Jump to content

Hvilke spillere prioriteres?


Orakelet

Recommended Posts

Sitter her og ser på den komplette A-lagstallen til Arsenal for sesongen 06/07 - Og jeg blir skremt av å se så mye ungt og lovende som det faktisk er der. Når skal Wenger få tid til å matche alle sammen? De fleste har faktisk ett potensiale som ville gitt dem nesten fast spilletid i PL i nesten hvilken som helst klubb i PL. Vi veit at unggutta får spilletid i Ligacupen, men det er veldig mange som er gode nok til å være med helt oppe i det beste selskapet.

 

Så når Wenger tar ut de 16 han skal ha med i PL-troppen, hvem vil han prioritere av de unge? Det har vært "greit" i starten av sesongen, siden man har noen skader så han må pent ta med mye ungt, men når Diaby, Reyes (Hvis han ikke blir solgt), Clichy, Senderos og Lauren er tilbake. Alle med unntak av Diaby er forventet tilbake innen utgangen av september, og da blir det virkelig trangt om plassene. Og Rosicky er friskmeldt forran kampen i morgen mot ManCity.

 

Vil Walcott få tillit hele veien? Dette er en spiller jeg mener må satses hardt på. Gutten viser at han takler press og er uredd når han er på bana. Han har vist oss i de 27 minuttene han har fått spille at han er en spiller som nesten med en gang demonstrerer at han hører hjemme i start-elveren. Spørsmålet er om det blir plass til han når overnevnte spillere kommer tilbake, og hvis det i tillegg blir kjøpt inn 1 eller 2 spillere før deadline, så blir det enda værre.

 

Hva mener dere om dette? Jeg har sitti å tenkt på det ikveld og er bekymret ( på en god måte ) over hvor mye talent det er i klubben, og hvordan man skal få spilletid til alle så de kan få like gode vilkår som Fabregas har hatt. Og vi vet alle hvordan han har vokst!

Link to comment
Share on other sites

Et veldig interessant spørsmål! Jeg har tenkt mye på det samme, men tror nok at Eboue blir prioritert foran Lauren. Hoyte og Clichy tror jeg nok bytter på venstrebackplassen, mens Lauren er nødløsning. Så lenge vi ikke får en ny midtstopper blir nok Senderos førstevalget, selv om jeg har større tro på Djorou fordi han har fart OG hodestyrke. Jeg frykter at stakkars Diaby og Walcott blir nedprioritert ettersom de er unge. Det er leit at vi må nedprioritere gode talenter, vi har jo alle som du nevnte Oraklet sett hvor mye Cesc har utviklet seg. Men det er viktig at vi også har rutine på banen, og vi må huske at vi kan bare ha 11 mann på banen.

 

En ting som jeg frkyter er at Lupoli og Bendtner drar. De to er fantastiske talenter som jeg er helt sikker kommer til å bli store stjerner for sine landslag. Jeg ser for meg Bendtner som en erstatter for en skadet eller solgt Adebayor ettersom Bendtner er en stor og sterk spiller som er god på hodet. Men det som jeg liker med Bendtner er at han imotsetning til Ade er en målscorer av rang. Lupoli er mer den klassiske fox-in-the-box som vi mangler. RvP veit vi alle hvor god er, men han er ikke den som pleier å ta lure løp der han ender opp med å trille ballen i mål fra kort hold. Det er denne viktige kvaliteten Lupoli har, og som vi stadig mangler.

Link to comment
Share on other sites

Det hører med til sjeldenhetene at troppen vår er helt skadefri, så når våre skadede soldater vender tilbake til gressmatta kan det fort hende at noen nye står på skadelista.... Er også redd for at diaby kan være mannen som faller litt utenfor om hele troppen er "fit for fight"...Walcott er jo i ferd med å bli en supersub av rang (om sånn kan sies etter bare to innhopp), så jo flere slike innhopp gutten gjør, jo sikrere blir han i troppen ;) Synes ikke forskjellen Djorou vs. Senderos er så enormt stor, så jeg blir ikke verdens mest overraskede person om Djorou kjemper til seg midtstopperplassen i løpet av året ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at Rosicky er friskmeldt foran kampen.

En jeg tror kan bli like god som Fabregas er Fran Merida, han har et enormt potensiale. I de kampene jeg har sett Djourou har han imponert meg, f.eks som Aston Villa han hadde enorm fart og luftstyrke. Han er en som virkelig kan kjempe om stopperplassen i år.

 

Det at troppen nesten er skadefri er et mirakel, da er det ingen unnskyldninger for ikke å vinne mot City. Fordi vi har jo gode backuper på de som er skadet: Lauren: Ebouè, Senderos: Djourou, Diaby og Clichy er ikke engang fast så denne kampen burde vi vinne. Bendtner har jeg lyst at skal komme tilbake til Arsenal, han scorte jo i debyen for Birmingham, det er veldig bra.

 

Lupoli har jeg også lyst til se, men det vil vel bli i Ligacupen.

Om et par år er denne troppen kanskje bedre enn den vi gikk gjennom en sesong uten tap. Disse gutta kommer til å bli store.

For øyeblikket prioriterer jeg RvP foran Adebayor. Som midtstoppere vil jeg ha Senderos hvis han er skadefri selvfølgelig. Jeg syntes Wenger kunne brukt Cole på venstre uansett om han skal bort eller ikke, han er jo en god spiller. Cygan syntes jeg burde prioriteres sist.

 

Mitt lag mot city:

 

Lehmann

 

Ebouè, Tourè, Djourou, Hoyte

 

Rosicky, Fabregas, Gilberto, Hleb

 

RvP, Henry

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet jeg stiller her er heller hvem av ung-gutta som skal prioriteres, ikke hvilket lag Arsenal skal spille med den kommende sesongen. Tråden om lineupen til Arsenal er ett par hakk lenger ned så kan heller ta den diskusjonen der.

 

Jeg lurer mere på hvilke unggutter som burde prioriteres, hvem skal matches hardt og hvem skal matches forsiktig? Hvilke spillere har allerede gjort seg fortjent til å nærmest være en "selvfølge" i de 16 som skal være ned på PL-kampene?

 

Jeg tenker da på spillere som Walcott, Diaby, Aliadiere, Flamini, Song, Djourou og Hoyte. Skal heller ikke glemme Merida som sannsyligvis kommer til å vise seg frem denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Walcott, Merida og Djourou er de 3 av disse spillerne som bør matches forsiktigst. Ali, Hoyte, Flamini og Diaby bør få spille så mye som mulig. Selv om Hoyte virker å være den svakeste av disse spillerne, iallefall med tanke på sesongen så langt, så må vi ikke glemme at han spiller venstreback med høyrefot. Og selv om han gjorde det bra i Sunderland på den plassen, vil det nok ta litt tid før han eventuelt har spilt seg god nok til å være venstreback for oss også. Helst skulle jeg sett han spille på høyre, men der har vi jo Eboue..

 

Diaby og Flamini viste i fjor at de kan være viktige for laget. Flamini storspilte på venstreback og bør få tillit. Diaby viste et enormt potensiale på midten, men er jo langtidsskadd. Ali har nok sin siste sjanse til å vise seg fram i år. Håper de unge viser seg fram i år, og kan gi oss lyspunkter i kamper hvor de rutinerte ikke klarer. For jeg frykter at dette blir en lang og hard sesong med mange nedturer.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal velge ut tre av noen valgte: Walcott, Diaby, Aliadiere, Flamini, Song, Djourou og Hoyte... så sier jeg: Walcott, Diaby og Djourou

 

alle av ung gutta har et stort talent, men alle kan jo ikke spille :D ;)

 

Min 16 stall til PL: Lehmann, Ebouè, Tourè, Senderos, Hoyte, Rosicy, Fabregas, Gilberto,Rosicy, vPersie, Henry, Almunia, Clichy, Ljunberg,Walcott,Adebayour. ;)

 

Hvis jeg skal velge ut tre av noen valgte: Walcott, Diaby, Aliadiere, Flamini, Song, Djourou og Hoyte... så sier jeg: Walcott, Diaby og Djourou

 

alle av ung gutta har et stort talent, men alle kan jo ikke spille ;) :-|

 

Min 16 stall til PL: Lehmann, Ebouè, Tourè, Senderos, Hoyte, Rosicy, Fabregas, Gilberto,Rosicy, vPersie, Henry, Almunia, Clichy, Ljunberg,Walcott,Adebayour. ;)

 

 

OBS!! ett av Rosicy'ene skal ut med HLEB

Link to comment
Share on other sites

Når Lauen igjen er skadefri tror jeg han tar tilbake plassen sin. Altså Eboue må vike plass for han, og kan kanskje kjempe om en venstreback plass? Jeg føler Lauen fortsatt er bedre enn Eboue, han er, var ihvertfall før skaden, mer stabil, bedre offensivt, og bedre defensivt. Eboue har gjort en kjempejobb etter at han kom inn, og har nok blendet mange supportere. Spesielt i CL var han knallgod. Tror allikevel altså at Lauren tar over plassen, hvis ikke er jeg redd han drar fra klubben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...