Jump to content

4-4-2 eller 4-5-1?


Donaraz

Recommended Posts

Det har lenge blitt diskutert hvilken formasjon The Gunners burde bruke. I år har det blitt brukt 4-5-1 på alle bortekampene, det har resultert i 6 tap. Personlig synes jeg vi burde bruke 4-4-2. De defensive midtbanespillerene våre er rett og slett ikke gode nok!

 

Her er en liten sammenligning:

 

 

Hele sammenligningen

Link to comment
Share on other sites

Den sammenligningen sier alt. Arsenal er og vil i overskuelig framtid være et 4-4-2-lag. Problemet er bare at vi bare har to spisser, nemlig Henry og van Persie. Dersom Henry spiller alene på top har vi plutselig ingen spisser, for da trekker Henry enda mer ut mot venstre enn vanlig, rett og slett fordi han blir for godt pakket inn i midten når han er alene.

 

Alt annet enn 4-4-2 er idioti mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Den sammenligningen sier det meste. Minner meg litt om Manure for et par sesonger siden, De spilte også 4-5-1, noe som esulterte i dårlig spill og kritikk. Tror ikke vi har den tryggheten bak til å utforske nye spillestiler. Og Henry er ingen tanksenter som holder på ballen til midtbanen kommer etter. I tillegg så er den midtbanemannen som kunne fungert i en sånn formasjon (Ljungberg) helt ute av form.

Link to comment
Share on other sites

Så er det spørsmålet: er det taktikken 4-5-1 som gjev utslaget, eller er det tankegangen den fører med seg?

 

Eg er ikkje i tvil om at dersom vi hadde hatt ein meir offensiv tankegang, også på bortebane, så hadde vi fått atskillig betre resultat. Eigentleg burde taktikken vere meir eller mindre uviktig - så lenge hovudet er på plass. Det er liten tvil om at det er svært mykje mentalt det sviktar for våre kjære menn - og då er spørsmålet: er det ikkje bedre å gå ut med ein taktikk som 4-4-2 dersom det får dei til å tru at dette kan vi vinne?

 

Det trur eg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddiereadygo
Den sammenligningen sier alt. Arsenal er og vil i overskuelig framtid være et 4-4-2-lag. Problemet er bare at vi bare har to spisser, nemlig Henry og van Persie. Dersom Henry spiller alene på top har vi plutselig ingen spisser, for da trekker Henry enda mer ut mot venstre enn vanlig, rett og slett fordi han blir for godt pakket inn i midten når han er alene.

 

Alt annet enn 4-4-2 er idioti mener jeg.

37344[/snapback]

Tror du det blir bedre når Adebayor kommer???

Link to comment
Share on other sites

Den sammenligningen sier alt. Arsenal er og vil i overskuelig framtid være et 4-4-2-lag. Problemet er bare at vi bare har to spisser, nemlig Henry og van Persie. Dersom Henry spiller alene på top har vi plutselig ingen spisser, for da trekker Henry enda mer ut mot venstre enn vanlig, rett og slett fordi han blir for godt pakket inn i midten når han er alene.

 

Alt annet enn 4-4-2 er idioti mener jeg.

37344[/snapback]

Tror du det blir bedre når Adebayor kommer???

37435[/snapback]

 

Jeg har ikke sett så mye av Adebayor, men dersom han er en spiller som holder seg i midten og er flink til å møte, kan det jo forbedres. Men aller helst vil jeg se to spisser på topp.

Link to comment
Share on other sites

Så er det spørsmålet: er det taktikken 4-5-1 som gjev utslaget, eller er det tankegangen den fører med seg?

 

Eg er ikkje i tvil om at dersom vi hadde hatt ein meir offensiv tankegang, også på bortebane, så hadde vi fått atskillig betre resultat. Eigentleg burde taktikken vere meir eller mindre uviktig - så lenge hovudet er på plass. Det er liten tvil om at det er svært mykje mentalt det sviktar for våre kjære menn - og då er spørsmålet: er det ikkje bedre å gå ut med ein taktikk som 4-4-2 dersom det får dei til å tru at dette kan vi vinne?

 

Det trur eg.

37411[/snapback]

 

 

Enig, men synes ikke 4-5-1 nødvendigvis er så dumt. Evt 4-4-1-1 hvor den hengende spissen kan prøve å stenge av litt rom for motstangerlagets sentrale midtbanespillere. Egentlig tror jeg det går mer på psyken enn taktikken.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk litt morsomt at det har blitt kritisert at vi spiller med 4-5-1 i enkelte kamper. Hvor mange ganger har vi ikke etterlyst en plan B, og mer deffensiv kynisme i bortekamper i CL f. eks.

 

Problemet ligger ikke i selve taktikken, men i spillermaterialet. Slik jeg ser det, har vi kun van Persie pr. idag som rette mann i denne rollen. Desverre har ikke han spillt i de kampene hvor denne taktikken har blitt brukt. Kan hende at Adebayor er et annet alternativ til en slik rolle, men ettersom jeg aldri har sett han i aksjon, blir det feil av meg å anta noe som helst.

 

Så mitt syn på saken, er at 4-5-1 nødvendigvis ikke er en dum taktikk i enkelte kamper, så lenge man har de rette spillerne på banen. Taktikken forutsetter at man har en ballvinner deluxe sentralt i 5-eren. Man må ha en skikkelig playmaker, og en spiller med løpskapasitet, som er god til å løpe i bakrom på de såkalte indreløperposisjonene. Man må ha hurtige spillere i kantposisjonene, som er istand til å komme seg ned til dørlinjen oftere enn hva vi er vant med i Arsenal. Kantspillerne må jobbe både bakover og fremover til enhver tid. Vi må ha en spiss som er god til å holde på ballen, og som er istand til å holde posisjonen sin, og ikke bare vandre rundt omkring på banen. Spissen bør også være god på hodet, slik at vi har noen til å ta imot innleggene som skal komme fra kantene. Slik jeg ser det, er vi litt mindre sårbare for manglende fart i midtforsvaret, da det i utgangspunktet er vanskeligere å trenge gjennom 5 midtbanespillere enn 4. Dette har vi selv erfart i mange kamper hvor motstanderen stiller med 5 mann på midten. Men en slik taktikk skal i mine øyne kun være en plan B. En taktikk vi kan bruke i bortekamper mot antatt vanskeligere motstand. Tenker da spesielt på bortekamper i CL

Link to comment
Share on other sites

Arsenal må holde seg til 4-4-2. jeg forstår ikke argumentet med at vi bare har en spiss.

De so sier dette kan ikke ha sett 7-0 kampen mot Middelsboroughder spissparet var Henry + Reyes. Det fungerte utmerket og at vi i tillegg får inn Adebayor(Kan noen si noe om hvilken slags spillertype han er?) mener jeg er grunnlag for at Arsenal skal holde seg i 4-4-2 som hovedformasjon, og den formasjonen vi starter med i ALLE kampene våre. Men er enig at vi kan gå over til 4-5-1 i vanskelige bortekamper der vi leder.

Link to comment
Share on other sites

Hey fikk en ide her nå!

Hvis Arsenal skulle hatt en annen formasjon enn 4-4-2 kunne vi prøve 4-2-3-1, da ville mitt drømmelag for starten på Emirates sett sånn ut:

Lehmann

Gilbert Toure Cambell Cole

Diaby Cesc

Hleb Henry Reyes

vanPersie

 

Dette kunne vel vært noe, eller?

Link to comment
Share on other sites

Hey fikk  en ide her nå!

Hvis Arsenal skulle hatt en annen formasjon enn 4-4-2 kunne vi prøve 4-2-3-1, da ville mitt drømmelag for starten på Emirates sett sånn ut:

                    Lehmann

Gilbert Toure Cambell Cole

          Diaby Cesc

Hleb      Henry Reyes

          vanPersie

 

Dette kunne vel vært noe, eller?

37455[/snapback]

 

Her ser det ut til at du skriver om noe du ikke har peiling på.... (ikke det at jeg har så stor peiling.. men jeg prøver:)

 

Både Diaby og Cesc er bare 19 år da vi inntar Emirates.. Og Diaby tipper jeg at du ikke har sett mer av enn de to kampene han har spilt for Arsenal nå.. max. så han trenger vel ikke å være god en gang. + At Henry hadde ikke giddet å spilt midtbane... han løper ikke en gang de få metrene en spiss BØR legge bak seg i løpet av en kamp... så vil du ha ham som midtbanespiller... neida, det blir helt feil. Og hvis ikke Hleb skjerper seg betraktelig i tiden før vi inntar Emirates så blir han nok bare benkesliter, og ingen 1.lagsspiller.

 

Men tankene om forsvaret, Reyes og VanPersie liker jeg... RvP virker til å være den rette alene-spissen hvis vi skal ha en... men det spiller han ikke dersom Henry er i klubben, og det er noe jeg våger å håpe.. så dermed så faller også at han spiller på topp i fisk også.

 

 

Men det er da DITT drømmelag...kos deg med tanken du.. jeg bare lufter mine jeg! :P

Link to comment
Share on other sites

Guest arsenalman

Det er jo ikke no som helst tvil om hvilken formasjon vi bør velge...

Enten den klassiske 4-4-2 eller et spennende alternativ i 4-3-1-2, som vil medføre at vi får et kjempetrykk offensivt. :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Hey fikk en ide her nå!

Hvis Arsenal skulle hatt en annen formasjon enn 4-4-2 kunne vi prøve 4-2-3-1, da ville mitt drømmelag for starten på Emirates sett sånn ut:

  Lehmann

Gilbert Toure Cambell Cole

Diaby Cesc

Hleb   Henry Reyes

vanPersie

 

Dette kunne vel vært noe, eller?

37455[/snapback]

 

Her ser det ut til at du skriver om noe du ikke har peiling på.... (ikke det at jeg har så stor peiling.. men jeg prøver:)

 

Både Diaby og Cesc er bare 19 år da vi inntar Emirates.. Og Diaby tipper jeg at du ikke har sett mer av enn de to kampene han har spilt for Arsenal nå.. max. så han trenger vel ikke å være god en gang. + At Henry hadde ikke giddet å spilt midtbane... han løper ikke en gang de få metrene en spiss BØR legge bak seg i løpet av en kamp... så vil du ha ham som midtbanespiller... neida, det blir helt feil. Og hvis ikke Hleb skjerper seg betraktelig i tiden før vi inntar Emirates så blir han nok bare benkesliter, og ingen 1.lagsspiller.

 

37532[/snapback]

 

For meg er det helt utrolig at du sier Henry ikke løper nok som spiss i kampene! :D

ok, han kan bli litt oppgitt og grinete til tider, spesielt på bortebane, men at han ikke løper nok er vel å ta i..

Da kunne du ikke ha sett når han løper opp baller defensivt, jager tilbakespill til keeper og alle løpene han gjør som spiss når pasningene kommer.

Det er ikke mange som løper mer enn han i en kamp. Så jo mot Wigan i CC f.eks.

Du får det jo til å virke som Henry er lat.. Jeg mener han gir max for Arsenal stort sett alltid!

 

Så til formasjon-diskusjon:

Jeg er litt i tvil egentlig. Til tider har 4-5-1 fungert bra, mest på hjemmebane, men må si jeg støtter 4-4-2 mest jeg også.

Enig med Kim som sier det kommer mye an på spilletypene, og jeg synes vi mangler spillere som er autoritære nok..spesielt på midten.

 

Og egentlig er det ganske liten forskjell på 4-2-3-1 og 4-5-1. Bare små detaljer.

 

Problemet pr. i dag er at spillerne ikke helt skjønner 4-5-1. Det mangler bevegelse og det stopper på 30-40 meter. Til tider vet de rett og slett ikke hvor de skal løpe.

F.eks. Hleb, som er en glimrende tekniker og til tider også pasningslegger sliter fordi han ikke finner nok alternativer når han er ballfører.

Dette fører til piruetter, støttepasninger og feilpasninger framover. Skal sies at han er vel glad i ballen, men jeg har sett kampene han har spilt i Stuttgart før og jeg vet han kan.

Jeg mener også han bør spille sentralt. Han er ingen kantspiller.

 

Når det gjelder å bruke én spiss på topp, ja, så må han for guds skyld holde seg der. Dette er litt av problemet til Henry bl.a.

Han løper ofte mot venstre eller ned på midtbanen, og dermed har vi ingen spiller på topp.

Det har oftere blitt seier når han har holdt seg i spissposisjon og truet bakrommet.

Van Persie er litt flinkere på dette.

 

Men sånn generelt er det mangel på samhandling derav plasseringsevne og bevegelser offensivt som gjør at det skapes mindre sjanser enn før.

 

Jeg er positiv til nye systemer...så ikke lenge vi taper med dem gang på gang. Det har vi gjort så langt.

Arsenal er jo til dels enda mer ustabil nå enn i høst :D

Synes det er bedre å teste ut sånne system i pre-season.

 

Føler at vi er litt i posisjonen Liverpool til dels har vært under Houllier for 3-4 år siden.

Et hav av poeng bak ligaleder...ryker ut av cupene...og kjemper bare om 4. plass...knapt det.

Eneste positive er at vi har mye større potensiale og talenter enn de hadde.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo 4-5-1 en ganske ny formasjon for guttene, og til tider har den fungert bra, mens det altfor ofte har endt med at vi har tapt kamper. Likevel så tror jeg Wenger vet hva han driver med nå og. I CL har feks denne formasjonen gjort at vi gikk videre fra gruppespillet med bare 2 poeng tapt. Ingen tap. Tidligere har jo flere på dette forumet spurt etter en plan b, og nå har vi fått det i 4-5-1. Det tar tid å få drillet mannskapet inn i en helt ny formasjon, og det er det Wenger driver med nå. Det er frustrerende å se på, når vi ikke får det til på bortebane med denne taktikken, men Wenger prøver å trene spillerene i å mestre også denne formasjonen, og jeg tror at vi allerede neste sesong vil få se et Arsenal som kan klare å mestre bortekamper i en 4-5-1 formasjon.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo 4-5-1 en ganske ny formasjon for guttene, og til tider har den fungert bra, mens det altfor ofte har endt med at vi har tapt kamper. Likevel så tror jeg Wenger vet hva han driver med nå og. I CL har feks denne formasjonen gjort at vi gikk videre fra gruppespillet med bare 2 poeng tapt. Ingen tap. Tidligere har jo flere på dette forumet spurt etter en plan b, og nå har vi fått det i 4-5-1. Det tar tid å få drillet mannskapet inn i en helt ny formasjon, og det er det Wenger driver med nå. Det er frustrerende å se på, når vi ikke får det til på bortebane med denne taktikken, men Wenger prøver å trene spillerene i å mestre også denne formasjonen, og jeg tror at vi allerede neste sesong vil få se et Arsenal som kan klare å mestre bortekamper i en 4-5-1 formasjon.

38106[/snapback]

 

Enig i veldig mye her! De kampene vi har tapt i 4-5-1 har vært jevne kamper. Det vi har slitt med, er å få fart på angrepsspillet vårt i disse kampene. Jeg syntes vi såg noen gode forsøk mot Bolton. Og jeg tror vi kommer til å lykkes bedre og bedre med dette.

 

Denne sesongen har vi forsøkt mye nytt. Arsene har gitt mange nye, unge spillere sjansen til å etablere seg. Vi har forsøkt noe annet enn Vieira for første gang på mange år. I tillegg har vi denne nye formasjonen. Det er mye nytt på en gang.

 

Men jeg jeg synes Wenger er fryktelig klok som gir alt dette nye tid! Han forhaster seg ikke, men bygger noe helt nytt. Det er jeg fryktelig imponert over. Han kunne ha kastet seg inn i kampen om en middelmådig defensiv midtbanespiller, men plukker et av de aller største franske midtbanetalentene! Slike ting tror jeg vi vil se resultatene av etter hvert.

 

Den største utfordringen blir nok å få de etablerte spillerene med på denne satsingen. Å få dem til å tro at dette er veien å gå. Flere av de erfarne spillerne har gode erfaringer med å bare spille 4-4-2. Nå får de noen smertelige erfaringer med å drille inn en ny formasjon. Jeg håper de klarer å comitte seg til dette arbeidet, og at de har tillit til Wenger og hans planer. Jeg håper også dette gjelder Henry...

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo 4-5-1 en ganske ny formasjon for guttene, og til tider har den fungert bra, mens det altfor ofte har endt med at vi har tapt kamper. Likevel så tror jeg Wenger vet hva han driver med nå og. I CL har feks denne formasjonen gjort at vi gikk videre fra gruppespillet med bare 2 poeng tapt. Ingen tap. Tidligere har jo flere på dette forumet spurt etter en plan b, og nå har vi fått det i 4-5-1. Det tar tid å få drillet mannskapet inn i en helt ny formasjon, og det er det Wenger driver med nå. Det er frustrerende å se på, når vi ikke får det til på bortebane med denne taktikken, men Wenger prøver å trene spillerene i å mestre også denne formasjonen, og jeg tror at vi allerede neste sesong vil få se et Arsenal som kan klare å mestre bortekamper i en 4-5-1 formasjon.

38106[/snapback]

 

Enig i veldig mye her! De kampene vi har tapt i 4-5-1 har vært jevne kamper. Det vi har slitt med, er å få fart på angrepsspillet vårt i disse kampene. Jeg syntes vi såg noen gode forsøk mot Bolton. Og jeg tror vi kommer til å lykkes bedre og bedre med dette.

 

Denne sesongen har vi forsøkt mye nytt. Arsene har gitt mange nye, unge spillere sjansen til å etablere seg. Vi har forsøkt noe annet enn Vieira for første gang på mange år. I tillegg har vi denne nye formasjonen. Det er mye nytt på en gang.

 

Men jeg jeg synes Wenger er fryktelig klok som gir alt dette nye tid! Han forhaster seg ikke, men bygger noe helt nytt. Det er jeg fryktelig imponert over. Han kunne ha kastet seg inn i kampen om en middelmådig defensiv midtbanespiller, men plukker et av de aller største franske midtbanetalentene! Slike ting tror jeg vi vil se resultatene av etter hvert.

 

Den største utfordringen blir nok å få de etablerte spillerene med på denne satsingen. Å få dem til å tro at dette er veien å gå. Flere av de erfarne spillerne har gode erfaringer med å bare spille 4-4-2. Nå får de noen smertelige erfaringer med å drille inn en ny formasjon. Jeg håper de klarer å comitte seg til dette arbeidet, og at de har tillit til Wenger og hans planer. Jeg håper også dette gjelder Henry...

38123[/snapback]

 

Jeg er helt uenig.

4-5-1 har så til de grader vært en heidundrene fiasko. Vi har scoret et mål på sju PL kamper... Ét mål!!

Wenger er i mine øyne litt ''hyklersk'' som nå benytter seg av formasjonen han har rakket ned på helt siden mourinhos inntog. Ikke bare taper vi, vi spiller kjedelig fotball også. Og vi har ikke spillere som passer i 4-5-1 .

Nei, Wenger er nok ikke klok som gir denne formasjonen tid. Sta og dum vil jeg påstå.

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

Vi skulle hatt en spiss til, som var god på hodet, og god til å møte ballen...

Da kan Henry være den raske som stikker, og den andre som stusser videre, eller møter...

Syns Baptista hadde vært fin å ha framme, synd at vi ikke fikk han.

4-4-2 med Henry og en hodesterk spill på topp hadde vært perfekt!

Også kunne vi hatt Van Persie i reserve, som kan komme innpå. han er jo fremdeles ung, ¨så han kommer helt sikkert til å utvikle seg mye! :)

Link to comment
Share on other sites

Og hvem er du, gutten? Jeg anbefaler deg å hoppe over til Chelsea. Da er du sikret kortsiktige triumfer. Til og med ligagull i år! Kom igjen...! Raska på, nå!

38134[/snapback]

 

Kan ikke alle vær så snill kutte ut slike kommentarer. Jeg er drittlei av å lese om folk som bør finne seg ny klubb for det ene og det andre. Hvem har sagt at disse personenes meninger er så feilaktige at de ikke er verdige som Arsenalfans? SKJERPING!

Link to comment
Share on other sites

Hey fikk  en ide her nå!

Hvis Arsenal skulle hatt en annen formasjon enn 4-4-2 kunne vi prøve 4-2-3-1, da ville mitt drømmelag for starten på Emirates sett sånn ut:

                    Lehmann

Gilbert Toure Cambell Cole

          Diaby Cesc

Hleb      Henry Reyes

          vanPersie

 

Dette kunne vel vært noe, eller?

37455[/snapback]

 

 

Det er vel egentlig 4-2-3-1 vi har spilt i en årrekke nå. Våre sentrale midtbanespillere har ligget dypt, mens våre kantspillere skal gå høyt i banen. Bergkamp har aldri vært noen spydspiss, og har alltid dratt seg litt tilbake på banen.

Link to comment
Share on other sites

Hey fikk en ide her nå!

Hvis Arsenal skulle hatt en annen formasjon enn 4-4-2 kunne vi prøve 4-2-3-1, da ville mitt drømmelag for starten på Emirates sett sånn ut:

Lehmann

Gilbert Toure Cambell Cole

Diaby Cesc

Hleb Henry Reyes

vanPersie

 

Dette kunne vel vært noe, eller?

37455[/snapback]

 

 

Det er vel egentlig 4-2-3-1 vi har spilt i en årrekke nå. Våre sentrale midtbanespillere har ligget dypt, mens våre kantspillere skal gå høyt i banen. Bergkamp har aldri vært noen spydspiss, og har alltid dratt seg litt tilbake på banen.

38148[/snapback]

 

Helt korrekt, ærede ansvarlige. Om ikke 4-2-3-1 så en "flytende" skjeiv 4-3-3. Og det har da vitterlig brakt oss masse sølvtøy. Noen ren 4-4-2 har vi aldri spilt.

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle hatt en spiss til, som var god på hodet, og god til å møte ballen...

Da kan Henry være den raske som stikker, og den andre som stusser videre, eller møter...

Syns Baptista hadde vært fin å ha framme, synd at vi ikke fikk han.

4-4-2 med Henry og en hodesterk spill på topp hadde vært perfekt!

Også kunne vi hatt Van Persie i reserve, som kan komme innpå. han er jo fremdeles ung, ¨så han kommer helt sikkert til å utvikle seg mye! :)

38142[/snapback]

 

Nå har vi jo nettopp fått Emmanuel Adebayor, som er en lang spiller og er god på hodet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt uenig.

4-5-1 har så til de grader vært en heidundrene fiasko. Vi har scoret et mål på sju PL kamper... Ét mål!!

Wenger er i mine øyne litt ''hyklersk'' som nå benytter seg av formasjonen han har rakket ned på helt siden mourinhos inntog. Ikke bare taper vi, vi spiller kjedelig fotball også. Og vi har ikke spillere som passer i 4-5-1 .

Nei, Wenger er nok ikke klok som gir denne formasjonen tid. Sta og dum vil jeg påstå.

 

 

38132[/snapback]

 

Og hvem er du, gutten? Jeg anbefaler deg å hoppe over til Chelsea. Da er du sikret kortsiktige triumfer. Til og med ligagull i år! Kom igjen...! Raska på, nå!

38134[/snapback]

 

Hva skal man si? ikke rart noen mener forumet er useriøst om dagen.

 

4-5-1 virker ikke, det er klart som dagen. Vi har elendige resultater med denne formasjonen. Vi scorer mindre mål enn med 4-4-2 og vi slipper inn flere baklengs. V

Vi har ikke spillertypene til å spille 4-5-1. Vi mangler tradisjonelle kantspillere, og vi har ingen angripere som kan spille alene på topp. Når Henry spiller ensom spiss f.eks, ligner formasjonen vår mer på en 4-6-0 variant.

 

Og vær så snill, ikke be meg ta turen over til Chelsea fordi jeg har en annen mening enn deg.

Det er idiotisk og barnslig av deg å komme med sånne kommentarer. Jeg regner med at du er en voksen mann, og du burde være moden nok til ikke å komme med uprovoserte fornærmelser på et diskusjonsforum.

 

Jeg synes kommentarene dine er sårende, og jeg forventer en uforbeholden unnskyldning. Når du har vært Arsenalfan brorparten av livet sitt og bryr deg så mye om klubben som jeg gjør, er den slags bemerkninger ikke særlig hyggelige.

 

Og bare sånn at du vet det, den posten du refererer til er en av de eneste postene jeg har skrever på dette forumet som inneholder kritikk av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...