Jump to content

Forsvarsrekka 06/07


ariokseth

Forsvarsrekka.....  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eboue--------------------Toure------------Gallas-----------------Clichy

 

Denne firern her tror jeg kan bli bra, men er veldig spent på om Gallas og Toure vil passe sammen.

Clichy og Eboue har begge vist at de er gode nok for Arsenal bare de holder seg skadefrie. I backup vi har både Senderos og Djorou som begge har vist at holder nivået i PL.

Link to comment
Share on other sites

Noen som er mere kyndige på dette har enn meg som kan lage en månedens spiller poll? Har jo de verktøyene vi trenger innenfor polldelen på forumet... Eneste aberet er jo at det bare er ti mulige svar på et spørsmål, men det er vel sjelden flere enn ti spillere som utmerker seg såpass positivt hver måned at de kan være kandidat til månedens spiller... Den som lager den får jo utvelgelsesretten til de ti i såfall :P problemet blir at en må starte en ny poll og topic hver måned...

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns han nye fyren "Tore" sammen med Gallas

hørtes spennende ut så jeg gikk for Tore og Gallas :P

 

Det vil jo naturligvis bli en del rotasjon i forsvaret, både

for å hvile spillere og på grunn av skader, men jeg vil

uansdett ønske at Senderos får spille en del som stopper.

Gallas trenger vi ikke bruke på venstre back, der kan vi

heller la Djourou få prøve seg, selv om vi vel strent tatt

har flest options der... Jeg tror Eboue vil ta startplassen

fra Lauren i løpet av denne sesongen, men det er litt

avhengig av når Lauren er matchklar igjen også. Clichy

er selvsagt førstevalg når han er skadefri - akkurat som

Cole var det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns han nye fyren "Tore" sammen med Gallas

hørtes spennende ut så jeg gikk for Tore og Gallas ;)

 

Det vil jo naturligvis bli en del rotasjon i forsvaret, både

for å hvile spillere og på grunn av skader, men jeg vil

uansdett ønske at Senderos får spille en del som stopper.

Gallas trenger vi ikke bruke på venstre back, der kan vi

heller la Djourou få prøve seg, selv om vi vel strent tatt

har flest options der... Jeg tror Eboue vil ta startplassen

fra Lauren i løpet av denne sesongen, men det er litt

avhengig av når Lauren er matchklar igjen også. Clichy

er selvsagt førstevalg når han er skadefri - akkurat som

Cole var det.

 

Spesielt irriterende at det ikke går å gjøre om på skrivefeil i pollen, så min manglende u vil følge meg lenge... Sikkert helt til jeg har slengt inn nok poster til at jeg blir "seinorspiller" :P

Link to comment
Share on other sites

Spesielt irriterende at det ikke går å gjøre om på skrivefeil i pollen, så min manglende u vil følge meg lenge... Sikkert helt til jeg har slengt inn nok poster til at jeg blir "seinorspiller" :P

 

Ja, du er langt fra alene om slike småleifer... ;)

Det gjelder både her og ellers i verden!

 

Ellers har det jo vært mye snakk om at vi skulle hatt en

nordmann i Arsenal. Så lenge det ikke er Tore Pedersen,

så kanskje det kunne vært noe?

Link to comment
Share on other sites

Clichy - Senderos - Toure - Eboue....med Gallas som en god erstatter til Senderos..tror Senderos vil komme tilbake og ta plassen..Eg ville satset ungt..

Tipper Gallas spiller istede for Sendreos, og Senderos blir heller backup hvis Toure eller Gallas blir skada. Tror ikke Wenger kjøpte inn Gallas for at han skal sitte på benken og vente, det tror jeg heller ikke Gallas vil.. Men selvsagt vil Wenger prøve ut alle slags kombinasjoner for og finne ut hva som er best for Arsenal. Toure/Gallas, Toure/Senderos, Gallas/Senderos osv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville følt meg tryggere med Flamini som venstre back enn Clichy.

Ville hatt Lauren på høyre(selv om jeg egentlig liker Eboue bedre).

Clichy og Eboue er mer offensive enn de andre og kan derfor virke som de gjør flere feil i forsvar. Men det er nå sånn Wenger vil at de skal spille. Gallas tar lett plassen til Senderos. Så det blir nok Gallas og Toure i midtforsvaret.

 

Hvis vi sku hatt noen norske spillere i Arsenal så måtte det ha blitt Gamsten!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns han nye fyren "Tore" sammen med Gallas

hørtes spennende ut så jeg gikk for Tore og Gallas :D

 

Det vil jo naturligvis bli en del rotasjon i forsvaret, både

for å hvile spillere og på grunn av skader, men jeg vil

uansdett ønske at Senderos får spille en del som stopper.

Gallas trenger vi ikke bruke på venstre back, der kan vi

heller la Djourou få prøve seg, selv om vi vel strent tatt

har flest options der... Jeg tror Eboue vil ta startplassen

fra Lauren i løpet av denne sesongen, men det er litt

avhengig av når Lauren er matchklar igjen også. Clichy

er selvsagt førstevalg når han er skadefri - akkurat som

Cole var det.

 

Spesielt irriterende at det ikke går å gjøre om på skrivefeil i pollen, så min manglende u vil følge meg lenge... Sikkert helt til jeg har slengt inn nok poster til at jeg blir "seinorspiller" :unsure:

 

Har opplevd nesten det samme. I jubelbruset da Toure scoret mot Juve i fjor og kompisen min

trodde det var selvmål skrek jeg ut Tore! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville følt meg tryggere med Flamini som venstre back enn Clichy.

Ville hatt Lauren på høyre(selv om jeg egentlig liker Eboue bedre).

Clichy og Eboue er mer offensive enn de andre og kan derfor virke som de gjør flere feil i forsvar. Men det er nå sånn Wenger vil at de skal spille. Gallas tar lett plassen til Senderos. Så det blir nok Gallas og Toure i midtforsvaret.

 

Hvis vi sku hatt noen norske spillere i Arsenal så måtte det ha blitt Gamsten!

Enig med deg her, Detex. Angående Gamsten, synes jeg ikke Arsenal trenger han. Har bedre spillere og det finns bedre spillere vi kan bruke pengene på :unsure: men sier ikke nei takk

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det ville bli bra å omskolere Lauren til venstreback og at Gallas går rett inn i midt forsvare. sånn at det blir slik:

Eboue-----------Toure-------------Gallas-------------Lauren

det er et praktfult forsvar spør du meg.

 

Lauren er ikke ueffen på venstreback, så den forsvarsfireren er ett klart alternativ det :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ganske sikker på at det er denne backfireren vi ser de neste månende.

 

Eboue Toure Djorou gallas.

 

Når visse spillere er tilbake i fra skade kan vi kansje se.

 

Eboue/Lauren Toure Gallas/Senderos Clichy/Gallas

 

 

Så har vi Djorou, hoyte også, har i grunnen et ganske sterkt forsvar nå mener jeg..

Link to comment
Share on other sites

Ganske sikker på at det er denne backfireren vi ser de neste månende.

 

Eboue Toure Djorou gallas.

 

Når visse spillere er tilbake i fra skade kan vi kansje se.

 

Eboue/Lauren Toure Gallas/Senderos Clichy/Gallas

 

 

Så har vi Djorou, hoyte også, har i grunnen et ganske sterkt forsvar nå mener jeg..

Du må ikke glemme at Djourou og Hoyte fortsatt er veldig urutinerte, det samme gjelder Clichy men han har noe rutine fra i fjor. Tror nok Wenger satser på de rutinerte spillerne som Eboue, Toure, Gallas, Lauren!

Link to comment
Share on other sites

Hav gjelder Senderos og Gallas, så vil nok Gallas være Wengers klare førstevalg. Gallas har rutinen og tryggheten, noe jeg er rimelig sikker på Senderos kommer til å oppnå i løpet av karrieren. Clichy kommer bare til å fortsette å utvikle seg, mens Eboue vil fortsette den finfine sesongavslutningen han hadde på backen i fjor. Tourè sier seg selv.

 

Det vil da si at jeg ender på denne fireren til å sørge for at ballen aldri når Lehman:

 

 

Eboue ------------ Tourè ---------- Gallas ----------- Clichy

Link to comment
Share on other sites

- VENSTRE: Jeg husker at Lauren spilte venstreback i fjor, en oppgave som ikke ble gjennomført feilfritt. Hoyte har også vist klare svakhetstegn på venstresiden. Djourou har vist at han kan spille back, men han trives klart bedre som midtstopper og jeg vil bare bruke han som back mot lag der vi vet at vi kommer til å ligge mye bakpå. Gallas tror jeg ikke ønsker å spille venstreback, men hvis han godtar å spille der til Clichy er tilbake vil jeg ha han der. Flamini viste at han fungerte greit nok på venstrebacken selv om han ikke er helt venn med ballen og heller ikke er den som strør rundt seg med gode innlegg. Jeg har ikke fått med meg om Flamini er venstre- eller høyrebeint. Men hvis han er høyrebeint blir det veldig vankselig for unggutten å snu spillet eller slå langpasninger uten å snu seg innover i banen. Vi kan også bruke til nøds Traore.

 

- MIDTEN: Førstevalg er klart Gallas og Toure. Som resverve ønsker jeg Djourou siden han ikke gjør like mange feil som Senderos, selv om Senderos er bedre på hodet offensivt og defensivt og at Djourou ikke gjør til tider ekstremt gode inngreper som Senderos noen ganger gjør.

 

- HØYRE: Både Lauren og Eboue er klart best offensivt. Begge er gode driblere og har et godt samarbeid med medspillere. Dersverre har ingen av dem spesielt gode innleggsføtter, men de er begge gode til å komme oppover, noe som er viktig for å skape to mot en situasjoner på kanten. Som førstevalg vil jeg ha Eboue. Grunnen er at Eboue er mye bedre til å takle (Lauren er i tilegg veldig hardtaklende) samt at han er raskere, noe som er viktigere når han blir utfordret defensivt og på kontringer / overlapper. Begge har desverre en tendens til å feilposisjonere seg defensivt. Hoyte kan spille høyreback - en posisjon han har spilt mye på tidligere. Toure vist i fjor at han er en fantastisk god høyreback hvis han får sjansen. Men jeg vi heller ha han i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Når man skal velge forsvarsspillere må man velge litt utfra resten av laget. Arsenal er ikke et lag med mange gode hodespillere, så derfor mener jeg at kanskje Gallas-Djourou er det beste stopperparet. Senderos er også god på hodet, men Djourou er bedre på en del andre ting (fart, med ball) så... Toure er kanskje den raskeste, men vet ikke om han er god nok på hodet. Når man ser hvor mange mål som kommer mot Arsenal på dødballer med følgende hodeduell (som mot Villa), er det klart at Wenger må gjøre noe med det...

Link to comment
Share on other sites

Når man skal velge forsvarsspillere må man velge litt utfra resten av laget. Arsenal er ikke et lag med mange gode hodespillere, så derfor mener jeg at kanskje Gallas-Djourou er det beste stopperparet. Senderos er også god på hodet, men Djourou er bedre på en del andre ting (fart, med ball) så... Toure er kanskje den raskeste, men vet ikke om han er god nok på hodet. Når man ser hvor mange mål som kommer mot Arsenal på dødballer med følgende hodeduell (som mot Villa), er det klart at Wenger må gjøre noe med det...

 

Så du ønsker å sette ut Toure?

 

For øvrig mener jeg at det ypperlige nok hadde vært å hatt Gallas på venstrebacken, men frykter at han ikke er i Arsenal for å spille back. La oss bare håpe Clichy kommer tilbake, kommer seg i form og holder seg skadefri!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...