Jump to content

Tanker om Arsenal og sesongen 2007/2008


Roysannnn

Recommended Posts

I går var jeg hos tannlegen, kjedelige greier å ligge der med kjeften åpen og full av diverse tannlegeutstyr. Hva er da mer naturlig enn å gli inn i drømmeland og tenke på Arsenal og sesongen 2007/2008. Ja det er kanskje tidlig å tenke på sesongen enda, når så lite av Silly Season er ferdig. Men så langt har vi fått merke overgangene denne sesongen både på godt og vondt.

 

Det første jeg spekulerte på i tannlegestolen var hva som skal erstatte Henry. Jeg har tidligere sagt at jeg godt kunne tenke meg Etoò, Torres, Villa osv for å nevne noen. Har heller ikke vert helt borte fra tanken på Anelka og Owen heller. Men det som slo meg der jeg satt er om jeg virkelig vil ha en etablert stjerne som Etoò til klubben. Han ville helt sikkert ha oppført seg som den stjerna han er, en del har klaget på oppførselen til Henry i det siste, og jeg tror neppe at en av Etoò sin klasse ville ha vert så stor forskjell fra Henry. Hvor lenge ville for eksempel Etoò ha vert i klubben? Maks 2-3 år, allerede neste Silly Season ville vi hatt ballet i gang igjen, og fått en uro rundt laget.

Nei kanskje jeg ikke ville ha noen etablert stjerne likevel. Torres sine 14 mål på 36 kamper er heller ikke noe som gjør at jeg ønsker ham spesielt velkommen til klubben. Han er i tillegg altfor dyr etter min mening.

Så tanken min falt da innpå om jeg kanskje vil ha et typisk Wenger kjøp likevel, en ukjent spiller som har vist sitt potensial i en heller ukjent liga og klubb. En spiller som blir en av guttene, en som passer bedre inn i dette unge laget enn en etablert stjerne.

Når jeg så var hjemme og slo på dataen så fikk jeg oppfylt mitt ønske. Dette er en spennende spiller som trolig kan bidra mye i Arsenal drakta, blir ekstrem spennende å følge Eduardo Da Silva.

 

Det andre jeg spekulerte i der jeg satt var om det var andre plasser vi trenger forsterkninger på, spiss plassen sa seg selv. Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ønsker meg midtbanespillere som scorer + 10 mål, så en kantspiller som kan putte jevnt står fortsatt høyt på ønskelista. Ellers er jeg åpen for det par overraskelser

 

Tankene datt også så vidt innom Henry sine uttalelser om at han var redd Wenger skulle forsvinne fra klubben og derfor gikk til Barcelona. Kjære Henry kan du svare meg på hvorfor du ikke kan spille under andre managere i Arsenal, men at det er ingen problem å spille for andre i en annen klubb?

 

Drogba fikk også litt tid i mine tanker. Arsenal er ikke et topplag uten Henry, ja de vil trolig falle utenom topp 4. Tjaa, sist sesong kom vi på 4 plass rett bak Liverpool, med et ungt lag som er blitt et år eldre i år, og om du ikke har sove helt i timen Drogba, Henry var skadet i store deler av sist sesong, og i de kampen han var med, ja da såg vel også du Drogba at han ikke var den gode gamle Henry, greit at det kan være vanskelig å erstatte den gamle Henry, men den Henry vi såg i sist sesong kan mange erstatte.

 

Ellers så gikk tankene over på sesongstart, jeg håper inderlig at vi får en bedre start enn i sist sesong. Blir det samme start i år så kommer hylekoret i gang og presset blir ekstremt på Wenger sine unge menn. Skulle det motsatte skje og vi får 4 strake seire fra start av, ja da vil nok de unge få en ekstrem selvtillit og kan surfe på en medgangsbølge som kan vare hele sesongen. Jeg tror at vi aldri før har vert så avhengig av å få en god start på sesongen som i år, og skulle vi få den starten jeg håper på, ja da kan det bli moro å følge laget vårt i år. Men skulle vi starte som sist, ja da er jeg redd det kan bli en skrekkelig sesong og vi vil føle at laget aldri kommer skikkelig i gang og tør å spille den fotballen vi alle elsker.

Plutselig sier tannlegen at nå var alt gjort, så da ble det ikke flere tanker i denne omgangen, men jeg kan trygt anbefale å falle inn i Arsenals drømmeverden når du er hos tannlegen, tida går da veldig fort og du glemmer at det er noen som roter fælt i munnen din. Og til slutt, jeg gleder meg som et lite barn til ballen sparkes i gang i august, dette kan fort bli en kjempe sesong.

Link to comment
Share on other sites

Skal til tannlegen den 10. Antar vi får en ny signering da. Har valgt å fundere over en venstrebeint kantspiller, eller ving som det heter hos tannlegen.

 

Skal faktisk en tur til tannlegen igjen i morgen for å gjøre ferdig siste rest. Så da rekner jeg med at Wenger tar fram sjekkheftet og kjøper en kantspiller fra Ukraina, Polen, Sveits eller noe sånt....

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at Fabregas og Rosicky er midtbanespillerene som kommer til å score masse mål til neste år. Van Persie kommer nok til å spille litt ving, så da får vi litt mål fra kanten også :X.

 

Vår nye spiss tror jeg er midt i blinken. Han er god på hodet (vant i duell med Terry mot England) og er en klinisk avslutter (imponerende scoringsstatistikk), to egenskaper vi ofte manglet i fjor. I tilegg er han rask, jobber mye og har gode tilretteleggeregenskaper (ble også den med flest assist i ligaen). Vi klarte oss uten Henry i store deler av sesongen, så jeg vil tro vi vil klare det bra i år også.

 

Nå håper jeg at vi får en ny høyreback slik at Eboue blir flyttet opp på midtbanen. I den posisjonen kan han få brukt sine gode offensive kvaliteter, og hans til tider defensive svakheter vil ikke være like avgjørende i denne posisjonen.

 

Med dette laget har jeg tro på minst ett trofé:

 

Lehmann

Sagna Toure Gallas Clichy

Eboue Fabregas Gilberto Rosicky

RvP Silva

 

Resver: Fabianski, Djourou, Hoyte, Diaby, Denilson, Hleb, Ade, Bendtner, Merida, Traore, Merida, Ljungberg

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 3 2007, 05:29 PM) 95632[/snapback]

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...ars+for+Gunners

 

Har tydeligvis lite tro på Arsenal denne sesongen, tror han virkelig tar feil.

 

Ja her tror jeg den godeste Merson er ute på bærtur.

Vi har mistet tre spillere fra siste sesong, ingen av dem bidro veldig sterkt til 4 plassen, og de alle lar seg erstatte (som sagt før så er det ikke så vanskelig å erstatte en skadet Henry).

De unge er blitt et år eldre, fått mer erfaring, så at vi skal bli dårligere enn sist sesong har jeg vanskelig for å se, (vi var jo heller ikke så ekstremt langt fra 3 plassen...) greit at andre lag også kjøper nye spillere, men jeg tror ikke Tottenham tar oss likevel. Og en må ikke glemme at det er tidlig i Silly Season, både Arsenal, Tottenham og andre kan hente nye spillere... Vi kan ikke se oss tilbake på tabellen, vi må se fremover, neste sesong er det vi som tar Chelsea, United og Pool. Ikke Tottenham som tar oss B)

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg vært deg hadde jeg håpet på at rosicky blir den midbanespillern som scorer de 10 måla. Så håper jeg på mer mål fra fabregas. Da er vel det problemet løst B)

 

vis du vill ha rosicky til og skåre 10 mål i sesongen må wenger våkne og sitte han inn sentralt og vips så får du 10 mål i sesongen B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...