Jump to content

Abidal, Malouda


pacman

Recommended Posts

Arsenal go for Lyon duo Abidal, Malouda

tribalfooball.com - August 02, 2006

 

Olympique Lyon fullback Eric Abidal admits he couldn't turn down an offer from Arsenal or Barcelona.

 

DiarioSport says Arsenal boss Arsene Wenger has approached Lyon this week about the availability of Abidal and Florent Malouda.

 

Abidal is seen as a replacement for Ashley Cole, while Malouda could succeed Real Madrid target Jose Reyes.

 

"I am happy at Lyon," said Abidal, "where I have three years of my contract left. Nevertheless, with some great clubs like Barcelona or Arsenal it is not possible to say no to them.

 

"If a player wants to leave, I do not see how somebody can stop that."

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Har ikke spessielt lyst på Malouda, synes vi har bra styrke på midten, men sier f*** ikke nei til Abidal! Trenger mer styrke i forsvare, og kan trenge all hjelp og styrke vi kan få tak i! Så ja takk til Abidal, men nei til Malouda! ... men hvis vi får begge for en grei pris, selvsagt: Kjøp begge!

 

Men dette er nok bare et rykte som det aldri skjer noe av, som mange andre rykter.. Tror ikke på dette ryktet før det står på gunners.no eller arsenal.com!

Link to comment
Share on other sites

for noe spekulativt tull. enn at folk for betalt for å sitte å finne på sånt viss vass.

 

tror cole blir jeg. bør i hvert fall ikke selge han for mindre enn 30 mill.£ til en erkerival som Chelski. og reyes blir i hvertfall hvis ikke har vi nok alternativer fra før av

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble ikke imponert over Abidal i VM som kanskje mange andre ble.

Syns ikke han bidro døyt framover og var middels defensivt.

 

Malouda hadde et ok VM, men Ribery imponerte mye mer.

 

Så jeg sier nei takk..

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger ikke verken Malouda eller Abidal. Vi har nok av winger og Flamini, Clichy og Traore på venstre-back.

Traore kommer til å bli en meget god spiller for oss. Imponert meg i pre-season kampene, selv om det er mot relativt dårlig motstand, men gutten er god! Bytt Cole mot Gallas pluss cash Wenger! Gallas er en vi ville hatt godt av å ha i laget vårt! En klassespiller!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener nå at Frankrike kom til VM-finalen på tross av Abidal og Malouda, snarere enn på grunn av. Malouda skapte veldig lite offensivt i kampene fram til finalen, og Abidal var til tider fryktelig fielplassert. Ser ingen grunn til å hente disse spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Abidal vil være en kjempeforsterkning. Ser ut som cole vil vekk og da kommer kanskje også gallas til Arsenal. Da får vi kanskje premier leagues beste forsvar med Eboue/Lauren - Kolo - Gallas - Abidal.

 

Malouda er jeg litt usikker på. Han er en god spiller men vi har ganske god dekning på kantene synes jeg. Han vil være dyr og så vet ikke om det er verdt å satse på han

Link to comment
Share on other sites

Malouda har jeg ikke så mye av, men han var god i VM-finalen. Ifølge nettavisen hadde han 6 mål - 3 av målene kom mot metz :) (kilde: http://dyn.tv2.no/sport/main.do?matchId=&t...675&teamId=1077). Det står at han hadde 0 assist, men det er fordi nettavisen ikke noterer ned hvem som hadde assist i fransk 1. div. Jeg visste ikke at han var så "gammel" som 26, for han gjør noen ganger avgjørelser som skulle tilsi at han ikke var så gammel. Uansett vil jeg ikke ha han så lenge vi har Reyes + eventuelt Tomas hvis det er venstre flanke han skal spille på.

 

Abidal er også 26 (men blir 27 i november). Han var litt usynlig i VM, men det han viste i kampen mot Mexicio (treningskamp før VM som ble vist på tv) var imponerende. Abidal er sterk, vanskelig å komme forbi og har god ro i forsvar. Han kan nok komme mer fram, men Det tror jeg ikke er noe problem for Wenger å få fiksa på ;) Dette er en spiller jeg gjerne vil ha, for han er en billig erstatter for Cole. Dermed kan vi få oss en sentral midtbanespiller og en stopper for resten av pengene. Dessuten vil det passe dårlig med to nye franskmenn - begynner å bli litt lei av at folk maser om hvor mange franskmenn vi har :P

Link to comment
Share on other sites

Eg for min del ser ikkje poenget i å henta inn ein middelmådig franskmann som ventreback når me har Hoyte som fint kan spela venstreback. Det er slike kjøp som (viss kjøpet blir realitet) gjer at Arsenal nå sit igjen med omtrent ingen engelskmenn i troppen. Hoyte er meir enn god nok til å klare jobben til Clichy blir skadefri.

Link to comment
Share on other sites

tror fortsatt dette er tull og det er mer tull at Gallas skal til oss i bytte mot Ash.

 

btw er det litt rart at ikke Chelski legger inn bud på Abidal.. hvis ikke Jose Mourinho har noen lumske baktanker med å rote i gamle sår i stedet. kanskje han ville skape uro i konkurentenes leir. herlig og se at den planen blåste opp i hans eget tryne i så fall, med Gallas awol og surmulende fordi han mista trøye nummeret (nr.13) til Ballack. :) synes det virker mer sannsynlig at han forlater de blå rubelslukerne enn at Cole forlater oss.

 

hvis Cole spiller mot Dinamo Zagreb blir han helt sikkert. da er det rart at ikke Mourinho går for Abidal i stedet. så mange andre bra alternativer er det ikke.

 

btw: Gallas er for gammel for Gunners. mener sikkert at Wenger aldri har kjøpt en spiller over 28. Gallas er 29.

Link to comment
Share on other sites

mener sikkert at Wenger aldri har kjøpt en spiller over 28. Gallas er 29.

 

Var ikke Suker ganske langt oppi åra da han kom? Lehmann var godt over 30. Remi Garde var heller ingen ungkalv...

må innrømme at jeg lurte litt på Suker, menhusker ikke hvir gammel han var. keepere er et unntak.

 

mulig Luzchny og Garde var over 28 år også, men generelt sett bruker ikke Wenger penger på utespillere over den alderen og Gallas vil koste en del.

Link to comment
Share on other sites

Abidal va Frankrikes svakaste spelar... Eg syns ikkje at me ska satsa på han. Va ikkje overraskande go i VM, men kanskje Wenger har et anna syn på d... Malouda trenge me rett å slett ikkje. Van Persie kan spela ving, Reyes, Rosicky, Ljungberg, Hleb... Men om Wenger bestemme seg for å gjørr kjøpe, då e d nok et bra kjøp...

Link to comment
Share on other sites

I følge kommentatorene under VM var Abidal det svakeste leddet på det frasnke laget. Jeg kan ikke si at han imponerte meg med blendene spill akkurat. i den posisjonen kunne jeg heller tenke meg William Gallas.

Florent Malouda er en spiller jeg syntes Wenger burde kjøpe, han satte fyr på det franske laget hver eneste gang han kom inn på banen. Han viste veldig god teknikk og enorm fart.

Link to comment
Share on other sites

Noe av grunnen til at Gallas vil bort ifra Chelsea er jo at han ikke vil spille back, men midtstopper. Derfor så kan vi ikke kjøpe han for å bruke han på backen. Abidal gjorde det greit under VM syns jeg.

 

Når han er fast inventar på Lyon sitt lag både i serie og CL, samt også nå fått VM erfaring så ville ikke dette vært noe dumt kjøp. Han vil også utvikle seg mye i Arsenal hvis han hadde kommet til oss.

Link to comment
Share on other sites

I følge kommentatorene under VM var Abidal det svakeste leddet på det frasnke laget. Jeg kan ikke si at han imponerte meg med blendene spill akkurat. i den posisjonen kunne jeg heller tenke meg William Gallas.

Florent Malouda er en spiller jeg syntes Wenger burde kjøpe, han satte fyr på det franske laget hver eneste gang han kom inn på banen. Han viste veldig god teknikk og enorm fart.

 

Ifølge hvem da? Jon Michlet? :D :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wenger seeking Abidal

17-09-2006 12:48

Arsenal are reportedly interested in signing Lyon defender Eric Abidal as a replacement for Ashley Cole.

The French international had a solid if unspectacular World Cup with Les Bleus, and was wanted by a host of European clubs over the summer but decided to stay at the Stade Gerland.

 

However, following the departure of Cole across the capital to Chelsea, Abidla says he is keeping a close eye on develoments at the Emirates stadium.

"Arsenal wanted me this summer and they're watching me this season," he told the News of the World.

 

"I know Arsene Wenger likes and they will contiunue to follow me."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...