Jump to content

Arsenal gjør det bra i silly season!


helgeaarsvoll

Recommended Posts

På tross av rykter om at Campbell, Fabregas, Reyes, Lauren, Hleb og nå Gilberto http://home.skysports.com/list.asp?HLID=40...on+want+Arsenal kan være på vei bort, er realitetene at

 

Henry forblir

Pires er gått

og Rosicky er ankommet!

 

Vi gjør det bra i silly season, og jeg tror ikke vi har så mye å bekymre oss over! Nå tar jeg ferie, og tror ikke noe galt vil skje den uken jeg er borte. God sommer!

Link to comment
Share on other sites

Vi solgte Vieira når ingen forventet det. Arsenal er best i alt, og i silly season er vi uten konkurranse!!!

 

Når har noensinne noe slått til?

 

Ikke går Fabregas til Real, ei heller Cole - og enda mindre til Chelsea. Henry gikk ikke til Barca......osv!!

Link to comment
Share on other sites

ha ! står på text tv på nrk at broren til kolo yaya toure er nærme overgang til arsenal , gud så fint det hadde vært , !

Ville vært fint det ja, men nå er det en midtstopper som står høyest på ønskelista. En som virkelig kan gi både Kolo og Senderos konkurranse bak der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tl nå må jeg innrømme at jeg ikke erspesielt fornøyd med sommeren. Jeg skal ihvertfall ringe Wenger og tipse ham om at Kolo Toure ikke bør være i nærheten av situasjoner der det er den minste risiko for skade. Å starte en ny sesong på et spliter nytt stadion med Cygan - Djorou som midtstoppere er ikke akkurat ønsketenking.

 

Nei, Wenger, vi må nok skaffe en ny midtstopper snarest. Og hvis du skulle bli shoppegal så signer gjerne en ny spiss, en sentral midtbanespiller og en venstreback. Kast så Cole på dør sammen med Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Kast så Cole på dør sammen med Adebayor.

Jeg mener Ade fortjener å få sjansen til å vise seg fram denne sesongen som kommer. Med tanke på at han har en ganske bra scoringsrate for oss, og ble toppscorer i VM-kvaliken for afrikanske lag. Hvis han klarer å bli mer iskald foran mål, tror jeg han kan komme til å bli en viktig spiller for oss den kommende sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Kast så Cole på dør sammen med Adebayor.

Jepp, Cole skal ut, men Adè??!

 

Hvilken bakgrunn har du til å si det? Han kom i vinter og har allerede vist at han kan score mål. Det er en ting.. en annen er at han enda er ung og kan bare bli bedre, om han ikke får en skade av et eller annet alvorlig slag.

Nei, som Simbad skriver, Adebayor skal få sjangs til å vise hva han kan før han evt. skal ut.

 

SONG bør heller gå ut, om noen absolutt skal ut, bortsett fra Cole.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor blir (er) bedre enn Kanu, og var toppskorer i VM-kvalifiseringen... Han skal ikke gå!!!

 

Du bør vitterlig snarest fjerne det som står i den parantesen...Adebayor er langt unna nivået Kanu holdt da han kom til Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Kast så Cole på dør sammen med Adebayor.

Jepp, Cole skal ut, men Adè??!

 

Hvilken bakgrunn har du til å si det? Han kom i vinter og har allerede vist at han kan score mål. Det er en ting.. en annen er at han enda er ung og kan bare bli bedre, om han ikke får en skade av et eller annet alvorlig slag.

Nei, som Simbad skriver, Adebayor skal få sjangs til å vise hva han kan før han evt. skal ut.

 

SONG bør heller gå ut, om noen absolutt skal ut, bortsett fra Cole.

 

Nå er jeg ikke helt med her. Song, som fikk mindre sjanser enn Adebayor, og som ble kjøpt i sommer skal selges? Og du forstår ikke hvilken bakgrunn jeg har for å si at Adebayor ikke bør bli værende i klubben??? Song er jo også ung og kan bli bedre. Her er det noe som skurrer Helmikn.

 

Når det gjelder Adebayor så har jeg rett og slett ikke sansen for han. En personlig mening. Jeg klarer rett og slett ikke å nytten av en slik spiller når vi har spisser som er langt bedre enn han. Jeg skal innrømme at Adebayor imponerte han på flere områder i de første kampene, spesielt med stor arbeidskapasitet. Etterhvert som han ble varm i trøya ble plutselig prestasjonene hans dårligere og spesielt irriterende var det at han sprang mye mindre enn det han gjorde til å begynne med. Jeg klarer rett og slett ikke sitte å se på en mann som ikke gidder å løpe. Det er greit formen ikke er helt topp, men å jobbe klarer alle uansett hvilken form de er i. I VM fortsatte han forresten den dårlige trenden og var skuffende dårlig på et lag der han skal være den store stjernen. Dårlige førstetouch, svak skuddfot og lav arbeidskapasitet bør belønnes med salg. Rett og slett et bomkjøp til nå i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg snakker litt mot meg selv angående Song, men Adebayor har vist at han har potenisal på de kampene han har spilt, mens Song har ikke vist noe annet enn pasningsfeil hele kampene han har fått prøvd seg i.. det er ikke godt nok på toppnivå. Det er greit nok at begge kan forbedre seg, men for å forbedre seg bra nok til at de kan spille på 1.laget til Arsenal så må man se potensial allerede i Songs alder.. det har Adè, men ikke Song, desverre.

Link to comment
Share on other sites

Kan drepe en del av drømmene til folk her for noen dager, med å si at jeg så intervju med Wenger etter kampen i dag, og han sa følgende:

 

"I cannot see we are close to any signings, neighter in or out," eller noe i den duren. Husker ikke ordrett, men det var ihvertfall samme meningen, desverre.

 

Jeg tror faktisk vi starter sesogen nå med den stallen vi allerede har nå, synd, for jeg vil ha en stopper til, men..

Link to comment
Share on other sites

Kan drepe en del av drømmene til folk her for noen dager, med å si at jeg så intervju med Wenger etter kampen i dag, og han sa følgende:

 

"I cannot see we are close to any signings, neighter in or out," eller noe i den duren. Husker ikke ordrett, men det var ihvertfall samme meningen, desverre.

 

Jeg tror faktisk vi starter sesogen nå med den stallen vi allerede har nå, synd, for jeg vil ha en stopper til, men..

 

Typisk Wenger-uttalelse det og mulig det stemmer, men plutselig kjøper han et par nye spillere og har lurt alle igjen..hehe.

Men Cole blir vel solgt? Kan ikke tenke meg at sutrekoppen vil spille en sesong til i Arsenal..

 

Vi vet at Wenger ofte er gnien på transfers og litt naiv i forhold til sin egen tropp. Hvorfor skal Arsenal alltid ha den tynneste troppen og kun et fåtall rutinerte spillere?

Syns det blir drastisk å kaste de yngste ut i særdeles viktige CL-kamper og toppkamper i PL bare fordi vi ikke har bredde nok i stallen. Ja, for det er det som skjer når skadeproblemene oppstår. Det har vi sett før.

 

Han er virkelig naiv hvis han tror at det holder med Cygan i midtforsvaret. Klart, han kan gjøre bra kamper, men over lengre tid tuller han det til..hver gang. Hadde håpet vi skulle slippe det framover nå. ;)

Det er jo ganske unaturlig å ikke erstatte en klasseforsvarer som Sol Campbell.

 

Hvis ambisjonene er å kjempe om ligagull må det noen flere spillere inn. Skulle ikke være så vanskelig å innse.

Pr. idag syns jeg ikke troppen er noe bedre enn i fjor eller året før.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...re-back+signing

 

Akkurat ja...som jeg trodde.

Wenger er like naiv som før og har klokketro på forsvarsspillerne vi har nå.

 

Syns ikke det er nok å si at de ikke slapp inn mål i CL. Skal liksom prestere i ligaen også.

Det ble 11 tap i serien i fjor, mye pga. forsvaret. Kanskje ikke så mange baklengs, men ettmålstap og mange poeng mistet.

 

Og vårt svakeste punkt er Cygan. Vi får nå se da når han skal prøve å løpe opp diverse hurtige spisser i PL og CL. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Kan drepe en del av drømmene til folk her for noen dager, med å si at jeg så intervju med Wenger etter kampen i dag, og han sa følgende:

 

"I cannot see we are close to any signings, neighter in or out," eller noe i den duren. Husker ikke ordrett, men det var ihvertfall samme meningen, desverre.

 

Jeg tror faktisk vi starter sesogen nå med den stallen vi allerede har nå, synd, for jeg vil ha en stopper til, men..

 

Typisk Wenger-uttalelse det og mulig det stemmer, men plutselig kjøper han et par nye spillere og har lurt alle igjen..hehe.

Men Cole blir vel solgt? Kan ikke tenke meg at sutrekoppen vil spille en sesong til i Arsenal..

 

Vi vet at Wenger ofte er gnien på transfers og litt naiv i forhold til sin egen tropp. Hvorfor skal Arsenal alltid ha den tynneste troppen og kun et fåtall rutinerte spillere?

Syns det blir drastisk å kaste de yngste ut i særdeles viktige CL-kamper og toppkamper i PL bare fordi vi ikke har bredde nok i stallen. Ja, for det er det som skjer når skadeproblemene oppstår. Det har vi sett før.

 

Han er virkelig naiv hvis han tror at det holder med Cygan i midtforsvaret. Klart, han kan gjøre bra kamper, men over lengre tid tuller han det til..hver gang. Hadde håpet vi skulle slippe det framover nå. :ph34r:

Det er jo ganske unaturlig å ikke erstatte en klasseforsvarer som Sol Campbell.

 

Hvis ambisjonene er å kjempe om ligagull må det noen flere spillere inn. Skulle ikke være så vanskelig å innse.

Pr. idag syns jeg ikke troppen er noe bedre enn i fjor eller året før.

 

Jeg må nok si meg uenig der...

 

Vi må huske på at våre yngre spillere har vokst, både fysisk og ikke minst psykisk. Tenk den rutinen som mange av våre yngre begynner å få nå. Fabregas, Flamini, Eboue, Senderos, Van Persie, Reyes.. alle gutta har en god sesong bak seg, og i tillegg var de alle sammen med på å holde nullen og å få tonnevis av erfaring i 10 av de siste 11 CL kampene. Så jeg tror nok laget som entrer Emirates den 19. august, så vil laget være mye bedre enn det var på starten av forrige sesong. Vi må huske at så godt som alle av disse spillerne også spilte under VM, og alle gjorde sine saker meget bra.

 

Selv om vi ikke får noen CB signing med det første, så tror jeg Wenger har full kontroll. Han visste hva han gjorde når han ga unggutta våre tillit så tidlig, for jeg har en rimelig god følelse av at dette vil vise seg denna sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...