Jump to content

Morten Gamst Pedersen


afc2007

Recommended Posts

hvor skal liksom gamsten spille då?? i stedet for rosicky?? nei... 2 valg bak han?? ikke det heller, for då hadde jeg foretrukket at walcott fikk spilletid..

med andre ord, tviler sterkt på vi trenger han.

 

synes også det er greit og ha flamini i stallen, han trengs i denne troppen, og går han må han erstattes..

 

kan også hende det er der diarra kommer inn i bilde, men tror alt er bare oppspinn fra ende til annen

 

"Må erstattes"?

 

Jeg skal gi deg noen gode grummer til at han ikke trenger å bli det: Fabregas, Gilberto, Diaby, Song, Denilson. Å ha seks sentrale midtbanespillere kan ikke komme foran å ha en skikkelig ving!!!

 

Hadde vi hatt en ving som kunne lagt inn hadde vi hatt muligheten til å variere litt mer fremover. Er vanskelig å alltid dytte en trailer gjennom en liten hundeluke i midten. Adebayor, Bendtner og Eduardo kan alle være gode spillere inne i feltet når servene sitter, henter vi denne mannen så gjør de det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Nå kommer jeg nok til å overraske de fleste, men jeg må faktisk si at jeg ville vært positivt til et Morten Gamst Pedersen-kjøp, og tror han kunne blitt en suksess i Arsenaltrøya.

 

Vi har skreket på en ekte ving i hele sommer, og spillere som f.eks Quaresma eller Ribery må/måtte vi se langt etter.

 

Gamst Pedersen er akkurat den spilleren vi trenger:

  • Venstreving. For å avlaste Rosicky. På den andre har vi nok.Diaby er mer en god nok selv om han egentlig spiller sentralt
  • En 'ekte' ving. Liker seg ved krittet, og legger gode innlegg.Kjedelig fotball?
  • Målscorende ving. Det har vi ikke hatt siden Pires.Scorte vell de fleste på innlegg på frispark som gikk rett i mål? :P
  • Tåler sannsynligvis benken. Tror han ville funnet seg i å være backup bak Tomas.Burde vell det
  • Takler PL. Han har allerede vist at han takler PL-nivået.Enig der, god mot Manure ;)
  • God dødballegger. Scorer et x-antall mål pr. sesong på frispark og legger dem fint.Van Persie
  • Ville passet inn i AFC. Ville nok klart å tilpasse seg vår spillestil.Ikke teknisk god nok?
  • Norsk media rundt Arsenal. En bagatell, men det hadde vært bra med mer mediakjør rundt AFC i Norge. Gamst&Co

Tror dette kunne vært bra jeg! Go for it, Wenger. Gamble på MGP!

 

Satt bare noen av punktene på spissen, selv om jeg ikke er så negativ til kjøp av MGP. Tviler egentlig litt på at han passer så bra i Arsenal, og syns ikke vi ikke skal opp med rundt 100 mill. Men for all del, hadde vært artig med en til norske i stallen :huh:

Link to comment
Share on other sites

Trur at Gamsten kan tilføre oss ein god del i angrep.

 

Her ser du kor mange mål og assists han har hatt dei siste sesongane i Blackburn

06/07: 6 goals; 11 assists

05/06: 9 goals; 6 assists

04/05 - only 19 appearances 4 goals, 3 assists.

 

Og kantane våre i fjor:

Rosicky 3 goals 3 assists

 

Hleb 05/06 3 goals 0 assists

06/07 2 goals 4 assists

 

Så dei som sei at problemet ligg framfor mål, kanskje det har noko å gjera med at kantane våre er totalt vaksinert mot å scora?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har klokkertro på Gamsten i Arsenal, enig i mye av det Martin sier!

 

Vi trenger en kant som kan legge inn, og husk! Inleggene kan komme på forskjellige måter. Hva med ett skrudd inlegg rundt forvaret og på en spiss som kommer i stor fart? Dette er noe Gamsten har inne! Han har i tilegg spilt og er vant til nivået, viktig! Han er norsk, dette vil gi oss flere tv sendte kamper i CL blandt annet. Jeg tror han kan bli knall god i Arsenal, med litt tilvenning. Men jeg ser ikke dette som ett Wenger kjøp.

 

Jeg håper jeg håper!

Link to comment
Share on other sites

La oss slippe å se denne forferdelig oppskrytte spilleren i Arsenal. Kan ikke fatte og begripe at Wenger har lagt inn et så høyt bud på ham. Han kan kanskje bidra med frispark og hjørenspark, men spillet består av mer enn det. Han har håpløst dårlig tempo. Ikke hurtig nok i spillestil og en nærteknikk som gjør at Flamini fremstår som en brasilianer i forhold. Et bytte mellom disse spillerene er et tap for oss. I et "spark og spring" lag som Blackburn har han sin misjon og plass, men hos Arsenal vil han ikke kunne bidra med stort. Har folk her inne allerede glemt hvordan dette laget har spilt mot oss de siste årene? Kun nedsparkinger og sabotasje av spillet. Sammen med Bolton og Sheff U de mest destruktive lagene i PL forrige sesong. D Bentley har alle de samme kvalitetene som MGP, men har i tillegg bedre tempo og teknikk. Han var langtfra god nok for 1. laget, hvorfor i alle dager skal da MGP være det? Nei kjære Wenger, gjør heller som du pleier: Hent en ukjent franskmann eller afrikaner til en latterlig lav pris med kvaliteter og talent som går langt utenpå MGP.

 

Ser forøvrig i div nettaviser at Blackburn benekter at det har vært henvendelser fra Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du helt vet hva han er kapabel til. Han er en rendyrka ving, som har en ekstremt fra pasning/skuddfot. Nei han kan ikke drible 20 mann, ta runde rundt målet og brasse den i nettet fra 28 meter - Men han er ekstermt god til å holde seg på kantlinja, slå presise og harde innlegg på mål, samt knallbra cornere. Han er sannsynligvis en type spiller vi mangler. Femiklatt? Du vet at Arsenal har hatt sine spillere som har vært mye værre enn det Gamst er. Pires for å nevne 1, Ljungberg for å nevne 2. De drev mye mer med parfyme/undertøy og andre femi-reklamer.

 

Se på spillern, og ikke trynefaktoren når du dømmer en spiller nord og ned.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du helt vet hva han er kapabel til. Han er en rendyrka ving, som har en ekstremt fra pasning/skuddfot. Nei han kan ikke drible 20 mann, ta runde rundt målet og brasse den i nettet fra 28 meter - Men han er ekstermt god til å holde seg på kantlinja, slå presise og harde innlegg på mål, samt knallbra cornere. Han er sannsynligvis en type spiller vi mangler. Femiklatt? Du vet at Arsenal har hatt sine spillere som har vært mye værre enn det Gamst er. Pires for å nevne 1, Ljungberg for å nevne 2. De drev mye mer med parfyme/undertøy og andre femi-reklamer.

 

Se på spillern, og ikke trynefaktoren når du dømmer en spiller nord og ned.

Gamsten er den største femiklatten norge har...han passer nn i Femiklattlagene Stabæk og Lyn, ikke i et fotballag som spiller fotball som overgår gamsten 1000 ganger!!

blir faktisk litt redd når jeg leser fotballkunnskapen her, for den er ike høy!!!

HELDIGHVIS kan Wenger mest om dette , å han styrer heldighvis Arsenal..

Å han kjøper ikke gamsten, takk for det!!

For Gamsten er ikke mer enn en god spiller i en middelmådig klubb!!

ville heller hatt tilbake Bentley

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du helt vet hva han er kapabel til. Han er en rendyrka ving, som har en ekstremt fra pasning/skuddfot. Nei han kan ikke drible 20 mann, ta runde rundt målet og brasse den i nettet fra 28 meter - Men han er ekstermt god til å holde seg på kantlinja, slå presise og harde innlegg på mål, samt knallbra cornere. Han er sannsynligvis en type spiller vi mangler. Femiklatt? Du vet at Arsenal har hatt sine spillere som har vært mye værre enn det Gamst er. Pires for å nevne 1, Ljungberg for å nevne 2. De drev mye mer med parfyme/undertøy og andre femi-reklamer.

 

Se på spillern, og ikke trynefaktoren når du dømmer en spiller nord og ned.

Gamsten er den største femiklatten norge har...han passer nn i Femiklattlagene Stabæk og Lyn, ikke i et fotballag som spiller fotball som overgår gamsten 1000 ganger!!

blir faktisk litt redd når jeg leser fotballkunnskapen her, for den er ike høy!!!

HELDIGHVIS kan Wenger mest om dette , å han styrer heldighvis Arsenal..

Å han kjøper ikke gamsten, takk for det!!

For Gamsten er ikke mer enn en god spiller i en middelmådig klubb!!

ville heller hatt tilbake Bentley

Hehe! Sikkert morsomt å skulle forsvare de utsagna hvis Gamsten blir en hit i Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du helt vet hva han er kapabel til. Han er en rendyrka ving, som har en ekstremt fra pasning/skuddfot. Nei han kan ikke drible 20 mann, ta runde rundt målet og brasse den i nettet fra 28 meter - Men han er ekstermt god til å holde seg på kantlinja, slå presise og harde innlegg på mål, samt knallbra cornere. Han er sannsynligvis en type spiller vi mangler. Femiklatt? Du vet at Arsenal har hatt sine spillere som har vært mye værre enn det Gamst er. Pires for å nevne 1, Ljungberg for å nevne 2. De drev mye mer med parfyme/undertøy og andre femi-reklamer.

 

Se på spillern, og ikke trynefaktoren når du dømmer en spiller nord og ned.

Gamsten er den største femiklatten norge har...han passer nn i Femiklattlagene Stabæk og Lyn, ikke i et fotballag som spiller fotball som overgår gamsten 1000 ganger!!

blir faktisk litt redd når jeg leser fotballkunnskapen her, for den er ike høy!!!

HELDIGHVIS kan Wenger mest om dette , å han styrer heldighvis Arsenal..

Å han kjøper ikke gamsten, takk for det!!

For Gamsten er ikke mer enn en god spiller i en middelmådig klubb!!

ville heller hatt tilbake Bentley

Hehe! Sikkert morsomt å skulle forsvare de utsagna hvis Gamsten blir en hit i Arsenal...

ja må le litt her as gamsten var vel den spillere som skorte mest på døballer i fjor gutten føller faen ikke med ha ha for en dust av en supporter :P
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du helt vet hva han er kapabel til. Han er en rendyrka ving, som har en ekstremt fra pasning/skuddfot. Nei han kan ikke drible 20 mann, ta runde rundt målet og brasse den i nettet fra 28 meter - Men han er ekstermt god til å holde seg på kantlinja, slå presise og harde innlegg på mål, samt knallbra cornere. Han er sannsynligvis en type spiller vi mangler. Femiklatt? Du vet at Arsenal har hatt sine spillere som har vært mye værre enn det Gamst er. Pires for å nevne 1, Ljungberg for å nevne 2. De drev mye mer med parfyme/undertøy og andre femi-reklamer.

 

Se på spillern, og ikke trynefaktoren når du dømmer en spiller nord og ned.

Gamsten er den største femiklatten norge har...han passer nn i Femiklattlagene Stabæk og Lyn, ikke i et fotballag som spiller fotball som overgår gamsten 1000 ganger!!

blir faktisk litt redd når jeg leser fotballkunnskapen her, for den er ike høy!!!

HELDIGHVIS kan Wenger mest om dette , å han styrer heldighvis Arsenal..

Å han kjøper ikke gamsten, takk for det!!

For Gamsten er ikke mer enn en god spiller i en middelmådig klubb!!

ville heller hatt tilbake Bentley

Hehe! Sikkert morsomt å skulle forsvare de utsagna hvis Gamsten blir en hit i Arsenal...

ja må le litt her as gamsten var vel den spillere som skorte mest på døballer i fjor gutten føller faen ikke med ha ha for en dust av en supporter :)

 

Som sagt - man dømmer spillere på trynefaktor. Kontra våre egne vinger så både scora han flere mål og hadde flere assist.

Link to comment
Share on other sites

 

ja må le litt her as gamsten var vel den spillere som skorte mest på døballer i fjor gutten føller faen ikke med ha ha for en dust av en supporter :P

gi meg en god grunn for at gamsten kunne gjort det bra i arsenal!? annet enn innlegg til spisser som ikke er der, å at han kan ta jobben til RvP med å ta frispark!!?? nå er jeg spent!! eneste argumentet du har klart tilnå, er å kalle meg en dust.. foresten, når du svarer, bruk komma/punktum, så er det litt leslig også!!!!

Men er enig i at Gamsten er god, veldig god faktisk, som jeg har nevnt før, i Arsenal trengs det EKSTREMT gode spillere, å der er Gamsten minst en klasse under..

å mener dere seriøst at Gamsten ikke er en femiklatt??

 

 

Uansett, vi heier på samme lag, mot samme mål, INGEN grunn til å slenge dritt til hverandre, dette er et diskusjonforum, sant?? så si sin mening er lov????

Link to comment
Share on other sites

Greit dumt sakt av meg men meninger å fakta er vel 2 forsjelige ting?

 

Gamsten er å blir en kanon spiller så lenge han spiller på klubblaget, være er det når han spiller for Norge.

 

Men det har nok med spille stilen og gjøre, er jo ingen nesten så har vært goe for Norge, men de fleste er go på klubblaget ;)

 

Greit dumt sakt av meg men meninger å fakta er vel 2 forskjelige ting?

 

Gamsten er å blir en kanon spiller så lenge han spiller på klubblaget, være er det når han spiller for Norge.

 

Men det har nok med spille stilen og gjøre, er jo ingen nesten som har vært goe for Norge, men de fleste er go på klubblaget :P

Link to comment
Share on other sites

Hva mer? Gamst har også putta sin del med mål av typen Ljungberg, på løp inn i kassa og styring / skudd / retur. Hvis du faktisk ser på han i kamp for Blackburn, så er han overalt, inklusive krittlinja for innlegg, og i boksen på løp.

Blackburn er ett solid lag - og vi får se til helga om det er så mange klasser mellom lagene. Skal ikke se bort ifra at vi får en dose Pedersen i trynet.

Link to comment
Share on other sites

Hva mer? Gamst har også putta sin del med mål av typen Ljungberg, på løp inn i kassa og styring / skudd / retur. Hvis du faktisk ser på han i kamp for Blackburn, så er han overalt, inklusive krittlinja for innlegg, og i boksen på løp.

Blackburn er ett solid lag - og vi får se til helga om det er så mange klasser mellom lagene. Skal ikke se bort ifra at vi får en dose Pedersen i trynet.

jeg har kanal+ i stua, så jo, jeg ser virkelig menge kamper av Blackburn på tv, det er derfor jeg ikke vil ha han..

er for kort å se han løpe bra løp inn i boksen, slå bra innlegg, å ha et godt skuddbein, å derfor mene han er god nok for Arsenal..Jeg også tror vi kan få en i tryne av Gamst på søndag, å slettes ikke sikker på Arsenal vinner (det ikke fordi b.burn er så sinnsykt gode, men pga spillestilen dems, veldig fysisk og spark alle tekniske spillere) ..

En ting er jeg uansett sikker på, Wenger ville aldri bydd på Gamst, av flere grunner,å en er: han passer IKKE inn..

 

Ps: husk at så lenge Gamst er norsk vil du til en hver tid få skrytevidone hans på tv..

å hvis du ser på b`burn kamp vil du altid legge merke til, å se etter Gamst, pga nasjonalitet!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...