Jump to content

Mitt Highbury øyeblikk


Guest PV4

Recommended Posts

var på Highbury i høst mot Southampton (synd det ble uavgjort). midtveis i andre omgang eller noe sånt så tok Henry å kjippa ballen over hodet på en Southampton-spiller og sprinta forbi, det ble nesten mål av det også.

 

ett annet øyeblikk var i den samme kampen at Van Persie scorte på overtid sånn at det ble 2-2. det var heller ikke noe vanlig mål, det var nemlig ett fint skudd i krysset. skal si det ble jubel da.

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

mitt største highbury øyeblikk var da henry la på til 2-0 mot charlton, da hadde det bare gått 5 min. det tok helt av på tribunen. kampen endte bare 2-1 men det var konge gøy. satt på 3 rad bak målet. på north bank.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hvor mange kamper med Arsenal har dere sett live? Borte/hjemme? Og hva er beste minne?

 

Har selv sett 7 kamper. 6 på Highbury og 1 borte mot Wednesday. Beste minne er 4-1 hjemme mot Ipswich og Merson's hælspark gjennom til Wrighty som selvfølgelig satte inn 4-1 målet. Herlig....

Link to comment
Share on other sites

Har bare store øyeblikk fra Highbury. Har vært på "bare" 4 kamper, men full valuta for pengene. 17 mål, 10 mål av Henry......hva skal man si!??!? 5-1,5-0,4-1,3-0 Arsenal vinner alltid stort når jeg er i London!!!!!!  B)  ;)  :P

5370[/snapback]

 

Med slike pene resultater, anbefaler jeg at du anskaffer deg sesongkort på Highbury. På den måten kan Arsenal vinne stort i samtlige hjemmekamper!!

Link to comment
Share on other sites

Har bare store øyeblikk fra Highbury. Har vært på "bare" 4 kamper, men full valuta for pengene. 17 mål, 10 mål av Henry......hva skal man si!??!? 5-1,5-0,4-1,3-0 Arsenal vinner alltid stort når jeg er i London!!!!!! B) ;) :P

5370[/snapback]

 

Med slike pene resultater, anbefaler jeg at du anskaffer deg sesongkort på Highbury. På den måten kan Arsenal vinne stort i samtlige hjemmekamper!!

19609[/snapback]

 

ja. hehehehehe B) :P

Link to comment
Share on other sites

3 besøk (3-0-0 og 15-2!) mye "øyeblikk"...

Selv om den første gangen har sin sjarm i seg, og det var da

Wrighty tok rekorden er det øyeblikket som var størst for meg

den siste kampen i rødhvitt, da hele stadion på 7-0 fremdeles

synger "One More Year" til Dennis som igjen viste oss hvorfor

verdens beste lag har en 36-årig spiss i dag! At jeg hadde brukt

dagen til å reise over i dyp bekymring over at det kunne være

siste gang Dennis spilte på Highbury gjorde det enda større!

På den annen side håper jeg ikke det største øyeblikket er kommet

enda, verken på Highbury - eller on any field ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Endeleg eit Highbury-augneblink for meg!

 

Då Steven Gerrard sendte ballen i beina på Thierry Henry og tok seg umiddelbart til hodet. Han hadde gitt planetens beste målscorer ballen aleine med keeper, upressa. 2-1, done deal.

 

There`s only one Steven Gerrard i fem minutter frå ALLE på tribuna unntatt muppetsane på sida av Clock End var fantastisk.

 

Reisebrev kjem forresten i løpet av morgondagen (onsdag).

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke noe Highbury-øyeblikk å rangere siden jeg bare har vært der en gang.

 

Da jeg tok turen over til England og Highbury var det Sunderland-kampen hjemme i årets sesong jeg skulle se.

 

Fantastisk stemning hele kampen, og det var spesielt moro da hele stadion sang navnet til Robin van Persie etter at han haddde fått en nydelig lissepasning fra Sol og banket den i mål. Satt nesten rett bak målet på North Bank og van Persie løp selvfølgelig i retning meg etter scoringen. Prøvde å få tatt et bilde ettersom han stod 20 meter unna, men fikk ikke knota meg til det.

 

Husker fortsatt tilskuertallet (tror jeg): 35210!

 

Sparer til en tur på Emirates neste sesong! Skal velge en kamp mot et nyopprykket lag som vi skal møte tidlig i sesongen, så skal det nok bli målfest! ;) Og da er det i tillegg ikke så kaldt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare vært på Highbury èn gang, så jeg må lete etter øyeblikk i Arsenal 2-2 Bolton, og minnet må desverre bli negativt. Det var da 1-1 målet ble scoret, og når Jay-Jay la corneren, 10-15 meter fra meg, og en eller annen (husker ikke hvem det var) header ballen umarkert, knallhardt i nettet, og kommer rett mot oss og jubler.. tragisk!

 

Men for meg som aldri har opplevd noen skikkelige supporter-"konflikter" så var nok også Bolton-fansen en stor opplevelse. Målene ble jo scoret annen hver (1-0, 1-1, 2-1, 2-2), så det ble "mobbing" hver gang noen scoret. Banning og herjing! Herlig følelse, samt litt skremmende nesten, hvor hissige folk ble på hverandre!

 

:) :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Hva skal man si om Highbury?Jeg har vært der 32 ganger, derav mange mange stor opplevelser....

 

Vanskelig å rangere men her er noen av gobitene:

 

¤ Arsenal-Juventus 3-1 (høsten 2001).....Ubeskrivelig stemning på Highbury.... :P

 

¤ Arsenal-Manu 3-1 (høsten 2001).....Bartez Bartez man of the match :D

 

¤ Arsenal - Aston Villa 3-2 (høsten 2001)...Snudde 0-2 til 3-2 :)

 

¤ Vieira løfter ligapokalen i 2004......For en dag, for en stemning, for en tur, og ja vi ble full den kvelden :D

 

Har eller sett Arsenal slått både Liverpool og Chelski, samt flere sterke seirer i Champions League....

 

Highbury vil alltid ligge mitt hjerte nært......

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så mange kamper på Highbury, og desverre blir det ikke noen tur denne sesongen heller :)

 

Men ett par høydepunkter:

 

Min første kamp på Highbury var høsten 96 i lokaloppgjøret mot Spurs på en fellestur. Det regnet som f.. og satt på nedre del av Northbank og ble piss blaut. Kjempekamp hvor to minner sitter som spikret. Tony Adams volley i det 88 minutt som gir Arsenal en 2-1 ledelse. Satt slik til at jeg så i det ballen forlater foten til Adams at denne går inn. Noen minutter senere setter Bergkamp spikeren i kisten etter å ha lurt en spursforsvarer opp på 4. rad på tribunen. Stor debut.

 

 

Min siste kamp på Highbury var også en høydare.

Februar 2004 og Arsenal - Chelsea i 5. runde i FA-cupen. Kaldt og klart vær, og tidlig avspark en søndagsettermiddag. Nervøs stemning på pubene før kampstart grunnet meldingen om at Henry er skadet og han er ikke med i troppen. Chelsea leder 1-0 til pause, men Reyes snur det hele i 2. omgang med to kjempemål. Stemningen på Highbury var elektrisk og volumet høyt den ettermiddagen.

Link to comment
Share on other sites

Har kun vært på en kamp så dette må bli mitt største øyeblikk:

 

Arsenal sleit hele kampen med å putte. Fryktet at jeg aldri skulle få se en scoring på Highbury. Så skjer det. I det 90. minutt setter Gilberto inn 1-1 og hele stadion tar av. Litt bismak med bare uavgjort etterpå. Men gud så stort det varå oppleve et mål. (Arsenal-Bolton 1-1)

Link to comment
Share on other sites

Har bare store øyeblikk fra Highbury. Har vært på "bare" 4 kamper, men full valuta for pengene. 17 mål, 10 mål av Henry......hva skal man si!??!? 5-1,5-0,4-1,3-0 Arsenal vinner alltid stort når jeg er i London!!!!!! B) :) :P

5370[/snapback]

 

Med slike pene resultater, anbefaler jeg at du anskaffer deg sesongkort på Highbury. På den måten kan Arsenal vinne stort i samtlige hjemmekamper!!

19609[/snapback]

 

ja. hehehehehe ;) ;)

 

Om ikke sesongkort, så burde du iallefall komme deg inn på kamper mot store lag, som Chelskij, Manu, Pool og ikke minst nå mot Juve ;)

____________

Ellers har jeg bare vært en gang på Highbury. Men det var ikke en hvilken som helst dag. Det var den dagen laget vårt ble "the invincibles", altså siste kampen i 2003/2004-sesongen mot Leicester. Fest hele kampen gjennom, og selv om Leicester hadde ledelsen til pause, sang Highbury Arsenalsanger nesten hele samtlige 90 minutter. Det var stort! Og i andre omgangen var Bergkamp stor, først la han pasningen til Cole, som ble felt og vi fikk straffe. Henry fikk sjansen til å sette sitt 30. ligamål for sesongen, og selvfølgelig var han sikker som banken! DB10 var også delaktig i det andre målet, som gjorde at vi vant. Han fant Vieira på et flott løp, aleine igjennom mot leicester-keeper. Arsenalsupporterne reiser seg, og han drar seg forbi og putter ballen i åpent mål. Et stort øyeblikk!

Ikke bare hadde vi alt vunnet serien, men Henry fikk sitt 30. mål for sesongen, Arsenal vant 2-1 og vi hadde gått ubeseiret gjennom en hel sesong!!! Ikke en dårlig debut det heller vil jeg si ;)

Det var også stort å være med på festen etterpå, med medaljeutdeling og utleveringen av pokalen. Mens Wenger og gutta gikk seiersrunden var jeg i paradis!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ok folkens! Da kommer en "liten" reiseskildring til...

 

Highbury Lørdag 05.10.2005

Arsenal - Sunderland

 

Hei alle sammen! Her er mitt første møte med Arsenal og Highbury. Og mitt siste. Et merkelig møte.

 

-En høstkveld i 2005 tikker det inn en melding på mobilen min: "bli med å se Arsenal - Sunderland i November"? Meldingen kom fra en kompis. "kødder du?! Selvfølgelig er jeg med"!!

Dette scenario utspiller seg på puben. Og hva gjør man på puben? Jo, man driker pils... Humøret steg umiddelbart! Og mer pils ble det. Kanskje en eller to for mye?!?

 

-Lørdag 05 nov ble jeg hentet 05.30 av kompisen min. Litt i ørska var jeg, da jeg ikke hadde fått sove 1 eneste sekund den natta... 2 spente personer satt seg ned for å roe nervene med en kald en på Gardermoen.

 

-Vi ankommer Heathrow på formiddagen, tar Expressen til sentrum. Kompisen min tok på seg rollen som guide. Han var nogenlunde kjent i sentrum. Med tanke på at det var min første gang i London, mente han det var obligatorisk å få med seg Oxford Street. Stort var det, langt var det å gå. Rett og slett kjedelig i lengden. Det var ikke derfor jeg var England. Vi hoppa på tuben opp til Arsenal station.

 

-Det formelig sitret i kroppen av spenning da vi nærmet oss stasonen. Vi går av og ut. Aaahhhh... Endelig "hjemme"! "men hvor er stadion"? "vent å se", var svaret jeg fikk. Vi går et lite stykke oppover. "jøss, er den her"?! Midt i blandt alle husene er stadion jeg alltid har villet besøke. Bilder ble tatt. Vi poserer villig foran portene og hovedinngangen.

 

-Neste stopp ble supportershopen ved stadion. Ikke rare greiene var det første som falt meg inn. Men drakt ble det. Jeg måtte selvfølgelig ha Bergkamp bakpå! Av 3 gode grunner:

-siste sesong på Highbury

-siste sesong med jubileumsdraktene

-og siste sesongen til Bergkamp

 

My tribute to a Highbury hero!

Litt artig å få utlevert drakta med ferske trykk i "pølseboden" på utsiden av shopen...

 

-Så plutselig skjer det utenkelige! Jeg må på do. Fort! Jeg måtte ikke urinere for å si det sånn... Går tilbake mot stasjonen. Spør høflig om hvor toalettet er. "You have to yake the tube to the next station". Hva i h...... Svetten pipler i pannen. Tenk deg følelsen: MÅ på do, du kjenner ikke stedet du er på. Og for å toppe det hele er du i et fremmed land. Herregud for en situasjon. Jeg beveger meg oppover igjen mot stadion. Panikken brer seg! Vurderte et øyeblikk å hoppe inn i en hage. Det er da jeg ser det universale tegnet, strekmannen, gjennom en åpen dør. Det var en slags pub. "members only", sa vakta. Jeg flekket opp medlemskortet fra Arsenal Norway. Med skjelvende hånd overrekker jeg kortet til bamsen i døra. "can I help you with anything sir"? "toilett. NOW"!! "Yes sir, straight thru here".

Aldri har porselen vært så vakkert! Da jeg endelig ble ferdig og gikk ut i lokalet, stod kompisen min å pratet med Basso! Ganske kult.

 

-Etter siste tids strabasiøse ferd var jeg tørst! En god pint var det jeg trengte. Vi gikk til Arsenal tavern ( tror jeg det het ) Hvorfor gikk jeg ikke bare hit i stad da nøden var størst... Men, men..

Vorsing, ble jeg forklart, var helt essensielt for å komme i den rette stemningen før en kamp. Vi drakk pints. MYE pints.

Fin i sveisen dro vi for å se gutta varme opp inne på stadion. Jeg husker helt klart følelsen jeg hadde da jeg gikk inn porten. MAGISK! "gå først opp trappa du" sa kompisen min. For en gressmatte! For en stadion! Jeg ble stum. Klarte ikke annet enn å smile.

Vi satt på North Bank. Rad 11. Spillerne var så nære at jeg følte jeg kunne ta på dem.

 

-Kampen sparkes i gang. Nå var jeg ikke stum lengre. Sang og hoia med resten av fansen. Så skjer det! Van Persie putter etter 12 min!! Mot målet vi sitter!!!! Minuttene etter er litt difuse. En liten black-out kanskje...

Henry netter etter 36 min. Ble ikke noe mindre glad da :P

I pausen måtte vi ned i "kjelleren" for å få litt påfyll. En pint & en pølse. Perfekt harmoni.

 

Sunderland scorer etter 75 min. NEI! Jeg var ganske nervøs i noen minutter. Men uten grunn. Vi har jo Henry! 82 min. Bang, 3-1. Seieren er i boks. Herlig! Kamp slutt.

 

-Nå måtte vi rekke tuben. Flyet går om 3 timer. "alt er timet", fikk jeg høre. Greit nok, men da hadde han kanskje ikke regnet med VERDENS lengste kø... Køen utenfor stasjonen gikk rundt kvartalet! Jeg gikk bort til en politimann på hest for å forklare situasjonen vår. Jeg viste passet mitt og flybilletten min. Forklarte så best jeg kunne. Vi MÅ komme med tuben kjapt! Vær så snill å forstå situasjonen vår!

"piss off" var svaret jeg fikk. Ok! Hva gjør vi nå? Vi ble anbefalt å gå "så i lende". Nå løper vi!

I et lyskryss står to busser å venter på grønt lys. "Sunderland supporters" står det på dem ( mener jeg å huske ) Kompisen min tar av seg jakka. Flasher drakta. Viser finger`n. Begge bussene gynger i vår retning. Grønt lys. Takk Gud! Bussene kjører, vi overlever.

Finner til slutt en tube. Kommer oss på Heathrow. En kjapp tur innom Tax Free`n for å skaffe litt sprit. Blandevann i en kiosk. Måtte jo vorse før vi skulle på byen hjemme... :unsure:

 

-Vi er gode i farta på flyet når vi hører en kjent, klingede sunnmørs-dialekt fra setet bak oss.

"John Arne Riise"! Hva i ....

Vi begynner, som høflige vi er, å konversere med han. Vi prater en stund om kampene som ble spillt den dagen. Jeg begynner desverre å snakke noe utydelig etterhvert... Sprit er farlig!

Det er da det smeller fra Riise: "har du røyka sokkane dine eller"??!!! "ha ha ha ha ha". Han ler rått. Jeg er på druen, så jeg gir f....

Temmelig blankt fra bilturen og hjem.

 

En relativt begivenhetsrik dag er slutt.

 

Feedback er ålreit. For langt, for dumt, idiotisk, eller evnt bra. Få høre!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mitt minne var fra da jeg var og så Arsenal-Newcastle 03/04

 

Da ble det 1-0 seier til Arsenal av Bergkamp. Det var veldig stort å se alle gå inn fra bussen og å gå bortover gatene til Highbury var utrolig.Og da kjøpte jeg en cd med remixer av kjente sanger bare i Arsenalversjon :)

 

Som P.I.M.P Bare om Thierry Henry :P

Link to comment
Share on other sites

Mitt minne var fra da jeg var og så Arsenal-Newcastle 03/04

 

Da ble det 1-0 seier til Arsenal av Bergkamp. Det var veldig stort å se alle gå inn fra bussen og å gå bortover gatene til Highbury var utrolig.Og da kjøpte jeg en cd med remixer av kjente sanger bare i Arsenalversjon :D

 

Som P.I.M.P Bare om Thierry Henry :P

"If u com' on down to Highb'ry, u can see Tiherry Henry ;)

Link to comment
Share on other sites

Mitt minne var fra da jeg var og så Arsenal-Newcastle 03/04

 

Da ble det 1-0 seier til Arsenal av Bergkamp. Det var veldig stort å se alle gå inn fra bussen og å gå bortover gatene til Highbury var utrolig.Og da kjøpte jeg en cd med remixer av kjente sanger bare i Arsenalversjon :P

 

Som P.I.M.P Bare om Thierry Henry ;)

Sikker på at det ikke var 04/05? :D

 

I 03/04 sesongen var det et heftig oppgjør mellom Arsenal og Newcastle, det endte 3-2, en kamp hvor Arsenal måtte ta ledelsen hele 3 ganger før det holdt. Henry sendte oss opp til 1-0, Gilberto 2-1, før Henry chippet en lekker straffe foran North Bank og 3-2. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var på Highbury 4 ganger.

2 ganger PL mot Aston Villa (3-1,5-0)

1 gang CL mot PSV (0-0)

1 gang LC mot Grimsby (2-0)

 

I ligacupcampen hadde jeg den, føler jeg, ensomme æren av å se Tavlaridis spille høyreback i 90 minutter. 17.000 på tribunene, 5000 av dem fra Grimsby. Dette var forøvrig dagen etter den famøse kampen mot Man Utd (3-1), Barthez is a Gooner!

 

Mitt Higbury øyeblikk var uten tvil 5-0 kampen mot Villa 1.april i fjor vår. Kampen og resultatet i seg var jo bra, noen nydelige mål og Van Persies lek med Villaforsvaret.

Men det som sitter i hjernen den dag i dag, var hyllesten til David Rocastles familie før kampen, og hyllesten til mannen selv underveis. Må ærlig talt si at tårene presset seg fram i øyekroken når Rockys familie ble SÅ varmt tatt i mot. Det er ikke få ganger jeg nynner "rocky-rocky-rocky-rocky-rocastle" når arsenal spiller, og ellers også. Herlig "tribute" til en mann jeg desverre aldri fikk oppleve "live", men som betød så mye for Arsenal og Highburypublikummet.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært på Highbury en gang, og det var mot Charlton Lørdag 18 Mars 2006. Det var en fantastisk kamp, Arsenal vant fult fortjent 3-0, greier ikke huske alle målscorerne men jeg trur Hleb van Persie og Pires scorte..Det eneste Jeg er sikker på var at Hleb scorte og at Henry ikke scorte :P . Desverre satt jeg ganske langt bak på tribunen og uheldigvis hadde jeg en tjukk,høy mann framfor meg.. :) Men jeg fikk med meg det meste, hvert fall det vikstigste; scoringene og stemningen :) . Jeg husker spesielt godt den stemningen da King Bergkamp kom inn på banen etter ca 70-80 min..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på Highbury i mars i fjor, samme uka vi slo Real Madrid tror jeg det var. Så Arsenal - Liverpool. Vi vant 2-1 etter 2 mål av Henry :P Jeg og min far måtte sitte sammen med liverpool supporterne, noe som ikke vår så kult, siden jeg ikke kunne juble når Henry kom joggende mot cornerflagget noen meter foran meg, og ga slengkyss til supporterne :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...