Jump to content

Spissene våre


Guest Marco

Recommended Posts

Guest Marco

Med unntak av Henry er det meget tynt i vår angrepsrekke !

 

Dennis Bergkamp : Mannen er jo treigere enn noensinne, og er ikke i nærheten av tempoet til en middels svak forsvarspiller i PL. Legg opp, mens du fremdeles kan gå, Dennis !

 

Emanuel Adebayor: Minner altfor mye om Nwankwo Kanu. Og det sier sitt. Makan til inneffektiv spiss skal du lete lenge etter. Flo-avslutningen hans mot Liverpool var et erkeeksempel på dette.

 

Robin Van Persie: For mye skadet, ellers brukbar

 

Jose Antonio Reyes: Langt ifra verdt de penga vi bladde opp for han, men han leverer innimellom. En grei squadplayer.

 

Vi ligger altså på femteplass, bak Spurs til og med. Når skal Wenger få ut finger`n ???

Vi har alle forstått at salget av Wiltord var en tabbe. Han drøsser jo inn mål for Lyon som er et milevis bedre lag enn oss.

 

Nei, bli kvitt daukjøttet Wenger og kjøp inn en skikkelig targetmann på topp i tospann med Henry. Hvis denne trenden fortsetter kommer nok Henry også til å vende nesa sydover slik Viera gjorde.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply
Guest Freddiereadygo

Med unntak av Henry er det meget tynt i vår angrepsrekke !

 

Dennis Bergkamp : Mannen er jo treigere enn noensinne, og er ikke i nærheten av tempoet til en middels svak forsvarspiller i PL. Legg opp, mens du fremdeles kan gå, Dennis !

 

Emanuel Adebayor: Minner altfor mye om Nwankwo Kanu. Og det sier sitt. Makan til inneffektiv spiss skal du lete lenge etter. Flo-avslutningen hans mot Liverpool var et erkeeksempel på dette.

 

Robin Van Persie: For mye skadet, ellers brukbar

 

Jose Antonio Reyes: Langt ifra verdt de penga vi bladde opp for han, men han leverer innimellom. En grei squadplayer.

 

Vi ligger altså på femteplass, bak Spurs til og med. Når skal Wenger få ut finger`n ???

Vi har alle forstått at salget av Wiltord var en tabbe. Han drøsser jo inn mål for Lyon som er et milevis bedre lag enn oss.

 

Nei, bli kvitt daukjøttet Wenger og kjøp inn en skikkelig targetmann på topp i tospann med Henry. Hvis denne trenden fortsetter kommer nok Henry også til å vende nesa sydover slik Viera gjorde.

Reyes har levert og han kan ikke regnes som spiss når han spiller så mye ving

 

Bergkamp forlater oss etter sesongen.

 

van Persie...Se på høstsesongen før han ble skada så skjønner du hvilket talent og hvor god han er.

 

Adebayor har to mål allerede og det tar alltid tid å innfinne seg i en ny klubb.

 

Wenger ble "snytt" for Baptista i sommer og er fortsatt ute etter hans underskrfit så jeg skjønner egentlig ikke hva du klager over.

Link to comment
Share on other sites

Guest A.ColeinthaHouse

Hva er dt u surrer om her marco? Jeg beklager å si at dette er dt dummeste innlegget på gunners.no`s historie. U kan ikke si at Arsenal har dårligere spisser en feks TåteHam. Henry er jo en klasse for seg selv, mn hvis u tenker på formen til Van piersie,som gjorde at han kommer til å bli md til vm i Tyskland for Nederland. Nederland er et av verdens beste landslag.

 

Adebayour er en av grunnen for at togo kom til vm. Han er en rask og sterk spiss, som kommer til å gjøre dt mye bedre enn kanu gjorde dt. Har sett alle kampene til Adebayour og dt kan ikke være lett å gjøre dt like bra som Verdens beste spiss, derfor ser dt litt dårligere ut enn dt dt burde være. Jeg må si at Adebayour er rask og god, og han kommer til å ende opp md 8 mål i år.

 

Reyes kan ikke regnes som spiss, mn han er fortsatt sinnsykt god og han har gjort mye bra for vår kjære klubb.

 

Bergkamp er bare et kapittel for seg selv, han er drit god til å være så gammel, md rutine og han kan avgjøre kamper heltr for seg selv.

Link to comment
Share on other sites

eg kunne ikke vært mer enig og dessuten har vi Lupoli som har scoret mer mål enn kamper han har spillt på reservelaget, så dette ser lovende ut faktisk.. du kunne ikke tatt mer feil Marco :D

Link to comment
Share on other sites

Hva er dt u surrer om her marco? Jeg beklager å si at dette er dt dummeste innlegget på gunners.no`s historie. U kan ikke si at Arsenal har dårligere spisser en feks TåteHam. Henry er jo en klasse for seg selv, mn hvis u tenker på formen til Van piersie,som gjorde at han kommer til å bli md til vm i Tyskland for Nederland. Nederland er et av verdens beste landslag.

 

Adebayour er en av grunnen for at togo kom til vm. Han er en rask og sterk spiss, som kommer til å gjøre dt mye bedre enn kanu gjorde dt. Har sett alle kampene til Adebayour og dt kan ikke være lett å gjøre dt like bra som Verdens beste spiss, derfor ser dt litt dårligere ut enn dt dt burde være. Jeg må si at Adebayour er rask og god, og han kommer til å ende opp md 8 mål i år.

 

Reyes kan ikke regnes som spiss, mn han er fortsatt sinnsykt god og han har gjort mye bra for vår kjære klubb.

 

Bergkamp er bare et kapittel for seg selv, han er drit god til å være så gammel, md rutine og han kan avgjøre kamper heltr for seg selv.

VELDIG off-topic dette innlegget, men enten så mangler tastaturet ditt enkelte bokstaver, eller så skriver du på et SMS språk her inn med forkortelsene dine ?

Link to comment
Share on other sites

Deilig å slippe Wiltord synes jeg. Han hadde så mange elendige kamper at det ikke var i nærheten av å veie opp for de gode han hadde. De som savner Wiltord savner garantert ikke Arsenal-Wiltord, de vil ha Lyon-Wiltorden. Og ja, det er en megastor forskjell.

Link to comment
Share on other sites

er ikke imponert over avsluteregenskapene over adebayor, walcott hadde scoret minst to han og hadde han fått spille..

 

virker som han trenger litt for mange sjanser for og score, men skal ta i betraktning at han er ny...

 

persie kommer nok til og stikke av med plassen ved siden av kong henry når han blir frisk..

 

ser at de fleste på forumet vurderer walcott som ving, er jo spiss han har spilt mest..

 

håper han blir spiss jeg..

 

det reyes har prestert i arsenal frem til nå er ikke godt nok...

 

et par sinnsykt gode kamper, men alt for mange dårlige..

 

har troen på at wenger klarer og forme adebayor til en bra spiller..

 

men hadde håpet på at i fremtiden ble spissparet henry persie/walcott på topp

Link to comment
Share on other sites

Guest Marco

Wiltords scoringsstatistikk i Arsenal var da mer enn god nok !

Husk også at han spilte veldig mange kamper som ving.

 

Husker han lekte med Man United opptill flere ganger.

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddiereadygo

Hvordan kan vi savne Wiltord??? han var kanskje tidvis god foran på banen, men han hadde noen hodeløse driblinger som kosta oss svært dyrt i CL.....

Link to comment
Share on other sites

Tullete å kritisere spissene våre når man ser hvor talentfulle de vi har er. Adebayor jobber knallhardt i hver eneste kamp og har scoret et par mål. Må ikke glemme at det ikke er lenge siden han kom til klubben og at det tar tid å finne seg tilrette. Henry brukte også en stund før han slo igjennom for fullt.

 

Adebayor ligner veldig på Kanu og det er ikke noe minus. Kanu var en fantastisk spiller for oss når han var på sitt aller beste. Vi kommer til å se mye mer av Adebayor fremover!

 

van Persie er snart tilbake og vi vet hva han står for. Finner han formen igjen ganske kjapt, så blir han en veldig viktig spiller for oss fremover. Reyes har vært veldig god i år, selv om han også har hatt en del svake kamper. Han har vel flest assist i år...?

 

Bergkamp gir seg, men da håper jeg Lupoli får mere spilletid. Lupoli vet hvor målet står, så det gjelder bare for han å få ting til å løsne skikkelig når han får tillit på førstelaget.

 

Walcott kan spille både venstreving, høyreving og spiss. Vi får se hvor Wenger kommer til å bruke han, men når han er såpass urutinert som han er for øyeblikket og vi er så desperate etter å fortsette å vinne kamper, så kan det nok hende at Wenger venter litt med å la han spille. Eller kanskje han sitter på benken i dag...

 

Vi trenger ingen nye spisser nå, fordi vi har nok av talent foran der og jeg er helt sikker på at Adebayor kommer til å bli enda bedre fremover!

Link to comment
Share on other sites

Kjære Marco, unnskyld, men dette henger ikke på greip engang.

 

Emanuel Adebayor: Minner altfor mye om Nwankwo Kanu. Og det sier sitt. Makan til inneffektiv spiss

skal du lete lenge etter. Flo-avslutningen hans mot Liverpool var et erkeeksempel på dette.

 

Er jo litt sært å begynne å bedømme en spiss etter 6 spilte kamper. Han har 2 mål på 6 kamper hvilket gir han ett snitt på 0.33 mål pr kamp. Til sammenligning så scoret ikke Henry før i sin 9. kamp for klubben, og ikke det at jeg skal hevde at Adebayor er den nye Henry, men å begynne å slakte en spiller etter så kort tid er rett og slett latterlig.

 

Wiltords scoringsstatistikk i Arsenal var da mer enn god nok !

 

Har sett litt på statistikken over de nevnte spillere:

 

Din all-time favoritt Wiltord har følgende statistikk i Arsenal:

 

Ligakamper 106 Mål 31

Fa-cup 20 Mål 10

Ligacup 7 Mål 5

Andre 42 Mål 3

-----------------------------------

SUM 175 Mål 49

 

Gir ett snitt på 0.28 mål pr kamp

 

Personen (Kanu) som du sier en en innefektiv spiss som man skal lete lenge etter har følgende statistikk i Arsenal:

 

Liga 119 mål 30

Fa-cup 17 mål 3

Ligacup 8 mål 4

Andre 54 mål 7

-------------------------------------------------

sum 198 mål 44

 

Gir ett snitt på 0.22 mål pr kamp

 

 

Så skal det dog sies at

 

Kanu var innbytter i 56 av ligakampene (det vil si i ca 47 % av kampene)

Kanu var innbytter i 12 av fa-cup kampene (det vil si i ca 70 % av kampene)

Kanu var innbytter i 26 av Andre kampene (det vil si i ca 62 % av kampene)

 

Wiltord var innbytter i 28 av ligakampene (det vil si ca 26 % av kampene)

Wiltord var innbytter i 6 av fa-cup kampene (det vil si ca 30 % av kampene)

wiltord var innbytter i 17 av Andre kamper (det vil si ca 40 % av kampene)

 

 

Summerer vi opp så ser vi at

 

Kanu var innbytter i 94 av 198 kamper (47 %) og scoret 0,22 mål pr kamp

Wiltord var innbytter i 51 av 175 kamper (29 %) og scoret 0,28 mål pr kamp.

 

Vet ikke hvem jeg synes var mest innefektiv jeg....

Link to comment
Share on other sites

Guest Marco

Wiltord 175 kamper 49 mål

Kanu 198 kamper 44 mål

 

Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå hvem som er mest effektiv.

 

Wiltord scoret også flere viktige mål enn floppen fra Nigeria.

Link to comment
Share on other sites

Kjære Marco, unnskyld, men dette henger ikke på greip engang.

 

Emanuel Adebayor: Minner altfor mye om Nwankwo Kanu. Og det sier sitt. Makan til inneffektiv spiss

skal du lete lenge etter. Flo-avslutningen hans mot Liverpool var et erkeeksempel på dette.

 

Er jo litt sært å begynne å bedømme en spiss etter 6 spilte kamper. Han har 2 mål på 6 kamper hvilket gir han ett snitt på 0.33 mål pr kamp. Til sammenligning så scoret ikke Henry før i sin 9. kamp for klubben, og ikke det at jeg skal hevde at Adebayor er den nye Henry, men å begynne å slakte en spiller etter så kort tid er rett og slett latterlig.

 

Wiltords scoringsstatistikk i Arsenal var da mer enn god nok !

 

Har sett litt på statistikken over de nevnte spillere:

 

Din all-time favoritt Wiltord har følgende statistikk i Arsenal:

 

Ligakamper 106 Mål 31

Fa-cup 20 Mål 10

Ligacup 7 Mål 5

Andre 42 Mål 3

-----------------------------------

SUM 175 Mål 49

 

Gir ett snitt på 0.28 mål pr kamp

 

Personen (Kanu) som du sier en en innefektiv spiss som man skal lete lenge etter har følgende statistikk i Arsenal:

 

Liga 119 mål 30

Fa-cup 17 mål 3

Ligacup 8 mål 4

Andre 54 mål 7

-------------------------------------------------

sum 198 mål 44

 

Gir ett snitt på 0.22 mål pr kamp

 

 

Så skal det dog sies at

 

Kanu var innbytter i 56 av ligakampene (det vil si i ca 47 % av kampene)

Kanu var innbytter i 12 av fa-cup kampene (det vil si i ca 70 % av kampene)

Kanu var innbytter i 26 av Andre kampene (det vil si i ca 62 % av kampene)

 

Wiltord var innbytter i 28 av ligakampene (det vil si ca 26 % av kampene)

Wiltord var innbytter i 6 av fa-cup kampene (det vil si ca 30 % av kampene)

wiltord var innbytter i 17 av Andre kamper (det vil si ca 40 % av kampene)

 

 

Summerer vi opp så ser vi at

 

Kanu var innbytter i 94 av 198 kamper (47 %) og scoret 0,22 mål pr kamp

Wiltord var innbytter i 51 av 175 kamper (29 %) og scoret 0,28 mål pr kamp.

 

Vet ikke hvem jeg synes var mest innefektiv jeg....

 

Flott jobbet Colargol. Synes den statistikken sier det meste jeg. Klarer du å finne frem statistikker på antall assists også, så man kan se hvem av dem som sto bak flest mål?

Link to comment
Share on other sites

Guest Marco

Er helt enig med alle som er uenige med innlegget til Marco.

 

Vi savner vel Wiltord like mykje som ManU savner Forlan, og begge har funnet nettmaskene etter at dei frlot fotballøya. Det har med tilpassing og spelestil.

 

I det hele tatt å sammenligne Wiltord med Forlan er et hån mot den allside franskmannen !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...