Jump to content

Terje Hauge


refser

Recommended Posts

Mange har i lengre tid ansett Hauge som Norges beste dommer. I kveld viser mannen at han ikke helt forstår hvordan spillet fotball skal foregå! Synes det er tragisk at slike klare frispark, som AAfk lager på overtid, blir oversett. Det eneste jeg har å si om Hauge etter dett, er at han bør holde seg til å dømme langt ned i ligasystemet, der hans ubrukelige dømming og heslige arroganse, blir ledd av!

Link to comment
Share on other sites

Mange har i lengre tid ansett Hauge som Norges beste dommer. I kveld viser mannen at han ikke helt forstår hvordan spillet fotball skal foregå! Synes det er tragisk at slike klare frispark, som AAfk lager på overtid, blir oversett. Det eneste jeg har å si om Hauge etter dett, er at han bør holde seg til å dømme langt ned i ligasystemet, der hans ubrukelige dømming og heslige arroganse, blir ledd av!

Rosenborg fan eller ;)

 

Forøvrig enig, det er en stund siden Hauge var landets beste dommer. Det er til tider en mangel på spilleforståelse som er skremmende. De fleset husker vel 17 mai i fjor.....

 

Som en trøst så vinner ikke RBK tippeligaen i år uansett reultat i denne kampen. Stabæk er landets desidert beset lag om dagen og Jönsson har skapt ett norsk Arsenal alla glansdagene. wenger og Arsenal er forøvrig Jönssons forbilder og han besøker Arsenal 1-2 ganger per år og snakker med sin venn Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Det var jo ikke frispark, Lars Hirschfeld var/er ikke fysisk sterk nok til å komme opp i den situvasjonen. Hadde det skjedd med en vanlig spiller og ikke en keeper så var det ingen som lagt snakket om det. Kan ikke skylde på dommeren i denne kampen, rosenborg hadde nok muligheter til og avgjøre den kampen...

Link to comment
Share on other sites

Mange har i lengre tid ansett Hauge som Norges beste dommer. I kveld viser mannen at han ikke helt forstår hvordan spillet fotball skal foregå! Synes det er tragisk at slike klare frispark, som AAfk lager på overtid, blir oversett. Det eneste jeg har å si om Hauge etter dett, er at han bør holde seg til å dømme langt ned i ligasystemet, der hans ubrukelige dømming og heslige arroganse, blir ledd av!

Her snakker vi RBK fan,eller? ;) hehe.

Link to comment
Share on other sites

Det var jo ikke frispark, Lars Hirschfeld var/er ikke fysisk sterk nok til å komme opp i den situvasjonen. Hadde det skjedd med en vanlig spiller og ikke en keeper så var det ingen som lagt snakket om det. Kan ikke skylde på dommeren i denne kampen, rosenborg hadde nok muligheter til og avgjøre den kampen...

 

Dette er det dummeste jeg har hørt. Hirschfeld ikke sterk nok til å komme opp i den situasjonen? Han frarøves muligheten til i det hele tatt å prøve, når Ålesundspilleren går rett i kroppen hans og hindrer han. Kan være lurt å ha peiling på fotballregler før man uttaler seg.

Link to comment
Share on other sites

Det er et opplagt frispark. "Målet" skulle vært annulert. Det må selv en vestlending innrømme.

Syntes ikke det var frispark. Hadde det vært en annen spiller enn keeperen hadde vi ikke tenkt muligheten for frispark en gang. Såpass må en kepper finne seg i. Han plasserte seg feil, den ellers så gode Lars H..

Link to comment
Share on other sites

Det var jo ikke frispark, Lars Hirschfeld var/er ikke fysisk sterk nok til å komme opp i den situvasjonen. Hadde det skjedd med en vanlig spiller og ikke en keeper så var det ingen som lagt snakket om det. Kan ikke skylde på dommeren i denne kampen, rosenborg hadde nok muligheter til og avgjøre den kampen...

 

Dette er den dummeste kommentaren jeg har lest på en stund.

1. Han blir holdt nede.

2. Det er ikke lov å ha fysisk kontakt med en keeper i en slik situasjon. Det er ikke samme reglene for en vanlig spiller og en keeper vettu ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er et opplagt frispark. "Målet" skulle vært annulert. Det må selv en vestlending innrømme.

Syntes ikke det var frispark. Hadde det vært en annen spiller enn keeperen hadde vi ikke tenkt muligheten for frispark en gang. Såpass må en kepper finne seg i. Han plasserte seg feil, den ellers så gode Lars H..

 

At Hirschfeld plasserer seg feil, er uvesentlig. Poenget er at Ålesundspilleren går kun i kroppen på Hirschfeldt, og går ikke etter ballen i det hele tatt. Han hindrer dermed Hrischfeld i å komme til i en duell med målscorer. Soleklart frispak.

 

Men det er jo ikke akkurat første gang at Hauge viser total mangel på fotballforståelse. Han anses for å være vår beste dommer, men er i mine øyne en av de dårligste dommerne i tippeligaen. I tillegg, er han rett og slett en arrogant jævel som nesten aldri tørr å innrømme at han har gjort en feil. Han kommer som regel med masse svada til bortforklaringer

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv keeper og ikke noen RBK-fan. Hirschfeldt blir garantert ulovlig hindret av Ålesund spilleren og det burde bli avblåst. Er ikke helt sikker på hvorfor Hauge ikke blåste av her. Han skal være norges beste dommer og det var et helt klart friskpark til RBK.

Link to comment
Share on other sites

Jada, alle ser at det er frispark. Men hvis ikkje Terje Hauge står slik plassert at han ser forseelsen, slik man ser det med 15 repriser frå alle tenkelege kameravinklar, så kan han ikkje døme frispark heller. Forøvrig har RBK kun seg sjølve å takke etter poengdeling igår!

 

Adin Brown; tippeligaens beste keeper! B)

Link to comment
Share on other sites

Mange har i lengre tid ansett Hauge som Norges beste dommer. I kveld viser mannen at han ikke helt forstår hvordan spillet fotball skal foregå! Synes det er tragisk at slike klare frispark, som AAfk lager på overtid, blir oversett. Det eneste jeg har å si om Hauge etter dett, er at han bør holde seg til å dømme langt ned i ligasystemet, der hans ubrukelige dømming og heslige arroganse, blir ledd av!

Rosenborg fan eller B)

 

Forøvrig enig, det er en stund siden Hauge var landets beste dommer. Det er til tider en mangel på spilleforståelse som er skremmende. De fleset husker vel 17 mai i fjor.....

 

Som en trøst så vinner ikke RBK tippeligaen i år uansett reultat i denne kampen. Stabæk er landets desidert beset lag om dagen og Jönsson har skapt ett norsk Arsenal alla glansdagene. wenger og Arsenal er forøvrig Jönssons forbilder og han besøker Arsenal 1-2 ganger per år og snakker med sin venn Wenger.

fan og fan... holder med rbk i norge ja, men synes at norsk fotball holder alt for lavt nivå til at jeg gidder å bruke mer enn noen sekunder i måneden på det. møkkafotball!!

Link to comment
Share on other sites

Mange har i lengre tid ansett Hauge som Norges beste dommer. I kveld viser mannen at han ikke helt forstår hvordan spillet fotball skal foregå! Synes det er tragisk at slike klare frispark, som AAfk lager på overtid, blir oversett. Det eneste jeg har å si om Hauge etter dett, er at han bør holde seg til å dømme langt ned i ligasystemet, der hans ubrukelige dømming og heslige arroganse, blir ledd av!

Rosenborg fan eller B)

 

Forøvrig enig, det er en stund siden Hauge var landets beste dommer. Det er til tider en mangel på spilleforståelse som er skremmende. De fleset husker vel 17 mai i fjor.....

 

Som en trøst så vinner ikke RBK tippeligaen i år uansett reultat i denne kampen. Stabæk er landets desidert beset lag om dagen og Jönsson har skapt ett norsk Arsenal alla glansdagene. wenger og Arsenal er forøvrig Jönssons forbilder og han besøker Arsenal 1-2 ganger per år og snakker med sin venn Wenger.

fan og fan... holder med rbk i norge ja, men synes at norsk fotball holder alt for lavt nivå til at jeg gidder å bruke mer enn noen sekunder i måneden på det. møkkafotball!!

Hehe, fotball er utvilsomt morsomst hvis man holder med ett lag. Da får på en måte de fleste kamper en mening i en eller annen form.

 

Enig i at Tippeligaen er svak, men Stabæk spiller faktisk en meget underholdene og bra fotball. Det er samhandling og tekniske finesser hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

om han gjer en feil betyr ikke at han ikke er norges beste dommer . hauge er den beste dommeren vi har i norge , men en ting er sikkert han skulle aldri ha fått dømt cl finalen mellom arsenal og barca :X

Det er nok ikke snakk om en feil, det snakk om hundrevis!

Link to comment
Share on other sites

Mulig det skulle vært blåst frispark, men om han ikke hadde blitt hindret tror jeg ikke han hadde tatt den uansett :X Brown var STOR i lufta ;)

Men er rimelig nøytral i denne situasjonen, da Bodø/Glimt er det beste laget ;)

Link to comment
Share on other sites

Terje Hauge er oppskrytt, og det er ikkje kødd en gang. Har aldri forstått hva som er så fortreffelig med han. Han har en evne som ingen andre til å påvirke resultatene på bakgrunn av regelrette feil. Alle gjør feil, men svært få gjør så mange feil på nøkkelsituasjoner som Hauge. Det har i alle fall magefølelsen min sagt lenge (lenge før Paris), men jeg kan selvsagt ikke underbygge dette med fakta.

Link to comment
Share on other sites

Jada, alle ser at det er frispark. Men hvis ikkje Terje Hauge står slik plassert at han ser forseelsen, slik man ser det med 15 repriser frå alle tenkelege kameravinklar, så kan han ikkje døme frispark heller. Forøvrig har RBK kun seg sjølve å takke etter poengdeling igår!

 

Adin Brown; tippeligaens beste keeper! B)

 

Du glemmer det faktum at det faktisk er assistentdommere på banen også. Og en av dem skulle ha sett den situasjonen lett. Jeg så det før reprisen at det var frispark, så da burde enten Hauge eller en av assistentdommerne sett det.

 

Men gratulerer med 1 poeng B) Godt gjort etter å ha blitt overkjørt det meste av kampen B)

Link to comment
Share on other sites

Denne situasjonen er ingenting i forhold til hva som skjedde i Sparta - KIL på søndag.

 

KIL leder 2-1, og man er på ett minutt over overtiden.

Døm resten selv;

 

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=250...82491&referrer=

 

Stopper man videoen akkurat der spilleren "blir felt" ser man at "kontakten" mellom spillerne skjedde på buen av 16meteren. Altså ca 1,5 meter utenfor. Linjedommeren står godt plassert, dommeren står greit nok plassert. Ikke bare er det veldig sannsynlig filming, men også langt utenfor 16 meteren. Faktisk så langt at det ikke burde finnes tvil.

 

Det kaller man udyktighet. Var selv å så kampen, og det var ingen artig opplevelse å kjøre 6 timer buss med bakfyll, for så å bli frarøvet to poeng på overtid pga tidenes dårligste dommer.

Link to comment
Share on other sites

Du glemmer det faktum at det faktisk er assistentdommere på banen også. Og en av dem skulle ha sett den situasjonen lett. Jeg så det før reprisen at det var frispark, så da burde enten Hauge eller en av assistentdommerne sett det.

 

Men gratulerer med 1 poeng ;) Godt gjort etter å ha blitt overkjørt det meste av kampen ;)

 

Takker. :lol:

Alltid artig med poengran! :P

Link to comment
Share on other sites

Denne situasjonen er ingenting i forhold til hva som skjedde i Sparta - KIL på søndag.

 

KIL leder 2-1, og man er på ett minutt over overtiden.

Døm resten selv;

 

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=250...82491&referrer=

 

Stopper man videoen akkurat der spilleren "blir felt" ser man at "kontakten" mellom spillerne skjedde på buen av 16meteren. Altså ca 1,5 meter utenfor. Linjedommeren står godt plassert, dommeren står greit nok plassert. Ikke bare er det veldig sannsynlig filming, men også langt utenfor 16 meteren. Faktisk så langt at det ikke burde finnes tvil.

 

Det kaller man udyktighet. Var selv å så kampen, og det var ingen artig opplevelse å kjøre 6 timer buss med bakfyll, for så å bli frarøvet to poeng på overtid pga tidenes dårligste dommer.

Ikke minst fratok det meg 12'ern i tipping. Ikke det at det var all verdens utbetaling men dog utrolig surt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...