Jump to content

Mitt Highbury øyeblikk


Guest PV4

Recommended Posts

I det vi nærmer oss innspurten på nest siste sesong på dette historiske gressteppet - Mine favorittøyeblikk på Higbury er vanskelig å rangere, men i første omgang kunne det kanskje se omtrent sånn ut (med fare for at jeg må korrigere...):

 

1. Anders Limpars fantastiske skudd fra midtbanen mot L-pool april-92. Fra øverste halvdel av North Bank - vi stod som sild i tønne, ikke mulig å lee på en lillefinger - og vi forstår det med en gang ballen har forlatt den følsomme tåspissen til Super-Swede - Mike Hooper rekker aldri tilbake - og for siste gang for min del fikk jeg se et mål fra gamle North Bank. Et stort øyeblikk, et stort mål fra en stor spiller i en utrolig forestilling i det herlige påskeværet.

 

2. Min første kamp stående på North Bank - Palace 4-1, 1. jan 90, og plutselig, og fullstendig uforberedt på hvordan "bølge-mekanismen" på ståtribuner i England fungerte, utlignet Arsenal. Noe så uforsvarlig ;) Jeg ble dratt mange meter nedover TNB - og før jeg visste ordet av det var jeg tilbake (omtrent) ved utgangspunktet. Noe forvirret... Kameratene mine stod noen plasser lengre bort. Vi elsket det - vi var frelst :D

 

3. Jose fikk en vanskelig start i et kaldt land fullt av ankelsparkende defensive midtbanekrigere - og Chelsea i FA-cupen i skikkelig februar-kulde tegnet ikke akkurat til å bli oppturen han og vi hadde ventet på. Og det tegnet dårlig da Mutu laget 1-0 før pause. Så var det tid for Jose Antonio! :) Utligningen og stemingen - og så seiersmålet!!! :D :D I dag er det sjelden vi har slik lyd på Highbury - for en omgang!

 

4. Sola og varmen i august96 - utepilsen - optimismen - første serierunde - West Ham i 30 grader - ør i hodet - første rad på clock end og 2-0. Herlig!!

 

5. Må ha med denne også - aug93 - North Bank er såvidt snekret sammen etter papp-sesongen 92/93 og vi møter Coventry. Herlig å være tilbake på North Bank - første rad - varmt og godt. En sumobryter ved navn Micky Quinn ødelegger en ellers perfekt dag med å banke inn hat-trick mot North Bank. Takk for den! :) Heldigvis reddet gutta turen min med å banke Spurs på The Lane et par dager senere... :P

 

 

Det var fem raske (men når jeg tenker etter så var dette kanskje mer 5 tilfeldige store - enn de fem største....)

 

Hva med dere andre?

Link to comment
Share on other sites

Mitt største Highbury øyeblikk er vel ingen ennå siden jeg ikke har vært der, men kommer garantert til å dra dit neste sesong, og det kommer til å bli det største noensinne for meg, å få se mine egne helter, superhelter, som gjør helgene mine glade ved å feie vekk all motstand på Highbury...! Bare synd at neste sesong blir den siste på fotballens mest perfekte stadion....

 

hehe røøøøøøørende ikkesant ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Hvert eneste øyeblikk er stort på Highbury, the home of football.

Rutinene før kampen er veldig viktig.

Jeg liker å være til stede 4-5 timer før kampstart, rusle rundt fra Finsbury Park til stadion, innom det som er av puber underveis, smake på noen kalde og brune, snakke med noen "local lads", lese en avis, noen kalde brune til, rusle innom supporter-shopen og kjøpe noen t-skjorter til barna, supporterklubb-puben og et par brune, snuse inn atmosfæren ut på gaten igjen og spise en hamburger før jeg ender opp på gunners pub for et par glass med brunt i, idyll, ren idyll.

Har vært her 12-15 ganger og aldri sett the gunners tapt!!!!!!!!

Siste kampen jeg så var mot rosenborg og alle husker vel hvordan det gikk, riktig trivelig kveld på north bank.

Ellers var det en spesiell opplevelse å se en kamp mot boro, og sitte sammen med boro-fansen, etter å ha blitt rundlurt av en svartebørs-hai :)

Det var veldig opphetet stemning rundt meg når jeg jublet som en gal ettersom målene rant inn i boro-målet, Overmars var sinnssyk i den kampen ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Mine 3 største øyeblikk på Highbury:

 

Skulle jeg rangert de så må de bli slik:

1. Arsenal - Everton i 1998. 4-0 og kongemål av Adams. Fikk se de løfte pokalen. Stort, det kan vell ikke bli større?

 

2. Arsenal - Scum i 1996. 3-1. Min første kamp på Higbury. Dette var svært. Da Scum scoret sitt mål etter at Arsenal hadde sparket ballen ut for at det lå en skadet spiller på banen. Scum kaster ballen til seg selv og går rett i angrep og scorer. Da hørten en "Scum scum scum" i en del minutter. Heldigvis så ordner Wright, Adams og Bergkamp opp i regnskapet.

 

3. Arsenal - Man Utd. i nov 1997, samme sesong som de tok gullet (1997/1998). Bare herligt når Platt går opp på korner og setter inn 3-2 bak Scheimchel. Når vi går ut av Stadion (North Bank) ser jeg en gammel Arsenal supporter, sikkert godt over 80 år med stokk og synger for full hals: Who the Fuck are Man Utd!

 

Kan jo også nevnes kampen mot Rosenborg i CL. Det var greit å se Arsenal knuse de!

 

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

1. Min første kamp på Highbury:

Desember 78: Arsenal - Liverpool 1-0. det var den sesongen Liverpool satt ny rekord med færrest innslupne mål pr. sesong (16 totalt). Matchvinner: David Price. Det ble litt av en 18-års dag for meg!

2. Mai 02: Trofeet løftes etter kampen mot Everton (4-3). Selve kampen ble en fest, selv om spenningen ble utløst på Old Trafford tidligere samme uke. En fantastisk opplevelse å få med seg disse høydepunktene!

3. Feiring av 10 års bryllusdag på Highbury - kampen mot Spurs (0-0) i august 97. Nok en stor opplevelse selv om vi måtte sitte blant Spurs-fansen (fikk billetter av Espen Baardsen, som ingen i Arsenal hadde hørt om, så det ble mye leting i billett-luken etter billettene før kampen før pulsen gikk ned til normalt nivå.)

 

Moments never to be forgotten!

Link to comment
Share on other sites

Da jeg foreløpig bare har vært på Highbury 2 ganger enda er det ikke så mange øyeblikk å velge i mellom.

 

Jeg var på kampen mot Newcastle i påsken '98 og husker da skuddet fra Vieira i krysset veldig godt. Fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

På min 40 års feirings tur i det herrens år 2000. Thierry Henry scoret et fantastisk mål mot Man.U. som var opptakt til en rimelig heftig omgang med utestedene i London. Klasse fra ende til annen.

 

Pluss å være på tur med Toggen, Bjørnstan, Snekker'n, Teddy uh, Kim, Alex O. etc........

 

Dere er knakende kjekke gutter!!!! ...and the ladies!!

 

 

Når skal vi på tur Chaz?????????

Link to comment
Share on other sites

...

Pluss å være på tur med Toggen, Bjørnstan, Snekker'n, Teddy uh, Kim, Alex O. etc........

 

Dere er knakende kjekke gutter!!!! ...and the ladies!!

...

2373[/snapback]

Du er no ein trivelig type sjølv Sir John!

 

Arsenal-Tottenham 3-0! Henry med eit "vansinnigt" mål!

Eirik som etter kampen kjem inn på supporter-puben med tidenes uttrykk i ansiktet og utbryt på kav bergensk :"NO KAN EG DØ!!" ;)

 

Og ei jente med ein tanngard som ikkje ligna grisen utpå kvelden! :D Hugsar du Toggen??

 

"We love you Freddie......."

Link to comment
Share on other sites

Everton 4-3 mai 2002. Magisk feiring i gatene før, under og etter kampen. Det å drikke champagne i gatene sammen med flere tusen gooners etter et ligagull er STORT !

 

Ellers sitter man selvsagt med et stort minne fra da man første gang var på Highbury. Seier 3-1 over Chelsea høsten 94.

Link to comment
Share on other sites

Første Highbury-besøk var påsken 1987; Arsenal-Newcastle. Stod på North Bank og så drittsekken Paul Goddard sikre Newcastle 1-0 seier. Det gjorde egentlig ingen ting. Arsenal var nybakte ligacupmestre og jeg fikk se Perry Groves' raid på vingen. Mitt første møte med Highbury var så stort at guttedrømmen om sex med Rachel Welch kunne begraves.

 

Fellesturene til Spurskampen 2002 og Unitedkampen 2004 som er nevnt over, var herlige. Ja, jeg elsker dere alle, gutter!

Link to comment
Share on other sites

Største selvopplevde evelser????

 

1. Det største er utvilsomt søndag 3 mai 1998, når Ole Kristian og jeg fikk oppleve at Arsenal avgjorde et seriemesterskap, på Highbury, for første gang siden 1953. Øyeblikket da Steve Bould slo millimeterpasningen til Tony Adams, og Captain Collosus snur seg mot oss på North Bank etter å ha klinket ballen i mål, lukker øynene, og strekker armene ut i ren nytelse, er bare pure, pure magic! Akkurat DET øyeblikket er etset inn for ever and always!!! ;)

Kampen, opplevelsen av å se upper tier på North Bank svaie med med et par meter, sangen, stemningenfør, under og etterpå, gleden, smilene. Baso og Dermott. Det var ganske enkelt en sublim dag fra man stod opp til man la seg! ;)

 

2. 21.04.1984. Arsenal - Spurs 3-2. En utrolig flott fotballkamp, og et glimrende local derby. Og på toppen av alt; Charlie Nicholas på sitt absolutt aller, aller beste. Han var innvolvert i 2 mål. Det første målet ble scoret av Stewart Robson, Chaz scoret det andre etter en sinnsykt dribleserie, hvor han rundet 4-5 Spurs spillere, og det tredje var et klikk-klakk spill som hadde gjort Arsene Wenger stolt! ;) Målet ble scoret av Tony Woodcock.

 

3. 24 januar 1978. Kvartfinaleomkamp i ligacupen mot Manchester City. Det var noe sinnsykt trangt på North Bank den kvelden! Totalt vat 57960 innenfor portene, at halvparten av disse, minst, var på The North Bank er ingen overdrivelse! Arsenal vant 1-0 etter et straffemål av Liam Brady.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun vært på Highbury 3 ganger, så da blir det vel å rangere disse.

 

1. 15. mai 2004. Siste hjemmekamp, pokalutdeling, unbeatable. Dette var en fantastisk tur, og jeg har aldri opplevd makan til stemning. Parade dagen etterpå, og flere timer på Bank of Friendship med synging og masse godt øl, og så var det testimonialkampen til Keown på mandagen. Denne turen kan nesten ikke beskrives. Man må nesten ha vært tilstede for å skjønne hvor stort det var.

 

2. Hjemme mot United forrige sesong. Husker ikke datoen, bare at det var i mars. Resultatet var ikke så mye å hoppe i taket for (1-1). Men det som gjorde denne turen så fantastisk, var reisefølget. Toggen, Sir Carpenter, Ted Uh, Alexander, Eivind, Sir John, Bjørnstan og kasserer. Disse gjorde at det var lett å glemme et skuffende resultat. En herlig tur til Oxford på lørdagen, og mange morsomme pub-besøk rundt Highbury, samt hu lekre servitrisa på puben i ingenstedsland i Oxford ;) I tillegg fikk vi stifte nærmere bekjentskap med noen av Arsenal Ladies. Alt i alt, en herlig tur ;)

 

3. Min første kamp på Highbury, hjemme mot Tottenham i april 2002. Stemningen var stor da Lauren satte straffen midt i mål, som ga oss en 2-1-seier. Det var stort å gå opp trappen til North Bank Lower for første gang.

Link to comment
Share on other sites

mitt største øyeblikk på Highbury er når vi vant ligaen i 2001-2002 sesongen da vi vant 4-3 mot Everton og feiringa etter kampen. På den samme turen var jeg med på en pub og så Arsenal-Manu og etter pub besøket så var jeg med til highbury området. Der var det så vill festing at men skulle trodd at supporterne hadde slått sammen 10 nyttårs aftener og feira alle sammen samtidig. Fantastisk opplevelse som ikke kan beskrives du må føle det

Link to comment
Share on other sites

Guest larsenal

1. 25 november 2001

Hjemme mot United

United leder ufortjent 1-0 til pause etter en svikt i forsvaret. Far og bror (begge United-supportere) er med på kampen og jeg merker et visst press på at Arse må vinne for at jeg skal overleve turen. Heldigvis hadde Barthez smør på handskene, fikk hår i øya og Arse vant 3-1. Bruttern stod på North Bank og fikk alle målene rett i fjeset. På vei ut av Highbury ringer muttern, som har sett kampen hjemme i stua og er i fyr og flamme:

" - Henry må adles!!! Fra nå av er det kun Sir Henry som gjelder!"

 

2. 4 juledag 1996.

Arse maktet kun 2-2 mot et hardtkjempende Villa, i en kamp de helt klart burde ha vunnet. Wright og Merse stod for målene, mens Bergkamp burde ha putta et par. Var litt slukøret da vi var på vei ut av North Bank da jeg overhørte følgende ordutveksling:

- Sorry mate, have you got the time?

- Sure, it's seven past Walker! påfulgt av rungende latter!

 

(Forklaring: Newcastle hadde knust Tottenham 7 - 1 hjemme på St. James, og en slukøret Ian Walker måtte hente ballen ut av nettet ikke indre enn sju ganger)

Link to comment
Share on other sites

Guest Reyes1337

Jeg har aldri vært på Highbury, skal dit i høst sammen med noen kompiser :D

Men jeg har vært på White Hart Lane å sett Tottenhan - Arsenal, 13 November 2004.

Det er det sykeste jeg noen gang har opplevd gjennom mitt 17 år lange liv! Jeg hadde ikke normal puls gjennom kampen, men kunne heldigvis puste lettet ut etterpå :D Det gjorde ikke saken verre at kompisen jeg var der sammen med var Tottenham-supporter :D Siden jeg aldri har vært på Highbury, så lurer jeg på hvor de beste plassene er, noen som kan anbefale ?

Link to comment
Share on other sites

Guest ToWo84
Jeg har aldri vært på Highbury, skal dit i høst sammen med noen kompiser :D

Men jeg har vært på White  Hart Lane å sett Tottenhan - Arsenal, 13 November 2004.

Det er det sykeste jeg noen gang har opplevd gjennom mitt 17 år lange liv! Jeg hadde ikke normal puls gjennom kampen, men kunne heldigvis puste lettet ut etterpå :D Det gjorde ikke saken verre at kompisen jeg var der sammen med var Tottenham-supporter :D Siden jeg aldri har vært på Highbury, så lurer jeg på hvor de beste plassene er, noen som kan anbefale ?

2696[/snapback]

 

 

 

North Bank Lower Tier er en sikker vinner. Herlig stemning. Satt på 1. rad like ved siden av målet i helga mot Portsmouth. Skal slenge inn et lite reisebrev litt senere.

Link to comment
Share on other sites

Eg har til gode å ha noke Highbury øyeblikk B)

Og dette er rett og slett skammeleg.

Men det er ikkje så lett å vere fattig student og greie å få langt inn ein slik tur på eit allereide veldig overskredet og lite budsjett.

Men eg må nesten berre få gjort det før Highbury blir lagt brakk og Emirates tek over.

Link to comment
Share on other sites

Eg har til gode å ha noke Highbury øyeblikk  :(

Og dette er rett og slett skammeleg.

Men det er ikkje så lett å vere fattig student og greie å få langt inn ein slik tur på eit allereide veldig overskredet og lite budsjett.

Men eg må nesten berre få gjort det før Highbury blir lagt brakk og Emirates tek over.

3130[/snapback]

 

Jaja, då har du ein sesong på deg. Burde gå an å få ein tur til å koste mindre enn 5000 kroner, men sidan du ikkje har vore på Highbury før vil eg likevel anbefale å reise med supporterklubben. Det kostar ein del meir, men er etter mi meining verdt dei ekstra kronene.

 

Ang. mitt Highbury øyeblikk så er det kampen mot Tottenham hausten 2002, Henry tek med seg ballen frå eigen 16-meter og dundrar den til slutt bak Kasey Keller i spurs-buret. Vi ender opp med å slå Scum 3-0, og det er lenge sidan ein tilsvarande stor seier mot erkerivalen.

 

Som total Arsenal-opplevelse er det likestilt mellom turen for å sjå Arsenal-Man Utd våren 2004 og timane på Kings Cross før Rosenborg-Arsenal i september i fjor. I love you guys :D

 

Mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Mitt største øyeblikk var første gang jeg var på Highbury i 1984.

Religiøst øyeblikk som ikke blir overgått av noe.

Hele rammen rundt og stemningen var helt fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Største opplevelsen kom nok i 94-95 sesongen, min første tur. Gikk kaldt igjennom ryggen i det jeg gikk mot Highbury. 1-1 kampen mot spurvene var ok.

 

Ellers var det en meget tilfredstillende følelse av å oppleve fjorårets siste kamp mot Leicester. 2-1 seier og en hel sesong uten tap!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Re9es

Har bare store øyeblikk fra Highbury. Har vært på "bare" 4 kamper, men full valuta for pengene. 17 mål, 10 mål av Henry......hva skal man si!??!? 5-1,5-0,4-1,3-0 Arsenal vinner alltid stort når jeg er i London!!!!!! :o :blink: :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Har vært på Highbury bare en gang jeg også. Det var i sommer. Var på museumet og på tribunene. Det var en drøss av utlendinger der. Etterpå dro jeg for å se byggingen av Emirates. Det var gigantisk.

 

I tillegg var jeg på Værnes når Arsenal kom og dro etter å ha spilt mot Rosenborg. Fikk autografene til Lehmann (holdt på å miste autografboka mi mens han skrev i den ;) ), Cole og Ljungberg. Gratulerte Freddie med målet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...