Jump to content

Vår defensive tropp


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Jeg synes vi mister mer og mer av vår defensive styrke i Arsenal. For få sesonger siden hadde vi mer enn nok av defensive midtbanespillere. I dag kan det virke som om vi handler inn for mange offensive midtbanespillere. Vi har mer enn dobbel dekning på flankene og også på den ene sentrale plassen (Fabregas). I morges ryktes det om at Ribery også er på vei http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,1839406,00.htm

 

Jeg hadde normalt gledet meg over et slikt kjøp, og det kan selvsagt være at jeg fyker i været av dette også. Det kommer selvsagt an på hvordan han presterer. Vi får se hva som skjer.

 

Vi har blitt ribbet for stoppere, uten at vi har fått noen nye på plass. Firerbanden Toure, Senderos, Djorou og Cygan er årets menn. Jeg er skeptisk til om at dette er godt nok. Tror vi skulle hatt inn en stopper med kvalitet, og som drar på årene. Jeg vil ikke at en eventuell ny stopper skal ødelegge for Senderos utvikling. Senderos kommer til å bli en stjernestopper! Men vi trenger en som kan bidra med erfaring og kvalitet når vi har skader. Det har vi nå! Gallas blir etter min mening for ung, om man kan si det om en spiller på hans alder. Han blir for dyr til å sitte på benken, og vi har mer enn nok av gode venstrebacker! Det har iallefall Flamini bevist.

 

Vår defensive tropp mangler utfordrer og eventuelt back-up til Gilberto.

I forsvar trenger vi en femte mann som kan bidra på hodet. Vi sliter på dødballsituasjoneri mot oss, og grunnen er at vi ikke kan sette Fabregas, Hleb, Rosicky, Reyes, Ljungberg, Flamini, Van Persie, Walcott, Song eller andre nye eventuelle offensive midtbanespillere på 1,50 (les Ribery) til å hamle opp med hodespillere og fysisk sterke spillere fra lag som spiller "engelsk fotball".

 

Jeg kan kanskje leve med at vi ikke styrker forsvaret, men at vi ikke får inn en defensiv midtbanespiller som kan bidra i forsvar, vinne baller på midtbanen og lage mål på våre dødballsituasjoner - er for meg et stort savn.

 

Betydningen av det fysiske nærværet tror jeg ikke vi må undervurdere. Gilberto er uvurderlig viktig for oss, men jeg tror vi trenger en utfordrer og back-up til ham.

 

Så hva som skjer denne uken blir svært interessant. Wenger har annonsert en ny spiller, eventuelt to. Det gjenstår å se hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi mister mer og mer av vår defensive styrke i Arsenal. For få sesonger siden hadde vi mer enn nok av defensive midtbanespillere. I dag kan det virke som om vi handler inn for mange offensive midtbanespillere. Vi har mer enn dobbel dekning på flankene og også på den ene sentrale plassen (Fabregas). I morges ryktes det om at Ribery også er på vei http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,1839406,00.htm

 

Jeg hadde normalt gledet meg over et slikt kjøp, og det kan selvsagt være at jeg fyker i været av dette også. Det kommer selvsagt an på hvordan han presterer. Vi får se hva som skjer.

 

Vi har blitt ribbet for stoppere, uten at vi har fått noen nye på plass. Firerbanden Toure, Senderos, Djorou og Cygan er årets menn. Jeg er skeptisk til om at dette er godt nok. Tror vi skulle hatt inn en stopper med kvalitet, og som drar på årene. Jeg vil ikke at en eventuell ny stopper skal ødelegge for Senderos utvikling. Senderos kommer til å bli en stjernestopper! Men vi trenger en som kan bidra med erfaring og kvalitet når vi har skader. Det har vi nå! Gallas blir etter min mening for ung, om man kan si det om en spiller på hans alder. Han blir for dyr til å sitte på benken, og vi har mer enn nok av gode venstrebacker! Det har iallefall Flamini bevist.

 

Enig i at vi trenger en ny stopper inn i laget, men at vi er ribbet er vel litt feil. Det er kun Campbell som har forlatt oss i det siste?

Jeg tolker det du sier er vi skal ha en gamling som cover for Senderos.

 

Da vil jeg heller foretrekke en lovende Djourou som kommer inn.

Og skulle vi være så heldig å få Gallas, som absolutt ikke for ung etter min mening, kommer han aldri i verden til å sitte på benken i Arsenal. Han er en av de beste stopperne i verden allerede og da blir nok Senderos benkesliter'n. Gallas er raskere, har mer erfaring og bedre teknisk og er også mer målfarlig offensivt. Gallas kommer neppe til å bli brukt på venstreback. Men nå er han jo ikke i Arsenal, så dette blir veldig hypotetisk.

 

Skulle det komme inn en ny stopper blir han erstatter for Cygan (som er for dårlig) eller en som skal utfordre eller ta over Senderos sin plass.

Pr. i dag syns jeg Djourou er vel så god som Senderos...og ikke minst raskere, så jeg tror nok det blir konkurranse om plassene her.

 

Ellers syns jeg det er bare Clichy som er god nok på venstreback hvis Cole drar. Flamini er ingen naturlig venstreback, men defensiv midtbanespiller. Hoyte er ok, men best på høyre. Traore har jeg tro på, men han er jo bare 16 år. Så jeg mener Wenger må kjøpe en ny venstreback siden Clichy er ute noen mnd. til.

Så får han nye og Clichy heller konkurrere om plassene.

 

Vår defensive tropp mangler utfordrer og eventuelt back-up til Gilberto.

I forsvar trenger vi en femte mann som kan bidra på hodet. Vi sliter på dødballsituasjoneri mot oss, og grunnen er at vi ikke kan sette Fabregas, Hleb, Rosicky, Reyes, Ljungberg, Flamini, Van Persie, Walcott, Song eller andre nye eventuelle offensive midtbanespillere på 1,50 (les Ribery) til å hamle opp med hodespillere og fysisk sterke spillere fra lag som spiller "engelsk fotball".

 

Jeg kan kanskje leve med at vi ikke styrker forsvaret, men at vi ikke får inn en defensiv midtbanespiller som kan bidra i forsvar, vinne baller på midtbanen og lage mål på våre dødballsituasjoner - er for meg et stort savn.

 

Betydningen av det fysiske nærværet tror jeg ikke vi må undervurdere. Gilberto er uvurderlig viktig for oss, men jeg tror vi trenger en utfordrer og back-up til ham.

 

Så hva som skjer denne uken blir svært interessant. Wenger har annonsert en ny spiller, eventuelt to. Det gjenstår å se hva som skjer.

 

Enig i at vi trenger backup eller utfordrer for Gilberto, mest fordi jeg synes ikke Flamini er god nok hverken som anker på def. midtbane eller venstreback.

Men så skal vi ikke glemme at Diaby også er i troppen. Han trenger nok lang tid til å bli god igjen, men han har bra kvaliteter.

Tviler litt mer på Song, men får vel gi han en sjanse.

Uansett ønsker jeg at Wenger kjøper Yaya Toure eller Appiah. De var imponerende bra i CL og VM.

Jeg er også litt usikker på den fysiske styrken på midtbanen, men tror vi tar igjen veldig mye på strålende teknikk og hurtighet.

 

Når det gjelder hodestyrke er vel Gilberto ganske god til å rydde unna i feltet? Han er også veldig god på å vinne baller på midten og syns han hjelper forsvaret bra. Pasningskvaliteten og de offensive kvalitetene hans kan derimot diskuteres. Her sliter han nok litt, men det er heller ikke hans hovedoppgave å gjøre mål.

 

Men ellers jeg er helt enig i at det er for dårlig opplegg på dødballer i mot.

Dette er ikke pga. bare høyde på spillerne, men også plasseringsevne og kollektiv posisjonering/samhandling, samt aggresivitet i duellene. Dette syns jeg derimot har blitt bedre siste halvåret.

Men, det har egentlig vært et problem helt siden Keown og Adams slutta.

 

Blir spennende å se hva som skjer med forsvaret og eventuelle nye spillere..

Link to comment
Share on other sites

Mange kloke ord.

 

Defansiv Midtbane

Ja Gilberto er uhyre viktig. Men han kan også bli skadet, da trenger vi en god back up. Vi hadde det i Diaby, men når han er så lenge ute så trenger vi en til. Vi lånte ut Muamba, det kunne vert en Back up, jeg vet ikke. Jeg tror denne plassen vill gå med dragsuget etter vert. Det vill bli to mer Offensive sentrale midtbane spillere, der det vill bli to spanske. Merida og Fabregas.

 

Overganger

Tror kanskje Wenger har ett eller annet på gang. Kan hende det er en stopper i tilleg. Er ganske sikker på att det er Ribery Wenger prater om. Siden det er så mye rykter rundt det. Men vis det skal handles en andre [har han sagt det?] så blir nok det noe defansivt.

 

Offensivt

I de offensive delene har vi mer enn nokk. Henry, Adebayor, Reyes, Walcott, RVP, Rosicky, Hleb, Ljungberg, Fabregas, Song og eventulet Ribery. utifra stallen så har vi ikke bruk for Ribery, men Ljungeberg begynner å dra på åra og karriera er vell på hell. Da har vi Hleb som er den enste rendyrka Høyren å laget. Det er vell kanskje der Wenger vill ha en klasse spiller inn. Spiss tror jeg ikke det kommer noen forsterkninger. Fabregas plass blir det en god framtid, jeg har fått sikkelig trua på Merida og har faktsik tro på en debutt og en god sesong. Da har vi ikke noe prblem på den plassen heller.

 

Stopperne

På stopper plass har vi fra mine øyne ett lite problem. Det blir for tynt i lengden med back uper som Cygan og Djourou. Cygan er rett og slett tragisk dårlig, og Djourou mangler erfaringa. For all del Djourou kan nå langt han men han er absolutt ikke klar for noe fast stopper psill for Arsenal. Her må vi ha inn en spiller, om ikke to. Det er egentlig ganske snodig att ikke Wenger punger ut for en Midstopper. Her går Wenger i samme felle som han gjorde i fjor. Satse på at han har god nok stall.

 

venstre Back

Her trenger vi ikke noe mere spillere sånn som helge sa. Vi har Clichy som etter min mening holder Cole nivå. Og to backup spillere av grei kvalitet, Flamini og Traore. Trenger ingen Back Up.

 

Konklusjon:

* Ribery det er helt greit å kjøpe han.

* MÅ kjøpes en midstopper

* Vi burde kjøpe en defansiv midtbane spiller men ikke så stor hast som Midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Det er for meg ganske utrolig å lese at man ikke ønsker seg en av verdens beste midtstoppere, bare fordi det vil medføre at Senderos får færre kamper, og dermed en stopp i utviklingen.

 

For det første, så spiller Arsenal veldig mange kamper iløpet av en sesong, slik at det vil bli nok av sjanser for Senderos, selv om Gallas hadde ankommet.

 

For det andre, så hadde innhenting av Gallas, betydd at vi ikke hadde vært så sårbare hvis Toure blir skadet, suspendert, ute av form

Link to comment
Share on other sites

Er enig med at arsenal trenger en ny midtstopper, en med litt rutine, men samtidig ikke alt for gammel. Jeg hadde håpet og hentet inn en engelsk spiller til, hvis cole drar så har vi bare wallcot igjen.

 

Hvis vi hadde hentet ribery, det hadde ikke gjort noe, men vi har mer enn nok av offensive spillere som dere har sagt.

 

Defensiv midbane burde vi kanskje ha en ny spiller, vi har gilberto som gjør jobben sin bra, men hva skjer hvis han bilr skadet, jo vi har ingen erstattere. Vi har Flameni som kan spille der, han er defensiv midtbane, men spiller bedre i forsvar på venstre side. han har ikke kvalitetene nok til å ersstatte gilberto. Arsenal har et fremtidenes lag

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det høres rart ut i mine ører og.Ingenting er bedre enn konkurranse

på laget.Se på Lehmann før og etter han ble vraket av Wenger.Han var en ny mann mellom stengene.

 

Å ha konkurranse er noe som skjerper spillerne.Og på midtstopperplass

har vi idag ingen som virkelig utfordrer Senderos og Toure.Er Senderos

god nok vil konkurranse gjøre ham ennå bedre.Hvem glemmer ikke når

vi hadde Bould/Adams og Keown som kjempet om 2 plasser.

En midtstopper er et must slik jeg ser det.Vi sleit forrige sesong når Toure og Campbell

var vekke.Ingenting pr. idag tilsier at situasjonen er bedre nå.

 

På midtbanen har vi nå en koloss og en gjeng med mygger.Det er bekymringsfullt

skulle Gilberto bli skada.Ennå en sesong med neglebiting med cornere og frispark mot oss??

Ser ikke på hverken Song eller Flamini som skikkelige

utfordrere til vår eminente defensive anker.

Hadde Diaby vært skadefri hadde han vært en god back-up men så er ikke situasjonen idag.

 

Så er det venstreback.Skulle Cole gå er mitt største problem her Clichy.Spørsmålet

er om han vil holde en sesong med den skadehistorikken sin.

Derfor er håpet at Hoyte skal få en sjanse her nå.Mot Alkmaar viste han ihvertfall

at han har noe på gang.At han i tillegg bruker begge beina er positivt.

 

Ribery?Vel han kommer kun går Reyes slik jeg ser det.

 

Er det noe vi trenger er det først og fremst litt rutine og en defensiv

midtbanespiller som kan rydde vekk cornere for oss er heller ikke dumt.

Link to comment
Share on other sites

Så et forslag fra en engelsk spaltist (husker ikke hvor), der han foreslo å hente inn Woodgate på lån, for deretter evt å kjøpe han fri. Han har vel en vei å gå for å komme med på laget sitt for øyeblikket. Vet han har vært mye skada, men ser ikke bort fra at han ønsker seg tilbake til fotballøya. Og før skadeproblemene var han en meget god stopper. Billig (?) løsning som ikke er altfor risikofylt.

Link to comment
Share on other sites

Så et forslag fra en engelsk spaltist (husker ikke hvor), der han foreslo å hente inn Woodgate på lån, for deretter evt å kjøpe han fri. Han har vel en vei å gå for å komme med på laget sitt for øyeblikket. Vet han har vært mye skada, men ser ikke bort fra at han ønsker seg tilbake til fotballøya. Og før skadeproblemene var han en meget god stopper. Billig (?) løsning som ikke er altfor risikofylt.

 

Woodgate vil nok på ingen måte bli billig. Høy lønn og britisk.. I tillegg har jeg vel sjelden sett en midtstopper så svimmel som nevnte herre i første runde av CL kampene mot Arsenal. Gjorde vel 3 store feil på de 15 min han fikk spille, og det på hjemmebane. Han er ikke god nok og kommer aldri til å bli det.

Link to comment
Share on other sites

ser at mange har glemt Song, jeg mener han er langt fra god nok til og komme inn for gilberto, men tror at wenger har sett noe i denne fyren som ikke vi har sett enda....

 

han brukte vel over 3 mill pund for mannen, og da tror jeg desverre wenger har stor tro på gutten...

 

han lånte han i 1 år, vi fikk ikke se han overbevise på noen som helst måte, noe må det hvert..

Link to comment
Share on other sites

og da tror jeg desverre wenger har stor tro på gutten...

 

Hva er bedre om Wenger har funnet en kjempe spiller. Det er vell ikke noe ille att han har tro på han?

Jeg har tro på Wenger når han bruker såpass mye penger på han så MÅ han ha sett noe. Derfor så tror jeg vi skal vente med å dømme Song til vi har sett nokk kamper til å bedømme hvor stort potensiale han egentlig har.

Link to comment
Share on other sites

Gallas har fått trøye nr 3 i Chelsea foran denne sesongen. Tror nok hans situasjon er ordnet opp i. http://www.chelseafc.com/article.asp?artic...ad&nav=&sublid=

 

Ellers mener jeg fremdeles at Gallas ikke er den optimale løsningen for oss. Jeg ønsker ikke at vi skal bruke så vanvittig med penger for å skaffe oss denne spilleren. Vi kan klare oss godt med en eldre spiller eller en spiller på lån. Liker Trønderbarts forslag med Woodgate! Vil heller at Wenger skal bruke pengene på en defensiv midtbanespiller. Det er der vi er mest sårbare.

Link to comment
Share on other sites

Så et forslag fra en engelsk spaltist (husker ikke hvor), der han foreslo å hente inn Woodgate på lån, for deretter evt å kjøpe han fri. Han har vel en vei å gå for å komme med på laget sitt for øyeblikket. Vet han har vært mye skada, men ser ikke bort fra at han ønsker seg tilbake til fotballøya. Og før skadeproblemene var han en meget god stopper. Billig (?) løsning som ikke er altfor risikofylt.

 

Woodgate vil nok på ingen måte bli billig. Høy lønn og britisk.. I tillegg har jeg vel sjelden sett en midtstopper så svimmel som nevnte herre i første runde av CL kampene mot Arsenal. Gjorde vel 3 store feil på de 15 min han fikk spille, og det på hjemmebane. Han er ikke god nok og kommer aldri til å bli det.

 

 

At han ikke er god nok blir vel å ta litt i. Han er en klassestopper som dessverre har slitt med skader. Hadde han ikke slitt med alle skadene hadde han vært toppklasse.

 

 

Det er for meg ganske utrolig å lese at man ikke ønsker seg en av verdens beste midtstoppere, bare fordi det vil medføre at Senderos får færre kamper, og dermed en stopp i utviklingen.

 

For det første, så spiller Arsenal veldig mange kamper iløpet av en sesong, slik at det vil bli nok av sjanser for Senderos, selv om Gallas hadde ankommet.

 

For det andre, så hadde innhenting av Gallas, betydd at vi ikke hadde vært så sårbare hvis Toure blir skadet, suspendert, ute av form

 

 

Enig, får vi Gallas er det ikke noe å nøle med. Skal vi absolutt hente en stopper skal vi ha klasse. Og i den kategorien stiller Gallas så til de grader. Med mindre vi henter inn en klassestopper i sin beste alder eller en ung god brite ala Davies/Ferdinand synes jeg vi kan la være å handle stopper.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det er vår defensive tropp ikke god nok, eller den er god nok når den er skadefri, en skade og det holder ikke. Dermed er ikke den samlede troppen god nok.

Høyrebacken ser jeg på som veldig god. Vet ikke hvem av Lauren og Eboue som kommer til å spille mest denne sesongen, holder en knapp på Lauren hvis han holder seg sakdefri. Uansett, så er det bra dekning her. Der har vi to meget gode backer. Vanstrebacken er helt grei, imed at vi har Clichy, Hoyte kan spille der, Flamini og kanskje Traore allerede i år. Grei dekning. MEN, midtstopper dekningen holder ikke.

Toure er verdensklasse! Ikke tvil om han er god nok såklart. Er mer usikker på hvem som skal spille ved siden av. Senderos er god, men fortsatt ustabil. Han var alldeles ikke så god i starten av forrige sesong, men spilte seg opp bra, og var god mot slutten, og spes i CL. Djourou har jeg ærlig talt sett for lite av til å uttale meg for mye om. Men han virker ikke som en veldig god PL stopper enda. Cygan er ihvertfall en lojal spiller, men ikke en spesielt god spiller, desverre. Kan ha bra kamper, men for ofte spiller han middelmådige kamper, med minst en gigatabbe. Så vi MÅ kjøpe en midtstopper, med masse rutine. Som feks Gallas. Er 100% sikker på at han aldri kommer, men det er en slik spiller vi trenger. En Thuram, en Cannavaro, en Gallas. Vi trenger kamp om plassene bak der. Senderos er en meget god stopper blitt, men han trenger å presses av en annen stopper, ellers er jeg redd utviklingen kan stoppe.

Defensiv midtbanespiller trenger vi kanskje, men ser ikke på det som mest nødvendig. Vi trenger ikke Ribery slik jeg ser det, og etter Wengers uttalelser tviler jeg også på at han kommer; http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...y+Franck+Ribery?

Håper virkelig Wenger er på leting etter en midtstopper, for dette holder ikke. Har fortsatt ikke glemt hvordan vi opptråtte i forsvar i begynnelsen av forrige sesong. Det var rett og slett horribelt.

Woodgate er et annet spørsmål, jeg personlig syns ikke han er god nok, og jeg håper vi ikke henter han.

Link to comment
Share on other sites

og da tror jeg desverre wenger har stor tro på gutten...

 

Hva er bedre om Wenger har funnet en kjempe spiller. Det er vell ikke noe ille att han har tro på han?

Jeg har tro på Wenger når han bruker såpass mye penger på han så MÅ han ha sett noe. Derfor så tror jeg vi skal vente med å dømme Song til vi har sett nokk kamper til å bedømme hvor stort potensiale han egentlig har.

 

hvis han har funnet en som er bra er det selfølgelig bra, men song spilte en god del kamper for oss allerede i fjor, og tror ikke jeg er alene om og synes at han ikke var i nærheten av og spille en godkjent kamp..

 

og hvis song er grunnen til at wenger ikke henter ny sentral midtbanespiller, så er jeg dypt uenig...

 

men wenger har overasket før han B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også at den defensive kvaliteten er for lav og vi har tynt med defensive spillere, men det må da ikke bli et stort nummer ut av det. vi får vente å se, fordi Wenger har sagt at han kommer til å kjøpe en om ikke flere rutinerte spillere. Jeg håper litt på Gallas og en defensiv midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

til helgeaarvoll: Hoyte gjore en grei kamp, men jeg tviler på om det holder mot Ronaldo, Robben, Lennon og co..

 

er enig med det Henry sier, og hvis han sier det må jo det være noe i det..

 

ka med Ayala som stopper i et år, er jo gammel og god, da hadde Djourou, Senderos gjerne ikke blitt forbanna heller..

 

skader kan vi få i år også, hvis cole går er jo to fra forsvaret vekke og det ble jo tynt der i fjor..

 

er ikke bare the sun som skriver dette.

 

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...1398896,00.html

 

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=7410

Link to comment
Share on other sites

Om troppen er god nok er det vel ingen som vet før sesongen begynner. Jeg mener det ser litt tynt ut.. Men hva hvis Djourou slår gjennom? Og Senderos holder seg stabil gjennom sesongen. Da er den plutselig ikke for tynn. På begge backene har vi god nok backup, men uansett hadde det vært betryggende med en ny midtstopper inn. Men for å være ærlig tror jeg ikke det skjer. Virker som om Wenger har veldig stor tro på unge Johan.

 

Time will show!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...