Jump to content

Arsenal's beste spiller sesongen 06/07


hermz

Beste spiller 06/07  

95 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Gilberto

 

Hæ??

 

Jeg har vanskelig med å forstå at så mange mener gilberto har vært årets spiller... <_<

ok han scoret 11 mål denne sesongen men ca halvparten av dem var jo på straffer.

synes ikke han er eller har vært no god spillemessig. gjør en god jobb på defensiven men

mener vi må ha inn en bedre ved siden av cesc om vi skal kjempe helt der oppe

 

cesc er en klar vinner med clichy på en fin andre plass. toure og gilberto kan dele 3 plassen.

Hæ? sier heller jeg!

 

Gilberto har scort 11 mål... straffe, ikke straffe? Whatever! Så lenge det målet han scorer gir utelling, så spiller vel ikke det noe rolle? Kunne like godt bummet, det er mange som gjør det!

 

Spillemessig dårlig? Du har sikkert sett på Liverpool-kamper der han ikke spiller, så da kan han jo ikke spille bra uten at han får spille! Men hvis du rett og slett har sett Arsenal-kamper, ja da må du få deg briller så du kan se hvem de forskjellige spillerne er! For Gilberto har vært Arsenals viktigste brikke på midtbanen og mestret både det å spille offensivt og deffensivt Kan ikke forstå at du mener at han ikke har spilte bra spillemessig?!

 

Cesc har akkurat den rette mannen ved siden av seg og det er Gilberto Silva fra Brasil!

Skal vi være med å kjempe opp i toppen, ja da kan man hvertfall ikke kaste ut han... hvertfall ikke etter det han har bevist denne sesongen.

 

Til neste sesonng foreslår jeg å se på Arsenal og ikke Liverpool, for det er lett å ta feil av de røde draktene vettu ;)

 

 

Valgte faktisk Cesc på pollen, uten å tenke på hvor god Gilberto har vært.....

Link to comment
Share on other sites

Whatever om det er straffe eller ikke straffe?

Det blir nesten som å hylle en spiller for å ha to assist på dødball i en kamp der han slo 100cornere, derav 90 gikk bak mål. Uten å ha noen håndfast info mener jeg å huske at Gilbertos statestikk på straffer heller ikke er formidabel, han dreit seg blant annet ut borte mot ManU der han atpåtil klarte å tryne han, dette kom heldigvis i skyggen at vi etterhvert vant kampen. Håper virkelig at Henry holder seg skadefri neste år, en gang lette jeg i noen statestikk og jeg fant ikke en eneste bom(Bare PL).

 

Forresten, du sier det er mange som bommer på straffe, ja Gilberto er jo en av de. Og det er mye flere som scorer på straffe enn som bommer.

 

Å si at han totalt sett har gjort en god jobb offensivt i år er etter min mening feil. Han er og blir en grei ryddegutt bak Fabregas, men ingen god offensiv spiller. Pasningene hans er veldig variable. Skal ikke svarrtmale hans innsats, han har vært solid til det som har vært hans oppgave: Å rydde bak Fabregas. Den perfekte partneren til Fabregas tjener til livets brød i Inter, han er like god som Giberto defensivt, bedre i duellene, bedre kaptein ved at han alltid sørget for at alle de andre ga ALT og mye bedre offensivt. Sier ikke at vi skal hente han igjen eller noe, men jeg viser bare at vi kunne ha hatt en mye bedre spiller ved siden av Fabregas en det vi har til dag dato.

 

Skal ikke leke Mod men du argumenterer nesten ikke i innlegget ditt. Du snakker masse bol om at han har sett på Liverpool og greier. Kanskje du skal slutte å skjønnmale Gilberto, han er en god spiller for oss å ha men ville ikke blitt noe enormt savn om han dro. Noe en annen sentral midtbanespiller ble for to år siden. Wenger valgte å ha troen på at Gilberto skulle ta opp arven etter Vieira men overvurderte dessverre den utypiske brasilianeren.

Link to comment
Share on other sites

Whatever om det er straffe eller ikke straffe?

Det blir nesten som å hylle en spiller for å ha to assist på dødball i en kamp der han slo 100cornere, derav 90 gikk bak mål. Uten å ha noen håndfast info mener jeg å huske at Gilbertos statestikk på straffer heller ikke er formidabel, han dreit seg blant annet ut borte mot ManU der han atpåtil klarte å tryne han, dette kom heldigvis i skyggen at vi etterhvert vant kampen. Håper virkelig at Henry holder seg skadefri neste år, en gang lette jeg i noen statestikk og jeg fant ikke en eneste bom(Bare PL).

 

Forresten, du sier det er mange som bommer på straffe, ja Gilberto er jo en av de. Og det er mye flere som scorer på straffe enn som bommer.

 

Å si at han totalt sett har gjort en god jobb offensivt i år er etter min mening feil. Han er og blir en grei ryddegutt bak Fabregas, men ingen god offensiv spiller. Pasningene hans er veldig variable. Skal ikke svarrtmale hans innsats, han har vært solid til det som har vært hans oppgave: Å rydde bak Fabregas. Den perfekte partneren til Fabregas tjener til livets brød i Inter, han er like god som Giberto defensivt, bedre i duellene, bedre kaptein ved at han alltid sørget for at alle de andre ga ALT og mye bedre offensivt. Sier ikke at vi skal hente han igjen eller noe, men jeg viser bare at vi kunne ha hatt en mye bedre spiller ved siden av Fabregas en det vi har til dag dato.

 

Skal ikke leke Mod men du argumenterer nesten ikke i innlegget ditt. Du snakker masse bol om at han har sett på Liverpool og greier. Kanskje du skal slutte å skjønnmale Gilberto, han er en god spiller for oss å ha men ville ikke blitt noe enormt savn om han dro. Noe en annen sentral midtbanespiller ble for to år siden. Wenger valgte å ha troen på at Gilberto skulle ta opp arven etter Vieira men overvurderte dessverre den utypiske brasilianeren.

Vær så vennlig å hold deg til å være supporter og ikke fotballanalytiker. (Ikke det at jeg er noen stor analytiker heller)

 

Gilberto gjør møkkajobben. Han får ikke bltt med så mye fremover i angrepene som de andre midtbanespillerne, men han er helt sjef da vi er i ubalanse bakover. Han er ekstremt grei å ha mot lag osm kun går for kontringer. For da er han som regel der han skal være. Han er en god leder, han er kanskje blant de beste til å posisjonere seg, og ikke minst har han bidratt med mål.

 

Straffe eller ikke straffe, det er bra at vi har noen til å sette dem. Henry har putta mange straffer han, men skal vi trekke de ifra de 231 (?) målene han har for Arsenal da? For straffer telles jo ikke. Husker også KIL tapte 4-3 mot Hødd i 2005. En eller annen fyr puttet hattrick på straffer før Hødd. Men KIL vant egentlig 3-1? For straffer telles ikke? Eller?

 

Dette med Vieira kan jeg ikke begripe hvorfor du drar inn heller. Han var ikke mye god den siste sesongen i Arsenal. Real Madrid har aldri erstattet Makelele etter at han dro til Chelsea. Hva gjør Makelele bedre enn Gilberto? Han er langt unna da det gjelder scoringer iallefall......

Link to comment
Share on other sites

Korslund har gode poeng her. Makelele scora faktisk aldri eit einaste mål for Real, men dei har ikkje vunne ein tittel etter at han gjekk. Zidane sa blandt anna dette då Makelele gjekk, og Becks kom inn: "Why put another layor of gold paint on the Bentley when you are losing the entire engine?"

 

Gilberto er ein grovarbeidar som har heva seg veldig frå i fjor. Han har då og hatt ein del mål utanom straffane. Men dei må jo settast straffane og! Eller kanskje Baptista skulle tatt dei? <_<

 

Han har i tillegg vore ein glimrande leiar i Henry sitt fråver. Vist ikkje du kan sjå at han har vore strålande for oss denne sesongen, så kan du ikkje ha skjønnt mykje.

Link to comment
Share on other sites

Alle lag trenger en ryddegutt i laget..en som alltid er baki og hjelper forsvaret og Gilberto er en viktig nøkkelspiller for oss uten tvil.

Jeg vil påstå at det går på manglende fotballkunnskaper å hevde noe annet.

Måten han løftet laget på da han har vært kaptein har vært overbevisende.

Om han scorer mål el ei har egentlig lite med saken å gjøre...om han som vår mest defensive midtbanespiller har scort 11 mål...

Link to comment
Share on other sites

Veginho:

Først vil jeg nevne at Liverpool-"bolet" var kun for å markere hvor god jeg egentlig mente Gilberto hadde vært denne sesongen, for jeg visste jo selfølgelig at han har sett på akkurat det samme laget som jeg og du har sett på.

 

JA, rett og slett "Whatever om det er straffe, eller ikke"!

En straffe = ca. 70% sjanse, mener jeg. Om jeg scorer på den, da har jeg scort et mål som kanskje er avgjørende og kan faktisk gi tre poeng i serien. Om jeg ikke hadde scort på den, da kunne laget faktisk mistet to poeng som kanskje kunne vært veldig viktig, med tanke på plassering i serien. Hvis Baptista hadde scort på sin straffe mot Portsmouth hadde vi komt foran Liverpool på 3.plass, noe vi kanskje ikke hadde gjort om Gilberto hadde bommet på noen av straffene, hvem vet? Pointe mitt er at straffe gir like mye utelling som et vanlig mål, som det nesten høres ut som du er uenig i.

 

Han må jo ha vært god ofensivt hvis de 11 måla hans ikke bare er straffer.

 

Hvis det var noe jeg argumenterte litt dårlig, er det bare å spør!

 

 

Edit: Fant ut at det var 10 mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...