Jump to content

reise brev fra min 1ste kamp på eirates


hjorten

Recommended Posts

Hei alle sammen. Tenkte skulle prøve å lage et lite reisebrev fra min 1ste tur til emirates.

Har aldri vært noen stor skribent men prøver lell.

Torsdag kveld drar 2 spente karerer, med gammle far som den værste(meg) fra torp med kurs for london, og Kamp.

Hadde jeg tenkt meg litt om før jeg bestilte turen hadde jeg nok reist over onsdag og fått med fulham matchen også, men i ettertid er vel det muligens like greit vi ikke gjorde.

Torsdag gikk stort sett til reising, komme til hotellet og innordne oss der, før ole lukkøye innhentet oss. Fredagen gikk med på ganske normale ting som shopping og lit sigtsing i london. Guttungen stortrives med å gå rundt i buttikker og se på folkelivet, ikke helt min stil, men greit nok for en dag eller noe.

Så kommer vi til Lørdag som dette reisebrevet skulle handle om. Stod opp til frokost ca. kl. 9 og etter det begynte gamlefar å bli utolmodig etter å dra nordover for å sjekke forholda i og rundt higbury, og ikke minst spasere rund emiraets.

Poden hadde litt problem med å skjønne det, for pappa pleier ellers alltid være ute i siste liten til det meste, desuten er han ikke mere enn måtelig inntresert i fotball og Arsenal mer.

Men far får det som han vil og vi setter kursen til higbury ved 10 tiden.

Fikk meg en skikkelig følesesmessig trøkk, når jeg så et mer eller mindre rasert higburry, Er normalt ikke den største nostalgiker, og den som reagerer sterkest på forskjellig ting men nå kjente jeg noen tårer presset seg frem i øyekroken.

Etter å ha vært en tur i suporter sjappa går turen opp til emirates stadion. Etter å ha sjekket litt rundt omkring, alt for lenge i følge poden, var tiden kommet til å gå in på stadion, igjen alt for tidlig i følge guttungen.

Vet ikke ossen han følte det men tiden flyr for meg og nyter hvært sekund jeg går rundt og ser, for et stadion vi har fått, må da være et av verdens desidert flotteste. Kommer ihvært fall ikke på noen i farta som overgår denne.

Kampstart begynner å nærme seg så jeg mener det er på tide finne plassene våre, jeg har tatt styringa i dag etter Joakim fikk velge det han ville i går :blink:

Er forholds vis få som er kommet på plassene når vi går til setene våre. Nå er det. vel rundt 45 minnutter eller noe til kampstart, og jeg er litt forundret hvor få det er på tribunen når laga kommer for å varme opp.

Var faktisk flest spurs fans der da. Tiden går enormt fort mot kampstart og stadion begynner og fylles opp, sakte men sikkert. ca 15 min til kampstart og stadion er fortsatt ikke stort mer enn halvfull, det forundrer meg ganske mye. ikke sånn jeg er vandt til verken på higburry eller andre steder.

Tid for kampstart og om noen var i tvil så er stadion fyldt opp så det holder nå.

Ser omtrent fra første spark på ballen at gutta er tent i dag, en hærlig stemning på tribunen, og en kan ta og føle på stemningen.

Og så skjer det som får hele stadion til å eksplodere, Ade kommer alene med Robinson og scorer sikkert til høyre for keeper,

Ser nede til høyre for oss at dete er noen spursere som prøver komme inn på banen men blir raskt og effektivt stoppet av politiet og bært ut av stadion.

Gutta eier denne kampen og leker seg med lillebror.

Så skjer det igjen Rosicky stormer mot mål Chimbonda holder thomas for deretter å hive seg forran han, Så ut som klar straffe fra vårt ståsted, og dommer poll er heldigvis enig med oss og blåser straffe.

2-0 Gilberto :'(

Hærlig 1st omgang og jeg registrrer at, guttungen er like ivrig som all oss andre.

2nen omgang Kontroler vi hjem og Gilberto scorrer igjen sikkert på straffe. Denne skjer på motsatt side av der vi sitter så er ikke så lett se hva som skjedde.

Men uanset hærlig kamp flott stemning på stadion, og selv om vi i begynnelsen også kunne høre noe spurs sanger blei det veldig tyst bladt den gjengen etterhvert.

En ny fantastisk match dag er over. mitt første møte med emirates men rimelig sikker det ikke blir siste, og hvem vet om ikke deter tent en ny gunners i dag. Eller mulig han blir som han har vært siste par år som arsenal sympatisør uten å legge noe mer i det enn det tiden vil vise.

Håper dere kan lese dette opg at det ikke er alt for mange `tyrk leifer`for som sagt det å skrive er ikke akkurat min greie. Ha en fornøyelig uke alle sammen. En uke som forhåpentlig vis vil bring oss videre i CL og som topper seg med seier over Chelsea til søndag.

Stand up stand up fore ARSENAL.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får tårer bare av å tenke på et rasert Highbury...men eller så står pelsen på ryggen når jeg leser om mål, et fantastisk stadium og alt annet.

Du skal nok se at 3-0 gjorde at din pode fikk ett rødt hjerte som med tiden vil banke for kanonen fra London! :)

Link to comment
Share on other sites

Flott reisebrev Hjorten!

 

Rammen rundt hele turen må være en suksess så lenge Spudz blir hamret med solide 3-0. Skulle likt å sett fjesene på Spudz-tilhengerne etter hvert som kampen gikk mot slutten. Tipper at det hadde vært verdt inngangspengene alene. :)

 

Blir for øvrig også litt rørt når du beskriver Highbury. Det er noe uvirkelig over det hele.

Link to comment
Share on other sites

Flott reisebrev Hjorten!

 

Rammen rundt hele turen må være en suksess så lenge Spudz blir hamret med solide 3-0. Skulle likt å sett fjesene på Spudz-tilhengerne etter hvert som kampen gikk mot slutten. Tipper at det hadde vært verdt inngangspengene alene. :)

 

Det hadde helt klart vært verd det :D

 

Ja takk til flere reisebrev.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg satt et eller to seter til siden for deg under kampen og kan understreke at stemningen var elektrisk.

60.115 mennesker klarte å lage greit med liv. :)

 

Emirates er absolutt en storstue og har veldig bra standard, dette er et stadion en storklubb verdig.

 

Jeg var også innom Highbury og tok et bilde eller to av den gamle storstua som blir revet, jeg så at North Bank allerede var historie, noe som smerter et sant Arsenalhjerte. Det var her jeg så min første Arsenalkamp fra tribuneplass og det var her jeg første gang kom i kontakt med den fantastiske supporterkulturen i London og England generelt. Highbury vil ha en spesiell plass i hjertet til alle Gooners tror jeg, men Emirates er absolutt et steg i riktig retning utviklingsmessig for Arsenal.

 

Kampen var jo plankekjøring og alle 11 ga 100%, utrolig forskjell fra hva de ga denne matchen, kontra Fulham-matchen bare noen dager før. Gutta var tydlig tent og gjorde tingene sine veldig bra. En av de jeg synes fortjener en stjerne i boka er Djourou og Clichy, de utmerket seg positivt og viser at det igjen at det gror bra i Arsenal. Ellers var jo Fab den store hjernen i laget, han viser seg som en stjerne.

 

Alt i alt var turen knall, og anbefaler ALLE med hjertet i Arsenal, eller de som bare er glad i fotball om å ta seg en tur til Ashburton å se en kamp i Arsenal sitt nye fort. Det er en opplevelse.

 

Eneste aberet er at jeg synes ikke man sang høyt nok eller nok i det hele tatt. Noen ganger blei vi tilogmed sunget i senk av Spurs-supporterene. Fra Vålerengamatcher er jeg vant til at Klanen uansett synger motstanderene i senk og holder detta gjennom hele kampen. Dette bør også Gooners klare når de er ca. 58.000 flere enn Spurs-supporterene.

Noen som er enige ?

 

God Onsdag

Link to comment
Share on other sites

Ja, utsikten var veldig bra. :)

 

Ølen var nok ikke gratis nei, men fortsatt obligatorisk når man er på kamp. Grunnen til at jeg holder to er fordi jeg ohså holdt kameramannen sin også.. ikke fordi jeg er spesielt tørst. :P

Link to comment
Share on other sites

Eneste aberet er at jeg synes ikke man sang høyt nok eller nok i det hele tatt. Noen ganger blei vi tilogmed sunget i senk av Spurs-supporterene. Fra Vålerengamatcher er jeg vant til at Klanen uansett synger motstanderene i senk og holder detta gjennom hele kampen. Dette bør også Gooners klare når de er ca. 58.000 flere enn Spurs-supporterene.

Noen som er enige ?

 

God Onsdag

Syns det var bra trøkk stort sett hele veien veien jeg. Og det at vi hørte litt til Spurs fansen i starten har synnes jeg forsåvidt også har noe med sjarmen å gjøre. Desuten har det som skrevet over også litt med hvor vi satt å gjøre også. Uansett dette var bare stort, og ingen ting er jo større enn at gutta på banen knuser all tiløp til spurs jubel.

Tok bevist ikke med noen spillervurdering i denne tråden, men alle leverte en god kamp med helhjertet innsats. Spesielt freddie var tent fra 1 sekund. Vil vel nesten si eneste lille minuset spillermessig må være jensemann som gir noen farlige og unødvendige returer.

Link to comment
Share on other sites

Eneste aberet er at jeg synes ikke man sang høyt nok eller nok i det hele tatt. Noen ganger blei vi tilogmed sunget i senk av Spurs-supporterene. Fra Vålerengamatcher er jeg vant til at Klanen uansett synger motstanderene i senk og holder detta gjennom hele kampen. Dette bør også Gooners klare når de er ca. 58.000 flere enn Spurs-supporterene.

Noen som er enige ?

 

God Onsdag

Meg i ræva om Klanen ALLTID synger ut motstanderne, spessielt ikke LSK. Vet ikke hvem som hørtes best på Ulevaal jeg, 3000 Kanarifans eller 15 000 Enga fans! Så ikke prøv deg :)

Men er enig i det du sier om at dem bør klare det, men synes dem fikk det til greit. Ble stille hos spurvene når Arsenal tok ledelsen, spessiellt 2-0!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...