Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

 

Ja han var jo tross alt så gammel at tiden tikket bort og han snart måtte legge skoa på hylla. dåååårlig tid.

 

Når nevnte jeg at han hadde dårlig tid? Han er som jeg har nevnt mange ganger en vinner, sjansene for å vinne andre ting en Carling Cupen hos oss var meget liten. Klubben har gjort null å niks for å prøve å få nøkkelspillere som Cesc til å bli. Vi henter spillere som Squillaci for å vinne ligaen, det går ikke. At Cesc da velger å gå tilbake til barndoms klubben er for meg ett enkelt valg, og jeg hater Barca, just for the records.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Om vi hadde beholdt Cesc kunne vi muligens også beholdt Nasri og med alle spillerne som kom inn så er det nærliggende å tro at vi kunne vunnet noe i år. For meg vil alltid Cesc være en løgner, en judas og en egotrip. Og ikke kom hit og si at han ikke tjener bedre i Spania nå eller fem-seks doblet lønnen sin da han kom til oss. Se på Messi, er du god nok er du gammel nok i Barcelona også.

 

Selvfølgelig fikk han mere lønn hos oss, men det betyr ikke at det er grunnen til at han kom. Cesc er ikke en type som går etter penger, det kan jeg strekke meg så langt som å si at jeg vet. Ja, som jeg sa istad, så var ikke Cesc god nok for Barca, derfor kom han til oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Når nevnte jeg at han hadde dårlig tid? Han er som jeg har nevnt mange ganger en vinner, sjansene for å vinne andre ting en Carling Cupen hos oss var meget liten. Klubben har gjort null å niks for å prøve å få nøkkelspillere som Cesc til å bli. Vi henter spillere som Squillaci for å vinne ligaen, det går ikke. At Cesc da velger å gå tilbake til barndoms klubben er for meg ett enkelt valg, og jeg hater Barca, just for the records.

 

Når du trekker parallellen fra å til å ville vinne og dermed dra på dette tidspunktet til Barcelona - så er det fullt legitimt for meg å påpeke at hans unge alder ikke tilsier at han skulle ha noen form for hastverk.

 

Det å kritisere avgjørelsen med å hente Squillaci, som var en særdeles rutinert og godt renomert midtstopper holder heller ikke vann. Det at han har prestert dårlig er helt OK - men avgjørelsen var i utgangspunktet god. Man er aldri gardert mot at spillere skal floppe PL.

Link to comment
Share on other sites

 

Selvfølgelig fikk han mere lønn hos oss, men det betyr ikke at det er grunnen til at han kom. Cesc er ikke en type som går etter penger, det kan jeg strekke meg så langt som å si at jeg vet. Ja, som jeg sa istad, så var ikke Cesc god nok for Barca, derfor kom han til oss.

 

Desto større grunn for han å vise respekt og bli klubben når han faktisk har nådd et toppnivå som han gjorde. Det vi i realiteten har gjort er å koste hans opplæring for så å sende han tilbake til Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Om vi hadde beholdt Cesc kunne vi muligens også beholdt Nasri og med alle spillerne som kom inn så er det nærliggende å tro at vi kunne vunnet noe i år. For meg vil alltid Cesc være en løgner, en judas og en egotrip. Og ikke kom hit og si at han ikke tjener bedre i Spania nå eller fem-seks doblet lønnen sin da han kom til oss. Se på Messi, er du god nok er du gammel nok i Barcelona også.

 

Tror du blander kortene litt.

Alle de innkjøpte spillerene sommeren 2012 hadde ikke blitt kjøpt, om Fabregas og Nasri ble. Arteta hadde nok fortsatt vært en Evertonspiller, bare for å nevne et eksempel.

 

Når han var 15-16år gammel, så var Fabregas et kjempetalent. Men; foran han i posisjon stod bl.a Xavi og Iniesta. Sjansen for at han kunne få spille seg inn de første årene, de var svært små uansett hvor store ferdigheter Fabregas hadde i denne alderen. Barcelona som klubb hadde også et rykte, om at de kunne hente inn etablerte klassespillere, om det var nødvendig for å øke nivået i laget. Messi er Messi.

Fabregas valgte da å gå til en klubb med en manager, som var kjent for å gi sjanser til spilletid på øverste nivå. En manager som hadde økt nivået til flere spillere de siste årene, og som hadde stor respekt i fotballverdenen.

 

Som 15-16åring, så er det en sjanse å ta. Vil det skje en sportslig utvikling, eller vil han mistrives så langt fra hjemmet, familien, og venner?

Hadde han utviklet seg like mye ved å forbli i Barcelona? (de har vel hatt store talenter, som har stagnert slik som alle andre klubber?)

 

Vi veit hvordan historien endte, og den endte godt for både klubb og spiller.

@Orakelet:

Vi trengte en midtstopper som kunne øke nivået, øke tryggheten, og som kunne være en brikke i laget for de neste årene i klubben. Squillaci var en ren gambling som hadde dårlig odds, og ble fra dag 1 en spiller som ikke gav noe trygghet eller kvalitet i laget. Han var billig (slik som Silvestre), og Wenger sin naivitet over å trylle fallt i grus igjen. Det holder ikke alltid å hente spillere "over the top" med et ok nivå, når man skal få inn viktige elementer i en lagdel som skrek etter kvalitet og trygghet.

 

Det vi i realiteten har gjort er å koste hans opplæring for så å sende han tilbake til Barcelona.

Så; da er du er imot at vi henter "egne" produserte spillere, som ble solgt som 15-16-17åringer, men som har utviklet seg som klassespillere i en annen klubb i mellomtiden?

Link to comment
Share on other sites

 

Når du trekker parallellen fra å til å ville vinne og dermed dra på dette tidspunktet til Barcelona - så er det fullt legitimt for meg å påpeke at hans unge alder ikke tilsier at han skulle ha noen form for hastverk.

 

Det å kritisere avgjørelsen med å hente Squillaci, som var en særdeles rutinert og godt renomert midtstopper holder heller ikke vann. Det at han har prestert dårlig er helt OK - men avgjørelsen var i utgangspunktet god. Man er aldri gardert mot at spillere skal floppe PL.

 

 

Han er nå 24 år, og har spilt førstelagsfotball 7-8 år uten å vinne noe. Jeg personlig skjønner da godt frustrasjonen, og vi som klubb gjorde ikke noe for å vise ambisjoner. Jeg skal ikke si imot at han ikke hadde hastverk, men han kan ikke vite om han får sjansen igjen, og som nevnt så skjønner jeg hvorfor han da velger å dra.

 

Det med Squillaci var bare et eksempel, og han er ikke noe du henter hvis du skal kjempe om tittelen.

 

Desto større grunn for han å vise respekt og bli klubben når han faktisk har nådd et toppnivå som han gjorde. Det vi i realiteten har gjort er å koste hans opplæring for så å sende han tilbake til Barcelona.

 

Selvfølgelig skal han vise respekt for klubben som har en stor del i utviklingen hans å gjøre, men det har han også gjort gjennom 8 år i klubben og nå fortsatt i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

 

Når du trekker parallellen fra å til å ville vinne og dermed dra på dette tidspunktet til Barcelona - så er det fullt legitimt for meg å påpeke at hans unge alder ikke tilsier at han skulle ha noen form for hastverk.

Kvar har Cesc garantien for at Barcelonas interesse i han skal vare evig? Interessa er no, kva som skjer i framtida er umogleg for han å sei.

 

Ein formsvikt, ei alvorlig skade, Barcelona hentar nokon andre - og vips er muligheten vekk for Fabregas.

 

Han er berre eit menneske og har sjølvsagt ønsker og kjensler.

 

Å sei at vi berre har lært han opp for så å sende han tilbake er skivebom. Vi har hatt GOD nytte av Fabregas, i mange sesongar. Vi kan ikkje forvente at alle dei beste blir i Arsenal heile karriera.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si at det sureste er at gutten dro fra oss lenge før han statistisk sett skal nå toppen, om 3-4 år kommer han til å ha avansert til å bli verdens ypperste playmaker. Sier som Orakelet: Vi kostet opplæringen tli gutten. Det samme gjør faktisk Roma med Bojan akkurat nå, bare at Barca denne gangen har en kontraktsklausul, samme virket det som om kunne skje med Thiago i sommer, så mye hjalp vi Barca med Cesc..

 

Vieira04: Er klar over at vi ikke hadde fått hentet Arteta og Benayoun uten de to salgene, men Cesc og Nasri er desverre en klasse over de to uansett, Mertesacker og Santos hadde nok blitt hentet like fullt! Gervinho og Oxlade var vel alt hentet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si at det sureste er at gutten dro fra oss lenge før han statistisk sett skal nå toppen, om 3-4 år kommer han til å ha avansert til å bli verdens ypperste playmaker. Sier som Orakelet: Vi kostet opplæringen tli gutten. Det samme gjør faktisk Roma med Bojan akkurat nå, bare at Barca denne gangen har en kontraktsklausul, samme virket det som om kunne skje med Thiago i sommer, så mye hjalp vi Barca med Cesc..

 

Vieira04: Er klar over at vi ikke hadde fått hentet Arteta og Benayoun uten de to salgene, men Cesc og Nasri er desverre en klasse over de to uansett, Mertesacker og Santos hadde nok blitt hentet like fullt! Gervinho og Oxlade var vel alt hentet.

 

Han er en av verdens ypperste playmakere nå. Ingen garanti for at han er det om 3-4 år.

Link to comment
Share on other sites

La oss heller bare prise oss lykkelig over at Fabregas ble så lenge han ble. Han var limet i laget vårt i mange sesonger, og fortjener ikke all den pepperen han får av mange Arsenal-fans. Han kommer aldri til å bli noen legende i klubben, men å kalle han cunt? Det blir litt vell i overkant. Fabregas gikk til verdens beste lag, til sin hjemby, hjem til familien og venner. Så lenge Arsenal ikke viste større ambisjoner enn det de gjorde i hans siste sesonger, så er det forståelig at han ville prøve lykken en annen plass.

 

Kanskje han ikke var motivert de siste månedene i klubben? Hva så? Han er i det minste ærlig, og i stede for å ødelegge for laget med at han skulle spille framfor andre talenter i klubben, når hodet hans var en helt annen plass syns jeg bare er bra gjort av Cesc å tre seg til side de siste månedene/ukene i klubben. Det er klubben tjent med. At han er glad i Arsenal er det selvsagt ingen som helst tvil om.

Link to comment
Share on other sites

La oss heller bare prise oss lykkelig over at Fabregas ble så lenge han ble. Han var limet i laget vårt i mange sesonger, og fortjener ikke all den pepperen han får av mange Arsenal-fans. Han kommer aldri til å bli noen legende i klubben, men å kalle han cunt? Det blir litt vell i overkant. Fabregas gikk til verdens beste lag, til sin hjemby, hjem til familien og venner. Så lenge Arsenal ikke viste større ambisjoner enn det de gjorde i hans siste sesonger, så er det forståelig at han ville prøve lykken en annen plass.

 

Kanskje han ikke var motivert de siste månedene i klubben? Hva så? Han er i det minste ærlig, og i stede for å ødelegge for laget med at han skulle spille framfor andre talenter i klubben, når hodet hans var en helt annen plass syns jeg bare er bra gjort av Cesc å tre seg til side de siste månedene/ukene i klubben. Det er klubben tjent med. At han er glad i Arsenal er det selvsagt ingen som helst tvil om.

Sier meg enig i denne og lurer på om Hedly kan kunsten å lese tanker til folk? +1

Link to comment
Share on other sites

Slutt og tull. Betisspilleren er knapt nær Cesc, og han faller som om han har blitt skutt.

 

Jeg ser hvertfall klart å tydelig at Betisspilleren er på Cesc med arma, de fleste fotballspillere faller i en slik situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Apropos diver/falle lett diskusjonen, ta en titt på straffen Fabregas skaffet idag.

Så den nettopp. Cesc faller altfor lett i den situasjonen der. De fleste spillere som er i besittelse av en ryggrad legger seg ikke ned i en slik pingle-situasjon. Knapt nok kontakt.

 

Btw, så var det Racing Santander og ikke Real Betis som var motstander.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Fabregas og Brady-debatten, så kan man vel også stille følgende spørsmål Imers:

 

Gikk Brady til sitt hjemland?

Gikk Brady til sin hjemby?

Gikk Brady til sin familie/venner?

Gikk Brady til sin moderklubb?

Gikk Brady til den klubben som hadde den største plassen i hjertet?

 

Dette burde vel også spille inn, om man skal være litt kritisk?

 

Brady gikk etter penger og en stor sjanse, og dolket klubben i ryggen på lik linje med andre som har gått etter det samme. Forskjellen mellom disse, er at Fabregas sin DNA påvirket absolutt mer enn penger og eventyr-sjansen. Så; dette burde vel også spille inn, når man først skal være kritisk på lik linje?

 

Fabregas ville hjem, og det kan være flere grunner for det. Kanskje hadde klubben en stor skyld, i at det skjedde et par år tidligere enn det man håpet på. Jeg tror fortsatt, at om klubben virkelig hadde satset litt mer "normalt" og ikke kun vært opptatt av inntekter; så hadde Fabregas spilt på laget den dag i dag.

 

Og; hvorfor blir spillere som Henry, Vieira, eller gud hvem det måtte være aldri nevnt, de forsvant jo de også. Forskjellen er at de kanskje ikke fikk langtidskontrakter og Wenger følte pengene var viktigere enn oddsen for skader i denne aldersgruppa. Strengt tatt; så kunne de nektet å dra, siden de hadde kontrakt. Hvor var lojaliteten og hjertet til klubben der?

Om klubben var alt, så kunne man blitt å sloss om plassen på laget til siste kontraktsdag.........

 

Så, kan man se hva man selv legger i legende.

For meg handler det ikke KUN om pokalgevinsten som spilleren sitter igjen med i klubben, men med så mange andre faktorer. (spillestil, ferdigheter, magiske øyeblikk, hvilken rolle han har for medspillere på og utenfor banen, hvilken ambasadør spilleren er for klubben, lojalitet, forhold til fansen, osv osv.....)

Som jeg nevnte tidligere, så har jeg ikke opplevd Bradys storhetstid i Arsenal. Det eneste jeg kan konkludere med er at tidene forandrer seg, idag skal det muligens andre faktorer til enn i gamle dager for å oppnå legendestatus. Jeg personlig mener at Fabregas har sviktet klubben og kommet med idiotiske uttalelser i ettertid, hva angår Brady kan jeg ikke si noe om. Hvorfor goonere i den eldre garde kaller Brady legende må dere nesten spørre dere selv om, men jeg tror nok også de fleste i den eldre garde mener at Fabregas ikke er en legende.

 

Jeg ser på Vieira, Henry og Bergkamp, for å nevne noen, som legender. Av den enkle grunn at de har tilbrakt sine beste år i klubben, vært med å skape et av de beste lagene England noensinne har sett, samt hanket inn et par trofeer. Vieira og Henry gikk til store klubber i utlandet de også som Fabregas, men begge disse hadde en dalende formkurve og var ikke langt unna "over the top". Fabregas har fortsatt tilgode å spille i sin beste alder. I tillegg stakk han til Katalonia etter sesongstart, noe som gjør tapet av spilleren vanskeligere å svelge.

 

Edit: Beklager dobbelpost, men quote-systemet har blitt så tungvint at det er lettere å poste to ganger.

Link to comment
Share on other sites

@Imers;

 

Fair enough, sliter selv med dette quotinge.

 

Men; Skal en spiller som spiller på et dårlige utgave av et lag, ha mindre sjanse for å få tittelen "legende"? Igjen; hvorfor legge så mye vekt på pokaler......

Om Fabregas stakk til Barcelona etter sesongstart, er du sikker på at det var hans valg? Kan det være Arsenal som ikke klarte å sette en frist på pris til en eksakt dato, som gjorde at situasjonen ble sånn på tampen av sommeren? Arsenal kunne nektet å selge, om de ikke var fornøyde og om de ikke hadde kontroll på en erstatter.

 

Jeg ser Fabregas som en legende, akkurat på linje som Brady. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser på Vieira, Henry og Bergkamp, for å nevne noen, som legender. Av den enkle grunn at de har tilbrakt sine beste år i klubben, vært med å skape et av de beste lagene England noensinne har sett, samt hanket inn et par trofeer. Vieira og Henry gikk til store klubber i utlandet de også som Fabregas, men begge disse hadde en dalende formkurve og var ikke langt unna "over the top". Fabregas har fortsatt tilgode å spille i sin beste alder. I tillegg stakk han til Katalonia etter sesongstart, noe som gjør tapet av spilleren vanskeligere å svelge.

 

Altså, det er klubben sin feil- ikke Cesc sin.

Link to comment
Share on other sites

 

Altså, det er klubben sin feil- ikke Cesc sin.

Selvsagt kan det være klubben sin feil, men Cesc selv må jo også forstå at han forlater klubben på et særdeles ubeleilig tidspunkt. Hvis han hele sommeren visste at han ville ende opp i Diverlona, så kunne han fått både bestevennene sine i Katalonia og Wenger/ledelsen i Arsenal, til å få opp dampen, så ikke han blir sett på som en judas i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kan det være klubben sin feil, men Cesc selv må jo også forstå at han forlater klubben på et særdeles ubeleilig tidspunkt. Hvis han hele sommeren visste at han ville ende opp i Diverlona, så kunne han fått både bestevennene sine i Katalonia og Wenger/ledelsen i Arsenal, til å få opp dampen, så ikke han blir sett på som en judas i ettertid.

 

Wenger har jo selv sagt at han holdte på Cesc så lenge som mulig. Cesc gidde nok beskjed tidlig, men Wenger ville holde på han får en hver pris, forståelig nok! Syns virkelig ikke han skal få tyn på tidspunktet han drar på.

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger har jo selv sagt at han holdte på Cesc så lenge som mulig. Cesc gidde nok beskjed tidlig, men Wenger ville holde på han får en hver pris, forståelig nok! Syns virkelig ikke han skal få tyn på tidspunktet han drar på.

Så idiot tror jeg ikke Wenger er, at han vil holde på Cesc, hvis Cesc har gitt beskjed tidlig om at han vil dra. It makes no sense to me.

 

Men vi får vel agree to disagree, Stian :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...