Jump to content

Arsenal have taken Ghana World Cup star Shilla Illiasu on trial.


Frank

Recommended Posts

Arsenal have taken Ghana World Cup star Shilla Illiasu on trial.

 

The 23-year-old featured in all four of The Black Stars' games at the finals in Germany - starting the last three of them.

 

The central defender shone in Germany and his performances caught the attention of Arsene Wenger and his scouts.

 

Illiasu's club Kumasi Asante Kotoko have confirmed that Illiasu is on his way to London to link-up with The Gunners.

 

Arsenal have excellent contacts in Africa and now they have agreed a deal with Kotoko - which sees Illiasu arriving for a trial spell.

 

The highly-rated stopper will get the chance over the next few days to try and convince Wenger that he is worthy of a move to The Premiership.

 

Reports from Africa suggest Kotoko would allow Illiasu to leave for around $1 million (£500,000).

 

http://home.skysports.com/list.asp?HLID=40...me&f=rss&clid=3

 

Sikkert ikke dumt dette. Husker ikke så mye av han fra VM, men blir spennende å se om Wenger føler han blir noe å satse på. Kanskje han kunne utviklet seg til å bli like god som Toure. :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

For å være helt ørlig husker jeg ikke noe særlig av han fra VM. Men Ghana slapp inn endel mål i VM. Jeg aner ikke om han hadde skyld i noen av dem, men det tyder vel kanskje på det siden han ikke fikk bedre på børsen....

 

Stats fra vm:

http://dyn.tv2.no/sport/main.do?matchId=&t...282&teamId=7721

 

Nå mangler det bare at vi også får landsmannen hans, Appiah :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Dette vil egentlig være et 100% typisk Wenger kjøp. hehe :unsure:

Den linken et par innlegg ovenfor viser også at det er en spiller som tydeligvis må ha gjort mye bra. La ikke spesielt merke til han i VM, men Ghana var jo veldig gode defensivt. Husker at jeg merket meg det at de var det, men navnet hans merket jeg meg ikke.

 

Hadde ikke gjort noe om Wenger syns han er god nok og henter han :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Venter på at Wenger skal signe en etablert forsvarspiller som vi har hørt om og som koster litt penger.

Men vi får håpe at Wenger har rett, han har vel bedre peiling på fotball enn de fleste av oss.

Det hadde roet hjertet mitt om Wenger fant en erfaren og god stopper :unsure:

Link to comment
Share on other sites

hadde Wenger kun henta såkalt "etablerte"/profilerte spillere til klubben hadde vi ikke hatt navn som Toure, Eboue,ljungberg, fabregas og ikke minst Thierry henry i stallen vår.

La heller Real Madrid være klubben som kjøper spillerene sine etter hva de heter og ikke etter hva de utfører. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker mye bedre måten Wenger gjør det på. Henter unge og ukjente spillere som vi neppe tror noe, og som ender opp med å bli superstjerner. :unsure: Hadde vært gøy med noen etablerte spillere også, men Wenger er flink til å styre økonomien og driver klubben vår på en ordentlig måte og fortsatt henger vi med i toppen. Han skal ha masse ros for det. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at Wenger gjør en dårlig jobb..men etter min mening ser det litt tynt ut i de bakre rekkene.... Det er ikke mange av kjøpene til Wenger jeg er missfornøyd med. Vi får se ut over i sesongen om ungguttene holder mål, også får vi håpe på lite med skader.

Link to comment
Share on other sites

Typisk, som sagt kommer vi også til å miste ham under afrikamesterskapet. Er skeptisk til dette med tanke på at vi allerede har Toure, Eboue, Adebayor som kommer til å være savnet når de drar for å spille i dette mesterskapet. Men Wenger har nok en plan med dette også. Skulle bare ønske vi fikk en europeer istedet, eller iallefall en spiller som ikke kommer til å forsvinne midt i sesongen slik som disse afrikanerne gjør annethvert år.

Link to comment
Share on other sites

Oi...fyrste gongen eg las dette så la eg ikkje merke til at me verkeleg hadde lånt fyren. Men då er det jo brilliant, og eit fantastisk trekk av Wenger. Tenk det: Vi lånar ein god midtstoppar til Phillipe er back in play! Kva er betre enn det?! [utanom å kjøpe ein god ein då, men med Wenger som trenar så veit me vel at det ikkje kjem til å skje. :D ]

Link to comment
Share on other sites

Ja og den der kommentaren er typisk deg. prøv å skriv litt mer utfyldene.

 

Det er en veldig spennende spiller. Afrikanske midtstopere har jeg virklig sansen for. Håper Wenger handler han her. Trenger en midstoper som kan hjelep senderos djourou.

 

Løp og Kjøp

Link to comment
Share on other sites

På tv2 tekst tv står det at han er sentral midtbanespiller..

Det har jeg også lest, så ikke vær for sikre på at han er midtstopper!

 

Og så fikk Michael Dawson bedre enn Toure på nettavisenbørsen. De har ikke peiling på fotball. Skulle trodd norske aviser prøver å bli enda verre enn The Sun :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...