Jump to content

Anelka tilbake?


Evju

Vil du ha Anelka til Arsenal?  

88 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Link

 

Ryktene svirrer om hvem som skal erstatte Henry, og sterkest er ryktene om Anelka. Selv er jeg veldig positiv til dette. En spiller vi vet kan prestere i Premier League og allerede kjent med Wenger og klubben (selv om spillerne er nye).

 

Rotet rundt Anelka for 8 år siden har jeg ingen problemer med å legge bak meg nå. Han var 20 år og omgitt av dårlige rådgivere. Dagens Anelka er en annen person, med litt mer bagasje og sannsynligvis litt mer ydmyk etter å møtt mye motgang i karrierren.

 

Selv om jeg tror Anelka vil være en bra spiller for Arsenal vil han på ingen måte erstatte Henry fullt ut. For øvrig også litt artig at Anelka nå blir snakket om som en erstatter til en spiller han en gang selv ble erstattet av :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Ingen kan erstatte Henry. Den spiller finnes knapt. Spørsmålet er hvem som kan gjøre en jobb i stedet for Henry. Jeg har hørt dummere forslag enn Anelka. Han scorer kanskje ikke 30 mål pr. sesong, men likevel. Han er hurtig fortsatt, skyter som en hest sparker, kan score ut av intet (som han gjorde mot oss på Reebok), han er en atlet, han er herdet fra PL og ikke minst han er blitt en voksen mann. Han er ikke lenger den guttungen (som fikk så alt for mye fortere enn hva han var moden for) som vi minnes som Nicolas Anelka. Jeg er positiv og tar Anelka foran f.eks. Michael Owen (som nesten er moden for rullator) anyday.

Link to comment
Share on other sites

Kan faktisk ikke se noen bedre alternativer sånn situasjonen er blitt.

En positiv side av Henry's exit er at det for engangs skyld skjedde tidlig i pre season. I år har man i hvertfall mulighet til å få en verdig erstatter og ikke minst spille vedkommende inn i gruppen.

 

Gå for Anelka, men 11 millioner £ synes jer er en stiv pris når Henry gikk for 16£

Link to comment
Share on other sites

Gå for Anelka, men 11 millioner £ synes jer er en stiv pris når Henry gikk for 16£

 

Vi kan vel alle være enig om at £16m for Henry var en altfor dårlig pris for Arsenal. Men, vi kan ikke regne med å få kjøpe på billigsalg, bare fordi vi selger på billigsalg...

Link to comment
Share on other sites

Gå for Anelka, men 11 millioner £ synes jer er en stiv pris når Henry gikk for 16£

 

Vi kan vel alle være enig om at £16m for Henry var en altfor dårlig pris for Arsenal. Men, vi kan ikke regne med å få kjøpe på billigsalg, bare fordi vi selger på billigsalg...

Så sant som det er sagt. Prisen er vel forsåvidt ikke så gal. Har som sagt vanskelig for å se så mange bedre alternativer innenfor den pris kategorien der heller.

 

Mye taler for Anelka, hans noe frynsete fortid må vi eventuelt bare glemme. Han kunne gjerne vært noe mer målfarlig, men det kan jo hende det løsner igjen?!

Link to comment
Share on other sites

Virker usannsynlig dette syns jeg.

 

Ser ikke akkurat for meg at Wenger henter en spiller på 28 år som allerede har vært i Arsenal. Det har aldri skjedd før og det tror jeg ikke skjer denne gangen heller.

 

Anelka er såklart en god spiss, men er usikker på at han er riktig mann for oss nå.

Han er en spiller som fort blir misfornøyd og hvem vet.....kanskje etter 1 år så blir han lei av Arsenal og vil dra igjen. Hvis man ser denne klubbskiftinga hans siste årene er det jo tydelig at han ikke ha evnen til å være i ro i samme klubb over tid. I tillegg har jo prestasjonene hans vært særdeles varierende siden han kom tilbake til England.

 

Jeg mener Torres, Babel, Martins eller D. Bent er bedre alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Anelka er ingen dum idee. Han kjenner PL og ikke minst Wenger fra tidligere. Tror absolutt han har noe å tilby.

Forøvrig svirrer rykter blandt franske journalister at både Babbel og Trezeguet er på vei. Hvis dette stemmer har vi gjort en bra handel alt i alt. 2 etablerte toppspillere og en ung fremadstormende.

Link to comment
Share on other sites

Verken Martins eller Bent er gode nok for en toppklubb som Arsenal ønsker og skal være.

Sikkert gode spillere for Newcastle og Tottenham, men Arsenal nei takk!

 

Det er jo ikke noe man kan si for sikkert da.

Alle spisser er jo avhengige av gode lagkamerater for å bli bedre og jeg tror de to er definitivt god nok for Arsenal.

De er vel så gode som Anelka statistisk sett også.

 

Anelka - 35 kamper - 11 mål

Martins - 32 kamper - 11 mål

D. Bent - 32 kamper - 13 mål

 

Nevnte også Torres og Babel som aktuelle, men utenom dem to + Bent/Martins ser jeg ikke hvem andre kandidater som er mer aktuelle.

 

Eto'o har jo signalisert at han blir i Barca og når Henry dro dit tror jeg ihvertfall ikke Eto'o kommer til oss.

Link to comment
Share on other sites

Ja takk til Anelka. Han har vokst siden sist han var i klubben og hvis vi kjøper Anelka så vet vi i hvertfall at vi får en spiller som mest sannsynlig vil score mye mål og lykkes. Kjøper vi Bent eller Martins så er det jo ikke sikkert de slår til, men Anelka kjenner systemet vårt og han vet vi hva står for.

Link to comment
Share on other sites

Dere må da tenke dere til at Bolton ikke har så gode pasningsleggere som Arsenal, Hvis Anelka kommer, som jeg synes er en veldig god idè, Får han mye bedre lagkamerater, treningsanlegg og støtteapparat. Da kan Anelka score over 20 mål per sesong.

 

Han har helt sikkert ikke kommet til så mange store sjanser. Anelka er i motsetning til Henry hodesterk og han skyter flere ganger fra langt hold enn det Henry gjør. Han har også veldig høy fart og god teknikk. Han er absolutt en bra erstatter for Henry, men det er INGEN som kan erstatte han fullt ut.

 

og som Frank sier kjenner han både Wenger og systemet vårt, Wenger kjenner også Anelka, noe som er en stor fordel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...