Jump to content

Arsenal have taken Ghana World Cup star Shilla Illiasu on trial.


Frank

Recommended Posts

På tv2 tekst tv står det at han er sentral midtbanespiller..

Det har jeg også lest, så ikke vær for sikre på at han er midtstopper!

 

Og så fikk Michael Dawson bedre enn Toure på nettavisenbørsen. De har ikke peiling på fotball. Skulle trodd norske aviser prøver å bli enda verre enn The Sun :)

 

på sky, bbc, soccer forum, den offisielle vm-siden, nettsiden til ghanas fotballandslag og på siden til hans nåværende klubb asante omtales han som midtstopper. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

På tv2 tekst tv står det at han er sentral midtbanespiller..

Det har jeg også lest, så ikke vær for sikre på at han er midtstopper!

 

Og så fikk Michael Dawson bedre enn Toure på nettavisenbørsen. De har ikke peiling på fotball. Skulle trodd norske aviser prøver å bli enda verre enn The Sun :)

 

på sky, bbc, soccer forum, den offisielle vm-siden, nettsiden til ghanas fotballandslag og på siden til hans nåværende klubb asante omtales han som midtstopper. :D

 

pwned nettavisen :D

Link to comment
Share on other sites

Håper det kommer noen rapporter på han etterhvert på hvordan han klarer seg hos oss. Blir spennende å se om dette kan være en spiller som kan komme inn og slåss med de andre midtstopperne om en plass i første 11'rn. :)

 

Det eneste som bekymrer meg (som også nevnt ovenfor i innleggene) er at vi får mange spillere i forsvaret som vi mister når det er Afrika mesterskap. Det kan bli et problem, men vi får vel heller bekymre oss over det når vi kommer dit. :D

Link to comment
Share on other sites

Hadde virkelig vært morsomt om dette hadde vært en kvalitetsstopper. Prisen som blir forespeilet, £500.000, er også meget pen. Den sier også litt om prisnivået på engelske spillere. Her har vi en spiller som spilte VM for Ghana, som ikke er så forferdelig langt unna England i kvalitet, som koster kun en halv million. Samtidig krever WBA ti millioner for Curtis Davies, som var langt unna VM.

Link to comment
Share on other sites

Nå forsvinner campbell og helt sikkert Cole, Walcott er den eneste engensk mannen de har!! Jeg er glad for at Wenger kjøper inn nye spillere. Men Arsenal er et engelskt topplag og har EN engelsk mann. Jeg mener Wenger bør prøve på et par engelsk menn!

 

proud to be a gooner :P

Link to comment
Share on other sites

Nå forsvinner campbell og helt sikkert Cole, Walcott er den eneste engensk mannen de har!! Jeg er glad for at Wenger kjøper inn nye spillere. Men Arsenal er et engelskt topplag og har EN engelsk mann. Jeg mener Wenger bør prøve på et par engelsk menn!

 

proud to be a gooner ;)

 

enig :D

 

er det ikke kommet en sånn regel i CL at du må han så og så mange landsmenn i troppen, pluss at du må ha et par fra egen stall, og så skulle det øke fra år til år..

 

sliter jo litt hvis det er tilfelle..

 

driter i om han er billig, har mye mer lyst og få Davis...

 

men hvis ikke det er mulig, så får jo vi bare håpe han er god

Link to comment
Share on other sites

Nå forsvinner campbell og helt sikkert Cole, Walcott er den eneste engensk mannen de har!! Jeg er glad for at Wenger kjøper inn nye spillere. Men Arsenal er et engelskt topplag og har EN engelsk mann. Jeg mener Wenger bør prøve på et par engelsk menn!

 

proud to be a gooner :D

 

nå har ikke Cole forsvunnet enda og til nå har det bare vært spekulasjoner og ikke noen konkrete bud fra Chelsea. dersom de skal ha kloa i han vil det koste dem dyrt. man selger ikke billig til rivaler og engelske spillere er fra før av dyre som juling, så enda mer for "verdens beste venstreback". men skal han bli bør han skjerpe nepa si max. omdømmet hans er på rake veien ned i rennesteinen blant arsenalfansen etter det siste tullet hans med falsk sykemelding og enda mer klaging på styret etter at han selv var dum nok til å flørte med Chelski.

 

dessverre er det dyrt også når vi skal handle engelsk koster det fletta, skalpen og vel så det. det sier litt at Curtis Davies er prissatt til 10 mill.£, mens Illiasu vil koste 500 000£. selvsagt hadde det vært bedre med en hjemmebrygga engelsk/islington stamme i laget, men fotetrekker kvalitet foran oppblåste drittunger som f.eks. Pennant og Cole.

 

btw. så skvissa Illiasu ut Samuel Koffour (kanskje den mest rutinerte og renomerte på Ghanas landslag) i VM og det etter å ha gjort lynkarriere i Ghanesisk fotball bare i løpet av 2006. det er da ikke så lite lovende. hvis han blir etter trailen er det bare å håpe at vi har europeere i back up når vi mister 3 stk. i backfirern til African Nations Cup

Link to comment
Share on other sites

En ting kan man trygt si, han er MYE bedre enn Cygan. Sell Cygan for £2M(som må være PL treigeste stopper om ikke den treigeste av alle) og kjøp Shilla for £500.00K, hehe. Det er en god handel! :D

 

Ghana imponerte meg i VM. Shilla spilte stopper sammen med Mensha som spiller i Rennes. For å være helt ærlig la jeg mest merke til Mensah. Spesielt mot Brasil stoppet han Brasilianerene gang på gang. Mensah viste fart, styrke og en god evne til å lese spillet. Dere må huske at det var godt over 30 grader under kampene i VM, ikke lett å holdek konsentrasjonen i sjakk da.

 

Med tanke på Shilla er det imponerende at han dunket ut den meget erfarne og habile spilleren Kuffor plass som stopper for Ghana(husker Kuffor godt fra Bayern Munchen, spesielt i CL kampene).

 

Håper Wenger signer Shilla. UT OG UT med Zinedine Cygan, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Noe skeptisk til å hente denne spilleren. Greit han er billig og sikkert god, men jeg la ærlig talt mest merke til makkeren hans Mensah. Hvis han skal tilvenne seg PL vil Wenger sikkert bruke en stund på dette og da er han klar til Senderos er tilbake igjen. Mao, vil han forsterke oss frem til Senderos er tilbake??

Link to comment
Share on other sites

Noe skeptisk til å hente denne spilleren. Greit han er billig og sikkert god, men jeg la ærlig talt mest merke til makkeren hans Mensah. Hvis han skal tilvenne seg PL vil Wenger sikkert bruke en stund på dette og da er han klar til Senderos er tilbake igjen. Mao, vil han forsterke oss frem til Senderos er tilbake??

 

Viktig å tenke litt mer framover enn et par måneder kanskje. Det er jo ikke sånn at når Senderos blir frisk, så er han skadefri resten av livet.... Når det er sagt så ønsker jeg meg en stopper som kan gå rett inn i laget og forsterke, ikke en som skal være backup.

Link to comment
Share on other sites

Noe skeptisk til å hente denne spilleren. Greit han er billig og sikkert god, men jeg la ærlig talt mest merke til makkeren hans Mensah. Hvis han skal tilvenne seg PL vil Wenger sikkert bruke en stund på dette og da er han klar til Senderos er tilbake igjen. Mao, vil han forsterke oss frem til Senderos er tilbake??

 

Viktig å tenke litt mer framover enn et par måneder kanskje. Det er jo ikke sånn at når Senderos blir frisk, så er han skadefri resten av livet.... Når det er sagt så ønsker jeg meg en stopper som kan gå rett inn i laget og forsterke, ikke en som skal være backup.

 

 

Da er jo spørsmålet, vil han gå rett inn og forsterke? Personlig har jeg troa på Djorou denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Clubs battle for Arsenal trialist Illiasu

tribalfooball.com - August 07, 2006

 

Ghana international defender Arsenal Shila Illiasu could have his dream move to Arsenal dashed over a dispute regarding his registration.

The Daily Graphic says Kotoko expect Arsenal to offer near £700,000 for the World Cup star should he do enough to win a contract at Emirates stadium.

 

However, Illiasu's former club, Faisal, are making a claim on the fee, with the argument raging through the local press last week.

 

In recent days, the two clubs have called a truce to find a lasting solution to the problem.

 

får vi en spiller som safer oss litt på backen til under 10 mill kr, så stoler jeg på at wenger gjør et av de geni trekkene sine her..

Link to comment
Share on other sites

Var Illiasu kun med på treningene eller?

Kunne ikke se han i noen lagoppstilling i de siste pre-seasonkampene.

 

De burde jo se han spille litt for Arsenal før et eventuelt kjøp.

 

Uansett jeg håper ikke dette er spilleren Wenger anser som den erfarne spilleren han har tenkt å kjøpe denne uka.

Vi trenger en mer erfaren og profilert stopper som kan bidra kjapt.

 

Men Illiasu er sikkert bedre enn Cygan så koster han bare £500.000 så greit. Kjøp han også og selg Cygan.

Link to comment
Share on other sites

Var Illiasu kun med på treningene eller?

Kunne ikke se han i noen lagoppstilling i de siste pre-seasonkampene.

 

De burde jo se han spille litt for Arsenal før et eventuelt kjøp.

 

Uansett jeg håper ikke dette er spilleren Wenger anser som den erfarne spilleren han har tenkt å kjøpe denne uka.

Vi trenger en mer erfaren og profilert stopper som kan bidra kjapt.

 

Men Illiasu er sikkert bedre enn Cygan så koster han bare £500.000 så greit. Kjøp han også og selg Cygan.

 

Han skulle joine de andre gutta når de kom hjem fra bortekampen mot Zagreb tror jeg. Kanskje vi får se han i aksjon når vi møter de på hjemmebane hvis vi får et godt resultat borte?

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å hente han.... Wenger klarer alltid det utrolig med spillere fra Afrika..... vi har mange av dem i troppen og han vil nok klare seg bra tror jeg.... billig kjøp spør du meg.... :unsure:

 

Til mer afrikanere man har til ferre spillere får vi når det er Afrikamesterskap.

 

De fleste afrikanere vi har når førstelaget, og da står vi igjen som noen nisser når Afrikamesterskapet er, uten Kolo, Ebouè, Adè, Lauren [og Illasu?]

 

så dette trenger ikke være positivt i det hele tatt.

 

Og en annen ting:

Mange sier at han må være god siden han var landslagsspiller for Ghana i VM... så langt jeg kan se så har han ikke spilt alle kampene, og Djourou har akkurat likt.. ser ikke nødvendigheten med å hente inn en som er på nivå med Djourou når vi har Senderos som kommer tilbake og slår ut evt. begge to.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å hente han.... Wenger klarer alltid det utrolig med spillere fra Afrika..... vi har mange av dem i troppen og han vil nok klare seg bra tror jeg.... billig kjøp spør du meg.... :unsure:

 

Til mer afrikanere man har til ferre spillere får vi når det er Afrikamesterskap.

 

De fleste afrikanere vi har når førstelaget, og da står vi igjen som noen nisser når Afrikamesterskapet er, uten Kolo, Ebouè, Adè, Lauren [og Illasu?]

 

så dette trenger ikke være positivt i det hele tatt.

 

Og en annen ting:

Mange sier at han må være god siden han var landslagsspiller for Ghana i VM... så langt jeg kan se så har han ikke spilt alle kampene, og Djourou har akkurat likt.. ser ikke nødvendigheten med å hente inn en som er på nivå med Djourou når vi har Senderos som kommer tilbake og slår ut evt. begge to.

Jeg tror Djourou kan få sitt virkelige gjennombrudd i år, og at han kan utvikle seg til å bli en veldig god og stabil stopper.

 

ps: Lauren har sluttet med landslagsspill og vil ikke delta i kommende Afrikamesterskap..

Link to comment
Share on other sites

Gunners target World Cup ace?

2006-08-19 12:19

Arsenal are reportedly set to sign Ghana World Cup defender Illiasu Shilla.

The Mirror claims that the 23-year-old impressed on a pre-season trial and that the Gunners will splash out a bargain £500,000 to snap him up from Kotoko

 

Arsenal boss Arsene Wenger spotted Shilla at the World Cup, where he played all four games for The Black Stars.

The Frenchman will be hoping that Shilla follows in the footsteps of other African imports such as Kolo Toure and Emmanuel Eboue who have been huge success stories.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...