Jump to content

Beskriv en spiller!!


T.Rosicky

Recommended Posts

Først scoret en Real Madrid reject, så scoret Arsenalspilleren og heeeeeelt til slutt scoret Barcelona rejecten sitt legendariske mål til yidsens store begeistring. Hvem var Arsenalspilleren?

 

Et hint til: Dette skjedde på en bane hvor de helrøde har bedre minner med spanjoler enn oss selv. Hvem var Arsenalspilleren?

 

Ennå et: Engelskmannen som endte opp i nota tenkte kanskje "Houston, we have a problem". Hvem var Arsenalspilleren?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Eneste selvmålet jeg husker fra slik hold er Dixon på Seaman - dog var ikke det med hodet, men en fantastisk utført lobb

 

Det var også et praktfult selvmål, men som du selv antyder - ikke det riktige.

 

Får prøve en til da:

 

Vi skulle bare vinne 1-0 hjemme for å gå videre mot mesterne, men så etter bare 14 minutter headet en av våre inn et selvmål fra 20-30 meters hold. Hvem?

 

Tilleggsopplysning: Både vår keeper og spilleren som scoret selvmålet har landskamper for Skottland.

Tilleggsopplysning 2: Alan Ball spilte ikke denne kampen.

Tilleggsopplysning 3: Det gjorde heller ikke John Radford, og derfor fikk en ung skotsk ving en sjelden sjanse i denne kampen. Hans misbrukte kjempesjanse etter et par minutters spill huskes bedre enn selvmålet i ettertid, men han scoret ikke selvmålet.

Tilleggsopplysning 4: Kvartfinale.

 

Hvem scoret selvmålet (har sett et klipp av det nå og det er nok ikke 20-30 meter, men heller 16-20 meter - er ikke så lett å huske alle detaljer)?

Link to comment
Share on other sites

Lauren og Jens har neppe landskamper for Skottland, men nå som vi var inne på spektakulære selvmål kom jeg på

når kameruneren nærmest hamret ballen i hjørnet bak Lehmann :P Borte mot City tror jeg

 

Nope, neppe skotter de to der. ;D

 

Tilleggsopplysning 5: Vedkommende har også vært kaptein for en manchester klubb.

Link to comment
Share on other sites

Da må det ha vært i perioden mellom 71 og 73. Mener å huske å ha lest tidligere at godeste George Graham scoret selvmål mot Ajax på hjemmebane i 71-72 sesongen, etter at Arsenal hadde tapt første kamp borte 2-1. Arsenal røk ut av serievinnercupen, da dette selvmålet var eneste mål i denne kampen. Ajax på sin side gikk hele veien til topps etter å ha beseiret Inter i finalen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=Hi3dNzqJJbE

 

Dette var under storhetstiden til Ajax da de vant serievinnercupen 3 ganger etterhverandre (71-72-73). Ray Kennedy klarte å redusere Ajax sin ledelse i bortekampen, slik at det hadde vært nok å vinne 1-0 hjemme. Desverre gikk det ikke slik. Dette var en av få ganger Bertie Mee kjørte med to vinger, Armstrong på venstre og Marinello på høyre. Her skulle det angripes, men desverre klarte ikke Marinello å få ballen i mål alene med keeper og ikke lenge etter nikket George Graham ballen i eget mål. Toget gikk egentlig med det i den kampen.

 

Din tur Kim.

Link to comment
Share on other sites

Arsenalspilleren jeg skal frem til, startet sin karriere i Arsenal i 1961. I løpet av sine år i Arsenal spilte han i nøyaktig 500 ligakamper for klubben. Hvem er spilleren?

Link to comment
Share on other sites

En tidligere Arsenalspiller med en lite flatterende rekord.

Han har engelsk rekord i kortest spilletid i debutkamp på grunn av utvisning.

Hvem er det mon tro?

 

Kan det ha vært Jason Crowe, som ble utvist etter 33 sekunder etter å ha kommet innpå i en ligacupkamp?

Link to comment
Share on other sites

Spilleren jeg skal frem til, er født i 1974. Han var i Arsenal i perioden 1992-97, men grunnet et benbrudd, fikk han kun 42 ligakamper for klubben. Hvem snakker vi så om?

Link to comment
Share on other sites

Spilleren jeg skal frem til, er født i 1974. Han var i Arsenal i perioden 1992-97, men grunnet et benbrudd, fikk han kun 42 ligakamper for klubben. Hvem snakker vi så om?

Det sies at benbruddet/knekket kunne høres utenfor Highbury (mot Leicester feb. 1995)....... og selvsagt var han så heldig å brekke det samme benet igjen oktober 1997 for hans nye klubb Fulham, etter kun 3 kamper for dem...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...