Jump to content

Norge, eneste nasjon i verden som ikke har tapt mot Brasil


taugooneren

Recommended Posts

Det er vel like mye tilfeldigheter som dyktighet. Var en fin første omgang, da var det jo virkelig positive tendenser i det norske spillet. Og da målet kom litt ut i andre omgang, tenkte jeg; kanskje det ikke er tilfeldig likevel?

 

Men så skrudde brasil opp tempoet flere hakk, og forsvaret henger ikke med i det hele tatt. De gjorde jo nesten som de ville i de ti minuttene før utligningen kom. De tredde ballen gjennom forsvaret, litt Arsenal over det. Og da de fikk uttelling, sank tempoet, og Norge hadde litt å bidra med igjen.

 

Nei, jeg kommer vel til å se EM kvalifiseringskampene, men det helt store begeistingen for det norske landslaget uteblir fremdeles..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok det har med at Norge alltid har vært mye bedre på hodespillet enn Brasil. Videre spiller Norge en veldig fysisk fotball som brasilianerne kanskje ikke takler......pluss en god del flaks og effektivitet fra vår side :D

Link to comment
Share on other sites

Det har nok mye med at spillerne blir mer motiverte av å spille mot et storlag som Brasil, fremfor å det å spille mot for eksempel Moldova og Aserbadjan. Fysikken spiller nok også en viktig rolle her, men det er nok noe helt spesielt å spille mot verdens beste klubblag.

Link to comment
Share on other sites

Det har nok mye med at spillerne blir mer motiverte av å spille mot et storlag som Brasil, fremfor å det å spille mot for eksempel Moldova og Aserbadjan. Fysikken spiller nok også en viktig rolle her, men det er nok noe helt spesielt å spille mot verdens beste klubblag.

 

Landslag, kanskje? :D

I tillegg trur eg at motivasjonen verkar begge veiar. Brasilianarane er neppe like motiverte for å spele mot oss..

Link to comment
Share on other sites

Vi har vel spilt 3 treningskamper mot de, altså ikke verdens viktigste kamp. Utenom for Norge selvfølgelig. Og i VM i 98 var Brasil allerede videre.

 

For all del, det er en meget god statistikk, men hadde vi slått Brasil i en åttendelsfinale i VM, me thinks not....

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Brasil var noe bedre enn Norge i denne kampen.. vi holder dem hele kampen spillemessig, selv om de hadde mer sjanser som Myhre mesterlig tok seg av.

 

Brasil klarer rett og slett ikke å spille mot Norge.. vi er alt for sterke i ballpress, og spillerne får nesten aldri rom.

 

OffT: Synes Norge var positive i går, og jeg tror vi kan få et godt EM [om vi i det hele tatt kvalifiserer oss...]

Link to comment
Share on other sites

OffT: Synes Norge var positive i går, og jeg tror vi kan få et godt EM [om vi i det hele tatt kvalifiserer oss...]

 

Dersom spillerne klarer å motivere seg like mye og få det samme tenningsnivået som de hadde mot Brasil så skal jeg si meg enig med deg. Problemet er at de neppe kommer til å gidde det, så da blir det vel en fortsettelse på det som vi har sett de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

OffT: Synes Norge var positive i går, og jeg tror vi kan få et godt EM [om vi i det hele tatt kvalifiserer oss...]

 

Dersom spillerne klarer å motivere seg like mye og få det samme tenningsnivået som de hadde mot Brasil så skal jeg si meg enig med deg. Problemet er at de neppe kommer til å gidde det, så da blir det vel en fortsettelse på det som vi har sett de siste årene.

 

 

Greier vi ikke å kvalifisere oss i den gruppa her har ikke noe i et mesterskap å gjøre. Den gruppa SKAL vi gå videre fra!!

 

Du har et poeng, skummelt å se at enkelte spillere har høyere tenningsnivå i en treningskamp mot Brasil enn enkelte kvalikk kamper vi har spilt tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Brasil var noe bedre enn Norge i denne kampen.. vi holder dem hele kampen spillemessig, selv om de hadde mer sjanser som Myhre mesterlig tok seg av.

 

Brasil klarer rett og slett ikke å spille mot Norge.. vi er alt for sterke i ballpress, og spillerne får nesten aldri rom.

 

OffT: Synes Norge var positive i går, og jeg tror vi kan få et godt EM [om vi i det hele tatt kvalifiserer oss...]

 

Tror ikke Norge kommer til EM. Skal meget mye til for at de går dit etter min mening. I gruppe med Europa mester Hellas, et godt Tyrkia lag, og et Ungarn på vei opp skal dette holde hardt. Norge får harde kamper borte mot alle disse tre lagene, men også mot Bosnia. Nei dette tror jeg rett og slett ikke går.

Tyrkia vinner gruppa, Hellas på andre. Norge kanskje en 3.plass. Men lykke til med Norge

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...