Jump to content

Midtbanen 06/07


ariokseth

midtbanen....  

64 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Too hard... (Det er vel derfor vi har Wenger og ikke meg

til å ordne med dette!) Jeg mener vi uansett må variere

ofte her ettersom 80% av midtbanespillerne våre egentlig

er "sentrale" spillere. Resten er vel vinger som trekker inn

sentralt :P Vi må også variere med motstander en del. Om

vi skal spille med 4 eller 5, f.eks. Naturlige startere i de

fleste tilfeller tror jeg jeg mener er Gilberto, Cesc og Rosicky.

Hleb har bare pasningene igjen før dette blir veeeldig vanskelig!

Tror de fleste byttene under kamp fremdeles blir på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

---Ljungberg---Fabregas---Silva---Hleb---

------------------------------------------------

-----------------------------Baptista---------

-----------------Henry------------------------

 

Kanksje Wenger kommer til å kjøre denne oppstillingen mest? Om ikke annet så er dette det jeg mener er best. Så får Wenger og dere andre mene noe annet =).....

Link to comment
Share on other sites

---Ljungberg---Fabregas---Silva---Hleb---

------------------------------------------------

-----------------------------Baptista---------

-----------------Henry------------------------

 

Kanksje Wenger kommer til å kjøre denne oppstillingen mest? Om ikke annet så er dette det jeg mener er best. Så får Wenger og dere andre mene noe annet =).....

Hleb på venstre og Ljungen på høyre?

Rosicky som nylig er utnevnt som kaptein På Tsjekkia er vel bedre enn Hleb. Godt å se at du tar med Ljungberg som er en duellspiller som vi så sårt trenger på midtbanen.

 

 

Må forøvrig si at midtbaneleddet må justeres etter motstanderen, blir tullete å spille med samme midtbane hjemmme mot Sheffield United som borte mot Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Tror Walcott, Rosicky, og baptista kommer til å spille seg inn på 11'ern.

Sånn at det blir slik:Walcott-------Fabregas-------Baptista-------Rosicky

 

Håper og tror ikke det nei.

 

[venstre] Rosicky---Fabregas---Gilberto---Hleb [høyre]

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende tråd du starter her, ariokseth. Personlig synes jeg det ikke er et fasitsvar til dette. Det kommer veldig ann på motstanderlaget. Det blir ganske vanskelig å generalisere og det kan fort hende at jeg motsier meg selv litt, men jeg skal prøve så godt jeg kan.

 

Formasjonen avhenger i mine øyne av typiske særtrekk hos motstanderlaget:

 

1. Motstanderlagets fysiske spillestil

- Mot mindre fysiske lag har vi mange muligheter. Det viktigste er at en av de to vingene IKKE trekker mye innover. Derfor vil jeg gjerne se Ljungen på høyre siden han er ganske flink til å holde bredden. Walcott er også flink til å holde bredden etter det lille jeg har sett av han. Men jeg veit ikke om han er best på venstre eller høyre. Jeg har heller ikke sett hvordan han er som spiss, så han er litt vanskelig å plassere forløpig. Både Hleb og Rosicky er best i midten så det er leit at de blir satt ut på vingene. Men Wenger har gjort undere før med omposisjoneringer. Jeg lurer på om Rosicky og Hleb vil trekke like mye innover i banen om de spiller på motsatt side av det de har spilt forløpig. Dette er også "standard-formasjonen" jeg ønsker hvis lag ikke passer inn i de andre kategoriene eller ikke har noen spesielle sørtrekk.

 

- Når vi spiller mot veldig fysisk sterke lag, blir det færre valgmuligheter. Generelt vil jeg mot fysisk sterke motstandere ha ut Fabregas og Walcott. Ljungberg (fart, arbeidskapasitet og mest styrke av vingene) og Gilberto er selvskrevne. Det blir viktig å ha Baptista som spiss i slike kamp pga duellstyrken. Rosicky og Hleb vil bli de to andre på midtbanen siden de begge er sterkere og raskere enn Fabregas. Vi mister da pasningene til Fabregas, men vi får bedre duellstyrke, noe som gjør at vi vil få ballen mye mere. Ljungberg vil jeg at skal spille SENTRALT fordi han er mye bedre på hodet og sterkere enn Rosicky og Hleb, noe som er ekstremt viktig sentralt i en slik kamp. Eventuelt kan Diaby spille i midten og Hleb / Rosicky ut avhengig av hvem som er i best form / hvem som trenger hvile.

 

2. Motstanderlagets press

- Mot lag som legger seg bakpå ønsker jeg desverre ikke å ha Hleb innpå banen. Hvorfor? Fordi han er den med mest skuddvegring (og han har ikke så veldig bra skuddbein heller sammenlignet med de best på laget) samtidig som at han ofte kan sende farlige feilpasinger innover i banen som fører til kontringer imot oss. RvP med sine drileferdigheter og skuddstyrke er den jeg vil se på høyresiden fordi det er viktig at vi får en på siden som er god til å utfordre backen og som enten kan fyre av et godt skudd eller komme seg rundt på kanten og legge ut. Walcott er også en god mulighet på vingene i slike kamper siden han er veldig god til å bruke farten sin når han utfordrer, slik at motstanderlagets forsvar ikke klarer å sideforskyve seg / sikre fort nok. Baptista vil jeg forøvrig se på topp i slik kamper. Han er en god avslutter på hodet og langs bakken og er derfor viktig når man får så liten tid på å avslutte.

 

- Mot lag som har et høyt forsvar eller kamper der vi satser på kontringer ønsker jeg fart, fart og atter fart. Fabregas i midten slik at han kan sende gode pasninger gjennom. Gilberto for å demme opp. Hleb, Rosicky eller Ljungberg på vingene. RvP er ikke så god på kontringer som de andre. Baptista blir for treig (som ving). Walcott vil jeg ha inn på slutten når en av vingene er slitne hvis vi ligger under. Lag som har et høyt forsvar eller lag der som vi prøver å kontre i senk er som oftest veldig gode. Derfor er det viktig at vingene har god arbeidskapasitet, noe Hleb, Rosicky og Ljungberg har.

 

 

Det store problemet er at mye av det jeg skrev kan krasje sammen. I slike tilfeller vil jeg prioritere fysikken til motstanderlaget framfor presset. Ofte er det også nødvendig å velge spillere med tanke på hvilken enkeltspiller på motstanderlaget spilleren kommer til å støte mest på og ikke hvordan motstanderlaget generelt er.

Link to comment
Share on other sites

---Ljungberg---Fabregas---Silva---Hleb---

------------------------------------------------

-----------------------------Baptista---------

-----------------Henry------------------------

 

Kanksje Wenger kommer til å kjøre denne oppstillingen mest? Om ikke annet så er dette det jeg mener er best. Så får Wenger og dere andre mene noe annet =).....

Hleb på venstre og Ljungen på høyre?

Rosicky som nylig er utnevnt som kaptein På Tsjekkia er vel bedre enn Hleb. Godt å se at du tar med Ljungberg som er en duellspiller som vi så sårt trenger på midtbanen.

 

 

Må forøvrig si at midtbaneleddet må justeres etter motstanderen, blir tullete å spille med samme midtbane hjemmme mot Sheffield United som borte mot Bolton.

 

Jeg tror det Hleb sin tur for å vise seg frem nå, derfor har jeg trua på han som venstreving, selv om han spiller meste høyre. Ljungberg har jeg likt fra dag en da han kom til Arsenal. Trofast og knallgod spiller som jobber og sliter for laget. Mulig Rosicky og Walcott er bedre enn Hleb, men ikke akuratt nå tror jeg. Kanskje etter noen kamper på beina. Vi får se om jeg mener noe annet etter jul =)

Baptista mener jeg burde spille en tilbaketrukket spiss, slik som r.vp og ade har holdt på i det siste med sløsing av sjangser er jo tullete. Får håpe det løsner litt nå.

Selvfølgelig må vi se ann motstanderen når vi skal velge mannskap. Bolton er forøvrig et utrolig vanskelig lag å spille mot, hvertfall for Arsenal. Liker ikke Bolton =)

Link to comment
Share on other sites

Tror Walcott, Rosicky, og baptista kommer til å spille seg inn på 11'ern.

Sånn at det blir slik:Walcott-------Fabregas-------Baptista-------Rosicky

 

Håper og tror ikke det nei.

 

[venstre] Rosicky---Fabregas---Gilberto---Hleb [høyre]

 

 

Vi kan trenge baptista litt lenger ned på banen. Hengende spiss kan være bra fordi han skyter og det gjør bare rosicky i vårt midtbaneledd

Link to comment
Share on other sites

denne i vanskelige bortekamper der det må kjempes, som bolton.

 

gilberto

 

hleb/ljung----the beast---fabregas---rosicky/walcott

 

vil jo helst ha baptista og walcott som spiss, men trenger walcott som ving denne sesongen, baptista som spiss i kamper der det går og spille med gilberto og fabregas sentralt..

Link to comment
Share on other sites

---Ljungberg---Fabregas---Silva---Hleb---

------------------------------------------------

-----------------------------Baptista---------

-----------------Henry------------------------

 

Kanksje Wenger kommer til å kjøre denne oppstillingen mest? Om ikke annet så er dette det jeg mener er best. Så får Wenger og dere andre mene noe annet =).....

 

 

Enig med denne. Bare Hleb kommer inn litt her og der :)

Link to comment
Share on other sites

http://blogs.goonerville.com/blog/LGS_blog.php?id=107

 

Denne karen mener akkurat det samme som meg. Jeg tror han er et fotballgeni, rett og slett.

 

Skal sende denne linken til Wenger også, da blir det festfotball reten av sesongen!! Yes!

 

Hehe... er vel alltid festfotball når gunners har ballen i beina vel??? konge link

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...