvirkende grunn til at vi er der vi er i dag. Arsenal er nødt til å ta hensyn til de £20m Henry får i lønning i løpet av de fire årene han har kontrakt for.

 

Hadde vi bare hatt en Roman :)

Link to comment
Share on other sites

Eg la til litt på innlegget over, men eg ser poenget ditt Evju - har ingen problemer med det. Likevel meinar eg at så lenge Arsenal er i CL så har vi råd til å betale lønna til Henry. (Til og med ein sesong utanfor)

 

Det var Arsenal som meinte Henry var verd den lønna(!), og det blir litt rart om ein skal hive spelaren ut fordi han har ein liten formdipp. Henry kan til sjuande og sist ikkje noko for at lønna er så høg som den er, bortsett frå hans tidlegare prestasjonar. Skulle han bedd om lavare lønn?

 

Han skal prestere ganske lenge på dette nivået for at eg skal godta at eit salg er det beste for klubben, om ikkje anna så av respekt for det han har gjort før, og at han valde å bli. Er sikker på han hadde fått enda bedre økonomiske tilbod i utlandet. Mannen har trass alt scora 12 gongar denne sesongen, ein sesong som for han har vore dårlig. Kun RvP har scora fleire, i ein sesong som han har vore god.

Link to comment
Share on other sites

Eg la til litt på innlegget over, men eg ser poenget ditt Evju - har ingen problemer med det. Likevel meinar eg at så lenge Arsenal er i CL så har vi råd til å betale lønna til Henry. (Til og med ein sesong utanfor)

 

Det kan du sikkert mene, og jeg vil tro at vi klarer det selv også. Men jeg sitter ikke på hverken budsjett eller regnskap, så jeg vet rett og slett ikke. Det jeg vet er at Arsenal har en gjeld på nærmere tre milliarder kroner. Utover det spekulerer jeg.

 

Det var Arsenal som meinte Henry var verd den lønna(!), og det blir litt rart om ein skal hive spelaren ut fordi han har ein liten formdipp. Henry kan til sjuande og sist ikkje noko for at lønna er så høg som den er, bortsett frå hans tidlegare prestasjonar. Skulle han bedd om lavare lønn?

 

Nei, Henry ønsker som alle andre å maksimere egen vinning i lønnsforhandlinger, og det har han selvfølgelig lov til. Selv om det ikke er hans feil, kan det hende at Arsenal må ta konsekvensen dersom det viser seg at det ikke er lønnsomt å betale han den lønna, og selge han til en annen klubb som ser annerledes på det. Eventuelt kunne det tenkes at Henry ville sagt seg villig til å gå ned til et lønnsnivå som hadde passet hans prestasjoner, men så hederlig tror jeg ikke engang Henry er :)

Link to comment
Share on other sites

Det handler da ikke om hederlighet, Evju. En kontrakt er en kontrakt. End of story. Og i tillegg til det, la nå Thierry Henry få lov til å ha en "formslump". Han har jaggu aldri hatt det før. At det i tillegg, periodevis, er mangler i balansen i laget, venstrekanten med Bob i spissen, er ei heller noe Thierry er herre over. Det er helt tydelig at TH14 savner Robert Pires på sin venstre side.

Link to comment
Share on other sites

Vil også steppe inn på Henry sin "side" i denne debatten. Det blir veldig lett å peke på han i de kampene vi ikke får uttelling. De kampene Henry har blitt syndebukk syens jeg faktisk han har vært fult på høyde med sin spissmakker.

 

Terskelen for hva vi forventer av Henry er mye høyeren enn for andre, men det tror jeg er på grunn av hans tidligere presatsjoner, og ikke lønnen han hever.

 

Savnet av Pires er merkbart og jeg tror det er mye av grunnen til at vi ser en litt "annen" Henry denne sesongen.

 

Likevel er det en del ting ved Henry som har irritert meg denne sesongen. Spesielt etter at han har ble kaptein eller "seniorspiller" i klubben. Det virker som om han til tider forlanger at spillet skal foregå med han i sentrum, og jeg tror Arsenal til tider lider av dette.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...