Jump to content

Beskriv en spiller!!


T.Rosicky

Recommended Posts

Finslepen engelsk tekniker som spillte hele sin karriere i samme klubb. Fikk sin debut i 86. Han spilte totalt 443 kamper for klubben før han la opp i 2002. Tiltross for en glimrende klubbkarriere fikk han kun med seg en håndfull landskamper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Veldig riktig. Var det såpass enkelt altså? Når jeg tenker meg om så er det jo ganske få å velge i når man snakker om finslepne engelske teknikere :)

 

En klubbs legender som Le Tissier var sjelden vare allerede da, så han var den første jeg tenkte på. Måtte sjekke for å være helt sikker da. :P

 

 

Da prøver vi en nye en:

 

I tillegg til Tottenham har han spillt for 8 klubber i totalt 5 land og han har hatt både Ronaldo og Ronaldinho som lagkamerater. Det mest bemerkelsesverdig er kanskje at han en gang ble byttet inn for sin egen far i landskamp.

Link to comment
Share on other sites

En klubbs legender som Le Tissier var sjelden vare allerede da, så han var den første jeg tenkte på. Måtte sjekke for å være helt sikker da. :)

Da prøver vi en nye en:

 

I tillegg til Tottenham har han spillt for 8 klubber i totalt 5 land og han har hatt både Ronaldo og Ronaldinho som lagkamerater. Det mest bemerkelsesverdig er kanskje at han en gang ble byttet inn for sin egen far i landskamp.

 

Den er så lett at selv jeg klarer den. Svaret er Eidur Gudjohnsen.

Link to comment
Share on other sites

Kanu

 

Selvfølgelig. Det var en periode jeg bodde i utlandet og så kamper med kun engelske kommentatorer. De hadde en merkverdig evne til å få lirket inn akkurat denne opplysningen. F.eks. Kanu, who by the way has sho size 15, makes a pass to Bergkamp. Det var et fiktivt eksempel, jeg tenkte jeg skulle klargjøre dette i tilfelle en viss vieira04 ber meg quote dette :)

 

Din tur!

Link to comment
Share on other sites

Haha, han må det være!! Klassespiller!

 

Det var akkurat det som gjorde meg skeptisk, at han ikke var en klassespiller (leste innlegget ditt feil først, sorry :-)). Jeg likte faktisk Dennis Schiller som spiller selvom jeg ikke akkurat liker Lillestrøm :P

Link to comment
Share on other sites

Schiller er korrekt. Pinnen er overlevert.

 

 

Han har samme fornavn som en kjent, men ikke nødvendigvis dyktig, skuespiller som døde for ikke så lenge siden. Etternavnet er det samme som en bydel i Los Angeles.

 

Ja, så er han den eldste som har debutert for ett sitt landslag (ett av de store landene) i forrge århundre. Kjør på!

Link to comment
Share on other sites

Fan du er god! Jeg er virkelig imponert!

 

Takker. Litt dyktig og litt flaks antar jeg.

 

 

Ny gåte:

 

Høyreback som spillte hundrevis av kamper for West Bromwich Albion og er en av de beste spillerene denne klubben har hatt. Har spillt VM kamper for England. Karrieren tok en brå slutt. Etterhvert fikk han også en historie som manager, blandt annet for begge klubbene han var i som spiller. Det uten nevneverdig suksess, selv om laget hans ledet ligaen noen dager i 1984.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...