Jump to content

Gervinho


sandis

Recommended Posts

Hmm. Temmelig brasiliansk navn på han der Gervinho!!!

Når det gjelder arbeidstillatelse er det slik, tror jeg, at man enten må ha spilt 70% av sitt lands kamper de siste to år, eller at man har tre år (minst) bak seg i et annet EU-land. Hvor mange år de må ha vært i et land avhenger av hvilket land det er.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Temmelig brasiliansk navn på han der Gervinho!!!

Når det gjelder arbeidstillatelse er det slik, tror jeg, at man enten må ha spilt 70% av sitt lands kamper de siste to år, eller at man har tre år (minst) bak seg i et annet EU-land. Hvor mange år de må ha vært i et land avhenger av hvilket land det er.

Navnet var likt brasiliansk, men også vår forumist, Vegihno (ca. ?) :P :P

Okei, hvor lenge har denne Gervinho vært i EU? Eller hvor mange %? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne meget pålitelilige siden: http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=505...40054/sc=9cc674 har han i det MINSTE spilt i Beveren siden 2005/2006 sesongen. Men vet at Beveren har et veldig godt ungdomsprogram for Afrikanere, så skal ikke se bort fra at han kom til Belgia som 16-åring eller noe sånt. Han har jammen meg ikke så verst statistikk heller, 6 mål på 31 kamper for Beveren som 18 åring ifjor er ikke verst, i år 2 mål på 15 kamper.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne meget pålitelilige siden: http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=505...40054/sc=9cc674 har han i det MINSTE spilt i Beveren siden 2005/2006 sesongen. Men vet at Beveren har et veldig godt ungdomsprogram for Afrikanere, så skal ikke se bort fra at han kom til Belgia som 16-åring eller noe sånt. Han har jammen meg ikke så verst statistikk heller, 6 mål på 31 kamper for Beveren som 18 åring ifjor er ikke verst, i år 2 mål på 15 kamper.

 

Disse statistikkene synes jeg ikke er så veldig imponerende at det gjør noe... 2 mål på 15 kamper??? Ikke bra!!! Visst er han bare 19, men han spiller også i en svært svak liga...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Hadde han vært en rendyrket kantspiller skulle jeg vært positiv. Men jeg tror han her er mer en spiller som Hleb var, og vi har ikke behov for flere kantspillere som trekker inn i banen mer enn hva de utfordrer langs sidelinjen. Men han skal vist være en kjapp spiller med bra teknikk. Har ikke noen peiling på hvordan innleggene sitter, og det er noe han burde ha. Om Wenger ser på han som spiss så vil jeg nok si nei takk.

 

Noen som vet om de fysiske ferdighetene hans? Ser ut til at han er rundt 180 cm, og noe av det aller viktigste man trenger for å lykkes i PL er jo styrke. Men han kan jo lure seg unna med teknikk og fart da.

 

Etter å ha sjekket litt angående hans tidligere karriere, så ser det ut som at han har spilt i Beveren i to sesonger, og tre sesonger i Le Mans. Dette vil altså si 5 sesonger i EU-land. Han skal visstnok ha tre landskamper for Elfenbenkysten. Men hva med Afrikamesterskapet? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...