Jump to content

Superhooligan er innvitert til Supportercup`en


Chaz

Recommended Posts

Jaggu meg, nå har pinadø norske Chelsea supportere virkelig stukket fingeren inn i et vepsebol. I følge www.chelseafc.no så er "superhooligan" numero uno, Jason Mariner, innvitert, og har tydeligvis takket ja. Litt "hickups" med "toll" og inreise er tydeligvis under bearbeidelse. Det lyt bli friskt på Voldsløkka 9 juni! Håper inderlig ikke Petter`n tar med seg noen av sine lidelsesfeller, for da blir det månelyst! Ta med softgun og slåsshanske, karer! ;)

 

http://www.chelseafc.no/carefree/viewtopic...der=asc&start=0

Link to comment
Share on other sites

Skal man le eller gråte?

 

Marriner representerer alt som er eller har vært galt med engelsk fotball, og burde vært tatt sterk avstand fra. Ikke invitert. At norske Chelsea-supportere tydeligvis ser på ham som "en av oss" er nesten ikke til å tro.

 

Kommer Marriner, kommer ikke jeg!

Link to comment
Share on other sites

er det noen som kan fortelle meg hvem Jason Mariner er? han spilte vel dør jeg var født.....

 

http://www.jasonmarriner.com/home.shtml

 

Nå har ikke jeg fantastisk mye info om Mariner, men har nok info på at det ikke passer seg å innvitere en slik person til et offisielt supporter arrangement.

Jason kan sikkert være en hyggelig kar, men det han har stått for (og står for) er jo noe som har vært et svart kapittel innenfor engelsk fotball i mange år. Han er ikke alene for dette, så han skal ikke få all skyld men er svært delaktig for å si det på den måten innenfor Chelsea sine kretser......

 

Jeg synes det er trist at den norske supporterklubben henter inn en slik person, og at det i tillegg virker stolte over at de klarer dette.

Hva vil de oppnå med dette for norkse supportere for Chelsea?

Er de stolte over slike personer i Chelsea, eller hva er grunnnen for at de innviterer en meget kjent hooligan?

Hvilken tanker har de om dette med å verve nye medlemmer, er dette et ledd i å markedsføre Chelsea i Norge?

 

Nei, synes dette blir rett og slett flaut. At Chelsea supporterklubb i Norge ønsker å kjøre et slikt løp, virker rett og slett lite gjennomtenkt. Hadde Jason tatt avstand fra fortiden, og vært en foregangsfigur for en kampanje mot hooliganisme skulle jeg jaggu meg forstått hvorfor de prøver å hente denne mannen. Nei, dette synes jeg rett og slett er pinlig av Chelsea supporterklubb, og synes det er rart at ikke flere der borte tar avstand fra akkurat dette på forumet sitt....

Link to comment
Share on other sites

Her er mer om Marriner og de såkalte "Headhunterne".

 

Og her er hjemmesiden til Donal Macintyre, mannen som gikk undercover og avslørte Marriner&co.

 

Viktig å merke seg er at Marriner selv hevder han ble lurt og at Macintyre og BBC "satte opp" flere av hendelsene som senere fikk ham, og flere av hans medsammensvorne, dømt og straffet. Eneste grunnen jeg kan se for at noen skulle ønske å invitere Marriner til Norge, er at de faktisk tror fullt og fast på hans historie. Jeg for min del velger å tro på det engelske rettsvesenet.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner du fyren?

 

Jepp, har pratet en god del med Johnny Hoy tilbake på 70 tallet. Men det er sikkert nærmere 20 år siden jeg pratet med ham sist, så hvorvidt vår aller mest klassiske superhooligan fremdeles lever, må bare gudene vite. :P

 

Og la det være sagt; det å være "superhooligan" på 60 og 70 tallet var noe helt annet, enn det som Jason Mariner og hans like stod for på 80 og 90 tallet, og inn i dette tusenåret. Det var tross alt en viss æreskodeks den gangen. Det var snakk om "running", en "ærlig" slåsskamp, et blått øye muligens, det gikk i det store og hele ut på "to take the piss" på motstanderens territorium, og ditto forsvare eget. Ikke slik som Jason Mariner og hans like med kniver, økser and god knows what. Lad kulturen på 60 og 70 tallet var en en ungdomskultur, med en del mindre bra ellementer, det som skjedde fra begynnelsen av 80 tallet og utover, var rå vold.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner du fyren?

 

Jepp, har pratet en god del med Johnny Hoy tilbake på 70 tallet. Men det er sikkert nærmere 20 år siden jeg pratet med ham sist, så hvorvidt vår aller mest klassiske superhooligan fremdeles lever, må bare gudene vite. ;)

 

Og la det være sagt; det å være "superhooligan" på 60 og 70 tallet var noe helt annet, enn det som Jason Mariner og hans like stod for på 80 og 90 tallet, og inn i dette tusenåret. Det var tross alt en viss æreskodeks den gangen. Det var snakk om "running", en "ærlig" slåsskamp, et blått øye muligens, det gikk i det store og hele ut på "to take the piss" på motstanderens territorium, og ditto forsvare eget. Ikke slik som Jason Mariner og hans like med kniver, økser and god knows what. Lad kulturen på 60 og 70 tallet var en en ungdomskultur, med en del mindre bra ellementer, det som skjedde fra begynnelsen av 80 tallet og utover, var rå vold.

 

JA synd at jeg ikke var født på den tiden :/

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Denton var defintivt en av toppgutta. Rest in peace. Disse ordene summerer opp Denton:

 

The guy was a 'football hooligan' so was obviously no angel, but this was the 80s where when you went to Liverpool/Manchester/Boro it came on top all the time and everyone with a cockney accent was a target.

 

If you were Arsenal Denton was your mate and would ALWAYS put himself on the line to protect you no matter the odds and that is why he was so loved and respected.

 

Denton - Top Geezer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...