Jump to content

Dagens lille trøst, og sjarmen med engelsk fotball


Chaz

Recommended Posts

Først av alt, vi kan ikke rykke ned. Ikke i år i hvertfall.

 

Dernest; i dag viste engelsk toppfotball seg på sin absolutt mest sjarmerende måte. Selv om det også gikk ut over oss. Alle toppklubbene driter på en eller annen måte på draget. Alle kan i prinsippet slå alle. Det var dette som på mange måter fascinerte meg den gangen jeg startet å følge ballen på holmen. Kanskje vi etterhvert får se at det er håp for noen og enhver?

 

Det er surt å tape slik vi gjør i dag, men i dag og i går har vi fått det bevist, en gang for alle forhåpentligvis, at PL ikke er så forutsigbar som vi kanskje innbilte oss. Det er det positive jeg akkurat nå greier å se. Det er ingen klubb som har gudegitt rett til å vinne "alle" kamper, ei heller vinne rofeer hvert bidige år.

 

Vi går for Cl, karer! Hvis vi har nok spillere til å stable et lag på banen, that is! :P

Link to comment
Share on other sites

Først av alt, vi kan ikke rykke ned. Ikke i år i hvertfall.

 

Dernest; i dag viste engelsk toppfotball seg på sin absolutt mest sjarmerende måte. Selv om det også gikk ut over oss. Alle toppklubbene driter på en eller annen måte på draget. Alle kan i prinsippet slå alle. Det var dette som på mange måter fascinerte meg den gangen jeg startet å følge ballen på holmen. Kanskje vi etterhvert får se at det er håp for noen og enhver?

 

Det er surt å tape slik vi gjør i dag, men i dag og i går har vi fått det bevist, en gang for alle forhåpentligvis, at PL ikke er så forutsigbar som vi kanskje innbilte oss. Det er det positive jeg akkurat nå greier å se. Det er ingen klubb som har gudegitt rett til å vinne "alle" kamper, ei heller vinne rofeer hvert bidige år.

 

Vi går for Cl, karer! Hvis vi har nok spillere til å stable et lag på banen, that is! :D

39212[/snapback]

 

Det er kanskje på tide at vi begynner å drite i hva andre lag gjør, og heller konsentrere oss om hva som foregår i vår egen klubb???

 

Uansett hvor sjarmerende det måtte være at alle kan slå alle, så endrer ikke det det faktum at vi regelrett driter oss ut i dag.

Link to comment
Share on other sites

Av og til lurer jeg på om du skulle fått din egen cheering up-tråd, Chaz. Etter hvert eneste tap denne sesongen, og det begynner å bli en del, skal du ut og mane frem optimismen i en ny tråd..

39221[/snapback]

 

Skal jeg sitte her og grine? Hvis du føler for det kan du jo bare stenge tråden!

 

Og til Kim: Som jeg sa i en annen tråd, tror du jeg sitter her og gliser av lutter glede???

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

jeg mener Chaz har full rett til sin optimisme,, ære være han for at han klarer å se fremover, og får oss som klarer det ser vi konjukturene av et lag som blir fryktinngytende

 

situasjonen er langt fra helsvart... jeg mener noe stort er i gjerde når vi ser unggutta på dagens lag

 

eks Diaby,, den nye Vieira...?!!kan være nok et briljant kjøp av le Boss

 

ha troa folkens,, fjerdeplassen er innen rekkevidde... og forhåpentligvis kan vi overraske noen og enhver i cl

 

proud to be a gooner

Link to comment
Share on other sites

Har fortsatt troen, men var grinete idag....Hvor mange forssvarsspillere har vi igjen?? Når skal oppturen komme.

 

Jeg oppmuntrer meg selv med at når vi får Cole og Kolo tilbake skal vi greie å stable et skikkelig forsvar som kan spille sammen noen kamper. Da bedrer det seg fremover på banen og forhåpentligvis....

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Det å bli skuffet over et tap må være lov. Det å tenke fremover må også være lov, men akkurat nå sliter jeg med å glede meg til det som skal skje fremover. Jeg mener fortsatt at vi mangler to spillere, og det er en rutinert midtbanespiller av høy klasse og en midtstopper i verdensklasse. Motstanderene river sundt forsvaret, og det er sjelden det går en hel omgang uten en stor feil i forsvaret. Det er jo klart at klubben har enornt med store talenter, men vi kan ikke forvente at ungguttene skal klare å gjøre Arsenal til det laget vi ønsker oss. Til det trenger man også rutine i en kombinasjon med kvalitet. På midtbanen, har vi Gilberto; rutinert tidligere verdensmester. Men han er langt fra en stabil kvalitetsspiller. I flere av de siste kampene(jeg så ikke hammers kampen) har han vært motstandernes viktigste og beste angrepsvåpen. Han klarer på en eller annen måte å miste ballen i enhver situasjon. Under disse kampene har jeg mange ganger tenkt på hvilken karakter spillerene vil få på vg børsen. Mener selv at jeg fortsatt er saklig, men vær gjerne uenig. GILBERTO HAR IKKE SIDEN UTD KAMPEN SPILT BEDRE ENN AT HAN BURDE FÅTT 2 ERE OG 3 ERE! Jeg mener altså at en annen og bedre rutinert spiller må inn på Gilbertos plass. Om noen skulle bli interessert i å kjøpe han bør Arsenal selge.

 

Også var det forsvaret; på sidebackene har vi ingen problemer. Førsteklasses spillere(Cole i allefall) med særdeles god backup(Clichy og Gilbert). Men midtstopperene har ikke vært gode de to siste sesongene. Kunne egentlig tenkt meg at Toure spilte høyreback og at vi fikk inn en nye stopper til å spille sammen med Sol. Vet at det ikke er så mange stoppere i verdensklasse som er til salgs, men det må vel dukke opp noen før sommeren. Senderos og Djorou er gode backup spillere, og kanskje en dag tar en av de over for Sol.

 

Det siste jeg denne morgenen har påp hjertet, går til vår kjære manager; det må vel gå an å finne gode spillere utenfor Frankrike også! Mange gode i Tyskland, Spania, Italia og ikke minst i England.

 

Mine ønsker for sommeren( for Arsenal ja!) er med andre ord at det blir kjøpt inn to spillere i verdensklasse. Skal ikke nevne navn, da det blir lite seriøst og fånyttig...

Link to comment
Share on other sites

Først av alt, vi kan ikke rykke ned. Ikke i år i hvertfall.

 

Dernest; i dag viste engelsk toppfotball seg på sin absolutt mest sjarmerende måte. Selv om det også gikk ut over oss. Alle toppklubbene driter på en eller annen måte på draget. Alle kan i prinsippet slå alle. Det var dette som på mange måter fascinerte meg den gangen jeg startet å følge ballen på holmen. Kanskje vi etterhvert får se at det er håp for noen og enhver?

 

Det er surt å tape slik vi gjør i dag, men i dag og i går har vi fått det bevist, en gang for alle forhåpentligvis, at PL ikke er så forutsigbar som vi kanskje innbilte oss. Det er det positive jeg akkurat nå greier å se. Det er ingen klubb som har gudegitt rett til å vinne "alle" kamper, ei heller vinne rofeer hvert bidige år.

 

Vi går for Cl, karer! Hvis vi har nok spillere til å stable et lag på banen, that is! :D

39212[/snapback]

 

All ære til deg at du klarer å se positivt på det nå Chaz.

Sjøl begynner jeg å slite kraftig med troen akkurat nå.

Det virker nå at alt som kan gå gæli går gæli nå.

Et 'normalt' Arsenal hadde valset over West Ham igår. Vi må

ha gjort noen der oppe forbanna for makan til utur/udyktighet vi har for tiden er bare

helt utrolig.

Skader på skader og etablerte spillere som opptrer som nervøse førstereisgutter.

Trodde etter Bolton at det bare kunne gå en vei,,,.....mei neida...

Nå må Wenger få optimismen tilbake og fremfor alt ikke bytte ut

den beste spilleren vårs i kamper vi bør vinne.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å ta et par sammenligning, om enn langt tilbake, på midten av -70 årene skulle vi valse over West Ham i FA cupen hjemme på Highbury, det var 56000 innenfor murene. Det skulle være a stroll in the park. Hva skjedde? Vi røyk 0-2. Og hva med finalen i 1980? Ditto, ditto. Nabooppgjør er ALDRI lette!

Link to comment
Share on other sites

Så sant, så sant, Chaz! Det er ingenting som heter "3 sikre poeng" i nabooppgjør. Verken i London (og det gjelder alle lagene, se bare på FFC-THFC) eller i Birmingham, Manchester, Liverpool eller Tyne/Tees/Wear...

 

Jeg er sikker på at vi tar 4.plassen, og dermed CL-plass...kanskje ikke før i siste serierunde, men det hadde vært så Arsenalsk å avgjøre det mot Wigan i siste serierunde! Da vil alle gå bananas når fløyta går for siste gang på THOF. Så blir neste sesong på Emirates en eneste lang seiersmarsj på alle fronter!

 

Jeg finner utrolig stor glede i å vite at uansett resultater, så spiller vi den vakreste fotballen england har sett!

Link to comment
Share on other sites

Dagens trøst bortsett fra at topplagene avga poeng er at det faktisk er en grunn til alle de mediokre resultatene denne sesongen. Med så mange spillere ute på samme tid er det umulig å valse over noen i toppdivisjonen. Dette gjør at jeg faktisk ikke er så deppa som jeg normalt sett ville vært. Ikke et eneste lag i PL har vært så hardt rammet av skader som oss i år. Har vi fått en tilbake har to nye forsvunnet. Vi har vært relativt heldige de siste sesongene og får det mot oss i år. Greit, sjansen for at dette skjer igjen neste sesong er liten. Vi må kjempe videre, før eller siden snur det og jeg har stor tro på at vi kommer ut med æren i behold også i år.

Link to comment
Share on other sites

Dette tapet satt veldig langt inne, vi hadde jo muligheten til å nærme oss man u 3poeng, det hadde vært greit.

 

Men vi bare innse det at tapet av vieira var stor, og spillere som berkamp og pires blir dårligere med alderen.....og får og ikke snakke om alle skadene vi har på laget.

 

Vi har mange talenter, så det er bare å se fremover, wenger brukte 180 fu.x.x ings mil på talenter bare i januar, greier vi å beholde disse når/ hvis de blir gode kommer vi til å få et fantastisk lag etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det en trøst at ikke et eneste av de 6 øverste lagene vant! Det er virkelig sjarmerende og morsomt!

 

Nei, nå går vi for helgen og nye muligheter. De fleste av oss på forumet må være ferdig med utblåsningen nå.  :D

39278[/snapback]

 

Fin tankegang Helge! På tide å løfte blikket mot B'ham. Det er en god mulighet i den kampen. Det avhenger dog at vi klarer å stable et lag på beina. Forsvaret lider.

 

Ellers beundrer jeg optimismen til Chaz. Oppturer og nedturer har kommet tidligere og de begge vil komme flere ganger i fremtiden. Selvsagt er det surt med nok et tap, men ting går faktisk videre. Ting vil snu!

Link to comment
Share on other sites

For meg er det en trøst at ikke et eneste av de 6 øverste lagene vant! Det er virkelig sjarmerende og morsomt!

 

Nei, nå går vi for helgen og nye muligheter. De fleste av oss på forumet må være ferdig med utblåsningen nå. :D

39278[/snapback]

 

Fin tankegang Helge! På tide å løfte blikket mot B'ham. Det er en god mulighet i den kampen. Det avhenger dog at vi klarer å stable et lag på beina. Forsvaret lider.

 

Ellers beundrer jeg optimismen til Chaz. Oppturer og nedturer har kommet tidligere og de begge vil komme flere ganger i fremtiden. Selvsagt er det surt med nok et tap, men ting går faktisk videre. Ting vil snu!

39295[/snapback]

 

Enig med dere. Jeg må si jeg er imponert over Brekkes optimisme.

Nå føler jeg at alt som kan gå galt går galt når det gjelder Arsenal.

Først har venstrebackene våres brekt beina. Nå er begge høyrebackene skada.

Snakk om utur.

 

MEN vi må se framover. Trenden er nødt til å snu. Håper lykken

snur seg for oss nå mot Birmingham.

Vi fortjener en opptur nå. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er det som faktisk talt er greit med noen år på baken Charlie, uan-f***s-sett både hva 20 åringer og eventuelt bestemødre uten fotball feeling måtte mene, erfaring gjør mennesket klokere. Det er bare sånn vi er skapt. Jeg har sett det før, og jeg har opplevd akkurat det samme som mange unge supportere i denne traurige sesongen for første gang opplever, nemlig et Arsenal som ikke leverer varene. Visst pokker er det surt, det er helt for jævlig, men jeg gidder ikke å kaste rundt meg med negative bølger. Det er akkurat det samme som om jeg som trener for 14 åringene, hvis de mot formodning skulle tape et par kamper på rappen, startet motivasjonarbeidet med å si at "vi taper sikkert i dag også". Hallo??? Hva slags holdning er det?

 

Nei, jeg tror jeg vet, i store trekk, hva som foregår innenfor murene på Highbury. Både blandt styremedlemmer, manager og spillere. Men med den berømte Arsenal Spiriten dirrende i veggene, så er det noen som bretter opp armene og sier at nok er nok. De som ikke gjør det, de får etter hvert fyken. Sånn var det på -30 tallet under Herbert Chapman, og sånn har det mer eller mindre kontinuerlig vært siden.

 

Men nok en gang, det er jaggu lenge siden jeg har opplevd makan til 8 dagers periode.

Link to comment
Share on other sites

Det er bra å være opptimistisk, sånn som Chaz er. slik som statistikken så ut skulle arsenal ha vunnet den kampen. De hadde 5 corner mot West Hams 0. Og jeg leste rapporten, og der stod det at arsenal hadde mange store sjanser.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det en trøst at ikke et eneste av de 6 øverste lagene vant! Det er virkelig sjarmerende og morsomt!

 

Nei, nå går vi for helgen og nye muligheter. De fleste av oss på forumet må være ferdig med utblåsningen nå. :blink:

39278[/snapback]

 

Fin tankegang Helge! På tide å løfte blikket mot B'ham. Det er en god mulighet i den kampen. Det avhenger dog at vi klarer å stable et lag på beina. Forsvaret lider.

 

Ellers beundrer jeg optimismen til Chaz. Oppturer og nedturer har kommet tidligere og de begge vil komme flere ganger i fremtiden. Selvsagt er det surt med nok et tap, men ting går faktisk videre. Ting vil snu!

39295[/snapback]

Helt enig, vi kan ikke legge oss ned i grava nå, og når folk snakker om at Wenger ikke ha kjøpt nok forsvarsspillere, bla..bla..bla... Hvem hadde vel egentlig trodd at 6 forsvarsspillere skulle være ute av en kamp samtidig? I tillegg ble 1 skadet og en til er fortsatt litt ukjent hvorfor han måtte gå av.

 

Med en forsvarsfirer med 2 midtbanespillere, er det nesten litt bra det ikke ble flere baklengs.

 

IT'S TIME TO STAND UP AND FIGHT.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig; siste gang vi, etter mitt hode, hadde en like traumatisk periode er egentlig så langt tilbake som høsten 1991. Da røk vi ut av ligacupen for Coventry30 oktober, ut av serivinnercupen mot Benfica 6 november, etter først å ha spilt en glimrende utekamp, samtidig som vi hadde en av våre tradisjonelle "black November`s" i serien. Tap for West Ham hjemme (West Ham igjen!!! :blink: ), samt uavgjort borte mot Oldham og Sheffield Wednesday gjorde den perioden til.....yes you know what.

 

Men vi kom da etterhvert tilbake den sesongen også! B)

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig; siste gang vi, etter mitt hode, hadde en like traumatisk periode er egentlig så langt tilbake som høsten 1991. Da røk vi ut av ligacupen for Coventry30 oktober, ut av serivinnercupen mot Benfica 6 november, etter først å ha spilt en glimrende utekamp, samtidig som vi hadde en av våre tradisjonelle "black November`s" i serien. Tap for West Ham hjemme (West Ham igjen!!! :blink: ), samt uavgjort borte mot Oldham og Sheffield Wednesday gjorde den perioden til.....yes you know what.

 

Men vi kom da etterhvert tilbake den sesongen også! B)

39338[/snapback]

 

 

Ja, det var tider det!!!

 

Den gangen het ikke spillerne det de heter idag.

 

Vi hadde ikke verdensmestre på midten, framme, på siden.

 

Vi hadde ikke 100 milionersmenn på benken heller.

 

Vi hadde heller ikke en tropp der flesteparten hadde gått 49 kamper uten tap i ligaen.

 

Jeg var oppgitt mot Benfica den gangen også, det var veldig bittert etter Campbells flotte scoring i Portugal.

 

Uansett er det noe ekstremt pinlig over enkelte av spillerne på dagens lag og noen svært skuffende prestasjoner..

 

Vi kom tilbake den gangen også...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...