Jump to content

Copa America


Donaraz

Recommended Posts

Verdens eldste turnering for landslag som startet for ca 1 uke siden med svært gode spillere fra hele Sør-Amerika. Har alltid fulgt nøye med på Copa America, men i år ble jeg faktisk litt skuffet over lag som f.eks Brasil og Uruguay. Argentina er vel storfavoritt med stjernespillere i nesten alle posisjoner, mens Brasil stiller med et tilnærmet b-lag, der vår egen Gilberto Silva er kaptein.

 

Tenkte at vi kunne benytte denne tråden til å diskutere kampene, de ulike lagene osv. :blink:

 

Disse lagene er med:

 

Argentina

Bolivia

Brazil

Chile

Colombia

Ecuador

USA

Mexico

Paraguay

Peru

Uruguay

Venezuela

 

Litt info om cupen:

 

Arrangør(2007): Venezuela

Oppstart: 1916

Vinnere:

Argentina 14 ganger: 1921, 1925, 1927, 1929, 1937, 1941, 1945, 1946, 1947, 1955, 1957, 1959, 1991, 1993

Uruguay 14 ganger: 1916, 1917, 1920, 1923, 1924, 1926, 1935, 1942, 1956, 1959, 1967, 1983, 1987, 1995

Brazil 7 ganger: 1919, 1922, 1949, 1989, 1997, 1999, 2004

Paraguay 2 ganger: 1953, 1979

Peru 2 ganger: 1939, 1975

Bolivia 1 gang: 1963

Colombia 1 gang: 2001

 

Hvert år blir 2-3 landslag utenfor Sør-Amerika invitert til å spille i denne turneringen, og i år var de landene Mexico og USA. Mexico og USA stiller også med et b-preget lag siden de nettopp har spilt ferdig Gold Cup (USA tok gull), men Mexico har imponert ved å slå Brasil 2-0 og er klar for kvartfinalen.

 

Nr 1 og 2 går videre fra gruppene samt de 3 best 3erne.

 

Gruppene:

 

Gruppe A

Bolivia

Peru

Uruguay

Venezuela

 

Gruppe B

Brasil

Chile

Ecuador

Mexico

 

Gruppe C

Argentina

Colombia

Paraguay

USA

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fulgt godt med på Copa America, som du sier så er det nok Brasil som har skuffet mest. Men det er jo en grunn til det. De fleste av stjernespillerne har ike blitt med. Jeg setter også en knapp på Argentina, med Riquelme og Tevez i spissen.

Link to comment
Share on other sites

Trur Argentina vinner i år og. Eg såg Kampen deira mot Colombia og der virka dei ganske Avslappa og drog det heile i land sjøl om dei låg under 1-0. Såg også Brasil - Ecuador i natt der Brasil vann 1-0 etter scoring av Robinho som er i storform. Og vi må vel nesten regne med at Brasil Kjem langt i denne cupen. Det er stort sett Argentina og Brasil sine kampa eg har sett, og eg er enig i at Argentina er Storfavoritt. Men vi må nok rekne med Brasil også. Sjøl om dei stille "b" Lag så trur eg dei har en liten sjanse til å gå til topps :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fulgt godt med på Copa America, som du sier så er det nok Brasil som har skuffet mest. Men det er jo en grunn til det. De fleste av stjernespillerne har ike blitt med. Jeg setter også en knapp på Argentina, med Riquelme og Tevez i spissen.

 

Enig der, tror nok Argentina vinner. Det som er merkelig med Brasil er at Dunga har valgt spillere som f. eks Vagner Love fra CSKA Moskva som knapt nok er borti ballen i løpet av en kamp. Det må vel finnes andre alternativer fra den hjemlige serien? På midtbanen spillere Gilberto i en svært defensiv rolle og han har som resten av laget spilt langt dårligere en forventet. Hadde trodd at Gilberto ville ta ansvar siden han er den mest rutinerte spilleren på laget, men hittil har han vært ganske svak i forhold til det han presterte i PL.

 

Spillere som Elano, Diego, Afonso, Vagner Love har ingenting å gjøre på det brasilianske landslaget.

 

En annen spiller som har imponert voldsomt er C.Benitez fra Ecuador. For en strålende teknikk den gutten har.

 

Copa Americas offisielle hjemmeside

 

PS!

Alle kampene går direkte på canalplus.

 

Kl. 00.25, Colombia-USA Canal+

Kl. 02.40, Argentina-Paraguay Canal+

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fulgt godt med på Copa America, som du sier så er det nok Brasil som har skuffet mest. Men det er jo en grunn til det. De fleste av stjernespillerne har ike blitt med. Jeg setter også en knapp på Argentina, med Riquelme og Tevez i spissen.

 

Enig der, tror nok Argentina vinner. Det som er merkelig med Brasil er at Dunga har valgt spillere som f. eks Vagner Love fra CSKA Moskva som knapt nok er borti ballen i løpet av en kamp. Det må vel finnes andre alternativer fra den hjemlige serien? På midtbanen spillere Gilberto i en svært defensiv rolle og han har som resten av laget spilt langt dårligere en forventet. Hadde trodd at Gilberto ville ta ansvar siden han er den mest rutinerte spilleren på laget, men hittil har han vært ganske svak i forhold til det han presterte i PL.

 

Spillere som Elano, Diego, Afonso, Vagner Love har ingenting å gjøre på det brasilianske landslaget.

 

En annen spiller som har imponert voldsomt er C.Benitez fra Ecuador. For en strålende teknikk den gutten har.

 

Copa Americas offisielle hjemmeside

 

PS!

Alle kampene går direkte på canalplus.

 

Kl. 00.25, Colombia-USA Canal+

Kl. 02.40, Argentina-Paraguay Canal+

 

Ja, du har helt rett, selv om afonso scorer sinnsykt mye i serien betyr ikke det at han gjør det bra på landslaget, noe han IKKE gjør. Diego er jo en veldig god spiller, så er litt uenig med deg der. Men han hadde nok ikke vært her hvis Dunga hadde hatt fullt lag.

Elano på shakhtar har ingen verdens ting å gjøre på et lag som Brasil, det er bare for dumt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

2-0:P

Har arabisk kommentator, så fikk ikke med meg hvem som var ulykkesfuglen.. Kan noen gi meg svar?

 

 

Kinesisk her...

 

TV Ants??

 

Tok bare den Windows Media Player greia. Greit å være på den sikre sida..

Link to comment
Share on other sites

2-0:P

Har arabisk kommentator, så fikk ikke med meg hvem som var ulykkesfuglen.. Kan noen gi meg svar?

 

 

Kinesisk her...

 

TV Ants??

 

Tok bare den Windows Media Player greia. Greit å være på den sikre sida..

 

 

OK

 

PS: Ayala som scoret selvmål

Link to comment
Share on other sites

2-0:P

Har arabisk kommentator, så fikk ikke med meg hvem som var ulykkesfuglen.. Kan noen gi meg svar?

 

 

Kinesisk her...

 

TV Ants??

 

Tok bare den Windows Media Player greia. Greit å være på den sikre sida..

 

 

OK

 

PS: Ayala som scoret selvmål

 

Ja.. fikk med meg det etter en stund.

 

Fint mål av Daniel Alvès forresten.

Link to comment
Share on other sites

2-0:P

Har arabisk kommentator, så fikk ikke med meg hvem som var ulykkesfuglen.. Kan noen gi meg svar?

 

 

Kinesisk her...

 

TV Ants??

 

Tok bare den Windows Media Player greia. Greit å være på den sikre sida..

 

 

OK

 

PS: Ayala som scoret selvmål

 

Ja.. fikk med meg det etter en stund.

 

Fint mål av Daniel Alvès forresten.

 

 

Ja

 

5 min igjen av ordinær tid

 

Brasil er vell sikre vinnere, får se om Argentina får et trøstemål

 

BRASIL ER COPA AMERICA VINNERE 2007!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...