Jump to content

Forsvarsrekka 06/07


ariokseth

Forsvarsrekka.....  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Når man skal velge forsvarsspillere må man velge litt utfra resten av laget. Arsenal er ikke et lag med mange gode hodespillere, så derfor mener jeg at kanskje Gallas-Djourou er det beste stopperparet. Senderos er også god på hodet, men Djourou er bedre på en del andre ting (fart, med ball) så... Toure er kanskje den raskeste, men vet ikke om han er god nok på hodet. Når man ser hvor mange mål som kommer mot Arsenal på dødballer med følgende hodeduell (som mot Villa), er det klart at Wenger må gjøre noe med det...

 

Så du ønsker å sette ut Toure?

 

For øvrig mener jeg at det ypperlige nok hadde vært å hatt Gallas på venstrebacken, men frykter at han ikke er i Arsenal for å spille back. La oss bare håpe Clichy kommer tilbake, kommer seg i form og holder seg skadefri!

 

Ved å sette inn Djourou istedenfor Toure vil vi på dødballer være litt bedre. Men med tanke på hvor mange ganger Toure vil gjøre deet godt igjen for sin lille svakhet på hodet, så er det ikke noe tvil om at Toure og Gallas skal være stopperparet vårt som skal lede oss gjennom en ny rekke i kamper uten å slippe inn mål! For all del, Djourou er et godt talent og jeg foretrekker han foran Senderos, men han er fortsatt langt ifra Toures nivå som er en av de beste midtstopperne i europa!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt fra sikker på at Clichy automatisk fyker inn på venstrekanten. Og jeg er heller ikke sikker på at Gallas får automatisk suksess ved siden av Toure.

 

Nei, min forsvarsrekke ser det ut som jeg er alene om:

 

Lauren - Toure - Senderos - Gallas

 

Jeg satser med andre ord på rutine og styrke i den bakre fireren. Jeg tror vi trenger det i premier league.

Så får heller Gallas bli sur over å ikke få spille stopper. Og Eboue og Clichy sin tid kommer. Sannsynligvis får de spille mange kamper allerede denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt fra sikker på at Clichy automatisk fyker inn på venstrekanten. Og jeg er heller ikke sikker på at Gallas får automatisk suksess ved siden av Toure.

 

Nei, min forsvarsrekke ser det ut som jeg er alene om:

 

Lauren - Toure - Senderos - Gallas

 

Jeg satser med andre ord på rutine og styrke i den bakre fireren. Jeg tror vi trenger det i premier league.

Så får heller Gallas bli sur over å ikke få spille stopper. Og Eboue og Clichy sin tid kommer. Sannsynligvis får de spille mange kamper allerede denne sesongen.

 

Etter å ha sett dagens intervju med Wenger på Atvo, så henger jeg meg på din konklusjon :lol: Mer tydlig Engelskfransk fra Wenger om i hvilke posisjoner han tenker sine "signeringer" kan brukes har jeg aldri hørt fra den kanten :P

Link to comment
Share on other sites

Er enig med de som konkluderer med at dette er den beste forsvarsfireren når alle er skadefrie:

 

Eboue - Gallas - Toure - Clichy

Grunnen til at jeg bruker disse sidebackene er at de tilfører sårt trengt bredde i angrepspillet vårt. Jeg tror Gallas - Toure vil bli et fantastisk stopperpar når de får spilt litt sammen.

 

Så er spørsmålet: Skal vi trekke Gallas ut på backen mens Clichy er skadet?

Jeg synes vi heller skal bruke Djourou der og la Gallas spille i favorittposisjonen sin.

 

Noen som vet hvor lenge Clichy er skadet?

Link to comment
Share on other sites

Er enig med de som konkluderer med at dette er den beste forsvarsfireren når alle er skadefrie:

 

Eboue - Gallas - Toure - Clichy

Grunnen til at jeg bruker disse sidebackene er at de tilfører sårt trengt bredde i angrepspillet vårt. Jeg tror Gallas - Toure vil bli et fantastisk stopperpar når de får spilt litt sammen.

 

Så er spørsmålet: Skal vi trekke Gallas ut på backen mens Clichy er skadet?

Jeg synes vi heller skal bruke Djourou der og la Gallas spille i favorittposisjonen sin.

 

Noen som vet hvor lenge Clichy er skadet?

 

Du må i allefall bytte Gallas og Toure. Både den ene og den andre kunne bli svimmel av å ikke få bruke favorittfoten...

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor lenge Clichy er skadet?

 

 

Gael Clichy

Gael Clichy's foot injury is expected to sideline him for the first six weeks of the season. "The news is quite good for Clichy but he will not be back before October," said Arsène Wenger on August 1.

Link

Link to comment
Share on other sites

"I play to help my team. If they have a problem at left-back or right-back I help them,"

"It is normal. But everybody knows my best position."

 

Direkte oversatt fra fra intervjuet på ATVO.... Når en også tenker på intervjuet med Wenger der i går der han sier at venstrebackplassen er hans største hodebry for tiden, så kan det se ut som Gallas kan bli backreserve en gang i blant, særlig til Clichy er matchfit igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Ganske sikker på at det er denne backfireren vi ser de neste månende.

 

Eboue Toure Djorou gallas.

 

Når visse spillere er tilbake i fra skade kan vi kansje se.

 

Eboue/Lauren Toure Gallas/Senderos Clichy/Gallas

 

 

Så har vi Djorou, hoyte også, har i grunnen et ganske sterkt forsvar nå mener jeg..

Du må ikke glemme at Djourou og Hoyte fortsatt er veldig urutinerte, det samme gjelder Clichy men han har noe rutine fra i fjor. Tror nok Wenger satser på de rutinerte spillerne som Eboue, Toure, Gallas, Lauren!

 

Enig med deg... men når senderos kommer tilbake håper jeg det blir sånn:

 

Eboue------------------Toure-----------Senderos-----------------Gallas

 

Personlig mener jeg at det er det beste forsvaret arsenal kan få med dagens manskap

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...